Reklám vs. áramfogyasztás

Fórumok

Eddig sem értettem, hogy miért nem hajlandó számos ember venni a fáradságot, hogy megszabaduljon az idegesítő, géplassító és villódzó reklámoktól, (hiszen csak pár kattintás az egész) - de ezután talán ennél is több érv szólhat ellenük.

A HWSW.hu cikke alapján lemérték a nyilvánvalót: a reklámok egy része lezabálja a CPU-t, ebből következően többet is fogyaszt a gép.

/Nem a reklámok létével van a bajom személy szerint, mert vannak korrekt, szolid hirdetések is./

... A teszthez használt notebook fogyasztásmérője ugyanezen teszt alatt 12-13 watt között ingadozott, míg mindent engedélyezve azonnal 23 watt fölé ugrott. Ennyi differencia egy nagy teljesítményű akkumulátor és egy energiatakarékos gép esetén 2-3 óra üzemidő-csökkenést okoz, de az átlagos notebook esetén, ami eleve csak 2,5 órán át bírja, még fájdalmasabb időveszteséghez vezet. ...

/A cikk kicsit moralizál, hogy így+úgy nem szép dolog letiltani a reklámokat, mert azért fizetnek cégek... Én nem moralizálok, egyszerűen csak, az a véleményem, hogy ami túl megy egy bizonyos határon, idegesít, zavar vagy belassítja a gépem azt ha nem muszáj nem nézem./

Ettől függetlenül számomra meglepő különbséget produkált a reklámos/mentes mérés közti különbség!

Az eredeti cikk:
http://www.hwsw.hu/hirek/37587/adobe_flash_silverlight_javascript_fogya…

Hozzászólások

Tedd fel magadnak a kerdest, hogy ha mindenki addblockert hasznalna, akor hol tartana most az internet?

Az biztos, hogy egy nagy csili-vili flash reklam bezabalja 20-30%at a procisznak... de ezen lehet segiteni ha beallitod a flash-t low quality-re
_______________________________________________________
UBUNTU 8.10 Rock's!
Type cat /vmlinuz > /dev/audio to hear the Voice of God.

Hol tartana az Internet és hol tartana a Világ? :)
Lehet flash minőséget állítani, de sok esetben nem csak a terhelés a probléma, hanem a "villódzás".
Viszont immár _bizonyított_ hogy a mozgó flash és társai világviszonylatban energia szempotjából pazarlóak. Tehát nem csupán a pénzről, reklámbevételről szól a dolog.

Személy szerint a szöveges hirdetéseknek több értelmét látom és nem fogyasztja az áramot sem.

- - - - -
And the man in the rain picked up his bag of secrets, and journeyed up the mountainside, far above the clouds, and nothing was ever heard from him again...

A TV-ben a musorido nagy szazalekat a reklamok teszik ki, talan az nem energiapazarlas?
Tobb nepig bekapcsolva hagyott 300-400W-os szamitogepek torrent miatt es igy tovabb...
_______________________________________________________
UBUNTU 8.10 Rock's!
Type cat /vmlinuz > /dev/audio to hear the Voice of God.

De. + még időpazarlás is a TV.
A torrentezni, meg elég pl. egy ilyen: http://hardverapro.hu/dl/uad/2008-11/674034pic.jpg (linuxot lehet rá rakni)

- - - - -
And the man in the rain picked up his bag of secrets, and journeyed up the mountainside, far above the clouds, and nothing was ever heard from him again...

És akkor még az a rengeteg szórólap, újság... Amit utcán osztogatnak vagy a postaládádba tömnek. Az utcán osztogatótól mindig elveszem (főleg ha szép lány :P), szerencsétlen az után kapja a pénzét, hogy hány ilyen hulladékot osztott szét. Esetleg rápillantok, de az eseten 95%-ban azonnal a kukában végzi. Hasonlóan a postaládám, kiveszem, reklám-reklám-reklám, és egy mozdulattal az ezek tárolására kihelyezett kartondobozba teszem. Pedig mennyi papír (->esőerdő), mennyi tinta (ráadásul színes; ->vegyszerek), és mennyi energia elmegy ezek legyártására... Pazarlás.
--
Discover It - Have a lot of fun!

De amíg az ÉN áramomat fogyasztja, FÖLÖSLEGESEN, addig olyan magasról teszek a reklámjaira, amilyenről a kedvem tartja.

Majd ha minden reklám tényeket sorol fel és nem azt, hogy B0ris koncert helyett inkább beszáll egy szar opelbe 4 rongybabához saját magát hallgatni ipodról, addig die2uplzthxk? az összes szájtépőnek.
Demokráciában élünk (asszem), és még megvan a jogom (asszem), hogy elfordítsam a fejem a reklámoktól, kikapcsoljam, elégessem, letiltsam a bannereket, szuperinfókat.

Ja, ma kedd(!) reggel van. EZEN a héten eddig 8 (nyolc!) kilónyi(!) reklámújságot dobtam ki a postaládámból. Sajna, arra nem tehetek adblockot... Ezabaj.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Mivel én soha nem vásároltam weben látott reklám hatására - ha ugráló, rezdő, nyöszörgő flash akkor elvből nem is vásárolnám ott a nekem kellő dolgot sem ahol ilyennel reklámozzák. Így ha adblockot használok nem károsítom meg vele a reklámozót, az én idegrendszeremet pedig nem károsítja a reklám. A megtakarított energia pedig bónusz.

Hello!

Azért azt is vegyük hozzá,hogy ki olvas el egy olyan reklámot ami a weboldal bal alsó sarkában kis betűvel van írva. Ennek az reklámozósdinak a figyelem felkeltés a lényege.Ha az emberek figyelmét nem kelltik fel valamivel(pl:belerobban az ember arcába a reklám amikor megnyit egy lapot)akkor a kutya se figyelne rá.Persze nem védem az evvel foglalkozó vállalkozásokat ,de ők ebből élnek és jó közelítéssel anyi pénzt kapnak ahányan nézik a reklámot.
A legundorítóbb az amikor nem is enged tovább az oldalra a reklám ameddig meg nem nézi az ember.De ezeket a mentalitásokat már a tv-ben is megszokhattuk szerintem.

üdv.

A szöveges reklám nem csak azt jelentheti, hogy legalul, apró szürke betűvel oda van írva valami.
Lehet értelmes cikkekbe, tanulmányokba is becsempészni intelligens módon reklámokat. Pl. a pda, mobil és notebook teszt-beszámolók alapján szerintem többen vásárolnak, mint, ha felugrik egy popup, hogy X-kütyüt vedd meg.
Mire meg kilövöd a flash bannert a CPU is felmelegszik 60C fokra, meg a pumpa is felmegy... Tehát marad egy bosszantó élményed az adott oldallal kapcsolatban és 0 információd a termékről. Nem is beszélve, hogy senki nem linkel be egy bannert egy adott témakörrel kapcsolatban, helyette inkább egy cikket, ismertetőt. (Ami pl. a google szempontjából sem mindegy.)

Szerintem lassan átalakul a hirdetési ipar az intelligensebb megoldások felé. (remélem)

- - - - -
And the man in the rain picked up his bag of secrets, and journeyed up the mountainside, far above the clouds, and nothing was ever heard from him again...

Engem jobban izgatnak a jegesmedvék, mint a marketingcégek sikeressége. Amúgy is utálom a marketingeseket.

Hát ha mindenki letiltaná a reklámokat, akkor több cég is tönkremenne. Vegyük pl magyarország legsikeresebb ilyen fajta cégét a SanombaBudapestet. Igaz nagy részt az ujságokban elhelyezett reklámokban van a jövedelme, de számos százalékát teszi ki a weblapos hirdetések is. Ha nem lenne olyan ki megnézi a reklámokat akkor nem lenne fn.hu startlap.hu és még sorolhatnám az egyéb sikeres szájtokat ahol 1 napi banner elhelyezés 1 milliótól kezdődik a csillagos egekig.
Van az az értelmiségi réteg, ahol megnézik és rákattintanak, és van akik nem dölnek be a puder szövegnek, és a villiozó szaroknak, és értenek ahhoz hogy mit kell tenni. Ezek vagyunk mi :)

Nem biztos, hogy jó az ha egy nagy cég uralja az internetes portálok jeletős részét...
http://en.wikipedia.org/wiki/SanomaWSOY

pl. ha jól tudom a HUP mögött sem egy többmilliárdos forgalmú multi cég állt, mikor indult! :) http://hup.hu/node/21863
Ha így lett volna, talán más összetételű lenne az olvasótábor is.

(Valószínűleg sokkal több lenne köztünk, akinek valamilyen vírusirtó fut a gépén.)

Szerencsére nem így történt. :)

- - - - -
And the man in the rain picked up his bag of secrets, and journeyed up the mountainside, far above the clouds, and nothing was ever heard from him again...

Nemcsak a többletfogyasztás, de kifejezetten CPU terhelés miatt is blokkolom a flash reklámokat, több böngészőfülnél már rendesen meglátszik, főleg, ha mellette még flash videót is nézel, meg instabillá is teszi a böngészőt (Linux alatt legalábbis), néhány flash reklámnak hangja is van.

Persze jónéhány éve elmondják a pistikék, hogy a legújabb 500Mhz-es, 1Ghz-es, 3Ghz-es, 2 magos 3Ghz-es, 8 magos 2 Ghz-es atomerőmüvükön (éppen mi az aktuális) meg se érzik pedig oszt még renderelnek, tömörítenek, konvertálnak is mellette, és CD-t írnak virtuális gépben meg a tálcán figyel a Crysis stb.