kwaak3: Quake 3 Arena port Android-ra

Címkék

A Google Code-on érhető el a kwaak3, amely az id Software FPS klasszikusának, a Quake 3 Arena-nak a portolása a Google Android platformjára. A fejlesztő a Nokia N900-ra készült Q3 portot használta fel munkája alapjául. Már az első napon képes volt lefordítani a kódot és betölteni a Q3 főbb funkcióit Android-on. Ezt követően kezdődött a csiszolás, polírozás.

A port tulajdonságai, képességei:

  • hang
  • hardveres lebegőpontos működés Neon-képes eszközökön
  • kezelés: billentyűzet, érintőképernyő és trackball
  • OpenGL-es 3D renderelés
  • a játék az ARM-optimalizált libcgamearm.so / libqaarm.so / libuiarm.so-kat használja
  • hálózatos működés

Ha valaki C/C++ kódot fordít az Android NDK-val, akkor a fordító alapértelmezetten generic ARMv5 CPU-ra fordít, amely esetén a lebegőpontos számítás szoftveresen történik. Optimalizálások és hang nélkül 22 fps-sel fut a Quake3. Mivel a stuff erősen épít a lebegőpontos számításokra, a fejlesztő megpróbálta jobb fordítóval (Android git-ből származó GCC 4.4.0-al, amely már támogatja a korszerűbb CPU-kat és a Neon SIMD utasításokat) lepörgetni. Az eredmény: a Neon-os Cortex-A8-ra optimalizált Q3 összehasonlítva a generic ARMv5 build-ekkel 15%-kal gyorsabb lett az audio nélküli mérési eredménynél, és 35%-kal gyorsabb az audióval történt mérési eredménynél.

ARMv5 Neon
No audio 22.0 fps 25.4 fps
Audio 14.7 fps 20.0 fps

A fejlesztés folyik tovább.

A részletek, támogatott eszközök listája, telepítési tippek stb. itt olvashatók.

Hozzászólások

'99-ben egy PIII 450+32MB RAM+TNT 2-es gépen sem hoztam ki sokkal több fps-t :) (nem, még nem volt szarrábutított fps-optimalizált konfigom q3-hoz) Azért hova fejlődik a világ... :)

--
A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

A héten jelent meg az OpenArena 0.8.5 patch, alapértelmezetten van benne az FPS független fizika, nagyjából pont ezért, hogy akkor is nyomathasd a defraget ha nem tudsz 125 FPS-t kicsiholni a gépből. Terveztem, hogy írok egy blogbejegyzést az új OA patchről, aztán kicsit csalódtam benne. De talán mégis megírom ma este.

Ma mar azert nemnagyon kell zsebbe nyulni hogy meglegyen a fix 125. Egyebkent q3 osp moddal volt szukseg ra, CPMA moddal, ami kesobb felvaltotta mar fixalva volt a fizika, ettol fuggetlenul nemnagyon lehetett labdaba rugni ertelmes ellenfelek ellen ha nincs meg. Mara viszont felvaltotta a Quakelive oket, mi is leallitottuk a serverunket (koth).

Ha már quake3 fut a telefonokon (igazán örvendetes), kíváncsi vagyok, mikor jutunk el oda, hogy maga az Android felület is használható sebességű legyen