Itt az ideje OTRS 5-re váltani!

 ( gyarakilaszlo | 2016. január 19., kedd - 13:07 )

A 2015. október 20-án kiadott OTRS 5-höz a mai napon megérkezett a 6. hibajavító kiadás. Az elmúlt 3 hónap során szinte nem telt el úgy nap, hogy a fejlesztők ne adtak volna valamit hozzá a forráskódhoz, amellyel több mint 100 hibát javítottak az eredeti kiadás óta. Szintén ebbe a verzióba kerültek be a magyar vonatkozású fejlesztések is, így ha valaki eddig halogatta az OTRS frissítést, akkor itt az ideje OTRS 5-re váltani!

Az OTRS 5.0.6-tal érkezett néhány magyar szempontból is érdekes fejlesztés:

  • Keleti névsorrend támogatása - a keleti névsorrendet a következő országokban használják hivatalosan: Magyarország, valamint négy ázsiai nép, a kínaiak, japánok, koreaiak és vietnamiak. Az OTRS mostantól képes helyesen megjeleníteni a magyar neveket Vezetéknév Keresztnév formában (GitHub).
  • Honosított értesítőszövegek - az OTRS mostantól előre telepített magyar nyelvű értesítőszövegekkel rendelkezik. Ezek az értesítőszövegek kerülnek kiküldésre e-mailben a különféle jegyeseményekkor (GitHub). Az értesítőszövegek csak friss OTRS telepítéskor, illetve a 4.0.x verzióról történő frissítéskor kerülnek csak be az adatbázisba, egy meglévő 5.0.x verzióról történő frissítés után kézzel kell hozzáadni azokat.
  • OTRS Business Solution™ magyarul - befejeződött a fizetős modulok felületének és kézikönyvének honosítása is.
  • Magyar nyelvű kezelőfelület - az OTRS 5 kezelőfelülete teljesen magyar mind az ügyintézői, mind az ügyfél- és a nyilvános felületen. Az alaprendszer, az OTRS::ITSM és az összes szabadon elérhető, hivatalos bővítmény honosítása az FSF.hu Alapítvány támogatásával készült.

A magyar fejlesztéseket és a honosítást az OTRS-megoldások csapatának nevében Gyaraki László és Úr Balázs készítette.

Az OTRS 5 további újdonságai:

  • Az OTRS most már optimalizálva lett a különböző típusú és méretű mobil eszközökön való használathoz.
  • Az egyválasztós és a többválasztós beviteli mezők modernizálva lettek, és speciális keresési és szűrési képességeket nyújtanak (köszönet: Dusan Vuckovic Mühlbauer-ből).
  • A képek mostantól az alkalmazáson kívülről bárhonnan hozzáadhatók vagy feltölthetők a WYSIWYG szerkesztőbe másolás és beillesztés, valamint fogd és vidd módon (minden böngészőben, további kiegészítők nélkül).
  • A jegyértesítő rendszer továbbfejlesztésre került. Mostantól lehetséges saját jegyértesítések beállítása saját aktiváló feltételekkel és címzettekkel.

    Az OTRS Business Solution™ használatával az értesítések kézbesíthetők SMS-ben és/vagy az értesítési webnézeten keresztül. Az utóbbi egy speciális képernyő az OTRS-ben, amely tartalmazza az ügyintéző összes értesítését. Ezzel az OTRS egy e-mail kliens nélkül is teljesen használható.

  • A statisztikák egy új grafikus felhasználói felületet kapott, amely sokkal jobban hozzáférhető, és segít a nagyszerű statisztikák gyors és könnyű létrehozásában.

    Továbbá a statisztikák támogatják az új „negyedév” és „félév” időszakokat.

  • Mostantól lehetséges a művelet menüelemek csoportosítása a jegynagyítás képernyőn. A ritkábban használt elemek egy almenübe csoportosíthatók a képernyőhasználat és a tisztaság fokozásához.
  • A jegyáttekintők most már meg tudják jeleníteni az ügyfélcég adatait (köszönet: Renée Bäcker).
  • A jegyfolyamat „TicketCreate” átmenet művelete most már bejegyzések nélkül is képes jegyeket létrehozni.
  • Az új OTRS démon kezeli az összes aszinkron és periodikus feladatokat, és leváltja az összes korábbi OTRS cron-feladatot. Egy fürtözött környezetben a terhelés automatikusan eloszlik a csomópontokon.
  • Mostantól lehetséges több csak olvasható tükör (szolga) adatbázis megadása a költséges számításokhoz (mint például a statisztikák vagy szabad-szavas keresések) a terhelés elosztásához ezen adatbázis-kiszolgálók között.
  • Egy új kétlépcsős hitelesítési réteg lehetővé teszi a bejelentkezési biztonság hozzáadását.
  • Ha egy rögzített felhasználónév és jelszó megadása nem felel meg a követelményeinek, akkor emellett most már használhatja az idő alapú egyszer használatos jelszavak nyílt szabványát (RfC 6238, vagy más néven Google Authenticator).
  • Miután engedélyezve lett a kétlépcsős hitelesítés, az ügyintézők és az ügyfelek hozzáadhatnak egy megosztott titkot a beállításaikhoz, és azonnal megkezdhetik az általuk választott kompatibilis módszer által előállított egyszer használatos jelszavakkal történő bejelentkezést (például az Androidon elérhető Google Authenticator alkalmazás).
  • Egy új XSLT-alapú általános felület leképező modul tetszőlegesen összetett felhasználó által meghatározott adatleképezést tesz lehetővé.
  • Az új OTRS konzol egyszerűvé és szórakoztatóvá teszi a parancssorral végzett munkát. Az összes parancs következetes felülettel, hasznos dokumentációval rendelkezik, és segítőkész színes kimenetet nyújt.
  • Az adminisztrátorok mostantól megadhatnak egy minimális naplózási szintet a naplózás mennyiségének csökkentéséhez (köszönet: Renée Bäcker).
  • Az adminisztrációs területen lévő áttekintő képernyők mostantól az érvénytelen (inaktív) elemeket szürkén jelenítik meg, könnyebbé téve az aktívakra való összpontosítást.
  • Új hatékony sablonmotor a Template::Toolkit alapján.
  • Egy központi objektumkezelő sokkal könnyebbé teszi a globális objektumok létrehozását és használatát (köszönet: Moritz Lenz a noris hálózatról).
  • Az OPM csomagformátumot kiterjesztették annak jelzéséhez, hogy egy csomag be lett olvasztva egy másik csomagba, lehetővé téve a csomagkezelőnek, hogy megfelelően kezelje ezt a helyzetet a csomag telepítésénél vagy frissítésénél.
  • A gyorsítótárazás központosítva lett egyetlen globális gyorsítótár objektumba, amely memóriába történő gyorsítótárazást is végrehajt az összes adatnál.
  • Hozzáadásra került egy gyorsítótár teljesítménytesztelő parancsfájl (köszönet: ib.pl).

A változásokról és a kiadásban javított hibák teljes listájáról részletesen ez az oldal számol be. Az OTRS bárki számára ingyenesen letölthető a nyilvánosan elérhető FTP-ről.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Mondjátok, ha nem így van, de ezeknél a szoftvereknél nem a telepítés a nagy probléma, hanem a bevezetés, pontosabban annak értő hiánya. Vagyis, egy ilyen rendszer bevezetése nem feltétlen az IT-s ember feladata, hanem egy olyan ember kell, aki érti a belső folyamatokat, tisztában van az ITIL-lel, azt össze tudja szedni és le tudja képezni az adott eszközre.

Vagyis, cool meg minden, de van-e itthon ennek valami (nyilván nem ingyen) támogatása, megbízható cég, aki képes mondjuk ezt határidőre megfelelően bevezetni, támogatni stb.?

--
trey @ gépház

Van. :D

De nem mondhatom, mert reklám lenne. :D
És mivel valami iszonyat jó az API-ja az egésznek ezért akár saját modulokat is írnak kérésre. Én is csináltam olyat...ott. ;)

Küldd privátban. Kéne ajánlat egy nagyobb falatra.

--
trey @ gépház

van-e itthon ennek valami (nyilván nem ingyen) támogatása, megbízható cég, aki képes mondjuk ezt határidőre megfelelően bevezetni, támogatni stb.?

Igen, van ilyen cég :-)
Benne van a hír elején is a nevük és az elérhetőségük:
A magyar fejlesztéseket és a honosítást az OTRS-megoldások csapatának nevében Gyaraki László és Úr Balázs készítette.

[troll] Nahát nahát, hogy trey nem nézte meg a linkeket egy cikkben :D [/troll]

De megnéztem tegnap, sőt, az oldalt is meglátogattam és az online demóba is beléptem. De nekem abból nem jött le, hogy a fejlesztők vállalnak-e bevezetést, tervezést és - amit még nem említettem - meglevő rendszerből úgy 50GB-nyi adat migrálást. Hiányoltam a weboldalról a referenciákat, illetve sajnálattal láttam, hogy az online demó nincs feltöltve tesztadatokkal (és mintha angol nyelven beszélt volna).

Ezután írtam ide.

--
trey @ gépház

értem én, ne szívd mellre :)

Nem szívtam mellre. Egyszerűen leírtam, hogy mit tapasztaltam. Az oldal készítői akár építő jellegű kritikának is vehetik, mert annak szántam.

Ettől függetlenül már levélben kerestek, amit lesz időm vele foglalkozni, válaszolok és jó lenne, ha össze tudnánk hozni egy személyes találkozót, ahol mi elmondanánk, hogy mi kellene, mikorra, hogyan, ők pedig azt, hogy mikorra, mennyiért.

Ha találkozik az elképzelés, akkor akár üzlet is lehet belőle.

--
trey @ gépház

Sajnos csak most van időm reagálni. Nem vettük sértésnek, sőt hasznos volt mindenki gondolata. Építő kritika volt, dolgozunk a honlapon és a referencia rész is hamarosan frissülni fog.

Lehetne a hír elején valami ilyesmi:
Az OTRS egy ingyenes, szabad forrású jegykezelő (helpdesk) rendszer.

Vagy mindenkinek triviális?

Nekem például egyértelmű volt, csak mielőtt egyértelmű lett beírtam a goole-be. :)
De sok mindennel vagyok így. De ha nem itt kérdezem meg, hanem a google-ben keresek rá, akkor nem derül ki, hogy "ez még ezt sem tudta!" :D
--
Tertilla; Tisztelem a botladozó embert és nem rokonszenvezem a tökéletessel! Hagyd már abba!; DropBox

kösz, hogy leírtad, megspóroltam egy google-t.

+1

Köszönjük a visszajelzést! Szerintem sokan vagyunk abban a helyzetben, hogy minden napunk ezzel a programmal telik, így sajnos valóban átsiklottunk a rövid bemutatáson. A következőnél észben tartjuk és ezzel kezdjük.

Hogy lehet kiírtani belőle az OTRS Business Solution -re nyomulást?
Már minden emailcímet átírtam, minden job-ot letiltottam, de időnként még mindig küldeni akar levelet a root@localhost-ra, hogy HTTP500-ra futott az OTRSBusinessAvailabilityCheck.

Szia! Küldtem privát üzenetet.

Köszi, még nem ért ide, de várom nagyon :)

Átdobnád nekem is kérlek? :)

Neked is küldtem levelet.

feliratkozás

tervben van