sziasztok!
szeretnek pc alapon, linux v. windows platformon sajat demotkat, aprobb progikat kesziteni programozasi skilljeim felfejlesztese celjabol, de semmi komolyat nem tervezek.
az a kerdesem, h milyen nyelven vagjak bele? c/c++ / free pascal?
free pascalt probaltam, de semelyik kod nem mukodott, ami a free pascal oldalan talaltam ebben a temakorben. lehet, h c-t kellene eroltetni, mert az a tudast mas teruleteken is lehetne hasznalni.
hol lehet nagyon egyszeru peldaprogramokat talalni (tudom, google, de pontosabban)?
egyaltalan, hol/hogyan induljak el?
elore is koszonom, udv: szg.
- 1548 megtekintés
Hozzászólások
Jellemzoen C-vel, C++-szal. Az indulas pedig a vektoralgebratol kezd. Egy demo/intro irasa matematika konyvvel kezdodik, nem programozassal. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
figyu, van egy ilyen konyvem, h vektorgeometria es linearis algebra (muszaki foiskolai tk).
ez ok szted, vagy legyen obadovics - matematika c konyve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vektorgeometria, linearis algebra... pont ezekre van szukseged. Az Obadovics-fele konyv pedig jo ha keznel van :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan az Obadovics konyvet nem ismerem (nalunk a Takacs-fele fekete konyv volt a "meno"), de a tobbi stimmel.
Tovabba kotelezo linkek:
Scene.hu
The Hungarian Demoscene Portal
Pouet
Aztan ha erted, hogy miert ugy kerul ki egy poligon ahogy, es miert ugy mukodik egy shader, ahogy (ez mind matematikaval mukodik), akkor az utan johet a NeHe. Majd a kulonbozo (ATI/nVidia) videokartya gyartok tutorialjai, techdemoinak forrasai.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kovacs-takacs-takacs: analizis c. opusz... ;)
koszi mindent!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szirmay-Kalos Lászlónak vannak nagyon jó könyvei 3D grafika témában. Ha ilyesmi érdekel mindenképp érdemes azt megnézni (A műszaki egyetemen tanít, van is ilyen című órája, kötelező minden informatikusnak. Szórótárgy, de szerintem ő az egyik legjobb tanárunk volt.).
A műegyetemen van(legalábbis volt) olyan óra is, hogy játékfejlesztés .NET platformra. Erre is érdemes lehet bemenni, illetve amikor jártam akkor épp készült könyv a témából. Esetleg megnézheted, hogy kiadták-e már. Ha nem vagy nagyon profi programozó még, akkor az sem lehet hülyeség, ha esetleg nem C-C++-ban csinálod, hanem "menedzselt környezetben" C#-ban (könnyebb hibátlan programot írni, teljesítményben pedig alig marad el, ami annyit jelent, hogy amig egyedül írsz egy programot tanulási céllal, addig kitűnően megfelel). Persze ezzel elfordulsz az open source-tól, ami nem lenne szép dolog (.NET még van open source, de itt minden DirectX), viszont be kell látni, hogy technológiailag nem rossz a DX. A Szirmay féle példák GLUT-tal működnek, ami OpenGL fölött egy kompatibilitási réteg és pár utility, hogy cross-platform legyen a kódod.
Ugyan sok technikai részletet írtam, ennek ellenére gyetértek az előttem szólóakkal, hogy a legfontosabb a matematikai alapok mély ismerete. Ez a Szirmay féle könyvekben nagyon színvonalasan és szerintem érthetően elő van adva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha c++, akkor kezdetnek nem rossz:
http://nehe.gamedev.net/
régebben több hasonló oldalt is látogattam, de az régen volt... most ez jutott csak eszembe...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni