A szakember megjegyezte, hogy tudósok azt jósolták évekkel ezelőtt, hogy a Linux lendületbe jön majd a desktop területen, de ez nem történt meg. Hilf sorolja az okokat: hiányzik a szorosan integrált és tesztelt desktop termék, a laza fejlesztési modellje megakadályozza a Linuxot, hogy az sikeres legyen a desktop területen.
Szól néhány szót a nyílt forrású fejlesztésről is. Hilf szerint a csoda nem a nyílt forrású szoftverben van, egyáltalán semmi köze a kódhoz. Szerinte a legtöbb nyílt forrású kód "borzasztóan alsóbbrendűbb" mint a zárt forrású társaik.
A vezető nem mulaszotta el, hogy megdícsérje elődjének, a Linux "verő" Martin Taylor-nak a "Get The Facts" marketing kampányba fektetett munkáját.
A cikk itt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5412 megtekintés
Hozzászólások
Hazúúdíík! 2006 a Linux desktop éve! ;P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Relative lehet az :) Win desktophoz kepest ez persze ketseges ezt be kell latni ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ezt az érvelést a Microsofton belül is elhiszik, nemcsak újabb marketingblama, akkor nincs mitől tartani. A Ms még csak meg sem próbálja megtenni a lehetséges ellenlépéseket.
Ha majd 2007-ben, vagy a sokszori késés után kitudja mikor megjelenő vista-t még mindig dobozos termékként próbálják majd redmondból pozicionálni a piacon, akkor ezzel a hozzáálással előbb utóbb csatlakozhat a Microsoft a Sperry Rand, Digital, Commodore cégek díszes társaságához :-)
Teljesen mindegy, hogy 2006-ot a Sárkány, a Tűz Kutya vagy épp a Linux évének hirdetik-e ki egyes újságírók. A légyeg, hogy a linux megállíthatatlanul egyre nagyobb részesedést szerez minden Ms számára fontos területen. Server, mobil, ipari rendszerek, desktop stb. És ezellen már hosszú évek óta semmit nem tud tenni a Microsoft, csak a gyengébb és egyébként zárt rendszerekkel szemben tud növekedést felmutatni, akik rovására egyébként a linux is növekszik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ooo, szerinted a fenti kijelentes, mi ha nem ellenlepes?
Ki is mondta: Az MS nem software ceg, hanem marketing ceg.
Nem tunt meg fel, hogy az MS egyik igen sikeres fegyvere a beszed/marketing/emberi oldal ? Get The Facts!
Hidd el,tudjak mit beszelnek.
"Bill Hilf jelenleg a kompetitív stratégiákért felelős vezető a Microsoft-nál."
Ennek a mondatnak minden egyes szava olyan, olyan...
hogy is mondjam, nem csodalkozok a fenti nyilatkozaton.
Persze nem cserelheto ki rengeteg helyen a Windows, de tor elore bizonyos korokben a Linux evek ota, es ugy nez ki, hogy megiedtek egy picit, kulonben nem "kiabalnanak". Az ember is akkor kiabal, ha fel. Na persze egyelore nem kell attol felniuk, hogy a desktop 95%-uk akar 80-85%-ra csokkenjen, de meg is teszik az ovintezkedeseket, hogy tenyleg ne tortenjen meg, biztos ami biztos alapon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En azt hittem a stabilitase ;P
York.
------
"Nyugi! Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy, a változatlan API/ABI-é :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudom, hogy a trollerek most kinyitjak ram a bicskajukat, de az urgevel egyetertek abban, hogy az egyes retegek kozti integracio egy nagy 0.
Azt azonban hozza kell tenni, hogy integralhatosag teren azert a windows sem dicsekedhet, kezdodoen a winapi-val.
---------------------
Ригидус а бетегадьбол
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Komolyan ez az egyik kedvenc temam :) Foleg azert mert igencsak ellentmondasos: barmilyen nyilt forraskodu megoldasra elobb-utobb azt mondjak (kulonosen ugye desktop megoldasok eseten hiszen ott talalkozik a kerdeses sw a legkulonbozobb emberekkel, egy szerver sw-nel lehet csak a klienssel talalkozik, illetve max a rendszergazdakkal), hogy nincs egy konkret, "standard" megoldas. Holott ugye arrol van szo, hogy a szabadsag egyik lenyeges attributuma a valasztas szabadsaga, azazhogy nem egy hanem tobb (es minnel tobb!) van belole. Ez viszont tenyleg azt jelenti, hogy igy nehez vele atlag embernek ismerkedni aki egy jol definialt dolgot akar megtanulni pl GUI kapcsan nem 140830db desktop-ot, illetve nehez ra foleg zart forrasu binariskent terjesztett cuccot kihozni. Na ez szerintem jol mutatja hogy ez az ellentet azert nem egyertelmuen feher es fekete csak ... Es bar en inkabb a nyilt forras mellett tennem le a szavazatomat, azert be kell latni, hogy tokeletes megoldas nincs, a nyilt forras sem az. Es foleg nem altalanos csodaszer aminek sokan gondoljak, legalabbis automatikusan meg biztos nem, azert tenni is kell valamit (nem is keveset).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek. :-)
---------------------
Ригидус а бетегадьбол
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En a nyilt forrast es a szabad szoftvert azert nem kevernem. Ha egy sw nyilt forraskodu, akkor beki megtekintheti, lemasolhatja a forrast, de nem feltetlenul szolhat hozza. En tamogatom a nyilt forrast, de a megtervezett, nyilt szabvanyokon alapulo szoftvereket. A szabadsagnak tenyleg van elonye es hatranya, de fontos megemliteni: a legtobb szabad szoftvernel akkor alakul ki a "nem kompatibilis ezzel, nem standard megoldas", ha nincs a projekt mogott egy eros kezu vezetes, aki megmondja, hogy itt a nyilt szoftver, de ezt kell csinalni, mert en ezt szeretnem. Akinek meg nem tetszik: van masik projekt, vagy forkoljon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe! Ezek szerint a végén vista-ra kerül a HUP is :D
A viccet félre téve: igen, 2006. már a Linux desktop éve. Már van egy Dapper-ünk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végülis majdnem ugyanannyi az esély, hogy a HUP Vista-ra kerül, mint hogy Linuxra, lévén hogy Linuxon se volt még soha... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez igaz. De szerintem Trey kipróbálja a Dapper Server-t is. Vagy nem?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet trey kipróbálja, de a Vista egy desktop rendszer, akkor Linuxnál is egy desktop változattal kellene összevetni... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valahol azt írta, hogy FreeBSD lesz rajta, azért, mert úgy is Bra fog legtöbbet szívni a szerverrel ezért felajánlotta neki, hogy válasszon ő op'rendszert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerinte a legtöbb nyílt forrású kód "borzasztóan alsóbbrendűbb" mint a zárt forrású társaik."
Ezt kevés kockázattal lehet mondani. Itt lett komolytalan az egész, bármit is mondanak/mondtak a "nagyokosok".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elmeletileg O ismerheti mindeket oldal forraskodjait (termeszetesen csak reszben, es hat ugye hazudhat is...), azonban az itt "lazadok" tobbege szerintem csak a nyilt forraskodhoz fer hozza. Ugy gondolom, hogy a legtobben nem tudjuk realisan megmondani magunktol, hogy pl. egy Firefox forraskodja mennyire profi. Szerintem ha sokkal kisebb (egyszerubb) programot emlitek, akkor is hasonlo a helyzet. Azaz nem tudom mire alapozzatok, hogy nincsen igaza.
Par sajat tapasztalat, ami igen is visszavezetheto a forraskodok tervezesere, kodolasara. Kb fele fele aranyba hasznalok XP-t es Linuxot (jelenleg kubuntu-t).
Win 2000 ota gyakorlatilag egyaltalan nincs olyan bajom windows-al es a zart kodu programokkal, hogy lefagy... egy program (leszamiotva a firefoxot, amit naponta legalabb egyszer kezzel kell kilonom feltehetoleg egy kiterjesztes miatt).
Linux alatt tegnap elszalt a zenelejatszo, es a csomagkezelot ki kellett lonom, mert nem reagalt semmire. Par napja frissult a kernel, de az nvidia driver nem. Ujrainditasnal nem indult az X. Persze lehet, hogy en csinaltam rosszul valamit, de ilyen gondom se volt meg win alatt.
Kb. ilyen aranyba tudnam tovabb sorolni a problemakat, azaz tovabbra sem ajanlom csak olyanoknak a linuxot, akik szeretnek "butykolni".
Egy atlagos felhasznalo nem tudott volna mit kezdeni magatol, olyan esetben, ha nem indul el az X. A cegek meg, hasznalni akarjak a gepeket, es hat az en tapasztalatom szerint igen is stabilabb a windows desktop-on, azaz kevesebbszer kell a rendszergazdakat hivni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Par napja frissult a kernel, de az nvidia driver nem. Ujrainditasnal nem indult az X."
Mégis, mit vártál?
Mivel az Nvidia driver a kernelforrás alapján készül, ez normális.
"Persze lehet, hogy en csinaltam rosszul valamit, de ilyen gondom se volt meg win alatt."
És, milyen gyakran cserélsz kernelt Windows alatt?!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mivel az Nvidia driver a kernelforrás alapján készül, ez normális."
Miert lenne normails a jelenseg. Ma mar eleg gyorsak a processzorok, azaz egy fix interfeszen keresztul kene megoldani az ilyet.
"És, milyen gyakran cserélsz kernelt Windows alatt?!"
Egy atlag desktop felhasznalot szerinted az erdekli, hogy cserve lett a kernel, vagy az, hogy egy frissites utan elindul-e a gepe...
Most valaszthatok egy regi kernel (gondolom hibajavitas miatt adtak ki ujat) gyors megjelenites, vagy ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy átlag felhasználó nem forgat magának kernelt.
Sőt nem is nagyon frissít.
Ha meg csomagként rakja fel, akkor elvileg ilyen gond nincs.
(Legalábbis gondolom, ilyet még nem csináltam. :) )
Neked még nem volt olyan, hogy xp frissítés után (legalább olyan frissítésre gondolok, mint egy kernelcsere, tehát mondjuk sp2 felrakás) nem működött valami?
Szerencsés ember...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a helyes megoldás az lett volna, hogy megvárják amíg lefordul a driver is, és egyszerre kiadják őket, és akkor nincs gubanc.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mégis, mit vártál?
Mivel az Nvidia driver a kernelforrás alapján készül, ez normális."
Nem normális! A kettőt együtt kellene frissítsék a szerveren. Érdekes, hogy Arch linux alatt még soha sem tapasztaltam ilyet. Elég gyakran frissül a kernel, és ezenkívül még van ck és beyond kernel is, de a megfelelő nvidia driver csomagjai mindig velük együtt frissülnek. Nem olyan ördöngős feladat ez. Elég ciki, ha *ubuntu alatt ez nem így van. Biztosan LTS ficsőr :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ubuntu alatt eddig SEMMI gondom nem volt ezzel. A Kubuntu meg csak egy oldalága az Ubuntu-nak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A Kubuntu meg csak egy oldalága az Ubuntu-nak."
A kernel és az nvidia driver csomagai pontosan ugyanazok (és ugyanabból a repóból vannak) "mindekettőben", tehát ha volt ilyen probléma, akkor mindkettőt ugyanúgy érintette.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam akkor sem jelentkezett semmi hiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor vagy nem volt ilyen gond (1), vagy épp nem frissítettél abban a periódusban, amikor ez a hiba fenn állt (2).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valószínűsíthető, hogy az első verzió áll fenn, mert mindennap nézem, hogy van-e update.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké, éljen az Ubuntu :-) ! Végülis csak arra reagáltam, hogy "ez normális" (mármint, az hogy a kettőt ne szinkrónban frissítsék).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rakerestem a hibara, es masnal is jelentkezett!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tán' gépfüggő hiba?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja kell hozzá számítógép. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Ubuntu-t naponta tobbszor update-elve is van uj anyag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Par napja frissult a kernel, de az nvidia driver nem. Ujrainditasnal nem indult az X."
Mégis, mit vártál?
Mivel az Nvidia driver a kernelforrás alapján készül, ez normális.
Ha csomagból rakod fel és felteszed a kernelednek megfelelő metacsomagot (restricted modules) akkor automatikusan lerántja a megfelelő nvidia modult is a kernel frissítésekor.
"Persze lehet, hogy en csinaltam rosszul valamit, de ilyen gondom se volt meg win alatt."
És, milyen gyakran cserélsz kernelt Windows alatt?!
