Megjelenítés áthelyezése másik vasra (X11)

Ez egyelőre csak gondolatkísérlet, ezért nem nagyon írok konkrétumokat, de lehet, hogy nemsokára ténylegesen is találkozni fogok egy hasonló problémával.
Adva van egy unixos munkaállomás, erős opengl(kompatibils) képességekkel (pl. SGI Tezro, vagy IBM intellistation 285).
Adott még egy kereskedelmi szoftver x86-Linux alá, ami igényel(ne) komolyabb 3D (opengl) képességeket a vas részéről.
Adot egy x86 vas is, ami viszont nem jól (vagy egyáltalán nem) opengl-képes (pl. egy szerver).

A kérdésem az, hogy megoldható-e a megjelenítés "elválasztása" az x86-os vastól úgy, hogy a kérdéses szoftver az x86 szerveren megy (értelemszerűen), de a megjelenítést, ill. a teljes UI-t a unixos vas adja. Ha jól tudom az X segítségével kiépíthető ilyesmi, de fogalmam sincs, hogy ez így megoldható-e, ill., hogy az opengl megjelenítés miatt mennyire problémás az egész?

-- szerk:

közben találtam egy ilyet:

http://hup.hu/node/33985

Azt írják ment, csak lassan. Mi lehetett a szűk keresztmetszet? Az AIGLX képességei, vagy a hálózat?

Hozzászólások

Én azt mondanám, hogy ha az erősebb gépben lévő videókártya mindenképp kellene a számításhoz, akkor még valahogy el kellene "lopni" a videókártyától a képet, és azt átküldeni. Ha erre nincs kész megoldás, akkor nem fog menni. Vnc nem tud ilyet? Akarod közben másra használni az erősebb gépet?

Ha az opengl részt az erősebb gép megoldhatná szoftveres úton, akkor a -X kapcsoló működhet.

Ezt most nem egészen értem. Melyik az "erősebb"? Szerintem mindenképpen a munkaállomás, a megjelenítést tekintve legalábbis biztosan, főleg, ha az x86 szerverben pl. nincs is semmilyen videokártya. Én úgy gondoltam, hogy a megjelenítéssel kapcsolatos összes művelet a munkaállomáson történik.
Olyasmit szeretnék, hogy az opengl megjelenítést hardveresen oldja meg a munkaállomás, mivel ki szeretném használni az opengl-es képességeit.

Bocs, teljesen félreértettem (azt hittem az opengl-es képet kellene átküldeni a másik gépre). A -X opciót tudom én is ajánlani, de nem tudom, hogy menni fog-e.

eee pc-n néztem filmet úgy, hogy -X kapcsolóval beléptem egy asztali gépre, és ott indítottam mplayert. Szépen ment szaggatás nélkül. Persze a hang az asztali gép hangszórójából jött.

Linux Cluster nem lenne jó neked?
Fürtözésnek szokták irni magyarul a csomagok között, pl. fedora alatt alapból van ilyen bár még nem próbáltam de egyszer rámegyek.
Ilyenkor (ha jol tudom) nem a nyomtatót/tárhelyet osztassz meg, hanem számítási teljesítményt, 1 vagy több szerverről.

Szerk.: Ezt ugy gondoltam hogy nem a megjelenitést küldöd át egyik gépről a másikra, hanem a processzor számítási teljesítményt.
Azon a helyen ahol nézed a programot, ott kellene rendes videokártya, de nem lenne szükséges ott lenni egy 8 procis gépnek, 600Gb RAM-al. :)
Remélem érthető mit javasolok/kérdezek/mondok.

Sajnos nem igazán értem. Egyáltalán nem lenne szükség nagy számítási teljesítményre. Nem klaszterezni akarok. Egyszerűen olyan x86-ra készített szoftvert használni nem x86-os gépről (ssh-n, vagy valami hasonlón keresztül), úgy, hogy a megjelenítés a nem x86-os vasnál történne.

Hátha segít, mértem egyet.

3300+ AMD proci, 7600 GT videókártya, glxgears: kb. 10000 fps (a megnyíló ablakot nem méreteztem át)
asus eee, glxgears: kb. 450 fps
LAN: 100 mbit-es kapcsolat.

A biztonság kedvéért a compizt leállítottam mindenhol.
ssh-ztam a desktopról az eee pc-re, majd indítottam glxgears-ot (a másik gépen futtatva -X-szel), illetve megcsináltam visszafelé is. Az eredmény érdekes. A desktop képernyőjén kis szaggatással (közben a glxgears szerint 10000fps volt), de ment. Teljes képernyőre véve élvezhetetlenül szaggatott. Az eee pc-n nagyon szaggatott (bár a glxgears szerint itt is megvolt a 450 fps). Az eee pc-nél mindkét esetben 100%-ot evett az X, a desktopnál csak akkor volt 70%-os procihasználat, amikor ő ssh-zott.

A következtetést nem tudom levonni. Reménykedj, hogy az adott szoftver szépen fut.

Köszönöm a mérést. Szerintem valami olyasmi történhet, hogy:
-1. a megjelenítést a kliens végzi ezért is tud mindig annyi fps-t amennyit
-2. szaggatni talán azért szaggat, mert az ssh alapból titkosítva kommunikál? Nem lehet, hogy ez eszi meg a sávszélességet/processzort? Tehát a megjelenítés megy pl. 10k fps, csak nem kapja meg elég gyorsan a szükséges adatokat, kvázi közben állókép-sorozatokat renderel 10k fps-el. De persze ez csak feltételezés.
Egyébként az ssh-t rá lehet venni, hogy ne titkosítson, ne csináljon mást, csak húzzon ki egy kapcsolatot? Talán ez javítaná.

Ma biztos nem lesz időm, de szívesen mérek megint. A titkosításban lehet valami, illetve megnézem, hogy mennyi adat megy át, hátha ott van a szűk keresztmetszet.

Egyébként: "A" gépen fut a program, ott használ memóriát, procit, stb. "B" gép jeleníti meg, és azt szeretnénk, ha "B" videókártyája dolgozna is kicsit. Bárhogyan is nézem, a textúrákat (ami mondjuk egy játék esetén igen csak nagyok, nem hiába van már PCI-E port, a sebesség számít) át kell küldeni a hálózaton (titkosítás be, hálózat, titkosítás ki).