Dead Cyborg

Címkék

Magyar indie kalandjáték a Steam Greenlighton. Az eredetileg donationware-ként induló játék első epizódja már több mint egy éve elérhető Baráth Endre - Endi - honlapján, aki most megpróbálkozik a Steamet is meghódítani. A játék magán viseli Endi jellegzetes stílusát, amit a nemzetközi és hazai Blender közösség már régóta ismerhet. A játék első epizódja szabadon letölthető Linux, Mac és Win platformokra. Képek és videók a Steamen itt: http://t.co/WhFXKToD

Hozzászólások

Tetszetős! Irigylem és tisztelem a készítőt a tudása miatt, szeretnék én is ennyire képben lenni.

Pont valamelyik nap nézegettem. Alapjáraton tetszik, de a gombos irányítás borzasztó, az egeres változatnál meg nem lehet invert mouse-ra állítani. FPS nézet miatt sokaknak hiányozhat.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Lefele, felfele.. hmm.
Nos, erről pár gamer site-on irgalmatlannagy viták folytak már le. Lehet pár oka annak, hogy "fordítva" használom mint mások, talán az átnevelt balkezességem, (ma rejtett balkezesnek hívják, akkor csak hülyegyereknek aki fordítva akar írni, enni) de van más oka is.
Repülőszimulátoroknál egyértelműnek tartja mindenki, hogy ha hátrahúzom, akkor felemelkedik a gép orra, a legelső FPS-ek amikben lehetett fel-le nézni is, alapbeállításként ugyanígy voltak beállítva, pl. Duke Nukem 3D, Redneck Rampage. Configfile-ok matatásával persze be lehetett állítani ha akarta valaki.
Ma a legtöbben már nem azt használják, gyárilag sem úgy vannak a játékok. Sőt, néhányan elcsökevényesedett, ostoba, értelmetlen stb.-nek tartják a hozzám hasonlókat.

Pedig egyszerű a dolog magyarázata; Egy 3D-s teret kellene síkban irányítani. Ha a kijelző előttem nem függőlegesen, hanem síkban lenne, és mellette kellene az egeret (joysticket, bármit) tologatnom, akkor teljesen logikusan így lenne használható. De a monitorok az esetek 99%-ában függőlegesen vannak az ember előtt, az egér meg vízszintesen. Ha valaki a mostani, hagyományos egérbeállítást használja, tulajdonképp 2D-ben irányítja, levetíti maga előtt az egészet síkba, (csak X Y tengely) ezért tartja logikusnak azt, hogyha felfelé nézne akkor előre tolja az egeret, ha lefelé, akkor hátrafelé. Ha a monitor mellett a falon tologatom az egeret, akkor szintén ez a logikus. Ugyanúgy érintőkijelzőnél.

Amit manapság invert mouse-nak neveznek, az tulajdonképp 3D-be rakja az írányítást. A legegyszerűbb magyarázata, hogy a Z tengelyt nem egy lapra helyezve képzelem (-képzeljük) el, hanem úgy mintha egy gömbölyű felületen tolnám előre-hátra, és a kamera -vagy a karakter szeme ha úgy tetszik- ez egér elején lenne. Másképp mondva, "megmarkolom a virtuális fejem tetején a hajat, és azt tologatom előre-hátra, miközben a teste nem mozdul".
Persze át lehet szokni egy idő után síkra (nem invertre), de jelentősen növeli a beleélést ez a "valódi" 3D irányítás.

TPS-nél, vagy ahol látszik a pointer, mint egy RTS, MMORPG, ilyesmi, ott szintén nem invert a logikus, ha azokban is lehet FPS nézetre váltani, mindig be lehet állítani invert mouse-t.
Blenderes szerkesztésnél egyszer sem jutott eszembe az invert mouse beállítása, mert szerkesztésnél is látszik a pointer.

Szóval röviden ennyi. Merthogy a felfele egér itt pont nem értelmezhető, csak akkor ha nem síkon használom vagy felemelem, az előre az viszont igen :)

Na de, ha nem a haját ragadod meg a tarkóján, hanem úgy tekinted, hogy a szemét, és laza kötéssel a fejét/felsőtesét/tesét irányítod, ahogy az FPS-ek amúgy működnek, akkor máris semmi értelme az inverznek.

Egyébként a te inverz értelmezésed szerint az oldalirányokat is fel kéne cserélni, holott az nyilván még nagyobb hülyeség lenne.

Egy FPS nem egy repülőgép szimulátor. Kb. annyi köze van egy FPS irányításának (ahol általában egy sík terepen mozgunk.) egy repülőgép-szimulátornak az irányításához (ahol ha csak nem helikoptert irányítunk egy jellemzően folyamatosan "előrefelé" haladó testet kormányozunk), mint egy földigilisztának az űrkutatáshoz.

Miféle logika az, hogy ha lefele húzom, akkor felfele nézek? Nem véletlen hívják "inverz" irányításnak.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Mondjatok már mind a ketten egyetlen egy darab logikai hibát is abban amit leírtam! Kérlek benneteket -építő jelleggel- emeljétek ki piros színnel!

"X" és "Y" tengely egyértelműen síkban van mindenki számára, totálisan értelmetlen lenne a jobbra helyett balra tolni az egeret, ez nyilvánvaló

De:
A "Z" tengely nem egyértelmű síkra levetítve. Mindketten abból a hibás felvetésből indultok ki, hogy a "lefelé-felfelé húzom az egeret" Nincs ilyen. Előre és hátra tolod az egeret van. Azt, hogy ezt ki hogyan értelmezi, és miért, arra fentebb leírtam egy kisebb szösszenetet. Mindenesetre mindig a nem invert mouse-t használók háborodnak fel, a többiek csak szomorúak, ha kimaradnak ilyen csodás dolgokból mint a Dead Cyborg.

Másrészt FPS-t fel lehet fogni harci szimulátorként, van is belőle pár (pl. Operation Flashpoint, Arma), de nem is FPS-ekről hanem FPS nézetről beszéltünk. Így könnyebb megérteni az embernek, mintha 'belső nézetes irányítást mondanánk, mellékesen négyszer annyi karakter ;)
Sík terepen felugorva vagy zuhanva irányítani valamit, lépcsőre felmenni, felülről vizsgálni, alulról egy rácson keresztül vizslatni, sorolhatnám még miért nem sík terepen használod az FPS nézetet. Hacsaknem leragadsz a Wolf3D motornál.

Írtam is, eredetileg nem ezt hívták inverznek, pont három napja néztem a GOG-os Redneck Rampage-et. Reflexból kapcsoltam be az invert mouse-t, erre megfordult a függőleges (Z) tengely.

Egyébként szívesen kifejteném ezt képekkel illusztrálva, sajnos nem tudom megtenni. Most halt meg a nagygépem (kölcsön) tápja, ez a lapos netezésre is éppenhogy alkalmas.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

"megmarkolom a virtuális fejem tetején a hajat, és azt tologatom előre-hátra, miközben a teste nem mozdul"
Szerintem ez ez érv gyenge lábakon áll.
Jobbra-balra nem tologatod mert:
""X" és "Y" tengely egyértelműen síkban van mindenki számára, totálisan értelmetlen lenne a jobbra helyett balra tolni az egeret, ez nyilvánvaló"

Még mindig nem érted. NINCS felfe-lefele!
Itt te síkban 2D-ben irányítasz egy egy 3D-s kamerát. Előre-hátra van, amit kétféleképpen lehet felfogni. Úgy mint ti, a kijelzővel párhuzamosan beképzelve egeret mintha a falon tologatnád, és úgy mint mi, akik egy -legyen- földgömb tetejére képzeljük el, az egér mozgatását. Tehát ott a virtuális Z tengely. X és Y-t gombokkal irányítod, Z-t meg az egérrel előre-hátra. Csak a Z nem feltétlen értelmezhető egyféleképp, jobbra-balra az X Y mindenkinél normálisan van.
Már harmadszor írom le.
Ja igen, a kép nálam tölt be.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Őszintén? Szarom le a tengelyeket, játékról van szó, játéktérben meg felfele nézek. De ott a kép, egérpadon van XY tengely, ami egybeesik a képernyő síkján lévő XY tengelyeddel. Z meg a közel-távol, szóval ennyit ezekről.

Tengelyek értelmezéséről meg annyit, hogy kb. mindenben az Y tengely a magasság, X meg a "bal-jobb" irány, Z meg a mélység. Ha nem hiszed, keress rá néhány 3D programot, pl. Unity3D, Wings3D, Maja, stb.

(Arról nem is beszélve, hogy amúgy is könnyebb tolni az egeret, mint húzni, padlóba meg ritkábban akarok lőni, mint a plafonra... De tőlem mindenki azt csinál, amit akar.)

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Szintén feladom, én jól tudom mennyivel másabb a két irányítás mert próbáltam, és fentebb írtam miért, ez jött be.

Nem kell keresnem ilyen 3D szerkesztő programokat, mert ez a hobbim, és a magyarázat miatt még külön le is ellenőriztem a blenderemben, hogy ne beszéljek hülyeséget. Ha a mélység irányításáról beszélsz akkor mégjobban érthető lenne a dolog, de látom nagyon nem így van.

