Milyen olajat?

Fórumok

Nem igazán IT kérdés, de megfordulnak itt autóhoz értő egyének is, ezért nem reménytelen:
Lecseréltem a verdám egy BMW 530d (DPF) -re. Az autóban jelenleg 58000Km van, szervízkönyv vezetve, és öntudatos tulajként megejtenék elsőre egy olajcserét.

Böngészem a Castrol kinálatát: http://www.olyslager-lubricants.nl/castrol_hu/Advice.aspx?Lang=hon

A Edge Turbo Diesel 0W-30 -ből 8,25L olajat elnyel ez a motor, valamint az olajszűrőben elfér vagy 0,5L azaz kb 9L kell bele. Nem kevés mennyiség viszont azt igéri a gyártó, hogy 30000Km-t el van vele a motor.
A legalacsonyabb ár a fenti tipusból 3190Ft / l. Így 28700Ft csak az olaj ára. Hasonló minőségű (long life szintetikus olajat) tudtok még ajánlani?

Hozzászólások

Szerintem 30.000 km-t SEMMIBE ne hajts bele ugyanazzal az olajjal. Ekkora távolságnál már olyan viszkozitásvesztés van + az apró fémmorzsákkal van tele, hogy több kárt okozol, mint hasznot. + az olajszűrődet is eltömöd annyira, hogy szinte csak átpréseli rajta a cuccot a szivattyú.
Inkább 10.000 km-ként olajcsere, akkor tolhatsz bele szinte bármilyet (na persze nem teszkósat).
Ja, és figyelj oda, hogy mennyire kajálja az olajat... :)
És remélem sok kellemes percet okoz neked az "új" kocsid, és mindenhonnan hazavisz :)

:)

Majd vegyél mintát 30Ekm után az olajból és az ujjaddal dörzsöld szét , majd meg érzed miről beszélnek.
Másik hogy az egy dolog hogy a szűrő eltömődik és nem megy annyira az olaj , de a te kocsidnak a duplaturbós kivitelnek is biztos ízleni fog az olajtalan működés....

Én azt mondom olajat és szűrőt is igenis 10-15e km ként cserélni kell!
Nivóval vett olaj állaga mindent elárul.

segítő kérdés: ha eltömődik az olajszűrő, miért is nem megy annyira az olaj? a vicces az, hogyha eltömődik a szűrő, akkor nem *alacsony* hanem *magas* lesz a motorban az olajnyomás, ami szintén nem hasznos, de kevésbé káros, mintha szárazra futja magát.

Én meg azt gondolom, hogy amit a gyár előír a szervizkönyvben, azt kell betartani. Esetleg azt, amit a fedkomp ugat.

ja azatat ugy hivjak, hogy korom:-D ha fem morzsa van az olajban ott nagy baj van :-D akkor mehet a motor felujitasra, mert be daralta az egyik gyurot :-D normal uzemben nem lehet fem forgacs az olajban..... Olajat azert kell cserelni mert elvesziti a viszkozitasat, ezert az uj kocsikban 30e vagy 1 ev. mikor kispokom volt abba 5e kellett cserelni :-D. A regi opelbe a 10w40-et meg 10e kent. a 0w40 meg siman mehet 30ekent.... igyvan kitalalva. Amit ir a szervizkony az kell betartani. ennyi.

"Szerintem 30.000 km-t SEMMIBE ne hajts bele ugyanazzal az olajjal."

A gyár előírása a saját olajához is 30.000Km, habár azt nem tudom hogy gyárilag mit raknak bele? a BMW szervíz ~10.000Ft/l áron számolja el az olajcserét. Ha Castrol-t veszek egy "sima" szervízben akkor ~7500Ft/l körül megvagyok literenként munkadíjjal szűrővel, aktívszenes pollenszűrővel tokkal vonóval.

Még a régi E36-osokat is 20.000km-enként kellett szervízelni.

Szerk:
Egy hasonló téma: http://totalcar.hu/tanacsok/olajdoktor/2010/06/18/bmw-ben_ajanlott_ido_…

a., legkomolyabb Pajero motorok sem futnak 30k-t legdrágább olajjal sem, pedig azok alapból túlélőautók.
b., a motornak a lelke az olaj, ergo az ár (ha tetszik ha nem) részemről abszolut másodlagos. sajnos.

--
Leave me alone...

En maximum 10E km utan cserelek, illetve evente kellene a futott km-ektol fuggetlenul (legalabbis nekem tobb szerelo is ezt mondta, mert telen a lecsapodo para tonkrevagja az olajat, vagy valami hasonlo).

A Edge Turbo Diesel 0W-30 -ből 8,25L olajat elnyel ez a motor, valamint az olajszűrőben elfér vagy 0,5L azaz kb 9L kell bele. Nem kevés mennyiség viszont azt igéri a gyártó, hogy 30000Km-t el van vele a motor.

Sokkal jobban jársz, ha "átlagosabb" minőségű olajat raksz bele, de sűrűbben (mondjuk max. 15 ezrenként) cseréled. Anyagilag sem lesz drágább, és leginkább a motornak is sokkal jobb lesz.

Renault-ban szerintem Elf volt a gyári, a mostani VW-ben Castrol figyel gyárilag.

Az is a bajom egyébként a ~30 ezres periódussal, hogy gyakorlatilag nem létezik olyan motor, ami ne enne több olajat ennyi km alatt, mint amennyi a min-max szint különbsége. Ergó menet közben valamikor után kell tölteni amúgy is egy fél litert.

EONOS !!!! Nagyon jo japo olaj!

530d 58ezer km, és az olaj ár kérdéses. Értem?
Én a feleennyit érő, 4x ennyit futott autómba Valvoline Maxlife-ot tettem.
Az is valami 3500 körül van literje.

Castrol-t, Shell-t dieselbe nem ajánlom. Eddig a Selenia meg ez a Valvoline jött be nekem.

--
Gábriel Ákos

Nagyon "vastag" és nagyon hamar "megég", nem bírja az igénybevételt. Egy jó forró nyári dugóban araszolsz 1-2 órát és annyi az olajnak. Meg aztán a Magyarországon csomagoltba minden szart képesek beleokádani, sajnos.

A Shell ugyancsak hamar megég, bár az legalább vékony olaj.

Régen az Opel Omegámban volt alapjárati fogyasztásmérő, számszerűen látszottak a különbségek.
Annyit mentem az autóval hogy havonta volt olajcsere, ki tudtam tesztelni, hogy melyik a tuti...

--
Gábriel Ákos

Ha hosszú élettartalmú olajat raksz bele ahhoz a szűrődnek is hosszú élettartalmúnak kell lennie !!!
Egyébként Petrol canada

En 0W40-es felszintetikus Castrol vagy Mobil1 olajat ajanlok. 30 ezer km sok. Egy olaj sem tart annyit. Ha tartasz a kocsihoz akkor 15, maximum 20 ezerenkent cserelj olajat.
Jelenlegi verdamnal (Fiat) is 30 ezeres intervallumot ad gyarto, de en 15 ezernel nem megyek tobbet egy rend olajjal.
Volt automnak (VW Polo TDI) a szervizkonyveben 160 ezernel van az utolso bejegyzes. Ott is 15 ezerenkent volt olaj meg szurocsere.

-
FeZo

Persze, hogy nem tart... a John Deere az erőgépeire 300 üzemóránkénti olajcserét ír elő, és kb. olyan terhelésen megy optimálisan, mintha 100-zal menne. Woila, ez pont 30 ezer km. Azt már meg sem mondom, hogy milyen egyéb előírásaik vannak, mert az ide írók 95%-a nem hinné el, pedig a jd nem szóbeszéd, hanem labormérés alapján dönt.

a különbség az, hogy a jd erőgépek nem a bohóckodás kategóriába tartoznak, sem a műszaki szintjük, sem a rájuk vonatkozó előírások színvonala alapján, mint egy utcai autó.

én nem mondom, hogy ne cserélj 15 ezrenként olajat, ez a te magánügyed. csak ne keverjük a műszaki indokra visszavezethető okokat a pletykával.

