Tegnap meg is érkezett. Nem valami nagy szám, a hobbi cuccok közt talán a mezőny aljának teteje. A váza alumínium.
Paraméterek a bolti adatok alapján (nekem sokat jelenleg nem mondanak):
- Méret: 22
- Teleszkóp: SR M2000N 50
- Hajtómű: SR CW-XCC42-34-24 CG
- Váltó H/E: Shimano TX31 / TZ30
- Váltókar E/H: Shimano RS31-3/7
- Lánc: KMC Z51
- Fogaskoszorú: Shimano MF-TZ21 14-28
- Felni: Merida Matts V/NC
- Kiegészítők: X-Mission
- Külsők: CST C1348 2.1
- Szín: Fekete-mangó
A külső gumikat lecseréltettem. Valami jó rönkölő terepgumik voltak eredetileg rajta, de azok búgtak volna betonon, meg talán nehezebb is lett volna a haladás velük. Ezért inkább egy terep és beton közti köztes megoldás mellett döntöttem.
Tegnap nyomtam vele egy másfél órát a városban. Többnyire betonon, de azért egy kicsit a dzsungelben is. Egy meredekebb vízmosásnál (vagy mi) majdnem megvolt az első taknyolás is, de szerencsére időben leugrottam :) Nem lenne szerencsés a vasalt kezemet még egyszer eltörni a műtét előtt :D
A terv az, hogy mostantól rendszeresen tekerek. Ha nem is naponta, de hetente legalább többször.
- trey blogja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 1450 megtekintés
Hozzászólások
gratulálok! :)
amúgy pont az jutott eszembe, mikor írtad a minap, hogy vettél bringát, hogy a kezeddel azért óvatosan kéne... lehet ám frankókat taknyolni, én ezt őőőő... hallottam! :D
szerk.: 22-es váz? az szép! hány centi vagy te?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
189 cm. A váz pont jó. Viszont azt nem tudom, hogy amikor leugrottam a cajgáról, akkor miért fordult el a kormány. Lehetséges válaszok:
- annak ilyen esetben el kell fordulnia (én állítottam vissza)
- nem húzták meg a szaküzletben megfelelően -> húzzam meg imbuszkulccsal?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Második verzió a helyes.
A kormánynak a kerékkel együtt kell csak elfordulnia.
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hmmm, nekem lényegében tökugyanilyen vázam van, csak 20"-os és 185cm vagyok és elég nagydarab, de szinte még így is nagy nekem ez a váz (előtte sokáig 17"-os volt). de ha neked a 22" a kényelmes, akkor az a fő! :)
a stucnit meg húzd meg jól, de vigyázz, bele ne szakítsd a csavart! és ha laza a stucni, akkor mielőtt meghúznád, ellenőrizd, hogy nem lötyög-e a kormánycsapágy is, mert ezt az egészet a stucni tartja össze, és ha az kilazult és elmozdul... :S
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a stucnit meg húzd meg jól, de"
A stucni az a csavar, ami a kormányrúd közepében van?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A stucni az az alkatrész aminek az egyik végébe a kormány,
a másik végébe a villanyak van befogva. Ahhoz, hogy ne mozogjon, a villanyak felőli csavarokat húzd meg, de óvatosan, nehogy kiszakadjon a menet.
Ez az.
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kormanyszar a magyar neve ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És tényleg nagyon óvatosan kell húzni, mert reped az alu.
Haverét sikerült eltörjük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kellett nektek valami 50 grammos darabot venni ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Áh, lett helyette egy még könnyebb FSA ;)
Még járt a repedttel vagy 2 hónapot, ami kicsit durva volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom mi a magyar neve. ;)
----------------------------------------------------------
Sebeink emlékeztetnek arra, hogy a múlt valóban megtörtént
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
fúj :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Azonnal vissza a szervizbe egy rendes beállításra.
--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
milyen árkategória?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
~ 80K
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
én is most tervezek egy ilyen masina megvételét :)
________________________________________________
http://kronosz.sinuslink.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem Matts 40-MD volt, mig el nem lopta valami kedves polgartars a lepcsohazbol.. Mennyibe fajt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Nem valami nagy szám
Ne szold le ;-) Amire esetleg szamithatsz, hogy a teleszkop nem sokat fog mozogni (vagy legalabbis idonkent kenni kell), illetve hogy a meghajtas (lanctanyerok, lanc, fogaskoszoru) hamar (1-2 even belul) meg fog kopni a gyengebb anyagminoseg miatt.
Egyeb tippek:
- ha veszel hozza lakatot, a sodronyt messzirol keruld, vegyel inkabb U-lakatot vagy kovacsolt lancot
- ha a pedal teste muanyag, csereltesd le hamar femre
- a vazszamot most ird fel, ha a papirokon nincs rajta (a vaz legaljan van a kozepcsapagy alatt)
- ha olajozod a lancot, elotte huzd at annyira egy rongyon, hogy a kosz nagyja lejojjon, es utana csak kozepen, a gorgokre csepegtess olajat, majd tobbszori atforgatas utan a felesleget ismet huzd le
- annyi olaj eleg, hogy ne legyen hangja a lancnak (pl ne zorogjenek benne a gorgok)
- a gumikat 3-4 barra fujd benzinkutnal
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- azt is nézd meg, hogy hova/mihez/hogyan zárod a gépezetet
- érdemes lehet a nyerget külön a vázhoz zárni valamivel, nekem bicajt még nem kötöttek el, de nyerget már igen (egy mozdulattal oldható a vázhoz rögzítő cső)
- ha veszel lámpát/egyéb ketyerét a gépre, akkor az legyen "hordozható", amikor nincs rá szükség, akkor vedd is le (különben más tehet ilyet)
- érdemes sisakra beruházni, a fejsérülés okozza a bicajosoknak a legnagyobb fejfájást...
- érdemes fényvisszaverő cuccokat is viselni, ha sötétben is tekersz, mellény, lábra/karra tekerhető pántok; ez utóbbi pl. arra is jó, hogy a nadrágot nem kapja be a lánc; másrészt autósként tudom, hogy ezek sokat számítanak, még nálam is, pedig kiváló szemem van; ha villogó kütyüre beruházol, akkor az 1-2 LED-eseket kerüld, nem hatékonyak; ha kell tudok pontos típust ajánlani
- üdv. a klubban :-) és jó tekerést!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> - érdemes lehet a nyerget külön a vázhoz zárni valamivel, nekem bicajt még nem kötöttek el, de nyerget már igen (egy mozdulattal oldható a vázhoz rögzítő cső)
Opcionalisan a nyeregbilincs cserelheto csavarosra is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, elmerengtem rajta. Azonban az önmagában nem védelem, egyszóval szerintem nem sokat számít...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Amire esetleg szamithatsz, hogy a teleszkop nem sokat fog mozogni (vagy legalabbis idonkent kenni kell)"
Ja, gondolom olajozni. Milyen olaj kell hozzá? Illetve a lánchoz?
"illetve hogy a meghajtas (lanctanyerok, lanc, fogaskoszoru) hamar (1-2 even belul) meg fog kopni a gyengebb anyagminoseg miatt"
Gondolom ez cserélhető jobb minőségűre szükség esetén?
"ha veszel hozza lakatot, a sodronyt messzirol keruld, vegyel inkabb U-lakatot vagy kovacsolt lancot"
Ez a hajó már elment :))
"ha a pedal teste muanyag, csereltesd le hamar femre"
Igen, ezt mondta az eladó is. Ez milyen tétel? Mit érdemes?
"a vazszamot most ird fel, ha a papirokon nincs rajta (a vaz legaljan van a kozepcsapagy alatt)"
Ez rajta van a gar. papíron.
"ha olajozod a lancot, elotte huzd at annyira egy rongyon, hogy a kosz nagyja lejojjon, es utana csak kozepen, a gorgokre csepegtess olajat, majd tobbszori atforgatas utan a felesleget ismet huzd le"
Ehhez le kell szedni a láncot?
"a gumikat 3-4 barra fujd benzinkutnal"
Jaja, azt mondta az eladó, hogy 4 bart nyomjak bele.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Milyen olaj kell hozzá? Illetve a lánchoz?
A villanal a tipustol fugg. A boltban ezt jobban meg tudjak mondani. Persze az is egy opcio, hogy elviszed egy nagygeneralra. A lancra sokfele olajat lehet kapni, a nagyobb viszkozitasuak tovabb tartanak (= muszerolaj felejtos)
> Gondolom ez cserélhető jobb minőségűre szükség esetén?
Igen.
> Ez milyen tétel? Mit érdemes?
Max 4-5k, sokfele modell van... aminek a felulete 'szogesebb', az sokkal jobban tapad, de a sipcsontban nagyobb kart tesz ;-) Ha nehez vagy, egy un. platformpedal jo lehet, ennek a felulete is kellemesen nagy: http://bit.ly/dhHiq6
> Ehhez le kell szedni a láncot?
Nem, csak visszafele tekerni. Mindig a felul levo reszre csepegteti az ember az olajat, igy 4-5 szakaszban meg lehet olajozni a kb 110 szembol allo lancot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem muszáj lecserélni a pedált. Legalábbis én műanyag párti vagyok. Ilyen kinézetű műanyagpedált lehet kapni 600ftért, ezért az árért egy párszor le lehet azt cserélni. Nekem kibír két évet egy ilyen műanyagpedál pedig évi 3-5ezer km-t megyek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket a teleszkópokat nem olajozni kell, hanem sima vazelinnel belül végigkenni. Ha nem lehet kibontani (a régi villámon alul volt a csavar, simán bontható volt), akkor marad az olaj (valami vastagabb - akár láncolaj is mehet, de kár érte), s ha már nagyon nem megy, vagy durvulni akarsz vele - nagy sebesség, terep - akkor inkább lecseréled.
A lánchoz bicikliboltból vegyél valami "dry" olajat. Erre nem ragad annyira a por, a vizet viszont nem szereti. Ősszel váltassz "wet" olajra, ez bírja a vizet. Jövő nyáron megint előveszed a dry olajat. Nem érdemes sok pénzt adni rá, 2000Ft körül vannak és sokáig fogsz egy 50 vagy 75ml-es flakonocskát használni.
A láncot a következő átvizsgálásnál (vagy kb egy év múlva) méresd meg. Ha megnyúlt, cserélni kell. Ez az elsődleges oka a lánctányér és a hátsó fogaskerekek kopásának (mondjuk második, mert az első a használat).
A sodronyzárral nagyon vigyázz, csak zárt vagy felügyelt helyen hagyd, vagy szabadban maximum 1-2 percre, rálátással. Pár másodperc átvágni kis kézi szerszámmal. A rendes zár 10000Ft felett kezdődik.
A műanyag pedált először hajtsd tropára (elég gyorsan kell sikerüljön), majd cseréld valami könnyű cross country pedálra. Csak akkor kell nagyobb (downhilles nagy platform), ha nagyon nehéz vagy, esetleg 48-as lábad van.
Kellemes időtöltést az új szerzeménnyel!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha van egy vizslád, szinte nem is kell tekerni:
http://sandor.czettner.hu/blog/10/08/12/uton-fenyvesbe-vizslaval :)
Én is most szeretnék venni új biciklit, nekem 24"-os kell és nem nagyon találok sehol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyerekbiciklirol van szo?
OFF: Bocsass meg, de valakivel szedesd rendbe a websajt angoljat, mert jelenleg pocsek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszönöm, tervbe van véve az angol rendbeszedés, még nem volt rá időm és gyorsan kellett néhány külföldi megrendelés miatt valamit mutatni, de ők még rosszabbul tudnak angolul mint én, tehát nem volt feltűnő :)
A 24" a vázra értendő, nem a kerékméretre (205cm magas vagyok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huh, az nem egyszeru. Rendelj kulfoldrol... ;-(
Viszont en 192 cm magas vagyok, es az MTB-m 20"-os, szoval lehet, hogy neked eleg lenne egy 22"-os vaz. Kona, Trek, Merida johetne szoba, ok gyartanak ilyen dromedar vazakat. Meg talan a nemetek, Corratec, Cube stb.
Nem a vaz magassaga, hanem a hossza a fontosabb adat.
Kona Fire Mountain van 120k-ert 22"-ban: http://bit.ly/cHOyZ3
Ennek az ETT (effective top tube) hossza 66 cm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a lakatszerű sodronyos dolog erősen felejtős. Egy ilyen bringát jobban kéne védeni.
Ha már ennyit költöttél egy bicóra, minimum Abus Bordo vagy egy jobb minőségű U lakat dukál.
--
Kinek nem inge, ne vegye gatyára
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van itt mar egy-ket ismetlodo gondolat, amiket erdemes figyelembe venni ;-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a lakatfétisre gondolsz? :) amitől én falra mászok? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Inkább örülnél, hogy _állítólag_ nincs rá szükséged. :) De itt abszurdisztánban mindent lopnak. Mindent. Még ha jobb környéken is laksz, előbb-utóbb - ha közlekedésre, és nem csak sportolásra használod háztól-házig a bringát - elkeverdhetsz egy olyan környékre, ahol ha egy virslivel zárod a bringát, a "megélhetési bűnöző" ki is röhög :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni