Üdv,
Tudnátok ajánlani komplett vállalat irányítási / integrált ügyviteli rendszereket? Konkrét ajánlatot is szívesen fogadnék akár saját fejlesztőktől vagy forgalmazóktól.
Közepes nagyságú céghez lenne szükség rá, 25-30 fő használná aktívan, ebből kb. 10-en távolról. Hozzávetőlegesen 2-3 millió forintig lenne rá keret.
Nagyjából az alábbi pontokba szedett tulajdonságokkal kellene rendelkeznie a szoftvernek:
- főkönyvi könyvelés
- bérszámfejtés
- munkaügyi rész
- dolgozók adatainak menedzselése
- szerződések nyilvántartása
- tárgyi eszköz
- teljes raktár kezelés
- deviza kezelés
- bank, pénztár
- távoli elérhetőséggel, lehetőleg ne távoli asztal kapcsolattal és úgy lenne megfelelő, ha egy helyileg beállított szerver ADSL kapcsolattal ki tudna szolgálni 10-15 főt távolról interneten keresztül
- előnyben részesítenénk a modern technológiára építkező szoftvert
- preferált lenne a web-es megoldás, amelynél PDA-kkal és más platformokkal (Linux / Unix) is könnyen elérhető és használható lenne a szoftver (akár Java alapú fejlesztés)
- komplett CRM megoldás
A lista csak egy hiányos felsorolás, természetesen ennél többre lesz szükség.
Mivel nincs mélyebb tapasztalatom ilyen rendszerek terén, gondoltam itt is felvetem a témát, mert sokat segíthet kiszűrni a lehetőségeket a segítségetekkel -habár tudom, nagyon komplex a kérdéskör. Meg talán másnak is jól jöhet egy ilyen topic.
Köszi.
- 3465 megtekintés
Hozzászólások
subscribe
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"távoli elérhetőséggel, lehetőleg ne távoli asztal kapcsolattal és úgy lenne megfelelő, ha egy helyileg beállított szerver ADSL kapcsolattal ki tudna szolgálni 10-15 főt távolról interneten keresztül"
A 256kbites felmenő sávszélességgel szerinted mit lehet kiszolgálni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sima adatok lekérésére megfelelő lehet imho, implementációtól függ. De nem 256k-val, hanem 1 Mbit-tel számolok (most lesz bővítés 8/1 Mbit-re).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ay az 1Mbit/s maximum, 6-700kbit/s-nél többel NE számolj. A távoli elérést meg valamilyen vpn-be húzott dologgal célszerű megcsinálni, esetleg cert alapú webes cuccal. Ha vpn, akkor a teljes távoli elérés/távmunka (fileshare, levelezés, akármi) megoldva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ismerek olyan rendszert, ahol vpn-t azért nem javasolják, mert ha egy csöpp szakadás van, akkor csak a cache dolgozik még egy ideig, majd adatbázis közli, hogy baj van (ez konkrétan egy régi Oracle).
Nem tudom ez mennyire általános "klasszikus" ERP-knél (értsd régi, nem perzisztencián felnőtt ezeréves rendszerek), szerintem nem szabadna így lennie/meg lehetett volna csinálni korrekten még egy nagy rendszernél is a tranzakciók cache-elését. Alternatíva lehetne vékonykliens üzemmód vagy ahogy írtad hitelesített webes egyszerűsített felület (bár ahol előbbi gondot okozott programozóknak, ott a http hack is azt fog :), sőt láttam konzolos felületű távolról elérhetőt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bólogat. A webes frontend nem űrtechnológia, anno sima pl/sql-ben is hegesztettünk ilyesmit -- jó,persze, az Ajax-os, applikáció-szerű megoldás az munkásabb dolog...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a "bér" megoldható másképp akkor keress meg, arra nem vállalkozunk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenképpen komplett megoldást szeretne a vezetőség.
Most is van egy megoldás ami régi, de ha már cserélünk néhány dolgot, jó lenne ha egybe integrált megoldás lenne.
Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha bérszámfejtésre találsz, szólj, mert eddig csak bérelhetőt találtam, azt is csak havi több 100k HUF-ért...
(Nagyon minimálisan értek hozzá, és ezért nem is csodálkozom az áron. Kb naponta változnak a szabályok...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kaptam kb. 4 konkrét ajánlatot, ezek olyan 10 milliós nagyságrandűnek tűnnek egy rövid beszélgetés alapján. Ha a végére jutottunk a dolognak, akkor leírom részletesen az eredményt. Valószínű hosszú egyeztetések lesznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem vannak konkrét árajánlataim 20-25 felhasználóra SAP, Oracle JD Edwards és Microsoft Dynamics NAV szállítására bevezetésére, szerver géppel és az induló licencekkel.
Privátban megírom a végösszegeket annak aki kéri.
Szóval én egy 10 milliós rugalmasan testre szabható rendszernek nagyon örülnék!
Magánban megírhatnád, hogy te kitől és mire kaptál ajánlatokat!
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan. A nexon 1000 dolgozó bérszámfejtésére sem kerül több százezerbe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos vagy benne?
Épp most térünk át arra és láttam az árajánlatot...
Meg azét is amiről épp áttérünk.
Nem véletlenül mondtam. Meg is lepődtem és felhívtam egy könyvelő ismerősömét, hogy ez OK? Azt mondta, ja KB ez a nagyságrend.
Szerk. Bocs nem több száz, hanem csak pont annyi. A negyedéves fizetés miatt néztem be.
ui.: a lényegen viszont nem változtat. Openszósz vagy ingyenes bérszámfejtő rendszer, nem hiszem, hogy van, mert havonta kell rajta reszelni, azt meg ingyen senki nem csinálja.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Küldtem privát levelet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok. köszönöm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tesztelőt" keresek olyan cég (KKV) "személyében" ahol legalább 5-en dolgoznak számítógépen. Az általam fejlesztett rendszer nemrég ünnepelte a hatodik szülinapját éles környezetben, jelenleg a rendszer virtualizációján dolgozom, ami ebben az esetben a virtuális reprodukciót jelenti.
Tesztelve: konqueror + firefox + safari
Jelenleg elkészült modulok, amelyet a vállalkozás használni tud
- Admin
- Alkalmazottak (automata szerződések, felmondás és szabadság kezelés)
- Logisztika (komisszió)
- Partnerek (full CRM, igazi nyam-nyam :))
- Raktár (tartalmazza a beszerzést és a készletgazdálkodást)
- Saját adataim (több, mint PIM)
- Tranzakciók (számlázás-bevételezés)
További modulok a screenshoton.
Jelentkezni privátban, ha kérhetem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opensource?
Mert elég sok minden kellene még bele.
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem. Igen. :)
Jogilag az, de még nem publikus, amúgy pedig nem az, mert a cégem élete múlik rajta és biztosan van benne sechole.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyat amit tényleg használni tudsz nem hiszem, hogy opensource témában megtalálsz. Ráadásul sokkal jobb egy céggel szerződni, aki a hazai szabályoknak megfelelő mindenféle modult fejlesztett már szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1 ... ezt én sem bíznám openszószra, mert kevés a közgazdász informatikus. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És azok se értenek hozzá... :-(
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amennyit itt siránkoztok, ennyien már összedobtatok volna egy cuccot...
és attól, hogy opensource, pénzt még lehet érte kérni, supportért pl.
van nyílt forráskódú könyvelő cucc, ott is a támogatásért kérnek pénzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak öngyilkos hajlamúak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, megnézed az állást keres rovatot, meg hogy hány embert érdekelne ilyen, szerintem simán megállna a lábán, mint üzlet.
Más területen én már csináltam olyat, hogy amit a nagyon csak nagyon sok pénzből oldottak meg, azt megcsináltam nagyon kevésből és mindenki jól járt (egy-két külföldi céget leszámítva:) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezeket ismeritek?
http://nyiltforraskod.blogspot.com/search/label/ERP
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen. és?! :)
Szerk.: ismerünk egy java+oracle alapokon nyugvó, bérelhető, hazai fejlesztésű rendszert, ha érdekli a témaindítót keressen meg privátban és adok további infót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
PM ment.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Navision?
