Jó estét kedves Kollégák!
Mostanában olyan népszerűek itt az autós-közlekedős témák, ezeket szaporítom most egy újabbal.
Tegnap munkából hazafelé jövet egy előzés után egyszerűen megállt a motor. Szerencsére épp egy falu mellett jártam, így lendületből le tudtam térni az országútról.
Amint az a debuggolás során kiderült, az üzemanyagpumpát és a dízelolaj-befecskendezőt ellátó 30A-es biztosíték égett ki. Ezt kicserélve el is indult a gép, és probléma nélkül haza tudtam jönni.
Igaz, a Check Engine lámpa az eset után még kb. 30 km-en keresztül világított (csak ma délelőtt aludt ki). Mivel a STOP jelzés sötét maradt, nyugodt szívvel hajtottam az autót, ahogy máskor. Feltételezem a lámpa kialvásakor az ECU törölhette a hibakódot, miután egy bizonyos időn keresztül nem észlelte újra a hibát.
Mennyire normális az, hogy egy 30A-es biztosíték csak így elszáll? Tekinthetem ezt egy közelgő meghibásodás (pl. vacakoló üzemanyag-pumpa) előjelének, vagy nem érdemes több figyelmet szentelni neki?
- 898 megtekintés