MUD fejlesztése

 ( Sigee | 2008. október 12., vasárnap - 18:56 )

Üdv mindenkinek!

Nem is tudom hol kezdjem... Régóta próbálkozom egy saját MUD létrehozásával, de mindig közbejött valami. És arra gondoltam mivel a program leginkább a Linuxhoz áll közel megpróbálok itt (elsősorban) támogatókat és segítőket szerezni. Ugyanakkor akit csak mint játék, szórakozási lehetőség érdekel idővel azokat is szivesen látnánk. De jelenleg még csak az alap program van meg, ezért várok olyan lelkes jelentkezőket akik ismerik a program működését és/vagy fejlesztettek már ilyet.
A fejlesztés C nyelven történik, ezért nem árt hozzá némi programozói múlt sem, de ha csak területet szeretnétek írni akkor is szivesen várom a jelentkezéseteket.

ui. Kicsit állashírdetésesre sikerült, ezért elnézéseteket kérem, de egyedül nem lehet csodát tenni egy ilyen projekt esetében. Reméllem felkeltettem az érdeklődéseteket és jó fejlesztői és játékos közösséget fogunk tudni összehozni.

Az érdeklődők köldhetnek PM-et vagy itt a fórumban is szivesen válaszolok a kérdésekre.

By.: Sigee

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

Nekem van egy Java-ban írt megkezdett játékszerverem, ami mud-szerű, csak annál kicsit többet tud :)
Lényege az, hogy plain text helyett objektumokkal kommunikál, így könnyedén meg lehetne oldani vele, hogy hasonló GUI-t kapjon, mint a Final Fantasy, miközben ugyanúgy szkriptelhető (terv: javascript, python, ruby stb), mint a "hagyományos" mud. Egyelőre ott tart, hogy regelni meg loginolni lehet, és valahol a karaktergenerálás közben tartok. A gond az, hogy nekem január előtt nincs időm rá.

Ha érdekel valakit a dolog, akkor elmondom az ötleteket a világra nézve (alap scenario, karakterosztályok stb), és azokon lehet morfondírozgatni januárig. Ha már van kész sok pálya, és csak XML-t kell hozzá generálni, akkor az nagymértékben segítené a fejlesztést.


Andi, really. Take it from me. If I tell you something, I'm usually right.

haha :)

mi fejlesztettunk anno egyet kb masfel evig, ugy masfel millio programkod utan adtuk fel :)
bar addigra mat atirtuk a mudost is, es az alapkent hasznalt nightmare libet is (kb annyira, hogy voltak autok, amibe be tudtal
szalni, meg mindenfele jopofa dolog.. LIB_VEHICLE :))

a vegen mar voltak olyan otelteink is, hogy kene bele sniperkedest rakni, meg ilyenek :) hat igen, regi szep idok. akkor meg nem tudtam
programozni.

maga amugy a mudos nagyon jopofa, nemcsak JIT, hanem annal kicsit tobb, hiszen onmagan belul irod meg a kodot (ed), es amint bemesz egy szobaba
o ujraforgatja. eleg baba vele a fejlesztes.

ja, igen, meg egy kiegeszites: nem C nyelven tortenik, hanem LPC tudtommal. legalabbis mudos ala abban kellett megirni az ojjektumokat, es eleg jopofa volt, mert volt mixed ojjektum amibe barmit be tudtal rakni :)

Igaz ami igaz nem C nyelv... bár szerintem ahoz áll a legközelebb. És én spec ehez is tartom magam mivel vannak olyan részek amik 1 az 1ben C források. Például amikor nem területet vagy ilyesmit csinálsz hanem egy normálissabb parancsot vagy add_action-t. Lehet vele vitázni de te keverted ide a driver-t... az viszont C nyelv. :P

CybNET

Leírás alapján Arkansiának néztem.. mi is hasonló dolgokon gondolkoztunk. Azt már nem vártam ki mi lett a vége..

--
40% of OpenBSD installs lead to shark attacks. It's their only standing security issue.

Arkansia.. de ismeros. :)

kozben tegnap beleptem, es megneztem, bezart.

Haha, Elveszett Világ, Brutália és a társai? :-)

Lehetne valami nyílt forráskodú projektet indítani, akkor folyamatosan lehetne toborozni a lelkes embereket.

Engem érdekelne egy ilyen, de így láttatlanban inkább a pálya széléről nézem az eseményeket.

Üdv, Cözi

azok is opensource projectekre epulnek/tek.

Tyrael

Mit értesz nyilt forráskóku projekt alatt? Maga a fejlesztés zárt ajtók mögött zajlik, mert ha mindenki belepiszkálhatna a cuccba akkor ponthogy a játékélmény rovására menne a dolog. "Áááá, nem fejlesztem a karakterem inkább felírom." És társai. Az ötletek jöhetnek anélkül is, h mindenki eléri. A forrása meg a legtöb mudnak hasonló. Magyarán ha én egy mudhoz akarok fejleszteni valamit akkor 3-4 alaplibet megvizsgálva rájövök, h csak hangyányi különbségek vannak. Maga az ötlet néha nagyobb segítség mint annak az akármilyen megvalósítása. Szerintem.

inb4 flame

Hali!