-------------------------------
“The 0 in Raid 0 stands for how many files you’re going to get back if something goes wrong” :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van a weben egy ami online (magyar) és havi 6000-ér használható meg egy ingyen próbahónapot biztosít, de most nem találom a google-ban.
De én anno a ERP vállalatirányításszavakat használva találtam rá...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Közepes nagyságú céghez lenne szükség rá, 25-30 fő használná aktívan, ebből kb. 10-en távolról. Hozzávetőlegesen 2-3 millió forintig lenne rá keret."
Kevés lesz a pénz. Szorozd meg 3-al, de egyéb járulékos költségek miatt lehet, hogy még több lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp ezért írtam én is a mi cégünknek.
Ami kellett benne van.
Pl.: könyvelés nincs, mert van könyvelőnk.
pch
--
http://www.buster.hu
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hello,
mennyi idő alatt akartok váltani? és egyszerre vagy van lehetőség a szakaszos modulbevezetésre?
Üdv, Levyt
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A váltás nem baj ha szakaszos és időbe telik, csupán úgy gondolom hogy a könyvelési és raktárkezelési részlegnek kell először minél hamarabb működnie, a CRM része érne rá jobban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
3-ért maga a szoftver esetleg lehetséges (nálunk, open source), de bevezetni ennyiért képtelenség, felelőtlenség. 10-ből már oké.
Closed source cégek 10 alatt szóba se állnak veled, ja, 25-30 user inkább 15. És ez csak a licensz...
--
Gabriel Akos
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
(Konkrétan pár napja landolt nálam egy zárt forrású, ismert rendszer ajánlata 20 felhasználóra, ahol csak a licenszek [ERP+csak hozzá használható zártforrású adatbázis licenszek] 10M, és kb. ugyanennyi bevezetés és fejlesztések költsége. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy kb. kétszer ennyi felhasználóra szól a teljes ajánlat, magasabb összeggel és a fejlesztés is a teljes rendszerre vonatkozott, viszont kedvezményesebb emiatt a részár is, csak logikai bontás miatt két részletben kapták. Több olyan rendszerajánlatot láttam már, ahol 1 felhasználói licensz kb. 200-400.000 Ft ajánlattal szerepelt, viszont a fejlesztés, tanácsadás, bevezetés általában vagy ugyanannyiba vagy többe került, mint a licenszek+alaprendszer együtt. Ehhez még hosszútávon hozzájön az éves karbantartás (előző ajánlatnál pl. 2M), ill. fejlesztések esetén azok karbantartási díja is.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy 20 fős cégnél akartak bevezetni hasonlót, ott M$ Navisiont.
Tapasztalat:
- a megvásárolt termék addig semmire sem használható míg a cégedre nem szabod
- a cégre szabása drágább mint a szoftver
- a cégnek is tovább kell szerveződnie, amely további költség
- az üzemeltetés további költség
- a teljeskörű bevezetést körültekintően kell megtervezni, kivitelezni, amely simán fél-egy év
- a felsorolt modulokat nem lehet a cégben mindenhol bevezetni (pl.: a szoftvernek nincs ilyen modulja, az üzleti folyamatok nem is igénylik, nem megfelelő a felhasználó képzettsége, túl költséges, stb.)
Ha 3 évben számolod a költségeket, akkor a szoftver költsége kb. 20%-a a beruházás költségének. A hardver nincs ebben benne. Ha a cégvezetés kocka fejű, akkor tuti a bukás.
"Csak a változás állandó." - Herakleitos ---> Használj VCS-t!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"- a megvásárolt termék addig semmire sem használható míg a cégedre nem szabod"
Mivel minden cég másképpen működik. A Navi csak egy keretrendszer, kb 70%-os készenléttel. Ennyi az, ami minden cégnél kb. egyforma. A többi a testreszabás.
"a cégre szabása drágább mint a szoftver"
Igen, de ez attól függ mik az igények.
"a cégnek is tovább kell szerveződnie, amely további költség"
Miért kéne továbbszerveződni? Nem a céget alakítod a szoftverhez, hanem fordítva. Legalábbis a Navision esetén ez biztos igaz.
"az üzemeltetés további költség"
Hol nem az? Egyébként, aa nem akarsz supportot venni nem kell. Ha nem akarsz verziókövetést venni nem kell.
Innentől kezdve az egyetlen költséged a villanyszámla.
"a teljeskörű bevezetést körültekintően kell megtervezni, kivitelezni, amely simán fél-egy év"
Ez bármilyen vállalatirányítási rendszerre igaz. (A bevezetési idő persze függ a céges folyamatok számától és bonyolultságától.)
Lehet venni dobozos szoftvereket, amiket nem kell testreszabni.
Túl sokra viszont ezeket ne akard használni. Egy népszerű dobozos ügyviteli szoftvert használó cég szeretett volna egy új riportot bele (kb 1 órás fejlesztői munka). Nem mondták azt, hogy nem lehet, viszont mondtak rá egy olyan árat, hogy ne akarja (majdnem fél milliót).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a cégnek is tovább kell szerveződnie, amely további költség"
"Miért kéne továbbszerveződni? Nem a céget alakítod a szoftverhez, hanem fordítva. Legalábbis a Navision esetén ez biztos igaz."
Tapasztalatból mondom, hogy a céget is alakítja egy ilyen rendszer. Vannak helyek, ahol nem léteznek, vagy nem tisztázottak bizonyos üzleti folyamatok, amelyeket a szoftver meglévőnek és működőnek feltételez. Továbbá a szoftver bizonyos szabályozottságot is kikényszerít a cégben, ami különösen akkor jelent újdonságot, ha előtte semmilyen szoftvert nem használt a vállalat.
EDIT: Személyesen láttam olyat, hogy egy ügyviteli rendszer bevezetését követően jött rá a főnök, hogy innentől kezdve naprakész információi vannak a cégéről, nincs több kockásfüzet és excel táblázat, ráadásul 3-4 ember gépén szétszórva. Innentől kezdve be tudta vezetni a pénzügyi tervezés fogalmát a saját cégében, amivel adót tud optimalizálni, jobban tudja menedzselni a cash-flowját, stb.
Előtte az volt számára a kihívás, hogy megtudja mi van a kasszában. És nem egy nagy cégre kell gondolni, néhány 10 főt foglalkoztató szolgáltató cég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok, úgy értettem, hogy vannak olyan megoldások is, ahol a meglévő folyamatokat is át kell alakítani a vállalatirányítási rendszer miatt.
Ezzel szemben egy rosszul szervezett cégben szinte bármilyen ügyviteli szoftver változást kényszerít ki.
Optimális esetben szoftvert nem használó cégeknek is jól definiáltak az üzleti folyamatai, és megvan a megfelelő szabályozás. (Mondjuk ilyet még nem nagyon láttam.:) )
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miért kéne továbbszerveződni? Nem a céget alakítod a szoftverhez, hanem fordítva. Legalábbis a Navision esetén ez biztos igaz.": erp-t kizárólag olyan cégeknél szabad bevezetni, amelyek egyébként rendben vannak. Viszont sok cég nem ilyen, a kupleráj kisebb-nagyobb szintjén állnak. Ha nem raktál rendet, akkor bukni fog az erp projekt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha meg nem rak rendet, erp nélkül is jó eséllyel sok pénzt fog bukni a cég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"a cégnek is tovább kell szerveződnie, amely további költség"
Tény:
Átgondolt rendszer ami profitot termel az megtanítja céget vezetni azt is aki nem tud, de minimum rákényszeríti.
Ez benne a legjobb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van!
A cég ügyviteli folyamatait és egy vállalat irányítási szoftvert egymáshoz közelítve kell bevezetni.
Gyakran egy ilyen szoftver bevezetése az ügyvitel racionalizálásával hozza a legnagyobb előnyt.
--
не закурить! (Ne gyújts rá!) не куриться! (Ne dohányozz! Ne füstölögj!)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
subscribe
____________________
Ha igen akkor miért nem...
Linux 2.6.30-gentoo-r4 i686 Intel(R) Core(TM)2 Duo CPU E6550 @ 2.33GHz GenuineIntel GNU/Linux
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szia,
Bérelni nem akartok? Most indítunk ilyen szolgáltatást Oracle ERP-re.
Ha érdekel, csörögj meg és összehozlak egy kereskedőnkkel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni