"Útálegazhozsá-o-e-útelágazozsá-á"

Hipp-hopp eltelt 5 év, így itt az ideje elgondolkodni az autókérdésen. 5 év alatt kemény 30 ezer kilométert sikerült beletekerni.

Opciók:

  • megtartom
    • pro: szinte új
    • con: rövid az élet, kipróbálnék mást is
  • lecserélem (új)
    • A3 Sportback
    • BMW 1
    • ...

Szóval, útelágazódás!

Hozzászólások

Cseréld le. Viszonylag (ha-ha) jó áron ki tudsz szállni belőle, és ott a rövid az élet, kipróbálnék mást is! Próbálj!

Nekem január óta megvan a 22k, hasonló kérdéseim lesznek, csak nem 5 év múlva :)

nagy kár hogy a bmw 1 már nem hátul hajt és még ronda is.

igen, sajnos a downsizing elér mindent. :( hármasból is már csak 25 milliótól van sorhat az m340i-nél. az új designt se értem, főleg a négyesnél nem. a BMW 1 is tudott anno nagyon csinos lenni. teljesen elvesztek ezek a régi értékek.

lehetne az elektromos autókat fejleszteni és tolni az emberek alá, miközben belsőégésű autóknál hagyunk mindent ahogy volt és nem szerencsétlenkedünk 3-4 hengerekkel. ennek több értelme lenne így.

Értem én, hogy downsizing, de hagyhatnának élményautókat a nem átlagautósnak. A jelenlegi BMW felhozataltól sírógörcsöt kapok. A 1-es és 2-es, ami még méretben rendben van, fronthajtású lett. A 3-as és 4-es is már túl nagy, 5-östől felfelé már monstrumok. A jelenleg kapható modellekből a Z4 és az M2 Competition vagy a CS, ami még izgalmas maradt. Nem értem, miért nincs a hátsókerekes M135i-nek és M240i-nek rendes utódja.

$ grep -c egy$ word.list
100

"lehetne az elektromos autókat fejleszteni és tolni az emberek alá, miközben belsőégésű autóknál hagyunk mindent ahogy volt és nem szerencsétlenkedünk 3-4 hengerekkel. ennek több értelme lenne így."

A legtöbb autó az elektromos/hibrid őrület előtt is 4 hengeres volt. 

nem biztos, hogy meg akarod érteni amiről beszélek. elhiszem, hogy a legtöbb az volt. de ötös bmw nem nagyon volt 4 hengerrel, hármas már csak hattal van maximum (m340i, meg valszeg a közelgő m3), pedig régen volt v8 is. már nincs. pedig jó volt.

 

ha te ezekre szarsz és azt mondod hogy minden autóba elég a 3 henger akkor ez szimplán nem a te szálad. 

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B38

https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_B48

 

Na meg van az elektromos verza igaz olyan 100-150 a reális hatótávja, de neked jó lenne ha ilyen keveset mész. (Mondjuk ez a e-car támogatás az kifutott már? - 10,5-2,5 = 8 milla nem is vészes)

No rainbow, no sugar

Ja ez most nem trey-nek szólt, csak a felvetésre, hogy miért nincsenek szupi 6-8-12 hengeres motorok.
Most még én is benzinest vennék. (Bár ha lenne hol töltenem, akkor lehet vennék plugin hibridet, mert napi átlag Km adagomat -munka, edzés, ovi, vásárlás- simán megtenném elektromos üzemmódban, csak a hosszabb utakra kéne beröffenteni benzines motort - mentem már pl Golf GTE-vel, nagyon tetszett a tisztán elektromos hajtás).

tehát akkor szerinted rendben van az, hogy 5,5 méter hosszú 2,5 tonnás szedánokat gyártunk 4 hengerrel. szerinted ez a fejlődés. nem. elmondom neked, hogy ez környezetszennyezés, szemetet gyártunk. egy hat hengeres nagy motor sokkal tovább él mint egy turbós 999ccm motor. nem tudok mit mondani, sajnálom hogy beszoptad ezt a marketing bullshitet.

 

nekem kurvára semmi bajom az elektromos autókkal, sőt. csak nem kéne közben szar belsőégésű motorokat gyártani millió számra. akkor már gyártsunk időt álló jókat így utóljára. elképzelni sem tudom, hogy mit nem tudsz ezen felfogni. többször is leírtam már ugyanezt.

Csak mert amikor a 20. evet betolti a verda akkor atmegy hobbiautoba ha meg akarod tartani.

A hobbi auto alatt azt ertsd, hogy semmifele penzugyi racionalitas nincs mogotte. Allandoan karosszeriashoz hordod mert mindig van rozsda.

 

Szerintem 18. evtol mar dilemmas, de a 20. evtol konkretan veszteseges fenntartani.

 

elmondom neked, hogy ez környezetszennyezés, szemetet gyártunk.

 

Szerintem 30-40 ev korul kellene egy kocsinak kihuznia. Addig csak szemetet gyartunk, kobcentitol fuggetlenul.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

> A hobbi auto alatt azt ertsd, hogy semmifele penzugyi racionalitas nincs mogotte. Allandoan karosszeriashoz hordod mert mindig van rozsda.

Ezzel szemben ha veszel egy új presztízs autót, akkor évente buksz 1 milliót az értékvesztésén. Abból azért elég sokat lehetne lakatolni...

Barmilyen lakatis munka elettartalma max 3 ev (optimista becsles az 5).

Egyszeruen a belso oldal hegeszteset max uregelovel tudja kifujni.

Persze lehet en viszem rossz helyre.

 

Az, hogy mas meg nagyobb marhasagot csinal ez nem lesz attol racionalis.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

+1

Raadasul ez a faszkodas is hozzajarul az ICE autok hanyatlasahoz. Mert nem lehet ugy megbizni bennuk, mint regen es fixalni mint regen. Hulladekot gyartanak.

Es most itt vagyunk 2 korszak kozott, mikor meg a legdragabb EV-k akku technologiaja sem eleg jo es ICE autok meg mar tul megbizhatatlanok a nagy fejlodesukben. Kinek van kedve 5-8e kmenkent szervizbe vinni. Nekem nincs.

"tehát akkor szerinted rendben van az, hogy 5,5 méter hosszú 2,5 tonnás szedánokat gyártunk 4 hengerrel."

Mi köze a hengerek számának az autó méretéhez és súlyához?
Ha a motornak megvan hozzá az ereje (nyomaték/lóerő), hogy szépen mozgassa az autót, akkor miért baj, hogy 4 hengeres? Az autóbuzulós "mert a 6 henger szebben jár" lőzungokat most hagyjuk. Egy modern 4 hengeres tökéletesen simán jár, a beltérben meg a jó zajszigetelések miatt úgysem hallani semmit. 

"egy hat hengeres nagy motor sokkal tovább él mint egy turbós 999ccm motor."

Kevered ám a dolgokat. Hengerek száma vs köbcentik vs turbós vagy nem turbós. 

Egy 6 hengeres X ccm-es Y teljesítményű _szívó_ motor lehet hogy tovább él (bár ez elég sokmindentől függ!), mint egy szintén 6 hengeres X/2 ccm-es de szintén Y teljesítményű turbós. Pedig mind a kettő 6 hengeres. 

A downsizingől én is félek (1500ccm alatt már én is csikorgatom a fogam), de az irányt értem. Ha egy 4 hengeres 2000ccm-es turbós benzines szépen elvisz A-ból B-be egy 3-mas bmw-t úgy, hogy átlagban még kevesebbet is eszik, jól is megy ha kell, akkor miért tennének bele 3-4000ccm-es szívó monstrumot. Ráadásul a súlyt is próbálják több kevesebb sikerrel csökkenteni. Átlagautó szintjén meg lementünk 1.4T környékére 150 lóerőkkel a régi 1.6-2.0-ás szívó benzintemetők helyett és nincs velük semi baj, kevesebbet esznek, jobban mennek. Van egy-két típushiba (régen is volt a szívóknál, csak az idő mindent megszépít), de amúgy nem látom, hogy hullanának mint a legyek.

 

szerintem te meg nem autóztál jót egy jó sorhatos (3-5000ccm) szivo motorral és nem próbáltál 3 hengeres 999ccm turbos motort. élményben ég és föld a különbség. 

a hozzászólásod alapján azt látom, hogy téged ez egyáltalán nem érint meg, és nem erted mivel jobb, mert nem szeretsz autózni hanem csak egy szükséges rossz szamodra. (ez nem baj ameddig nem vagy döntéshozó a témában) 

innentől kezdve - no offense - de nem fogjuk meggyőzni egymást, viszont engem meg inkább irritál a te hozzáállásod valamint hogy szerinted ez fejlődés. ezért jobb ha lezárjuk ezt a beszélgetést. legfőképpen mert nem szándékozok és eszem ágában sem volt flamelni.  

Van, de egyre ritkabb.

Hondanal es Toyotanal neztem par fontosabb modellnel, hogy nagyon vigyaztak, hogy ne lehessen turbo nelkul venni. Legyen mar minek elromlania.

De nagyitoval meg meg lehet talalni, elvegre nem kene eluldozni a tudatos vasarlot sem, aki eggyel kevesebb romlasra erzekeny eszkozt szeretne az eros strapabiro motor melle.

"szerintem te meg nem autóztál jót egy jó sorhatos (3-5000ccm) szivo motorral és nem próbáltál 3 hengeres 999ccm turbos motort. élményben ég és föld a különbség. "

De mentem ilyennel, az élmény részét értem is, de ettől függetlenül a közlekedéshez kevesebb is elég és az autóipar nem az élményautózásra fejleszt néhány autóbuzi kedvéért, mások a prioritások. Én ezen nem sírok, hanem elfogadom.
Régen is 4 hengeres 1.4-es meg 1.6-os vagy max 2000ccm-es volt az _átlag_ szívó, 4 hengerrel. Ebből adták el a legtöbbet. Ma egy egy 1400-1600-as turbós motor többet tud (teljesítmény) mint bármelyik ilyen régi szívó. Egy 2000-es turbós meg teljesítményben és menetdinamikában tud anynit, mint régen egy 3000-es sorhat. Oké, más a hangja. De részterhelésen kevesebbet eszik, könyebb, kevesebb abyagból épül, stb. És ha egy ilyen kényelmesen mozgat egy családi sedant/kombit/egyterűt, vagy akár sportosabb modellt, akkor miért ne? Semmi nem indokolja a 6 hengert. 

Hiába emeled ki, egyik állítás sem igaz. Csak racionálisan állok a kérdéshez. Nem mondom, hogy nem voltak jók és élvezetesek a sokhengeres benzintemetők, ugyanakkor az átlagnak a közlekedéshez nincs ezekre szükségük (a szívók fénykorában sem volt). Ezeknek az eltűnése a fejlődés része. 

"Csak racionálisan állok a kérdéshez."

Errol eszembejutott a regi flame: "felfogasbeli kulobseg van koztunk" "ja, valaki felfogja, valaki nem"

Ezeknek az eltunese lofasz, nem fejlodes. Az tortent, hogy azota ha meg is talalod az uj autok piacan, kurvadragan kapod, mert nem fert bele annyi "tervezett elavulas" tech, igy maskepp kell a profithoz allniuk.

(Egyebkent nem minden V8 3000+ ccm benzintemeto, leginkabb az USA gyartmanyok bunosek, de BMW, Audi es Merci felsokategoriaja sose evett betegesen sokat normalis vezetesi korulmenyek kozt, autopalyan vegkepp normalisan evett, ha nem tapostad)

BMW-t, Audit meg társát csak akkor szabad megvenni ha ugyanolyan magabiztos anyagi háttérrel tudod üzemben tartani, mint egy normál autót. Szóval a pénzszórás nem fog ott megállni, hogy megvettem. Van ismerősöm, aki 30-al nekiment valaminek a BMW-vel és GTK lett a vége.

ez teljesen nyilvánvaló. sajnos itthon az emberek 80%-a nem akarja vagy rossz esetben nem is képes felfogni hogy mennyibe kerül egy autót fenntartani.

elvárják hogy gyors legyen, élményt nyújtson, menő legyen meg szép meg prémium. mindezt úgy hogy okosba meg fű alatt olcsón.

ebből lesznek a szakadt szarok meg a sztorik hogy szar a béjemvé.

ha valaki nem akar nagyon sokat költeni autóra akkor érdemes japán szívó motorosat választani.

"ez teljesen nyilvánvaló. sajnos itthon az emberek 80%-a nem akarja vagy rossz esetben nem is képes felfogni hogy mennyibe kerül egy autót fenntartani.

elvárják hogy gyors legyen, élményt nyújtson, menő legyen meg szép meg prémium. mindezt úgy hogy okosba meg fű alatt olcsón."

Ezt én nem így látom, nem szabad összekeverni a _meghibásodást_ a normál fenntartási költségekkel. 
Az, hogy pl egy prémium dízel bmw-ben a vezérműlánc zörög-csörög 100e Km-nél és cserélni kell, az nem nomrál fenntartási költség, hanem a gagyi tervezés miatt van. Meg az hogy kigyullad az 5-ös bömös az út szélén, mert valami műanyag cső szar helyre lett tervezve szar anyagból. 
Egy prémiumtól én pl pont azt várnám, hogy ilyen ne forduljon elő, ennek nincs köze ahhoz, hogy egy normál karbantartás (olaj, fék, stb) mennyibe kerül. A prémiumság az ne csak az legyen, hogy úgy ki van tömve zajszigeteléssel, hogy nem hallod a vezérműlánc csörgését.
 

Vannak olyan esetek, amikor saját zsebbe nyúlás van (saját hibás, gfb nem fedezi, nem tetszik a casco-s megoldás, vagy esetleg nincs is casco, mert drágálltad a drága autóra :)

Mondjuk úgy hogy ha cserés a két első fényszóró az könnyen milliós tétel lehet, és akkor még fel se nyitottuk a motorháztetőt. Ilyenkor szokott jönni a hűűű, drága ez a BMW érzés, amire vagy felkészültél vagy nem.

Igen, ez egy szint alatt probléma szokott lenni. Egy másik fórumban akkor szokott megnyúlni az emberek arca, amikor kiderül, hogy az általuk megvásárolt karóra karbantartási szervize (szétszedés, átvizsgálás, olajozás, összerakás, tisztítás) 300-600K körül mozog ;D

Aki ezekkel nincs tisztában, azokat érheti meglepetés.

A Polo-m olajcseréje és átvizsgálása (Mobilitás-garancia érvényesítés alapfeltétele) szakszervizben a múlt hónapban 126 865 forint volt. Na, és? Most viszem a Ducati-t olajcserére, szakszervizbe. Az is lesz vagy 80K. Ezek ezzel járnak.

trey @ gépház

Nem, azt odaadják egy szatyorban és itthon én szoktam megcsinálni.

(Ha nem cserélnék ki, azzal magukat szopatnák, mert egy garanciális hiba esetén a VW azonnal megnézi, hogy mikor és hol volt az olajcsere és ha nem történt meg vagy nem olyan került bele, akkor dobja is az egészet, ugrott a garancia. Ilyen esetben azonnal ugrana a viszonteladó minősítése is szerintem. Mivel 20 éve a Porsche-hoz járok kizárólag, minden szervizt ott csináltatok, eléggé kilógna a lóláb, ha elkóklerkednék. De nem szokták, mert volt hogy megnéztem a nívópálcát és tiszta olaj volt benne.)

trey @ gépház

Én halottam már olyan sztorit, hogy az x éves olajcserén (nem keverendő a kilométer alapúnál, mert sok helyen belebeszélik, hogy ha 300km-t mentél, akkor is illik olajat cserélni x évente), simén leengedték azt, és a következőbe pedig beleöntötték.

Nem láttam, lehet urban legend, de sajnos kinézem ezt is...

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

"mert egy garanciális hiba esetén a VW azonnal megnézi, hogy mikor és hol volt az olajcsere és ha nem történt meg vagy nem olyan került bele, akkor dobja is az egészet, ugrott a garancia"

Én úgy tudom hogy ezt már sehol nem tehetik meg, a törvényi jótállás feltétele nem lehet az, hogy náluk szervizeltess. 3rd party szerviz is betöltheti a gyárilag ajánlott olajat, meg becsavarhatja a gyári olajszűrőt, te meg lobogtathatod a számlát, hogy ez bizony le volt cserélve amikor kellett és nem az olajcsere hiánya miatt nem nyílik a csomagtartó :) Ha kekeckednek, nekik lel bizonyítani az ellenkezőjét. Más kérdés, hogy biztos eleve kevésbé kekeckednek, ha náluk vannak nyomon követve a szervizelések.

ez így klasszul hangzik és menő hogy szakszervíz meg minden, de nagyon sokszor hülyébbek dolgoznak ott mint másik magán szervizben. értem én hogy a szakszervíznek vagy egy eljárása amit a gyár előír, de ez sokszor nem vezet semmire. én skoda szakszervizbe mentem (nem is egybe) hogy szeretném tudni mit kéne megcsinálni az autón (egy octavia tsi), még azt is letagadták, hogy láncfeszítő problémák vannak, amire ha rákeresel teljesen egyértelmű. szóval én szakszerviz ide vagy oda nem vagyok hajlandó ezért 5x annyit fizetni. de persze szíved joga ha neked ez a jó vagy ez kell(garanciális autónál/motornál).

Semmiről sem próbáltalak meggyőzni. Rémtörténeteket mindkét oldalról lehet hozni. Szakszerviz és szomszéd szaki oldalról is. A haveromnak az olajcserére szakszervizbe vitt 10+ éves motorjára (nem volt már rég garanciális) szóltak, hogy 5 éve volt egy pillangószelep és egyéb visszahívás, amit most ingyen megcsinálnának, sem az alkatrészért, sem a munkadíjért nem kell fizetni egy vasat se. Azért nem tudott róla, mert előtte inkompetens szervizbe hordta. Ezzel megoldódott neki egy régóta fennálló problémája egyébként.

Kíváncsi lennék, hogy egy nem minősített és a gyári infókhoz sem biztos hozzáférő szerviz ezt hogyan kezelte volna. Tipp: sehogy.

trey @ gépház

A gyári szakszerviz és a szomszéd szaki között vannak fokozatok azért még. Vannak típusra/márkára specializálódott szervizek. Az összes gyári diag cuccal, és képesítéssel. Én pl ilyenbe hordtam a Ford-ot gari időn kívül. Hozzáteszem ezek nem feltétlenül olcsóbbak a gyári szerviznél. Viszont egy random márkaszervízben gyári gyorstalpalón kiképzett szerelő brigádhoz képest ezeken a helyeken van hogy 30 éve foglalkoznak az adott márkával ugyanazok az emberek.

Persze aki a garancia idő végén eladja (beszámíttatja) az autóját egy újba az nem kell hogy találkozzon ezekkel.

Ahhh szerintem ne vegyel uj autot, annyira keves km-t mesz hogy, szinte pazarlas amit muvelsz. Inkabb azt az uzemanyag penzt koltsd mav/bkv berletre, Lehet hogy meg marad is a zsebedben valamennyi apro, igy azt a hup-ra is tudnad kolteni. Es nem szennyezned feleslegesen az evi 6000E km -el a varost.

Nem verem senki f**val a csalant! A te viselkedesed meg undoritobb mosd ki a pofad! S ah megnezem nem szol masrol mint a kivagyisagrol. rolex ora motor evi 1000km de leeht hogy meg annyi se, auto evi 6000km mi ez ha nem a felvagas meg a magamutogatas. igazabol nincs ra szuksege a km -ek jol tukrozik. de menozunk oriasi... szoval dugulj el te udavari bolond

Az ilyen f*szkalapok mint te kezdik elvenni a kedvem, hogy eszembejusson barmikor is vigyazni erre a bolygora. Pedig tavaly meg erdekelt, hogy hogy lehetne kevesbe szennyezni. De amikor mar beugatnak, hogy ne autozzak, ne egyek hust, meg a tobbi baromsag, csak azert is leszarom, es tolom az olajat egy otezres motoru szivoba, ha ahhoz hoztatok meg a kedvem.

Mi ertelme vigyazni a bolygora, ha az eletet se lehet rajta elvezni?

Megpróbálom röviden. 

1) Az élet élvezete nem csak olyan dolgokból áll(hat) (pl 5000ccm motorok pöfögtetése mindennapi közlekedésben), amivel tönkretesszük a bolygót. 
2) Azért van értelme vigyázni a bolygóra, hogy később mások is normális életet élhessenek itt.

 

Ezt addig vagyok hajlando megerteni, amig eleg erettnek latom az emberiseget, hogy nem lenyegtelen szereplokre mutogat a valodi bunos helyett. Mivel nem ez a helyzet, leszarom milyen vilagban el a kovetkezo generacio, mert ugysem tehetek ellene. Cserebe elvezem, ahogy szeretnem.

En ott tartottam, hogy mar nem is igazi zold az, aki akar gyereket. Vegan antinatalistok mutogatnak mar mindenkire, akinek eszebe jutna szaporodni es hust enni. Es ok a jobbik eset, mert ok a "sajat f*szukkal is verik a csalant" picit legalabb.

A legrosszabb ugye az az oriasceg, amelyik vasarloerot probal kovacsolni a zold buntudatkeltesbol, holott sokkal tobbet tett a bolygo allapotaert, mint az atlagember, akire mutogatni akar, a sok buta birka meg elhiszi, hogy tehet barmit egyedul a kornyezetszennyezes ellen. De azok a birkak is megernek egy miset, akik csapatban tennenek ellene, de nem veszik eszre, hogy a csapat kampanyat is azert finanszirozzak a valodi bunosok, hogy ne rajuk mutogassanak.

Nézd lehet ezen elmélkedni, meg terelni, meg másra mutogatni, de a folyamat végén mindig ott van maga az ember -az egyén szintjén- aki a saját döntéseit meghozza. Nem vagy semmire rákényszerítve. Szerintem ez ilyen egyszerű. 

Ha ezekből kell választani, akkor A3 Sportback. De a helyedben akkor már inkább egy rendes autót vennék :-)

Most látom, hogy nyitható változatban is létezik az A3-as. Úgy már elfogadnám duzzogva.

Alapvetően régebbi-autó fetisiszta lettem, az új autók egyáltalán nem indítanak be nyálelválasztást, és csak hüledezek, hogy ki ad értük annyi pénzt, mikor a használtpiacon már másfél-két milla környékén jobb dolgok vannak, 5-6 millióért pedig igazán jó kocsik is. Persze az eszemmel értem, ha akarom, de az ilyen topikokba kötelező ezt beírni és kész.

A legrosszabb az, hogy ezeket az elektromos buziságokat nyomatják az új autókban mint a szórakoztató szarok, meg navi meg nagyképernyő. Komolyan, ahhoz a 3 dologhoz, ami érdekel (pillanatnyi sebesség, megtett út, hátralévő üzemanyag) teljesen felesleges volt az analóg műszereket túlhaladni. Oké, még egy fordulat és egy hőmérő nem árt, de nem is létszükséglet. A legrosszabb a navi: azonnal ideges leszek, ha egy gép akarja megmondani, hogy merre menjek. Az USB még oké, mert az lényegében olyan mint egy kazi csak kicsiben. De azt DIN-es foglalatba beteheted akár harminc éves kocsiba is. Most is meg akartam nézni, hogy milyen A3-asok vannak, esetleg be is konfoltam volna egyet, hogy informáltan tudjam lefikázni: nem találtam kabriót egyáltalán, és a marketing anyag elején smartphone, LED és virtual cockpit vannak. Ezek aladni akarnak, vagy felidegesíteni? (Oké, a LED fényszóró még jó valamire, a többi viszont totál hidegen hagy, inkább idegesít, mondhatnám felbasz.)

Régebben még talán a kognitív disszonancia miatt szerettem a régi autókat, mert nem volt elég pénzem újra. Most viszont már tényleg nem tetszenek frankón mondom. Nyilván egy 10000 lóerős vellany két másodperc alatti százra gyorsulással azért poén lenne kétszer-háromszor. Aztán megúnnám. De annak az áráért inkább veszek 10-15db olyan V6-os kabriót amilyenem most is van. Ebbe beleülök, hallgatom ahogy brummog, élvezem a napfényt és boldoggá tesz, hogy ilyen kocsim lehet. Egyszerűen jó. Új autó ezt az élményt nem tudná megadni. Legalábbis 10-szeres ár alatt nem.

A legrosszabb az, hogy ezeket az elektromos buziságokat nyomatják az új autókban

+1-eztem, ugyanakkor:

Az A3 még azt is tudja, hogy ha a vezető nem ad életjelet, és a mindenféle piszkálásra sem reagál, lefékezi az autót a sávjában, felkészíti a biztonsági rendszereket, és segítséget hív.

nincs aláírásom

Meg olyan aki biciklizik is és olyan aki nem.

Ismerek olyat is, aki annak ellenére, hogy sokat sportol, biciklizik ugyanúgy 10-20 centiről kerülgeti a bringásokat, mint akit még életében nem előztek ilyen közelről bringán ülve. Aztán ismerek olyan extrém szabálykövetőt is, aki inkább majdnem beleborította a bringást az árokba, mert épp záróvonal volt és nem szerette volna átlépni. Meg ismerek olyat is, aki kivárja a megfelelő lehetőséget és megfelelő oldaltávolsággal előzi a bringást.

Sokrétű dolog ez, de inkább embere és személyisége válogatja.

ez lehet hogy igy van de ne hozd mar ide a bicikliseket, bringazok szinten szoval tudom mirol beszelsz, egyebirant ha mar idehoztad a bringasokat remelem lattad a rendorsegi videot amikor a cangasokat pofatlanitottak. es mar itt volt at ideje ennek, ossze vissza cikaznak az utakon leszarnak mindent es mindnekit szoval botrany.

Bringásként (is) azt mondom, hogy óriási szükség volt már erre az epizódra. Az a baj, ezek a tökön-babon bicósok nem fogják fel, ezzel mekkora kárt okoznak a saját ügyüknek. Személy szerint szoktam biciklivel, robogóval és autóval is közlekedni (városban és lakott területen kívül is), de azt, hogy betartom-e a szabályokat nem az dönti el, milyen járművel vagyok.

Kicsit félreértettél. Úgy értettem, ez személyiség kérdése, nem fogok csak azért biciklivel vagy robogóval átmenni tökön babon piroson, mert nincs rajta rendszám. Nem azért tartom be a szabályokat, mert az esetleges retorziók visszatartanak, hanem azért mert ez a közösség érdeke, ezáltal az enyém is.

Azt neztem, hogy 3 tengelyre lehet osztani a mainstream autokat:

Japan: megbizhato, nehezen megy tonkre, de ha tonkremegy, draga. Viszont a designert 10-bol 9 esetben faszkorbacs jarna. Izlestelen, es raadasul kenyelmetlen is, mert 150 centis 40 kilos vagottszemuekre tervezik, akiknek amugy lehet, hogy kenyelmes. Meg egy jobb Lexus-nak sincs lelke, de teny, hogy azt ki nem nyirod egykonnyen.

Nemet: eltalalt design, jol, de legalabb kozepesen megbizhato motor. Amolyan atmenet a megbizhatatlan de szep olasz es a megbizhato de csunya es kenyelmetlen japan kozt. Idonkent tonkremegy, de legalabb van hozza alkatresz gyorsan + szakember aki meg is tudja jol csinalni. Annyira azert mar megbizhato, hogy ne ugy hozd ki a szervizbol, hogy "add el az elso embernek aki meg hajlando erte penzt adni".

Olasz: gyonyoru autok, amiknek lelke van. De megbizhatatlan. Meg a dragabb Maseratik es Ferrarik se valami tartosak. A beledet szervizre koltod. Ugy arulod: "folyamatosan szervizelve", mert mindig beszarik rajta valami. De stilusuk, az van, szeretheto akkor is, ha a legrosszabbkor hagy az ut szelen. Meg egy Fiatot is megsimogatsz a havi szervizlatogatas alatt, hogy "hianyozni fogsz, te szepseg".

 

Ezektol a tengelyektol fuggetlenul letezik persze francia, amerikai, del koreai, de oket nem igazan lehet ezen a tengelyen elhelyezni. A Del-Koreai megbizhato, de ha megis beszarik, alkatreszt a joisten se ad hozza. A tobbi megbizhatatlan es sose lesz olyan stilusos a megbizhatatlansaga melle, mint egy olasz.

Szerinted, ha vettem új egy Ducati-t, amiről pont ezeket mondták el (motoroknál pont ugyanez van), de leszartam, mert tetszett, mennyire érdekel? Eladtam a japán (megbízható, de unalmas, jellegtelen, semmilyen, szürke ...) motort és vettem egy olaszt. Azóta, ha felülök, egy széles mosoly van az arcomon, mert ez a motor más. Ezt nem lehet elmondani, ki kell próbálni.

Abarth ránézésre ugyanez. Szemet gyönyörködtető, részletes olasz dizájn. Megbízhatatlan lesz 10 éves korára? Ki a faszt érdekel?

A motorban sem és az autóban sem lesz sose annyi kilométer, hogy a megbízhatóság miatt kellene aggódnom. Ha elromlik - új dolgokról beszélünk - garancia. Garancia letelt? Lásd a blogbejegyzést. Útelágazás. Valószínűleg csere.

trey @ gépház

"Megbízhatatlan lesz 10 éves korára?"

Fiatrol volt szo, azesetben nem tudom, hogy az evek szamat eleg-e ket szamjeggyel osztani a 10 evhez kepest.

"garancia"

Azt valamikor el is kell menni ervenyesiteni. Es azzal az idod megy el, ami dragabb, mint a penzed.

mutass mar pls gyönyörű olasz autót az új ferrarikon kívűl. fiat multipla? vagy mire gondolsz? egy új peugeot 508 lehet ma szép, de 4-5 év mulva le se köpjük majd, nem tudnak időtálló szép designt csinálni. 

azért vicces, hogy szaros mobiltelefonnál kurva fontos a megbízható működés, meg hogy olcsó legyen, de az autánl lehet drága meg olasz és megbízhatatlan szar. végülis csak az életünk múlik rajta. kit érdekel?

Maserati Ghibli, Levante (csak gyozd oket szervizelni)

Alfa Romeo Giulia - raadasul ha elviszed az Alfahimedet a szerelohoz, es olyat csinal vele, amit van idod ott helyben kivarni, meg uj karomkodasokat is tanulhatsz :D

De meg egy Fiat Ducato-ban is tobb erzes van, mint abban a kategoriaban egy Renault Trafic-ban vagy Opel Vivaroban vagy akar a VW Transporterben.

Ezek mind csak berögzült hülyeségek. 
Itt egy ronda ronda japán, kár hogy nem hozzák európai piacra. (és ha ültél már accordban, vagy cr-v-ben, akkor tudod, hogynem kcisi és nem kényelmetlen, még nekem sem a 186cm/107 kliómhoz), ugyanakkor ültem már németben, ami hátban szűk volt :)
De van még sok szép japán kocsi, pl az új Mazda 6 az egyik kedvencem formára.

Ízlésen amúgy nem vitatkozunk, de a méretekben/kényelemben sincs igazad.

"Olasz: gyonyoru autok, amiknek lelke van."

Ezt a lelke van bullshitet sosem értettem. 

nekem is tetszik az 595c (competizione, nem a kabrió), városban ráadásul még praktikus is, bárhová be lehet állni csak az ajtó lehet hosszú egy kicsit, de ez minden kupéval így van. az is tök jó hogy vannak két színű fényezések, de kár hogy nem én rakhatom össze mert én a világosabb színt tenném fölülre. de végül azért nem kellene ilyen kis autó, mert a rövid tengelytáv miatt bólogat és ugrál, igaz a feszes futóművű lehet nem annyira. inkább vennék egy mazda 6-ot, mert az meg szép nyúlánk. persze kinek mi, meg mire kell.

nincs aláírásom

Mostanaban vezettem egy bmw-t, es tenyleg nem urban legend:.

ezekben a kocsikban *nincs* index.

 

Egy kis index-csokeveny van, ami egy kis nyomogomb nem is marad ugy.

 

Persze a visszapillantok is teljesen hasznavehetetlenek, de a kicsi kis farmotoros szepsegben ott van a 2literes motor ami tol mint a bolond.

Ezert onkentelenul ugy vezetsz, hogy gyorsitva befurod.magad a masik savba es nem indexelsz, mert nem esik kezre.

Egyszeruen ez a legkevesbe veszelyes manover, mert baromira holt teres, nyujtott labbal ulsz a padlon es nincs meg hogy ki van korulotted a forgalomban.

Igy gyorsitasz. Es nyom mint az okor, mert baromi eros.

 

A legjobb, hogy seholse dudaltak a stikus miatt. En az en toyotamnal otod ennyiert ledudalnak.

 

Szoval nem. Ez tenyleg nem urban legend.

Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....

Nekem most volt 1 éves a Rio-m, az elődje meg 19. 1 év alatt kemény 9 ezret raktam az egyikbe, másikba meg olyan 5 ezer körül. Szívóbenzin, 5-6 éves korában én is elfogok majd gondolkodni a cserén, de a józan eszem azt mondja most legalábbis, hogy inkább ne cserélgessem.

Ha kipróbálnál mást is: valamilyen hibridben nem gondolkodtál még?

Tehát 60 hónap és 30E km... Mondjuk úgy, hogy ekkora futásteljesítményhez kár tulajdonolni az autót, elég csak igény szerint bérelni.

Nem lehet általánosítani. Lehet keveset megy Km-ben, de mégis minden nap használja - így bérelni vicces lenne. 

Pont így vagyok én is. Átlag ~5-6e Km jön ki évente, de minden nap használom. Munkahely csak kb 5Km-re van, járhatnék akár bringával, azzal csak az a baj, hogy vesztenék ~40 percet, plusz nem tudnám a cuccomat cipelni (általában sporttáska, kaja), plusz nem tudnék elmenni a gyerekekért az oviba (eleve oda sem érnék értük a 40 perc időveszteség miatt), esetleg vásárolni, stb. 

Ennyi használatra egy ilyen már megérné neked is: https://www.porsche.com/germany/models/911/911-models/carrera-cabriolet/
Van szakmabeli ismerős, aki ilyet hajt, nem is keveset (München-BP oda-vissza, sokszor napon belül), de már gondolkodik a Speedster-re váltáson. Viszont, egy ilyen autóhoz már egy MV Augusta is dukálna, meg legalább egy ultralight repülő... ;)

A gyors gondolat többet ér, mint a gyors mozdulat.

BMW 1-es szeria alapmotorral erosen kerulendo kategoria. Azt mar meg sem emlitem, hogy szervizigenyes de nem a jo ertelemben...

Ne vacakolj. Dodge Challenger 6.4 SRT. Abban még van rendes moci. Hagyd a német fostaligákat másnak. :)

De a BMW-ből ugye nem a hatchback verzió?

jajjjj de jó ez pirosban is !

igazából minden korszakot +határoz valamiféle formai világ, amiről később felismerhető ... /apple aqua korszak, stb.../ ez a transzformeres szerintem kicsi szebb is, mint a közelmúlt koszosszürkeszappantartó autóvilága ... :)

Úgy a 2000-es évek elejéig voltak szép autók, aztán jött a rideg takarodj az utamból külső, most meg  ez transzformeres stílus. Ez nekem arra jó, hogy még véletlenül se gondoljak új autó vásárlására, csak rájuk nézek, és egyértelmű, hogy ez nekem nem kell.

Rondasági verseny dobogós helyezettek:

https://www.cars-data.com/pictures/land-rover/land-rover-discovery-spor…

https://toyota.com.my/media/image/attachment/260/gallery-2.jpg

https://hu.wikipedia.org/wiki/Honda_Civic#/media/F%C3%A1jl:2017_Honda_C…

Én a motor miatt szabadulnék tőle. Ha jól emlékszem Polo valamilyen TSI vagy TFSI motorral. Vezezérműlánc, koxosodás hamarosan elő fog jönni rajta. A kilóméterekből itélve nagyrészt városban használt autóra saccolok, aminek a motorja többet járt hidegen mint melegen.

Személy szerint ha ennyi klotyón lehúzni autóvásárlásra való pénnzel rendelkeznek inkább 1-2 éves lízingben gondolkodnék, így mindig új autóm lenne.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Ilyen poszt utan ugy is az fog tortenni, hogy veszel egy uj autot/motort/mobilt/orat.

Mondok (írok) egy meglepőt: dolgozz kevesebbet, keress kevesebbet, tölts több időt azzal, akit/amit szeretsz. A kacatok halmozásától hosszú távon nem leszel boldog, és sajna a túlvilágra (már feltéve, ha van), nem tudod magaddal vinni. Nekem bejött. :)

Ha nem lenne egy kényelmes egyén, akkor vehetne magának egy normális családi házat a sok felesleges gadget helyett, egy kis kerttel, garázzsal, hogy ne kelljen rollerezni a lakás és az autó között, ahol nem kellene a szomszéd Juliska főztjét szagolni mikor hazaérsz a munkából vagy este tévénézés közben azon tűnődni, vajon melyik szomszéd fingottta el magát a fal másik oldalán.

Minden hulla a Mount Everesten valamikor egy nagyon motivált ember volt.

Városban születtem, tős-gyökeres városi vagyok, itt is fogok elpatkolni. Mondjuk ez nem jelenti azt, hogy 2 hetente ne kellene a füvet levágnom egy 10x5 méteres darabon. Pont elég is ahhoz, hogy megutáljam egy életre.

A családi ház családosoknak való. Én ezen már túl vagyok, a gyerek már külön él. Én pedig egyre kényelmesebb vagyok.

BTW: egy időben laktam a várostól 15 kilométerre házban, megölt az unalom és az ingázás.

trey @ gépház

Van már fűnyíró robot is. Azzal még kevesebb lenne a gond. :)

 

Én maglódon lakom, és a mexikói útra ingázok naponta. De nem cserélném el egy belvárosi lakásra, mert így nyáron az megfizethetetlen, h hazajövök, és itt a medence. Plö. Meg a nyugi. Idén be tudtam volna költözni a xvii kerületbe, szintén családi házba, de kihagytam, úgyis kocsival járunk, tök mindegy ez a távolság már.

Jah, csak nem mindenki írja ki egy publikus blogra ezt minden "nagybevásárlásnál".
Ne haragudj, de a 10 évvel ezelőtti önmgadaddal szembeállítva (ami lejött az akkori és mostani stílusodból, és kommunkációdból) anyagilag lehet jó az irány, de máshogy kevésbé.
(Én ezeket még a tág ismerősi körnek se feltétlen osztom meg, nem az egész világnak, mert magánügy, rám és a szűk baráti/családi körre tartozik.

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Vagy hazudsz, vagy tények ellenőrzése nélkül kommentelsz (csúsztatsz). Vagy egyszerűen csak nem tetszik, hogy az elmúlt években kifejtettem politikai nézeteimet, amik nem esnek egybe a tieiddel és ezért ilyen ócska módon fejezed ki frusztrációd. Én valahol a három keverékét sejtem nálad.

Random néhány a korábbi hasonló blogokból:

https://hup.hu/treyblog/20110208/50k

https://hup.hu/treyblog/20120301/az_idei_elso_kilometerek

https://hup.hu/cikkek/20120602/fz6n

Élj együtt azzal, hogy nem mindenki olyan, mint te.

trey @ gépház

Nem hazudok, 11-12 éve olvasom rendszeresen az oldalt, blogokat is, a politikai nézeteidre meg fosok, ahogy mindenki máséra is.

Nekem ez jött le (ahogy sok másnak is), nem lehet igazam van?, mert egyikben sem véltem felfedezni ahogy évi 4 nyaralásról meg x rolexről van szó. :)

Nincs ezzel baj, neked ez ad boldogságot, csak amikor valaki ezzel flexel, számomra száni, egy ilyen közösségben...

Ha Insta lenne vagy FB ott ez a normális (sajnos).

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Mellébeszélés. Bizonyítható, hogy kurva régen is volt a blogomban szó ilyesmiröl.

Az is, hogy nem csak az én blogomban volt szó autóról, motorról és mechanikus óráról. Ott is szóvá tetted?

Neked szemmel láthatóan velem van problémád, de ez engem szórakoztat.

Természetesen a jövőben is lesznek itt ilyen tartalmak, ha úgy ítélem meg, hogy azok érdeklődésre tarthatnak számot.

Tudom, tudom... A kutyát se... Bizonyítja ezt a kommentek száma...

BTW: medencés házas topikoknál miért nem osztod?

trey @ gépház

Nem azzal van a gondom, hogy leírod hogy autót akarsz cserélni, én is pont vásárlás előtt állok tavasszal, és lehet kifogom kérni a hup véleményét is (bár tisztelet a kívételnek, valalmiért minden IT-s szerint csak neki lehet igaza :)), hanem a fenti topikok érdekes módon nem a rolexekről, az évi x nyaralásokról, és arról szólt hogy mekkora jó világ van, és ezt nem csak én jeleztem egyébként, hanem még mások is.

Én itt lezárom részemről, leírtam anyázás nélkül korrekten a gondalatimat, maximum ne vedd fel, ha nem tartod igaznak, nem kell egyből hazudás, mellébeszélésekkel visszatámadni, mert kilóg a lóláb (számomra).

Béke :)

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Megnéztem a nyitó blogbejegyzést, annyi van benne, hogy 5 év / 30.000 km. Ezen mi neked a jó világ hirdetése? Ja, hogy te kevered a blogbejegyzést a hozzászólásokkal, amik már egy valamilyen irányba elment beszélgetés közben születek? Vagy az Audi és BMW szavakra triggerelődtél? Ha azt írtam volna, hogy Zaporozsec vagy Trabant, akkor rendben lett volna? Csak azért kérdezem, hogy lássam, hogy hol van a fájdalomküszöböd. Nem mintha a jövőben a kedvedre szeretnék tenni és kerülni ezeket a szavakat, csak hogy megértsem, hogy mi megy végbe a lelkedben.

trey @ gépház

Így van, nem is ezzel van a gond. hanem a kommentekkel, illetve hogy milyenek azok, én összesen annyit jegyeztem meg, de ezek szerint nem pontosan, hogy régen visszafogottabb, más típus voltál (a megnyilvánulásiad, kommentjeid alapján), és szerintem ez az új írány nem megfelelő.

Ha te jól érzed magad a bőrődben, akkor szarj rá hogy mit gondolok :)

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Ki számára nem megfelelő? Régebben is ilyen voltam, talán csak igyekeztem politikailag korrektebben fogalmazni az interneten. Mivel a világ egy nyálas, kedélyeskedő, hajbókoló polkorr. lófasz lett, amiben nem vagyok hajlandó részt venni, úgy döntöttem, hogy nem fogom vissza magam. Megfelelni pedig nem szeretnék semminek, max. saját magamnak.

trey @ gépház

Az én általam gondolt értékrednek nem megfelelő :)
És sosem érteztem, hogy emlegetni kell a svájci órámat, a jacuzzimat, és sorolhatnám.

Én csak egyszerűen örülök, hogy ezeket elértük, megéltük a gyereikeimmel.

Egész pontosan az egyik legjobb barátom évekkel később vette észre véletlen az órát.

Remélem így átjön amire gondolok.

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Gazdag egyaltalan nem vagyok, regi vagyam volt egy fasza buvarora, csak egyszeruen sajnaltam ra a penzt. :)

Az meg tudod hogy ki mire koltina penzet, o valasztasa, van baratom aki kocsira mindenfele tuningra, masok mindennapos ettermezesre koltenek.

En inkabb koltom a hazra es sajat magunkra a lovet ha ugyvan.

( meseltek hogy 3 tagu csalad lement hosszuhetvegezni valahova jo messzire, 250 korul allt meg az attrakcio nekik. Ennyibol mi vettunk egy alap jacuzzit es egy 7m3 medencet, es meg maradt sorre valo is :)).

Hell is empty and all the devils are here.
-- Wm. Shakespeare, "The Tempest"

Látom az értékrended, de nem különösen érdekel. Azt is látom, hogy nagyon rám vagy feszülve, pedig mechanikus órákról, autókról stb. nem én tettem említést a HUP-on először. De mivel láttam, hogy mások erről beszélgetnek, gondoltam, érdekel mást is itt, nem csak engem. Tehát elkezdtünk beszélgetni róla, megvitatni a dolgokat. Aztán, miután kiderült, hogy nem 5000 Ft-is dzsunka órák, hanem több milliiósak, akkor már egyeseknek nem tetszett. De hol a faszba kellene ez engem érdekeljen?

trey @ gépház

Mindig azt hangoztatod milyen jol megy fideszkormany alatt. Aztan egyszer csak venni akarsz valami fostaliga 2 filleres autot. Ha megis szamit a piz, akko vegye dacia dustert vagy valami. Megbizhatobb mint ezek a fosok. Meg hogy neznek mar ki? Ennyiert van mazda mx5 is sztem. Ha esetleg csaj magassaggura nottel, akkor el is fersz benne.

Tudod mire használom az autót? Hogy elmegyek vele a konditerembe. Meg elviszem a kutyát a kozmetikába. Ezeket - meglepetés - nem Mucsajröcsögén a mezőn, hanem a városi forgalomban és parkolási körülmények közt teszem. Az autó 90%-ban egy fővel megy és havi 6 ezer kilométert átlagban. Mondjuk ez az utóbbi évben 1200 kilométer volt szerintem összesen. Erre egy 10 millió körül induló autó olcsó? Én erre nem szánok többet. Mielőtt még kalandba vered magad, ez kb. 3 Duster ára.

Ja a félreértés nálad ott lehet, hogy te biztos lelakott, 150-200 ezret futott modellekben gondolkodsz, én meg újban.

trey @ gépház

"150-200 ezret futott modellekben gondolkodsz, én meg újban."

en is uj autokrol beszeltem

 

"Hogy elmegyek vele a konditerembe. Meg elviszem a kutyát a kozmetikába." ... "+egyeb magyarazkodas"

Mit szamit mennyit mesz, ha szorakozas a cel? Kb csak annyit, hogy dieselt inkabb nem veszel.

De ha annyira jol megy, akkor nem gondolkodnek, hogy vegyek-e normalis autot vagy ne. Egyertelmuen vegyel, de a fun miatt nem ilyen filleres igenytelen kis fosokat. 10 millio az most sok Magyarorszagon? Bocs.

 

Viszont ezek amiket irtal kb egy szinten vannak daciaval es olyan ocsmanyul neznek ki, hogy lehanynam minden alkalommal mikor a garazsba benezek.

0 km-el vettem. Sztem akkor dragabb volt hasznalt amugy(30k eur kedvezmenyt kaptam).  Nem ajanlottam volna neked model x-et, max model3-at, ha olcso fun auto kell. ICE autobol nemetet meg1 nem vennek az biztos.

De nem tanacsot adni jottem :D Csak furcsa volt, hogy a kormany seggeben vagy meg hirdeted gazdagsagot meg a hanyatlo nyugatot, aztan kiderult, hogy egy harompalcas fost losz a bucsuban, amivel heret vasaltatsz meg kutyakozmetikazni jarsz.

a kormany seggeben vagy

Semmi közöm a kormányhoz. Egy-két értelmi fogyatékos szerint persze igen, de hát ez az internet. A valóság az, hogy nem hogy a kormány seggében nem vagyok, de még élő Fidesz-tagot sem láttam élőben :D

meg hirdeted gazdagsagot

Hirdettem a gazdagságot? Mivel? :D

aztan kiderult, hogy egy harompalcas fost losz a bucsuban

Ne túlozz kérlek, lehet, hogy csak 2 pálcás lesz :D Én erre az autózás izére ennyit szánok (inkább veszek még két motort, mint hogy az autót maxoljam ki). Kb. az a kategória, amire nem mondom azt, hogy a havi néhány száz kilométerre túllőttem a célon. 

amivel heret vasaltatsz meg kutyakozmetikazni jarsz.

Hát, mint csináljak vele, vigyázok a dolgaimra. Ebből nem engedek! :)

trey @ gépház

erre a felhasználásra az új autó felesleges luxus volt eleve. tartsd meg még 5év és 30eKm-re vagy ne újat vegyél ha cserélgetni akarod. de ha van erre pénz, akkor meg miért ne (ebben az esetben 6 hengeres E Klasse-t vegyél és 5 év múlva 30ezerrel kérem ;-] ). azt viszont megértem hogy mást is ki kellene próbálni, én is 11 év újautó használat után döntöttem úgy hogy inkább 3 évente cserélek a változás/változatosság miatt.

a Skoda után feljebb lépve VW-re, logikus lépés lenne az Audi, de gondolom ugyanilyen motorral. azt is hozzá kell tenni, hogy azért a Polónál ezek nagyobbak is, tehát ebből kifolyólag is "luxusabb".

mi van a ... után?

nincs aláírásom

Mitől lenne felesleges? Minden reggel, amikor valamelyiket felcsatolom, instant jobb kedvem lesz. Ez többet ér, mint bármelyik más hangulatjavító. :)

hadd ragadjam meg a szót, hogy képen az új op41 igencsak tetszetős,

A Sub és a kék számlapos, fehérarany lünettás DJ 41 mellé már csak egy Pepsit szeretnék. 1 éve várok rá, már csak kb. 4-et kell :D

trey @ gépház

Az új Scala geci jól néz ki és az is VW... Új Octaviában utaztam sokat, abból nem hiányzott semmi és kiváló a minősége. A VW-nek konszernen belül egyértelműen konkurencia, csak nyugaton nem sokat mond a neve. 

A fenti hozzászólások alapján akkor már eldöntötted, hogy új lesz helyette, csak az a kérdés, hogy mit? :)

Ekk 6k km evente ?

Bakker en 8k felett vagyok iden. Eddig. Bringan.

Ugy, hogy nem is tekerek csak reggel, delben vagy este, esetleg ejszaka eppen amikor sikerul kizarolag kikapcsolodasnak.

Add el es ne is vegyel mast. Hasznalj valami berlest, vagy sharingot. Oke abba mar mas is belefingott es nem trendi a "te szinteden".

Egyebkent ha olyan szinten lennel, akkor ez nem is volna kerdes, mert ceg lizingelne neked, vagy cegeddel lizingeltetned magadnak vagy barmi mas "trendi modon" megoldanad.

Ez ilyen second world problemanak latszodik.

Every single person is a fool, insane, a failure, or a bad person to at least ten people.

Végre egy topik, amihez megint mindenki IS hozzá tud szólni és amelyiknek mindenki IS szakértője! ^^

Lehet, hogy át kéne pozicionálni az oldalt autós fórummá.

trey @ gépház

Ez 5 év hideg motorral járást jelent? :)

Amúgy ilyen kevés km láttán azt gondolná az ember, hogy nem lehet valami izgalmas az életed.

Ez 5 év hideg motorral járást jelent? :)

Igen. Ugyan ezt minden egyes autóváráslásomkor elsütöd, a célját nem értem.

Amúgy ilyen kevés km láttán azt gondolná az ember, hogy nem lehet valami izgalmas az életed.

Valójában egy tök szürke éltem van. Mármint autózás szempontból. Főként munkába és edzésre járok vele. Meg bevásárolni.

trey @ gépház