(Nálam a húzni könnyebb, az ablakszétdobós effekt, amit az egérrel sarokba szokás előhívni nálam az alsó sarokra is be van állítva. Egyébként kérdezd meg azt a néhány Pro gamert akik így használják, és vígan megélnek belőle az "értelmetlen fordítva" egérbeállításukkal együtt, mi a nehezebb tolni vagy húzni, Megtalálhatók néha, amikor lazításképpen public serveren chatelgetnek a néppel és közben lazán megnyerik a meccset. Nem is a padlóba lőnek.)
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Egyrészt, ne ordibálj! Másrészt nem ragadod a karakteredet tarkón, és ha belegebedsz is akkor sem fogod tudni belátni, hogy a sík egy iránya természetesebben képezhető függőlegesbe mint egy másik.

Harmadrészt, és a lényeg: a számítógépezéses egérhasználat a kezdetektől kezdve úgy terjedt el, hogy az egeret az eleje felé tolva tőled elfelé, menjen a kurzor föl. Így van az ablakkezelőben, a paintben, a wordben. Ha rárakod az egeredet a függőleges képernyőre, és azt akarod, hogy a kurzor az egér alat mozogjon, akkor az egered eleje felfelé kell, hogy nézzed.

A laposok korában ennek már gyakorlatibb jelentősége is van, a képernyő nem teljesen függőleges, tehát amikor tőled el tolod a zegeret, akkor megy a kurzor is tőled el. Nyílván, ha az ember alapesetben inkább fölfelé nézne és nem lefelé, a monitorok a fejünk felett lennének bedöntve, akkor lenne értelme a másik iránynak is, de az ember alapesetben lefelé néz, a monitor nem függőleges ( pláne mert egybe van építve a billentyűzettel )

És ha már így terjedt el, az emberek megszokták, hogy ha maguk felé viszik az egeret, akkor a képernyőn lejjebbi tartalmakat is látnak. Például egy hosszú weboldal vagy word file esetén.
És a játékokon kívül tényleg mindenhol máshol így van elterjedve, hogy ha az ember maga felé húzza az egért, akkor a képernyőn a kép feljebb gördül, ő meg a lentebb levő tartalmakat látja.

A jobb/bal tengelyre meg ugyanez áll, kizárólag azoknak javaslom a felcserélését, akik nem hányják el magukat ha egyszer csak a kép az ellenkező irányba fordul, mint ahogy minden más esetben tenné.

Puppy linux felhasználó

Tulajdonkeppen ki lehetne emelni mindent amit irtal, mert se fule, se farka, vagy kevesbe finoman fogalmazva: baromsag az egesz, kulonos tekintettel a monitorok dolesszoget ecsetelo reszre, lol! Es tovabbra is all a dolog, hogy folyamatosan 2D-rol beszelsz. Egyebkent meg lehet mindent magyarazni, ettol meg van akinek az egyik termeszetes, van akinek a masik. Van aki ugy tekinti, hogy a "celkeresztet" tologatja a kepernyon, annak az alapbeallitas a logikus, van aki viszont igenis a karaktere fejet ill. torzset szeretne mozgatni, neki az inverz a logikus. En is ebbe a taborba tartozom. Most oszinten, ha abbol indulsz ki, hogy "magadat" mozgatod, mi a fenenek akarnal elore mozdulni (dolni), hogy felfele nezz? A legszebb az egeszben, hogy bar van egy nem elhanyagolhato meretu kisebbseg (lasd korabbi szavazas), mindig jon valami okostojas es megmondja az abszolut igazsagot. Na ez a szanalmas.

hát ez gyönyörű, nagyon tetszik

---
Why use Windows, if you have open doors… to Linux

2.4-es P4, 2 giga ram, 6600 Nvidia, 5.1 SB live, ablakban PcLinuxOs alatt. De futott mögötte pár dolog, pl. Opera, gimp, rythmbox a játék miatt pause módban, de azt közben állítottam le. Hang nélkül nem próbáltam. Jól futott, csak mint látod feljebb az irányítás nem feltétlen jó.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Meddig tart ez a demó? Az első energiamezőt még ki tudtam kapcsolni, de a másodikhoz nem jó a megmaradt kártya.

------------

Más. Először nem volt hang. Készítettem egy ~/.openal.rc-t (48 kHz-re állítottam a mintavételi frekit). Még mindig nem volt hang. Néztem hogy a csomagban lévő blenderplayer-ek eléggé öregek (2009). Levadásztam a telepítőkészletből (F17 x86_64) a legutóbbi blenderplayer-t. Megjött a hang, de némi üröm volt az örömben hogy a kép csak egy pillanatra látszott az induláskor, utána csak néhány elmosódott képpont és semmi, a hang pedig tovább szólt. Visszatértem a csomagban lévő blenderplayer-re. Hang továbbra sem volt. Támadt egy ötletem: Levettem a mintavételi frekit 44,1 kHz-re. Megjött a hang.