Egy Mud írásáról azt hiszem tudnék mit mesélni. Ha van rá kb 1 éved, meg 5-6 aktív embered, akkor talán lesz belőle valami. Ez persze nem garantálja azt, hogy valaki használni is fogja :)

Úgy látom téma nem túl aktív, de ha még mindig a fejedben van, keress meg :)

Eleinor

jaj de ismeros nevek. :) fejlesztitek meg a mudot?:P mar elfelejtettem, hogy hol garazdalkodtal, csak arra emlekszem, hogy a hicen mindig elvoltunk :P

Butuska :)

2 gyerek, 2 munkahely és egy egyetem mellett szerinted? ;) Egyébként több helyen is garázdálkodtam, EV -> Arkansia, aztán ez utóbbiból kiindulva belekezdtem egybe, de az félkészen áll jelenleg is.

"Szép volt, jó volt, köszönöm, ennyi" :)

Azon még gondolkodom, hogy mit kezdjek a meglévő kódokkal, de szerintem megmarad emléknek.

Eleinor

Tulajdonképp egy alap libet egy ember is össze tud rakni fél-egy év alatt, de az még nem játszható, mert ami a baromi sok munka a világ, a területek, a questek, stb kitalálása és lekódolása.

Régi szép idők. :) :)
Ev-n még játszottam az elején, a Brutáliát az első 1-2 évben meg aktívan fejlesztettem.
Egyébként ha jól emlékszem mindkettő a nightmare nevű lib korai verzióira épült, és a driver is nyílt forráskódú ( mudos.org )

Van egyáltalán igény még ilyesmire a mostani MMORPG korszakban?

Én néha még visszasírom az ev-s, brutáliás időket, a maguk egyszerű nagyszerűségével. Sose volt gond a szöveges mód, a fantázia sokkal "szebb" képeket szül, mint amit egy grafikus megjelenítő tud. Igazából ezeknél a wizard haverséggekkel járó külön bánásmód, csalások voltak nagy negatívumok emlékeim szerint.

Nini, egy Kétvirág :)

Igény inkább a függőktől van. Nem mondom, egy kis marketinggel biztosan lehetne valamit kezdeni, de mivel mindenkinek erősen korlátos a szabadideje kódolás szempontjából, így nem valószínű, hogy bármi is lesz már bármelyikből. Hol van már az az időszak, amikor unatkozó/évismétlő egyetemisták és főiskolások Mudot kódoltak :)

Egyébként elég sok jó programozó szakembert termelt ki a Mud korszak.

12-Dec-2003

MudOS v22.2b14 has been released.

Ennyire aktív a driver is. A legutolsóban talán még benne is van két crash bug reportom, legalább ennyi megmarad belőlem a MudOS-ban :)

Eleinor

arra a crashre emlekszem, milyen jokat lehetett vele szorakozni ;-)

ez a driver akkor jott ki kb, amikor en mudot fejlesztettem utoljara.. :) (2004 kozepen fuccsolt be a projekt)

Ihol ezt találtam, egy java és groovy alapú MUD:

http://code.google.com/p/groovymud/

Szerintetek érdemes ezzel foglalkozni, magyarítani, miegymás?

Üdv, Cözi

Azt nem tudom érdemes-e, de ha lenne egy faja mud, annak nagyon örülnék. :)

TaGG

bastarddal mi a baj?

Sziasztok!

Az a helyzet, hogy megint bekattant ez a "legyen már végre saját MUD-om" téma :-) Ahogy így a nagy Internet bugyrait nézegettem, nekem valami LPmud vagy leszármazottja, MudOS vagy FluffOS kellene. Viszont kegyetlenül nem tudom fordítani Ubuntu 16.04-en, ennek valószínűleg az az oka, hogy nem igazán fejlesztik már ezeket a jószágokat (a MUD-okat, nem az Ubuntut :-)

Tud nekem segíteni, hogyan tudnám életre kelteni az egyik (akármelyik) MUD-ot? Már-már azon gondolkodom, hogy VirtualBox-ba teszek valami régi Linux-ot, hátha úgy menne.

Üdv, Cözi

Hali,

szerintem manapság már nem feltétlenül érdemes ezeket használni fejlesztéshez, annyira minimális resource igénye van egy mudnak. Ha nem kell az ezernyi feature akkor bőven ki lehet indulni pl. az evennia (python) kódbázisából. Ha mindenképpen ragaszkodsz az lpmud variánsokhoz, akkor talán a legmodernebb volna a discworld mud alapjaira építkezned, ugyanis ezt a mai napig fejlesztik. https://en.wikipedia.org/wiki/Discworld_MUD#Software

[insert line here]
B.C. 3500 - DIY Vehicle / A.D. 30 - DIY Religion / A.D. 1991 - DIY OS

https://github.com/tbamud/tbamud

tbamud aktív fejlesztőcsapattal, bsd licensz, demó oktatómud:
tbamud.com port 9091

Kód C (dikumud származék), a builder része pöpec sétálva is lehet helyiségeket létrehozni (buildwalk), OLC editorok: hely, tárgy, npc és trigger szerkesztö menüvel a játékba beépítve, amúgy flatfile-ban tárolva minden egy könyvtárstruktúrában.
Nem LPC de ugyanolyan jó.

Pöccre fordult idáig desktop ubuntu 12.04-től 17.10-ig. Arm linuxon is ubuntucore vagy armbianon raspberry pi, nanopi, orangepi vason is ment.

Egy hónapos a legutolsó commit giten.

Mud - Tiger Feet (Live TOTP 1974)

;)


tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE