Gabe Newell megerősítette, hogy cége dolgozik a "Steam Box"-on

Címkék

Régóta zörgeti a szél a harasztot: a Valve saját konzolt akar készíteni. Arról is mennek a találgatások, hogy Linux-alapú konzolban látja a játékfejlesztő cég a jövőt. Gabe Newell - Valve első embere - a hírek szerint megerősítette, hogy dolgoznak a "Steam Box" nevű saját hardveren. A hírek arról is szólnak, hogy nagy valószínűséggel Linux-alapú gépről van szó.

Részletek itt és itt.

Hozzászólások

remelem windows, vagy android. mindkettöre van kesz egy rakat jatek, es nem kell megvaltani a vilagot (teljes ökoszisztema kialakitasa, fejlesztöi eszközök, jatekok portolasa stb) csak összeütni es megy. egy gyorsan elindithato, gyors eredmenyeket hozo steambox többet erne, mint egy fü alatt barkacsolt, talan soha fel nem növö platform. aztan kesöbb majd meg faraghatjak. raadasul nem nekik kene az OS-fejlesztessel foglalkozni. de meg a periferiakkal is alig.
(a steam is hogy indult, egy bena kliens nulla konfigolasi lehetöseggel meg ie-dependencyvel, most meg webkit alapu, feature-rich multiplatformos tartalomszolgaltato.)

viszont telhetetlenkednek meg kicsit, legyen android+arm, benne home-server/NAS funkcio is, meg multimedia lejatszas. söt lehessen rakötni a lakas erzekelöit, es vezerelje a fütest, mosogepet, vilagitast :)

Linux lesz az, de ezzel gyakorlatilag tökön is szúrják magukat. Kíváncsi leszek, hogy a sajátokon kívül milyen nyitócímek lesznek még, és hogy mennyit fognak szenvedni, mielőtt feladják. :) Az üzleti modell kísértetiesen emlékeztet a 3DO Company féle 1993-as buktára, amikor Trip Hawkinsék összeálltak az LG-vel, Matsushitával (ma már Panasonicnak hívják), EA-val, Warnerrel, meg még egy pár céggel és beleszaladtak egy kiadós pofonba. De ne legyen igazam! Majd meglátjuk...

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Én ezzel úgy vagyok, hogy szerintem Newell megerősítette, amit az emberek hallani akartak. Addig duruzsoltak a fülébe, hogy "mit veszíthetünk vele, nézzük meg, hogy mit tudnánk kihozni belőle" elhatározásra jutott.

Ez persze nem jelenti azt, hogy nincs benne ráció az emberek részéről és azt sem, hogy jól nem sülhet el. Mindenesetre nekem nem tűnik önálló, kimunkált ötletnek. Ebből fakadóan jelenleg nem is adok túl sok esélyt annak, hogy ebből valami komoly kijön a végén.

--
trey @ gépház

> Addig duruzsoltak a fülébe, hogy "mit veszíthetünk vele, nézzük meg, hogy mit tudnánk kihozni belőle" elhatározásra jutott.

Na ne, azert ez ilyen penzek mellett nem igy mukodik. Minimum harom eves strategia van emogott (lehet, hogy kockazatos, de kell lennie).

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Hát, szerintem egy új konzol bevezetéséhez vért kell pisilni ahhoz, hogy egyáltalán esélyük legyen megközelíteni a három nagy gyártót. Nem hinném, hogy ilyen "majd meglátjuk, próbáljuk meg" mentalitással ugranának neki, mert szerintem azért Newell ettől jobban ismeri a konzol piacot.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Valoszinuleg azert van ez, mert eleg friss, nem volt egy irgalmatlan nagy "balhe" bejelenteskor es raadasul rogton elcsesztek a disztribuciot mar az elejen es keszlethiany van, ezert nem tudtak romma "tesztelni". A legnagyobb megjelenes az volt, h a bejelentest es a bemutatot lenyomtak az ustreamnel es amen.

---
pontscho / fresh!mindworkz

MS app store-ral szemben a Steam nem versenyképes hosszútávon, visszaszorul és eltűnik a semmibe.

Az MS cucc együtt jön a géppel telepitve, plusz kizárólagos metro app forrás. Gabe bácsi üzletét már most lényegesen kevesebbért lehetne eladni, mint 2010-ben, pedig az MS még be sem indult. Rosszak a kilátásai.

Nincs más esélye, mint a Mac és Linux mint játék desktop beinditása, és akkor lesz már egy megkülönböztető tulajdonsága a Steam-nek, amivel versenybe szállhat. Egy játékot egyszer kell megvenni, utána bármilyen platformon játszható.
Bár lehet, hogy már igy is túl késő.

Win-es konzolnak mi értelme lenne? Ott a kész befutott XBox, és amugy sem segit a fenti problémán.
Androidos-t minek? Két teljesen eltérő fő platformot kellene támogatniuk (Android vs desktopok). Más terület, más játékok, gyakorlatilag 0-ről kezdenék.

Gabe Newell egy prostitualt, de teljesen ertheto okokbol es jol csinalja :) (A nyilatkozataira gondolok.)

----------------------
while (!sleep) sheep++;

Remélem, erős hardware lesz és 60 fps-el fog menni rajta 1080p-ben a HL3. :)

Na, így mostmár teljesen más a leányzó fekvése, így akár felül is vizsgálhatom majd a korábbi kijelentésemet. Ha a HL3-at SteamBox only-vá akarják tenni, akkor oké.

(Mondjuk elég nagy öntökönlövés lenne szerintem).

+1 A Rockstarnak sem érdeke, hogy egy platformon legyen jelen, de a szokásos 6 hónapos konzol exkluzivitás jót tesz annak a piacnak.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods

Get dropbox account now!

Nem értem a felháborodásod, hivatalosan már a HL2 is Steam Only volt :)

Az megint más kérdés, hogy jóképességű csapatok ezt könnyen kijátszották, de én még emlékszem arra az időre, amikor konzolból kellett újraindítani az AI-t, mert minden enemy és egyéb NPC csak állt a pályán széttárt karokkal :)

//Az elsők között voltam, aki megvette a játékot anno 2004-ben, de net csak egy évvel később lett bekötve, muszáj volt alternatív megoldást használni.

"de én még emlékszem arra az időre, amikor konzolból kellett újraindítani az AI-t, mert minden enemy és egyéb NPC csak állt a pályán széttárt karokkal"

Nem a warez változattal kellett volna játszani ;)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Viszont akkor a Steam Box már most halott. Egy ismeretlen, vagy új konzolt felhozni a három nagy gyártó mellé nem lehet exkluzív címek, vagy már meglévő játékok (OUYA) tucatjai nélkül. Még azokkal együtt is közelít a nullához a sikeresség esélye.

_______________________________________________________________________

Android: https://play.google.com/store/search?q=artex+studios
iOS: http://itunes.apple.com/hu/artist/artex-studios-inc./id399983944

Én eleve kétlem a Steam (és még a Boxnál nem is tartunk) sikerét nem Windows platformokon kívül. Több mint két éve van OSX-re Steam, _most_ végigpörgettem a listát, hogy esetleg karácsonyra mit újítsak magamnak, és pár érdemlegesnek tűnő porton kívül (meg persze a Valve féle portokon kívül) csak indie fejlesztők játékai vannak a listában, amiket egyébként is fel lehetett és lehet lelni egyéb forrásokból.

Nem azzal van a bajom, hogy indie, mert rengeteg sok jó játék létezik abban a kategóriában is, hanem azzal, hogy anno a Mac-es Steam kliens pont azzal kecsegtetett, hogy majd a nagyobb kiadók is rákapnak a platformra... hát nem jött össze, és ezt a linuxos kliens se fogja előrébb vinni.

Lehet van még mit előrántani a kalapból, de ez így még kevés lesz az üdvösséghez.

Vannak Mac kiadók, egész sok játékot portoltak már, nagy, húzó címeket. A probléma az, hogy eddig a Steam nem engedte külön, OS X verzióként feltölteni ugyan azt a címet, mindenképpen azonos árazás alá esett volna a Windowsos verzióval. Ez nyilván nem tetszett az Aspyr-nek és a Feralnak, ők premier árazással akarták elindítani az amúgy talán több éves portolt játékaikat. Szóval mellőzték a Steam-et, pedig elég nagy sikere is lehetett volna ha ezt a két fél előre tisztázza. Mostanában újított be a Steam a külön platformos verziókkal, csak így meg a vásárlók érzik csalásnak hogy nem kapnak multiplatform terméket és még többet is kell fizetniük. Viszont az Aspyr már elkezdte feltölteni a termését, bár nem halad túl gyorsan a folyamat. A Feral még kivár. A többi nagy kiadó mint Ubisoft, 2K, stb szépen csendben kihoznak pár jobb címet saját fejlesztésként.