The Banner Saga - RPG + körökre osztott stratégia Linuxra is

Címkék

Nemrég egy újabb játékötlet ért el olyan támogatottsági szintet a Kickstarter-en, amit az ötletgazdák elhinni sem akartak. A The Banner Saga egy, a vikingek világában játszódó szerepjáték lesz, amelybe körökre osztott stratégia elemeket is beleszőttek. A fejlesztők a hangsúlyt a történetre, művészi munkára és a stratégiára helyezték. Az elkészült mű DRM-mentes lesz, a támogatott platformok közt pedig a Windows és az OS X mellett a Linux is szerepel.

A projekt mögött álló texasi független játékfejlesztő céget, a Stoic-et Arnie Jorgensen, Alex Thomas és John Watson hozta létre nemrég, azután, hogy fél évtizedet töltöttek el közösen a Star Wars: Old Republic fejlesztésével. A játékra 100 ezer dollárt kértek, de több mint 700 ezret kaptak, így lehetővé vált, hogy több tartalmat készítsenek, a zenét egy valódi zenekarral vegyék fel stb.

Részletek a játék Kickstrater oldalán.

Hozzászólások

off
én most ezzel játszok, meglepően jó, szerintem lehet belőle egy wesnoth szintű valami is akár:
http://te4.org/

Helyes, helyes, csak így tovább!
--
Fight / For The Freedom / Fighting With Steel

Mindenki akar egy szeletet... :(

Mindig örömmel látok ilyen híreket :) Mármint, amikor egy jó játékot Linuxra is portolnak.

Ez a Kickstarter-es dolog hogy működik? Aki felajánlást tesz, annak a számlájáról azonnal le is veszik a pénzt? És mi van, ha a projektből valamilyen okból nem lesz semmi, vagy kiderül, hogy még több pénz kéne rá? Valamint aki adakozott annak is majd meg kell vennie a játékot?
Mert akkor ha jól értem a programozóknak nem sok problémája van, hiszen nem a saját pénzüket kockáztatják.

Akkor veszik le a pénzt, amikor vége van a kampánynak és az összeg elérte a minimálisan kitűzött célt. A támogatók azt kapják - a támogatás nagyságához mérten -, ami a jobb oldali pledge-eknél fel van sorolva. Mint támogató pedig tisztában kell lenned azzal, hogy nincs garancia a projekt megvalósulására. De az esetek 99%-ban nincs semmi gond, a játékok elkészülnek. A független fejlesztőknek pedig éppen elég sok problémája van a fejlesztési költségek előteremtésén túl is, hidd el. :)
De, hogy ne csak a levegőbe beszéljek, egy konkrét példa arra, hogy a "sok pénz" sem mindig annyi, amennyinek látszik egy ilyen kampány esetén:

"Only 10% Spend On Development

Independent developer Warballoon raised $36,967 on Kickstarter to fund their iOS game, Star Command. Only they didn't:

$2,000 just didn't turn up (payments didn't transfer) and when Amazon and Kickstarter took their fees, Warballoon got $32,000.

Prizes cost $10,000! Much more than Warballoon was expecting. (Note to Kickstarters: do your costings carefully, and remember to include postage halfway round the globe.)

Then: music ($6,000), legal and accounting fees to set up the business ($4,000), poster art ($2,000), iPads ($1,000), attending PAX East ($3,000)

Leaving $6,000 for development. Which was taxed, leaving $4,000.

So out of $36,967, only $4,000 went on development. I'm not picking on Warballoon: I think it is great that they shared their data. More than that, they spent their Kickstarter money on things that cost money (like music and attending events), not on things like coding which doesn't (it costs their time, which is very valuable but is not cold hard cash).

The Warballoon team had a successful Kickstarter project, raised in the days before Double Fine, but they didn't raise enough money to make the game if they needed to fund the salaries of everyone involved."