Vegyél kisebb autót. Mindig elkap a röhögőgörcs az ilyen jaszkarizó majmok láttán. Virítanak a nagy verdával de egy olajcserére nincs pénzük. :) Egyébként mennyiért tankoltál a héten a verdába ? 3000-ért ? :D

Azt írja, nem a pénzről szól, de a nyitó postban is olcsóbbat keres. :) És ez olyan gáz....vagy villantok a bömössel - soha, mert egy bizonyos embertípus ül ezekben, az audikban és stb. - de akkor a szervízben a cukorka a legnagyobb gondom, nem a számla, azt fizetem szó nélkül, vagy sunnyogok a száraz tankkal a leállósávban és nem fórumozok, hogy milyen kínai szarral lehetne a gyárit helyettesíteni, mert ruppótlan vagyok. :) ...és ja ! Nagyon sok ilyet látni, beáll eléd a kútra tolakodva, büszkén és lenézően nézi a verdádat, de közben sasszemmel figyeli a számlálót, mert pont 2-3000 HUF van a zsebében, nehogy 3005 legyen a vége, mert beég a pénztárnál. :)

Nono...tudod, láttam én már karón varnyút...nem is egyet. Aki nem sóher és ilyen autót vesz, az nem is foglalkozik az olajcserével, hanem megkérdezi a szervizest, mikor jöjjön. Időben odamegy és iszik egy kaffát, amíg cserélik a taknyokat a verdában vagy kér egy csereautót, ha hosszabb az ügy...:)

...de kérdezzük meg az autó évjáratát naívan...:) (Csak azért, mert ezt megkapni 3000000 HUF-tól egészen 20000000 HUF-ig használtan)

Akár 2003-as is lehet. (3.000.000 HUF-ért hajigálják) Egy átlagos autós - aki nem hétvégi autós - nem egész 10000 km-t vezet egy évben. De nem fogunk összeveszni, csak felismerni vélem a típust, amiből annyit látni manapság....tudod, a vetítőgép, menő, villant és várja a csodálatot és nem érti a szervizesek, kutasok röhögését a fillérbaszó magatartása miatt. :) Off vége.

Valóban ? Citáljuk ide, hogy a dízel és a benzin ára között mennyi is a külömbség és a fogyasztásbeli eltérések miatt, mit is nyer vele ? (Közben emlékezzünk meg a hagyományos dízel és a mai turbóhyperszuperkomputermajdugrasztjaagépetminthabenzineslenne dízelek közötti külömbségről is)

Egyszer kiszámoltam, hogy kb. ugyanolyan menetteljesítményű autókat párba állítva, corsa-astra méretben kb. 70 ekm-t kell menni, hogy az üzemanyag megtakarítás ellensúlyozza a vételárat, vectra méretű autóval meg 120ekm-t az én közlekedési szokásaim mellett.

Aki évi 10 ezret megy, annak egyszerűen nem éri meg a dízel.

A dízel és a benzin ára közötti külömbség szerintem semmi, mondhatni: értelmezhetetlen...

Aki 10ezret megy évente, annak nem kell >200 lóerős autó. Nem fogja megvenni. Az vesz egy 520d-t, vagy egy 520i-t, esetleg max. egy 525i-t, ha már feltétlenül fünfert akar. De jellemzően inkább nem akar olyat.

Mellesleg egy 2-3 éves használt 530d árához képest (a vadiúj árához képest meg aztán pláne) elhanyagolható az évente benzinre/olajra költött összeg (évi <10 ezer km-nél). Tehát aki ilyen árfekvésben vesz autót, és keveset megy, az nem a fogyasztás alapján választ.

bevallom töredelmesen, nem bmw-vel számoltam ki:)
vectrában pedig 700k-val drágább volt akkor a dízel.

A friss bmw listaárak szerint az 535i 61 lóerővel erősebb, mint az 530d, és nagyjából 520 ezerrel drágább csak. Ha próbálunk ragaszkodni a kijelentésemhez, miszerint menetteljesítményben hasonló autó, akkor az 530d-t az 518i-vel kell összevetni, így a benzines csak 14 lóerővel erősebb, és ekkor 610 ezer forinttal olcsóbb a benzines.

megj: de hulladék a bmw magyar webje...

Ez a klasszikus összehasonlítósdi azért nem annyira igaz a BMW-re.

Egyrészt, a BMW ezeket a gépeket eléggé vastagon árazza, itt már nem elsősorban a benne levő vas költsége határozza meg az árakat, simán figyelembe tudják venni a marketing szempontokat is (azaz nem ugyanannyit keresnek az egyes modelleken: lehet, hogy a drágábban árult, picit több lóerővel rendelkező benzines verda költség oldalon picit olcsóbb, de többért eladható).

Másrészt pont a BMW-nél (szemben sok más európai gyártóval) nincsenek párba állítható turbós benzines és turbós dieseles motorok. A szívó benzines nem állítható BMW-féle, combosabb CR turbódieselek mellé, mert a kb. hasonló lóerő a benzinesben sokkal rosszabb gyorsulási adattal párosul, a kb. hasonló gyorsulási adattal rendelkezőnél meg kb. 30-40%-kal nagyobb lóerő tartozik.

a "de hulladék a magyar bmw webje" megjegyzés pont azért került a hsz végére, mert megpróbáltam gyorsulás és egyéb adatok alapján is ellenőrizni az állításomat, de nem találtam meg a bmw.hu-n ezeket az adatokat.

opelnél viszont sok szempontot figyelembe véve jött ki a corsára 70ekm, a vectrára meg 120ekm.

"Azt írja, nem a pénzről szól, de a nyitó postban is olcsóbbat keres."

Ezt pontosan hol olvastad? Szerintem túl élénk a fantáziád. Arról szólt a kérdésem, hogy hasonló minőségű olajjal van -e tapasztalat?

Az meg hogy leírtam, hogy mennyiért kapom meg az olajat a polcról, az éppen a "tipikus bunkó jaszkarizó a pénznemszámit" csávó ellenpéldája. Nem vagyok milliomos, bérből és fizetésből élek úgy hogy egy 8M-ás autót meg tudok venni, hitel meg lízing nélkül is. Lehet hogy ciki, de meggondolom hogy mire mennyit költök, és ha valahol ugyan azt a terméket megveszem olcsóbban akkor nem fog égni a pofám, mert rám akasztod a "ruppótlan" jelzőt. Ja és velem is előfordult már életemben, hogy nem volt egy tanknyi pénz a brifkómban, és sasoltam a számlálót hogy ne a hitelkártyámat kelljen beterhelni, de ez alapján teljes személyiség rajzot felvázolni elég meredek.

"Vegyél kisebb autót. Mindig elkap a röhögőgörcs az ilyen jaszkarizó majmok láttán. Virítanak a nagy verdával de egy olajcserére nincs pénzük. :) Egyébként mennyiért tankoltál a héten a verdába ? 3000-ért ? :D"

Ugyan nem tartozik szorosan rád, de most az egyszer elmondom. Ezidáig egy E250CDI -t hajtottam, és mivel az autó motorjába 200.000Km-t raktam 2008.02. hó óta ezért lecseréltem. Ezt az autót szalonban vettem. Életem úgy alakult hogy külföldön dolgozom, napi >90km-t autózok a melóhelyemre és >90-et vissza. Ezmelett úgy 2 hetente hazajárok ami háztól-házig +1200Km-t jelent. Nos ezt egy Corsával ledarálni nem fehér embernek való.
Nos bementem egy kereskedőhöz, ott hagytam a Mercédeszt bizományba értékesítésre, és megvettem egy 1,5 éves BMW-t garanciával. De azt mondta a kereskedő, hogy az olajcserét nem csinálták meg benne, azt intézzem Én el magamnak kb 1500km múlva, garancia nem vész el ha felviszik a gyári nyilvántartásba a szervízesek a javítást. Az olajcsrét hazafelé Ausztriában fogom megcsináltatni, egy ismerős szervízben ami nem márkaszervíz csak valami szerződött partner. Nos Ők elmondták hogy a fent leírt olajat ajánlják, de ha hozok jobbat akkor nem zárkóznak el attól sem. Azt is elmondták hogy a motoradatok alapján ezt a vékony olajat ajánlják. Ki fogják cserélni a szűrőket is, beállítják a komputert. Az egyész kb 1 óra lesz.
Felhívtam egy hazai márkaszervízt (Wallis Motor) azt sem tudták megmondani, hogy milyen olaj kell bele. Azt mondták hozzam be, aztán majd Ők eldöntik hogy a pénzemért mit öntenek bele, és hogy mikor csinálják meg.

+1: ha teheted, vidd az osztrákokhoz szervízelni; egyértelmű, hogy Ausztria bármelyik sarkában korrektebb kiszolgálást kapsz, mint M.o. legnagyobb nevű márkaszervízeiben. Ha egyszer saját autót kell tartanom, akkor én is valószínű átszokok a Bécsbe. A tököm tele van a lehúzós, csótány, hozzánemértő szakszervízektől...

Nézd, annál nincs drágább, amikor a fékbetét csere alkalmából a leadott RS Octavián a turbót "bónuszba'" kicserélik egy vérestorkúra, és még vissza sem ér a szervízből az autó, addigra elfolyik a hűtővíz, mert "véletlenül" megsérült a hűtő is... Ennél még Bécsbe kiautózni és kifizetni a kinti munkabéreket is olcsóbb...

A Wallis azt mondta hogy kb. ~90.000 és 120.000 között kalkuláljak, de azt nem mondják meg hogy milyen olajat raknak bele, valamint azt sem hogy német vagy olasz olajszűrőt raknak bele.

A welsi szervízben mondták a Castrol olajat, német szűrőket ~300Euró -ért. Így kalkuláltam ki a 7500Ft/l körüli szervízárat a "noname" szervízre. Ha csak nem hasal el a forint péntekig, akkor olcsóbb lesz az Osztrák szervíz.

Fél-gépészként:

A texaco-nak vannak olyan olajai amelyek 50k-t is birnak.

Mellesleg a mercedes vitonak/sprinternek 50ezres olajcsere periódusa van.
Nem új dolog ez.

BMW-nél a "házi" olajcsere nem javasolt, mert a computerét "nullázni" kell, speckós eszközzel.
Ha van ilyened, nem szóltam! :)
Ennek elmulasztása esetén, leáll vagy nem indul a motor.
A szerviz védelem miatt, amit egy BMW tulajnak tudnia kell!

Pancsolt olajat semmiképp se tegyél bele!

Még ha gyakrabban cserélnéd, akkor se!

Az occó olajak nem bírják a terhelést.
Hamar elvész a viszkozitásuk, aminek a motor látja kárát
és persze te is. :)

Olaj 10-15 ezer kilóméterenként, szigorúan szűrővel együtt.
Minden második olajcserénél egy légszűrőt sem árt. Én így szoktam, igaz nekem régi 190 Dízel mercim van. (26 éves a csoda)
Én amondó vagyok, hogy két dolgon sosem szabad spórolni.
- Olaj+szűrő
- fék alkatrészek ,))

Nem vagyok egy autó guru, de én már füllel meghallom, amikor szól a gép, hogy ideje volna. (Az első jel 9e -nél érkezik nekem)
Hallani a hangján menet közben, hogy a motor másként zenél. (nem puha, és finom a hangja)
De mondom, ez az én (lassan) veteránom
--
A linux felhasználóbarát. mindössze megválogatja a barátait...

Regizz a unix autóalkatrész bolt weboldalára, ott be tudod állítani a pontos típust, és olyan olajokat fog a katalógus mutatni ami belevaló.

...

Az olaj kiválasztásánál a legfontosabb szempont, hogy hol és mire használod a kocsit. Gépkönyvben kell lennie gyári előírásnak, hogy milyen minőségű olaj kell bele. De a 30e km-es olajcsere ciklust sürgősen felejtsd el! Ahhoz kell igazodni, amit az autó gyártója ad meg (ez általában 10-20e km vagy 1 év). Lehet, hogy az olaj fáradás nélkül kibírja a 30e km-et, de a motor nem biztos, hogy örülni fog a finom fémszemcséknek, ami úgy viselkedik, mint egy csiszolóváaszon. És a szűrő sem biztos, hogy ki tudja szűrni ezeket 30e km-en keresztül. A Castrol nagyon jó olajakat gyárt, de azért azt nem árt tudni, hogy csodák nincsenek. Még olajban sem. Ha meg városban használod főleg a kocsit, akkor az olaj is gyorsabban öregszik, mivel a felmelegedés-lehülés ciklusoktól fárad el és változik meg a viszkozitása Ebből meg városi használatban több van, ha nem töltöd az egész napodat a kocsiban és nem mész vele egész nap folyamatosan. Különösen igaz ez télen, mikor mondjuk beröffented a -10-15 fokos motort, az olaj felmelegszik üzemi hőmérsékletre, majd visszahül. Ez kb. 80-90 fokos hőingadozás, amit az olajnak ki kell bírnia, és nyáron is kb. 40-50 fok. a 0W-30-as olaj dízelbe nekem túlságosan "vékonynak" tűnik, én 10W-40-esnél hígabb olajat nem tennék bele.
Nem kell mindent elhinni, amit a gíártók ígérnek. Meg kell nézni a gyári előírást. simán el tudom képzelni, hogy a gyári előírás szerinti olajból ha 10e-ként cseréled, akkor is olcsóbban kijössz 30e km alatt, mintha megvennéd a Castrol Edge-et.

te:
a./ nem olvastad az eddigi hozzászólásokat
b./ semmilyen más fórumokon sem olvastál hozzászólást
c./ bmw szervizt üzemeltetsz és szeretnél neki motorgenerált csinálni?

