Hivatalosan is megjelent a Planetary Annihilation

 ( trey | 2014. szeptember 7., vasárnap - 18:36 )

2012. nyarán volt szó arról, hogy Kickstarter kampány indult a Planetary Annihilation játékhoz. Az Uber Entertainment Inc. akkor 900 ezer dollárt kért. A kampány sikeresen zárult, több mint 2,2 millió dollár jött össze. A játék hivatalosan is elstartolt.

Elérhető Windowsra, OS X-re, Linuxra. Beszerezhető a Steam-ről, a Humble Store-ból vagy a fejlesztőcégtől közvetlenül.

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Ha egyszer egy üzlet beindul...

Ez nyilván teljesen szubjektív, de nekem ez totál csalódás. Linuxon iszonyú lassú, cserébe (medium gfx) fantasztikusan csúnya.. Single player kampány nincs, az egységek ugyanolyanok, semmi fantáziát nem látok benne.. Ha 2,2m dollárból ennyit lehet kihozni, nem tudom mennyi pénz kell egy pofás játékhoz :(

edit: a videón amúgy valami egész más van mint amit én látok. Nálam ez kb így fest grafikailag: http://i.imgur.com/9msTooC.jpg csak fák nélkül :)

Epic Single-Player - Galactic War is a twist on traditional real-time strategy campaigns that has players battling across a dynamic galaxy filled with procedurally-generated content. Every playthrough is different. Annihilation is final.

Most van vagy nincs single player?

Az a galactic war alig több mint egymás után jövő random skirmish ai ellen. :D
És ennek a tetejébe folyamatos net kapcsolat is kell hozzá.

Szerintem krychek, valami story módra gondolt.

Szerintem nem rossz az a Galactic War, az, hogy random módon kapja az ember a technikákat nagyon is meg tudja nehezíteni a pályákat. Számomra inkább a gyakori crash-ek fájnak.

Egy ideig kovettem a jatek fejlodeset, de egy ideje nem neztem ra.

Nem jatszottam vele, igy nem tudok biztosat mondani, am azert raneztem Steam-en a jatekosok ertekeleseire. Ott is inkabb csak negativ velemenyek vannak. Ugy tunik tenyleg nem olyan lett a vegeredmeny mint amit beharangoztak.

+1
Elég okádék egy game így 2014-ben :O

Tegyük hozzá, nem az AAA volt a szint, jóval kevesebb pénzből dolgoztak.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Azt hallottad hogy nincs save game funkció? :D
(Galactic war két küzdelem között ment egyet a játék. De ha belegondolsz 5-6 bolygós pálya nem 20 perc)

ja hát mire elég ma már ~530mHUF.. megértem tényleg.

Szerintem ott a csapda, hogy a pénz már előre befolyik, nincs akkora tétje a minőségi termék legyártásának, mint fordítva.

Nálunk ebből kb. egy 100Kb-os Tetris jött volna ki, a többit lenyúlják.

Apropó, a Kickstarter egy összegben folyósítja a befolyt lóvét, v. bizonyos belső (titkos) szabályzat szerint adagolja a lóvét a nyerteseknek?

Megnézhetjük szerencsére:

How Much Does It Cost To Make A Big Video Game?

Manapság egy AAA játék 60-150 millió dollárba kerül. 1990-es éveken készültek 2 millióért, de már akkor sem volt elég sokszor.

--
trey @ gépház

Azaz 7 évvel ezelőtt került ennyibe egy AAA game.
A Crysis 3 66 millió dollár volt.
http://www.gamechup.com/crysis-3-cost-66-million-to-make-can-next-gen-sustain-such-budgets/

A GTA V 265 millió dollár.
Az SWTOR 200+ millió dollár.

2 millió dollár semmire sem elég, ha AAA minőséget szeretne az ember.

2,2 millió dollár már bőven elég kell, hogy legyen AAA gamere. A pénzből fejlesztésen kívül másra, mint marketing vagy lemezek legyártása és postázása nem kellett költeniük. Így a teljes pénzt fejlesztésre fordíthatták.

Ahahahah, álomvilágban élsz. Egy AAA game az kb. 20-30x több pénzből készül minimum.

Csak nem vagyok naiv konzumidióta, aki benyal minden színes prospektust ha egy photoshopolt csaj kacsint a borítóján.
Ezeken nem AAA játékoknak kellene hívni hanem piramisjátéknak.

Megnéztem a játékeladási toplistát. Harmadik a Minecraft közel dupla annyi eladással mint a GTA5. Első a tetris. A költségvetés elszabadulásának ilyen mértéke biztos bukáshoz vezet.

Az, hogy hany darabot adtak el belole, meg az, hogy mennyi bevetelt termelt, nem mindegy.
A Minecraft nem kerul annyiba, mint a GTA V.
Hiaba adtak el belole tobbet, ha messze nincs belole annyi beveteluk.
Masreszt a Minecraft 5 eve jott ki, a GTA V pedig tavaly, es csak ket platformra jelent meg (PC, XBox One es PS 4 meg sehol). Nezd majd meg a szamokat, ha arra is megjelenik.
Minecraft pedig van Windowsra, OS X-re, Linuxra, Androidra, iOS-re, XBox 360-ra, PlayStation 3-ra.

PS4 és Xbox One eddigi eladási számai nem akkorák amiktől csodát lehetne várni, hacsak nem egy év múlva tervezik a megjelenést. Másrészt szerintem a mostani és jövőbeli PS4 és Xbox One játékosok 95%-a már rendelkezik PS3 vagy Xbox 360 konzollal is, és ha vevő a GTA5-re már megvette. A PC ami valóban dobhat az eladásokon.
A GTA5 már biztosan nyereséges. De én a trendekről írtam. 265 milliós költségvetés olyan mint szteppelni egy aknamezőn. Két, három bukott cím ilyen büdzsé mellett padlóra küldi az egész céget. Közben ott vannak a mobil játékok sokkal kisebb költségvetéssel és kisebb költségvetésű szintén nagyon jó játékok amiket tegnap még AAA játéknak hívtak és az igények nem változtak akkorát, hogy ezeket ne vennék meg azonos áron.
A történelem során valamiért újra és újra jönnek vállalkozások akik hisznek a töretlen növekedésben, hogy végtelen birkát lehet tartani véges mezőkön. Ennek mindig bukás a vége.
40 dollár feletti játékpiacon nem látom honnan jönnének az új vásárlók.

"és ha vevő a GTA5-re már megvette"
Azt elfelejted, hogy ezekre a konzolokra érdemes lesz újra megvenni, sokkal jobb grafikát nyújt majd. Érdekes lenne egy 2005-ben kijött hardverre írt játékkal egy 2013-mas hardveren játszani csúcsjátékként. Nem véletlenül jön majd csak ki msot decemberben a GTA V ezekre a platformokra. Jobb grafikája lesz.
"40 dollár feletti játékpiacon nem látom honnan jönnének az új vásárlók."
Abból indulsz ki, hogy 1 játékos csak 1 játékot vesz meg. De pont ez a lényeg: azt kell elérni, hogy egy játékos ezt IS megvegye. Minden egyes játék 0-ról indul a piacszerzésben és a határ a jelenlegi játékosok száma. Ha van két játék, amelyek annnnyira, de annyira jók, hogy érdemes mindkettőt megvenni, akkor nem egymástól fognak elhappolni játékosokat: aki igazi gamer, megveszi mindkettőt.

Az érvelésed olyan, mintha azt mondanánk, hogy mostantól zárjon be minden mobilhálózati ügyfélpont az országban, hiszen már több eladott SIM van, mint amennyi Magyarország lakossága és nincs hova növekedni.
Érdekes, én mégis szolgáltatót váltottam, mert jobb volt az ajánlatuk.

Biztosan lesz aki újra megveszi, a GTA5 egy erős többször újrajátszható cím. Valószínűleg azért nem fog minden eddigi vásárló venni egy újabb példányt belőle. Lenne pár régebbi cím amit szívesen megvennék felújított HD grafikával. Általában mégis fáznak a kiadók az ilyesmitől még akkor is ha nincs vita a jogok körül, és inkább új játék, folytatás mellett teszik le a garast.

Nem állítom, hogy egy játékos csak 1 játékot vesz. De azt igen, hogy a meglevő játékosok pénztárcája és ideje nem végtelen. És ugye egy nagy játék hosszú idő, újrajátszásokkal még inkább. Egy film maximum három óra még egy nagyobb játék egy hónap is lehet. Az a játékos vásárlóréteg amely 7-8 éve eltartott egy jóval kisebb büdzsékkel dolgozó játékipart nem lett nagyobb. A szabadidejük és pénzük sem nőtt többszörösére ilyen mértékben. A harmadik világ és Ázsia inkább a mobiljátékok számára jelentenek növekedési lehetőséget.
A Valve nyomulása hozhat egy kis extra növekedést azzal, hogy olyan játékokat is megvásárolnak játékosok amivel pár óránál többet nem játszanak, "csak úgy megvan nekik". DVD-Bluray lemezért nem mentek el csak úgy a boltba, hogy meglegyen. De ezek jellemzően akciós eladások 70%-80% leárazás mellett.

A SIM kártyás példád ott sántít, hogy már csak egymás kárára tudnak új ügyfeleket szerezni a mobilszolgáltatók. Pont ezzel érveltek a 4. mobilszolgáltató ellen is. Az aktív SIM kártyák száma nemhogy nem nőtt de csökkent az utóbbi időben. Az egymással kommunikáló okos-eszközök majd hozhatnak némi növekedést aktív sim darabszámban, de az okos-eszközök tulajdonosainak akik a hó végén a mobilszámlát fizetik már akkor sem lesz több pénzük.

Egy tanulságos írás: http://reviewordie.wordpress.com/2013/04/16/fallout-part1/

És milyen géped van alatta?

i7-2630QM, 8Gb ram, ssd, nvidia Quadro 1000M. Összehasonlításképp TF2, Civ5, stb full HD-ben max detailen hibátlanul mennek..

Supreme commander FA - FaF moddal jobb vétel.
Igaz az nincs linuxra...

+1

Akik szerették anno a Total Annihilation élményt, de nem azt kapták a Planetary Annihilationtól amit vártak, azoknak javaslom a kisebb gépigényű és ingyenes alternatívát:

http://springrts.com/wiki/Games
http://springrts.com/wiki/Balanced_Annihilation

A Total Annihilation nagyon csúcs volt. Emlékszem lehetett hozzá letölteni tucatnyi új egységet. Középiskolában volt egyedül net, délutánonként toltam lefele őket, a tanár meg pár hét után kérdezte tőlem hogy mi ez a rengeteg csont-os ikon minden gép desktopján (az volt a TA unitok önkicsomagolós .EXE-jének az ikonja) :D Régi szép idők..

Én a mai napig imádom :) Addig fajult az őrület hogy néhány saját egységet is gyártottam hozzá az elérhető dokumentációk alapján. Valahol megvannak CD-n, ha még nem rohadtak el a 30 évig halhatatlan korongok :)

(Total Annihilation) Spring Star Wars modot ismeritek?
http://www.imperialwinter.com/

Még nem próbáltam, köszi a tippet!
Töltöm a legfrissebb verziót a github repoból :)