Én még nem láttam 10w40-es olajban full szintetikust, 530d-be meg az utolsó, amit tennék, az az ásványi olaj, az utolsó előtti, amit tennék, az a részszintetikus olaj.

Arra meg, hogy egy modern dízelben, pláne bmw dízelben fémszemcsék legyenek az olajban, a kapitális baromság a helyes kifejezés.

Nem olvastam végig az összes hozzászólást, DE:
Miután megvettük a kocsinkat(Opel Corsa, de ez most lényegtelen), bementünk egy Opel márkaboltba, felmutattuk a forgalmit és kértünk hozzá mindent. Szerintem érdemes lenne egy BMW márkaszervizet felhívni, hogy ők milyen olajat ajánlanak bele. Autószerelőktől hallottam többször is: Olajat kell cserélni 10000km-enként, de max 1 év periódussal. Ennyi az elhasználódási ideje. Remélem segítettem.

Hát nem. Igaz a mi 1.2-es motorunkba csak 3,5L kell:) Kérlek ne vedd sértésnek, vagy kötöszködésnek, de miért van annak az embernek olyan autója, amit nem tud fenntartani? (Ha Ő maga vette, akkor előtte gondolkodhatott volna kicsit. Ha pedi örökölte, stb.. akkor érdemes lenne egy olyan után nézni, amit bír a pénztárca)

annak feszegetése, hogy el tudja-e tartani az autóját, miért fontosabb vagy hihetőbb, mint az az állítás, hogy kövesse a gyári előírást a pletykák helyett?

neked a sarki szervizes ad garanciát a munkájára? kifejezetten érdekelne, hogy hogyan, mert el tudom képzelni, hogy az egész praxisa, műhelyestül, lakásostul nem fedezné egy bmw motorcseréjét. Ezt azért kérdezem, mert a márkaszerviz ad, tehát pl. ha elszakad a vezérműszíj és volt áfás számlád, akkor elegánsan lerakod a slusszkulcsot és megkérded, hogy mikorra jöhetsz érte. Az olajcserére is van valamennyi garancia.

Tehát a kérdés: pletykának higgyen vagy a gyári előírásnak? Nem mintha nekem ez kérdés lenne...

Mi ezt tudjuk fenntartani, és nem sírunk az miatt, hogy most ez drága bele, az drága bele(elnézést a topiknyitótól). Igaz, nem egy presztizs autó, de hát valamit valamiért...És ugyan ez vonatkozik arra is, aki olyna kocsit vesz, aminek magasak a fenntartási költségei.

"mutatni kell a haverok előtt valamit"
LOL, Egy 530d nem igazán "jaszkarikár". Sokkal jobban borzolja a haverok lekivilágát a Mustang.
És most ne gyere azzal, hogy miért veszem meg, ha csak évi 2-3000 km-t megyek vele? Meg hogy száraz tankkal áll a garázsban, mert nincs 3005Ft feltankolni 30km-re.

A Edge Turbo Diesel nagyon jó olaj, de akkor se hagyd 30e km-ig az autóban. Max. 10-15e km.
Évekig én is csak ezt az olajat használtam, de autóversenyzők ajánlására leváltottam Xado-ra. Sokáig nem mertem belerakni az autóba mert egy kerámiával adalékolt olaj és fenntartásaim voltak az adalékokkal szemben. Aztán mikor az ismerősök mind átálltak erre, az ezeréves Opeltól kezdve Skoda Superben át BMW X5-og bezárólag, akkor beadtam a derekam. Nem bántam meg. Nem akarom reklámozni, de igaz amit írnak: csendesebb járás, nagyobb erő.

Nem akarlak rábeszélni, járj utána kérdezd meg emberek véleményét, stb, a te döntésed, de én csak ajánlani tudom. 2 éve nálam minden autóban minden kenőanyag Xado.

A fémforgácsok igenis leválnak, erre való a mágneses olajleeresztő csavar.
Aki cserélt már olajat maga az tudja mit össze tud szedni a csavar.