Kit tudja... Mivel majdnem minden win frissítéskor újra kell indítani a gépet, ezt pedig linux alatt szinte csak a kernel frissítésekor kell, ezért lehet, hogy win alatt is kicserél olykor bizonyos kernel komponenseket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Mivel majdnem minden win frissítéskor újra kell indítani a gépet, ezt
> pedig linux alatt szinte csak a kernel frissítésekor kell, ezért
> lehet, hogy win alatt is kicserél olykor bizonyos kernel
> komponenseket.
A linux viselkedéséből következtetsz a Windowsra? :-D Esetleg az nem is lehet, hogy egy exkluzívan megfogott system DLL cseréje miatt kell újraindítani a gépet? És ez csak egyetlen példa.
Ajánlom sűrű olvasgatásra a "Windows nem UNIX" irományt is, mert úgy látom, Te a linuxot valami Windows klónnak nézed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A linux viselkedéséből következtetsz a Windowsra? :-D Esetleg az nem is lehet, hogy egy exkluzívan megfogott system DLL cseréje miatt kell újraindítani a gépet? És ez csak egyetlen példa.
Kétféleképpen is megválaszolhatom ezt a kérdést (kijelentést):
1. Az emberek (legalábbis egy részük, köztük én is) az olyan dolgokat, amelyeket nem ismernek (eléggé), az általuk ismert dolgok alapján próbálják megmagyarázni. Ebből persze gyakran téves következtetéseket vonnak le. Ez esetben amire reflektáltam a válszommal az volt, hogy "windowson nem szoktak rendszermagot cserélni" (vagy nem gyakran). Tudatosan biztos nem, de hogy valóban egy frissítés cserél-e valamilyen rendszermag komponenst azt nem biztos, hogy egy hétköznapi halandó meg tudja állapítani. Csak egy magyarázat volt a rendszer újraindítása, nem pedig egy kategórikus kijelentés, hogy "ilyen esetben bizony a rendszermag került kicserélére".
2. Mondhatom azt is, hogy leszarom, hogy miért kell újraindítani a gépet egy win frissítés után. Csinálják meg úgy, hogy ne kelljen minden szarért...
Ajánlom sűrű olvasgatásra a "Windows nem UNIX" irományt is, mert úgy látom, Te a linuxot valami Windows klónnak nézed.
Most a Linux nem Windows, vagy a Windows nem UNIX (Linux)? Egyébként eléggé szakbarbár vagyok, nem nagyon ismerem a Windowst, nem is használok. És sohasem néztem a Linuxot (meg semmilyen Unix klónt, leszármazottat, hasonmást stb...) Win klónnak. Ennek ellenére nagyon sok hasonlóság, párhuzam van ezek között a rendszerek között. Kb. ez olyan mintha azt mondanád, hogy a majom és az ember nem ugyan az és ezért nincs bennük az égvilágon semmi közös.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Linux alatt tegnap elszalt a zenelejatszo, es a csomagkezelot ki
> kellett lonom, mert nem reagalt semmire. Par napja frissult a kernel,
> de az nvidia driver nem. Ujrainditasnal nem indult az X.
Ez szerintem attól is függ, milyen linux. Ha valami "living on the edge" terjesztés, vagy tele vagy testing csomagokkal, akkor én nem csodálkoznék a helyedben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kubuntu 6.06-rol van szo.
Minden elore megadott repositories engedve van, mert azok nelkul szamomra keves az alkalmazas.
Az amarok zenelejatszo szalt el, es az adept csomagkezelo nem reagalt.
Szerintem ezeknek stabil alkalmazasoknak kene lenniuk!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy átlagos felhasználó nem csak a linuxot de a windózt se tudja kezelni (lásd: jaj, eltűnt a zoffisz ikon az asztalról, most micsinájjak?!)...
Erre szoktam visszakérdezni, hogy nem mindegy, hogy mihez nem ért a delikvens, ezzel az erővel használhat nyugodtan linuxot, ahhoz sem ért és a windózhoz sem...
Használjatok inkább BeOS/Haiku OS-t :P
---
www.beos.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem kb. ugyanaz, teljesen mindegy hogy nyilt, vagy zart, kb ugyanolyan a minoseg, bizonyos szorassal a sz@r es a nagyonsz@r kozott valtozik. Ez abbol adodik, hogy a zart fejlesztesek altalaban jobban szervezettek, de mivel idore keszulnek ezert a hataridok szoritasa miatt a vegeredmeny altalaban gyenge minosegu. Az OS fejlesztesek meg altalaban azert mert nem olyan jol szervezettek. Persze mindket oldalon vannak kivetelek, jol szervezett OS projectek, es jo minosegu zart projectek, de atlagban hasonlo. Egy elonye van az OS programoknak, hogyha baj van, akkor megvan a forras, es konnyebb debugolni,konnyebb megtalalni a hibat, es ha ert hozza az ember ki is tudja javitani.
Az eddigi szoftverfejlesztesi tapasztalataimbol kiindulva, es a tobbi ismeroseimmel elbeszelgetve, kb. mindenhol ugyanez van. Bizonyos projectmeret felett a gyenge, maximum kozepes minoseg "bele van kodolva". Hiszen nem eri meg jobb minoseget gyartani, mert annak mar akkora pluszkoltsege van, amit nem fizet meg a vevo, vagy nem jelent akkora elonyt a konkurenciaval szemben.
Viszont vannak nagyon gyenge OS projectek is, amik nagyon rosszul dokumentaltak, osszevissza ganyolnak mindent, es nem ugy mukodnek ahogy kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy látszik van annyi pénz, amennyiért korpás lett a haja...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megis, mit nyilatkozzon egy ms-nek dolgozo vezeto? Hogy ez most az ellenfel eve lesz, menekuljunk, akasszuk fel magunkat, vesztettunk, kesz, vege? Ott rugnak ki, ahol van. Ezert inkabb nyilatkozza azt, amit elvarnak tole, es ugye aminek az elvarhato marketingerteke van :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"szerver területen is fogy ki belőle a gőz"
*BSD?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vezeto nem a nyilt forrasu OS-ekrol altalaban, hanem a Linux alapu rendszerekrol nyilatkozott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vezető nem mulaszotta el, hogy megdícsérje elődjének, a Linux "verő" Martin Taylor-nak a "Get The Facts" marketing kampányba fektetett munkáját.
Ha nem fenyegetés, akkor miért volt erre szükség? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Microsoft vezető: a Linux nem jelent fenyegetést a Windows számára desktop-on"
Sajnos, védhető állítás, és nem is újszerű. (Pl. ki merné ajánlani egy Windows-osnak a 10.1-es openSUSE-t a maga alfa nívójú csomagfrissítőjével? Az első két ordibáló hiba után vacaknak nevezné és kidobná. A 10.0-ás elég jóra sikeredett, de az utána következő elriasztaná az átállásra jelölt abszolút kezdőket... A nyáron várható SLED biztos jobb lesz, de azt meg drágának találnák... Én nagyon elégedett vagyok a jól belőtt Arch Linux rendszeremmel, nincs is mellette Windows-om. Ez azonban technikai okok miatt nem lesz a Windows veszélyes versenytársa: olyan okok miatt, amelyek miatt nekem meg teszik.)
"...és szerver területen is fogy ki belőle a gőz [mármint a Linux-ból]"
Na ez már durva kijelentés, és újszerű!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt hiszem, hogy még saját magukkal is vitába keverednek az ilyen "szakemberek" akkor, amikor ilyeneket jelentenek ki:
"Szerinte a legtöbb nyílt forrású kód "borzasztóan alsóbbrendűbb" mint a zárt forrású társaik."
Na ez inéttől kezdve szánalmas. Ha annyira magabiztos vagyok, nem kell bizonygatnom semmit. Jó bornak nem kell cégér...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...alsóbbrendűbb..
na ja.. nyilván ezért használnak fel bsd kódokat az ms-nél :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mert azokat érdemesnek találták az alsóbbrendűség szemétdombjáról az Olympos csúcsaira emelni. Ami meg ott maradt, már csak a szemét ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sztem csak nem turik el, hogy a szabadforrású szoftverekre kezdenek hajtani a felhasznalok es nem rajuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a kérdés, hogy mit jelent a desktop?
Ha céges környezetben a kliens gép oprendszerét, amire fel van rakva egy office, akkor sem biztos, hogy nem jelent fenyegetést...
Ha home desktop, amin sok proginak kellene mennie, akkor sem...
Tegnap felraktam az x86 Vista-t egy sis-es 1GH-es notebookra...
Szerintem egy bazi lassú XP az egész. 1/2 óra után jött az első BSOD,
2 óra után visszabootoltam inkább XP-re...
Nem vettem észre a home user szempontjából, hogy bármi is változott
volna. Drabálisan lassú, ugyanolyan bizonytalan és szerintem körülményesebb az egész... Valaki írja le, hogy mit kell figyelni rajta, mert magamtól nem vettem észre az "ez most sokkal jobb" érzést.
(10x annyi idő alatt bootol be pl.)
_______________________
Magyar égre, magyar UFO-t!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tedd hozza, hogy beta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az XP betajat is kipróbáltam anno, ott sem lett jobb a végleges...
_______________________
Magyar égre, magyar UFO-t!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként az Office 2007 bétát is felraktam a CHIP DVD-ről, 10 perc után jött az "elnézést de hibát találtam és összeomlottam" ablak.
A felülete meg olyan lassan mint a Tuxpaint-é... :)
Még egy Vista bétánál megértem, hogy hardvergond miatt löki a BSOD-et, de egy jó vason mitől omlik össze egy natúr szövegszerkesztő?!
Nehogy azt mondjátok, hogy béta, mert a nem béták is ezt csinálják lépten nyomon...
_______________________
Magyar égre, magyar UFO-t!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó vason :)))
Sis chipsetes cuccot nemigazán mondanék jónak...
Ha pedig egy szűz XP (értsd: feltelepítés után nem került rá semmi szoftver vagy third party driver) kékhalálozik, az 99% hogy hardver hiba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Off2007 nem a sis chipsetes notebookra került...
Az egy stabil XP-n haldoklott...
A Vista dobott BSOD-ot...
Ugyanazon a sis chipsetes notin az XP stabil(nak mondható).
_______________________
Magyar égre, magyar UFO-t!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugye bugreportolsz rendesen?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te amúgy mással is elő tudsz jönni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze. Csak erdemes megkerdezni, mert winnel "neha" elfelejtenek az emberek bugreportolni, aztan meg csodalkoznak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) Linuxnál is elfelejtenek.
2) Ott sose kérdezed meg.
De nem piszkálni akarlak, én inkább azokat a "huppereket" nem csípem, akik konkrétumokkal nem tudják/akarják alátámasztani az álláspontjukat. Te igen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1) Linuxnál is elfelejtenek.
Nagyon szomoru!
2) Ott sose kérdezed meg.
Nem szeretnem ha ido elott elkopna az ujjam. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No, most felraktam egy P4(64)-re: 3000-es proci(2MB, 800MHz), 512MB (533DDRII),a gyenge láncszem egy Siluro FX5200DT volt.
(A vas zsír új, délután raktam össze.)
Siralmas... Több mint _3_ percig bootol, keresgélni kell, hogy milyen baromságok fogják a gépet (vírusírtó, spy, mailware), gyárilag ütemezett _defrag_ (folyamatosan ment a vinyó, abból vettem észre...) meg mittudomain...
Szinte semmi nincs rajta (opera + abcommander összvissz), és a leállásra kattintástól a kikapcsolásig több mint 1 perc kell neki...
(Ja és ez meg a 64bites béta)
Ezek nem vicceltek a kétmaggal, meg a 2G RAM-mal wazzzzz...
_______________________
Magyar égre, magyar UFO-t!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, hogy nem vicceltek. Nem szokásuk.
Egyik mag futtatja az oprendszert, a másik a programokat.
A 2 G ramból, meg 1 G-t rögtön lefoglal a swapfile-ba kikerült lapok
dokumentálására. :))
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha nem is jó, de az oprendszernek ilyen alaplapon sem illik elszállnia, annyira azért nem bizonytalan a hardver.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyet értek, nekem is van egy sis-s asus laptopom, tartottam is egy kicsit tőle, mert a sulinkban van egy széria instabilabb sis-s gép (szintén asus), de alapjában véve stabil. XPsp2. AC'97-tel több bajom vna. (Néha pattog, serceg a hang, szóval szokásás AC'97-s jelenségek. De legalább már nem fagy tőle a gép, mint a régi AC'97-ektől :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért, az aktuális Linux-kernel nem béta? Egy trehányabb pahaszt nem vált olyan sűrűn gatyát,mint ahogy a stabilnak nevezett Linux-kernel változik...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
SET fáradtgőz_szelep='ON';
1. Mi az a desktop felhasználás? mert abból is van több terület és csak a m$ hiszi azt, hogy mindegyik területre pontosan ugyanaz a $z*r kell. (pl. egy mérnöki vagy fejlesztői munkaállomáson helyből teljesen más igények lennének, mint egy irodain)
2. Mi az, hogy szerver kategóriában fogy ki a gőz a linuxból???
3. Mi az, hogy már most leírja desktop téren? szerintem akinek ez kell desktopra, az ezt fogja haszálni, egy ilyen nagyokos ne akarja megmondani, hogy nekem nem a linux jó desktopra. Mellesleg a linux csak a kernel, a többi a gnu környezet, amin kattingatok az meg a kde, aminek már vajmi kevés köze van a linuxhoz, de mégis ez adja a "user exprience" nagy részét, amire feltételezésem szerint céloznak az ilyen kijelentések során (a másik fele meg a rendszergazdai dolgok, amit hibásan desktopnak gondolnak. Szerintem egy hw telepítése, belővése, egy szoftver telepítése, behangolása csak akkor lehet desktop szintű, ha ezzel egyidejűleg kb nulla beleszólást is biztosít a felhasználónak, mert különben megijed a felhasználó, mert valamit értenie is kell a géphez). Igen, a linux nem ez utóbbi dolog! és nehogy azzá tegyék, mert akkor hagyom el a linuxot is.
4. az egész kijelentés nem más, mint pénzen megvásárolt nyilatkozat. gratula BG-nek, hogy még egy linux hívő kijelentését is sikerült megvásárolnia! így lehet, hogy még pár linux szimpatizánst eltántorít, mert hát ugye egy linuxos mondta azt, hgoy a linxu $z*r! szerintem is az. Annak, aki nem hajlandó érteni hozzá. Ne is adjuk olyanoknak oda, mert meg sem érdemlik. A linux maradjon csak a miénk, akik szeretjük szerelgetni, behangolni és utána sokáig élvezni, hogy jól működik.
5. A srácot most hivatalosan megtagadom linuxosnak, innen kezdve a szememben ő is egy m$ hívő. Az ő dolga, de többet ki ne mondja, azt, hogy ő nem m$ hívő, hanem linux fan!
SET fáradtgőz_szelep='OFF';
További sok sikert a linux felhasználóknak. Amúgy miért akarjuk, hogy mindenki ezt használja? Én inkább csak örülök annak, ha valaki/valakik úgy döntenek, hogy linuxot/bsd-t vagy más nyílt rendszert kezdenek el használni, de akinek a kezébe ne való, oda ne akarjuk beerőltetni, mert csak visszaüt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"4. az egész kijelentés nem más, mint pénzen megvásárolt nyilatkozat. gratula BG-nek, hogy még egy linux hívő kijelentését is sikerült megvásárolnia!"
Erdekes arra senki nem gondol, hogy szembesult egy profi fejlesztoi csapattal, es megvaltozott a velenye.
Van szerencsem latni, hogy folyik a fejlesztes egy profi cegnel, es egy nyilt forrasu szabad szoftvernel. Kivetelek mindig vannak, de altalanossagban egyertelmu, honnan kerulnek ki a jobb programok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi köze van a forrás nyíltságának vagy zártságának ahhoz, hogy milyen a kód minősége, vagy a csapat, aki készíti? Ha megnyitják a kódot, onnantól már a csapat sem lesz profi?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontatlanul irtam.
Jelenleg a profi csapatok tobbsege zart kodot fejleszt.
Ha valaki szoftverfejlesztesbol el, az tudja a miertet is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az tény, hogy a profi eszközök nagy része nem nyílt forrású, de profi eszközzel fejleszthetsz nyílt forrású kódot és azért jópár nyílt forráskódú szoftver pont hogy komoly cégek komoly hátterével került ki. Amúgy pl. a solaris is nyílt forráskódú, meg az apache is (aminek a piaci részesedését csak mindenféle trükkökkel tudja egy kicsit lenyomni...)
Amúgy az m$-t nem tekintem profinak, ahogy egyetlen olyan céget se, ahol piaci szempontok szerint megálmodott szük határidők miatti fejetlenséggel zajlik a fejlesztés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, az tény, hogy a profi eszközök nagy része nem nyílt forrású, de profi eszközzel fejleszthetsz nyílt forrású kódot
Azonban pont itt jön a képbe az, hogy a nyílt forrás és a szabad szoftver hívők nem fejlesztenek még akkor sem zárt kódú profi eszközökkel, ha belátják, hogy azok jobbak... ;)
Amúgy az m$-t nem tekintem profinak, ahogy egyetlen olyan céget se, ahol piaci szempontok szerint megálmodott szük határidők miatti fejetlenséggel zajlik a fejlesztés.
Szerintem ennyire azért nem fekete vagy fehér a dolog. Microsoft sem feltétlenűl határidőtől függően adja ki a fejlesztéseit... Pl. határidő szerint már a Vista-t is ki kellett volna adniuk, ennek ellenére még keményen megy a tesztelés és néhány területén a fejlesztés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Pl. határidő szerint már a Vista-t is ki kellett volna adniuk, ennek ellenére még keményen megy a tesztelés és néhány területén a fejlesztés."
Igen, full új cuccokat rakosgatnak bele a BETA verzióba. Ez nem a határidőre történő kiadogatás elvének elutasítása, hanem következetlenség.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem úgy tűnik, hogy egyik sem zárja ki a másikat... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is mondtam, hogy kizárja. Ha kizárná (= ordítana a M$-f*szság), nem is írtam vola az előbbit. Épp ez az, hogy összemossuk azt, ha a konvenciókhoz valaki nem ragaszkodik körömszakadtáig azzal, hogy valaki következetlen és kapkod ide-oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem feltétlenűl szól ez az ide-oda kapkodásról. Egyszerűen arról van szó, hogy a rendszer különböző alkotóelemeit (amelyből meglehetősen sok van egy ekkora projektnél) külön csoportok fejlesztik és van amelyik belátható, hogy nem készül el időre (WinFS) és van ami igen és úgy döntenek, hogy jó lenne, ha bekerülne a Vista-ba (még ha a beta közepén is), mert esetleg security szempontból előnyös lehet (pl. ASLR).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem kukacoskodni akarok, de ASLR mióta is van?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Windowsban? Vista beta 2 óta.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, hanem úgy általában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem, tehát mégis csak kukacoskodni akarsz, mert a példa szempontjából lényegtelen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért lenne lényeges, mert már betehették volna régóta, nem a beta stage közepén - ha "régebbi" cucc. De nem hiszem, hogy személyeskedni kéne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
s/hogy nem készül el időre (WinFS)/nem készül el soha, mint például a WinFS/;
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Amúgy az m$-t nem tekintem profinak, ahogy egyetlen olyan céget se, ahol piaci szempontok szerint megálmodott szük határidők miatti fejetlenséggel zajlik a fejlesztés."
Sajnos, hogy ugyanez a bevallottan desktop orientáltságú Linux terjesztések többségéről is elmondható. Sőt, nagyon is elmondható. Úgy tűnik, a Vista-val nem sietnek, ráérősen stabilizálják - nem így bizonyos Linux terjesztések, amelyek idegesen ide-oda kapkodnak, véglegesnek kikiáltott verziókkal tesztelgetik a népen pl. a kiforratlan csomagkezelőiket/frissítési megoldásaikat. Pedig nem szükségszerű ilyen pályán futniuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>Igen, az tény, hogy a profi eszközök nagy része nem nyílt forrású
profi eszkoz az az emacs, es nyilt forraskodu. mar regen;)
Anr - http://andrej.initon.hu
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Zoli78: neked a linux a vallásod? Vagy a szerelmed? Én nem tudom, de te tisztára úgy beszélsz, mintha az országodat támadták volna meg. Ha annyira kurvajó a linux, akkor mit kell egyfolytában bizonygatni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Szerző: GFS
Dátum: v, 2006-06-25 15:40
Zoli78: neked a linux a vallásod? Vagy a szerelmed? Én nem tudom, de te tisztára úgy beszélsz, mintha az országodat támadták volna meg. Ha annyira kurvajó a linux, akkor mit kell egyfolytában bizonygatni?"
Üdv.
Ügyes fiú vagy :-) És jó megfigyelő is :-)
De bocs, csak a bizonygatásról jutott eszembe egy nyúlfarkincányi kérdésecske: A "Get the Facts" oldalt ki is csinálta?
Talán Linus Torvalds? Vagy Netán Greg Kroah Hartman?
Aztán ki is csináltat független teszteket sorra, melyik cég?
Netán a Novell, vagy az IBM, SuSE, Red Hat?
Hmmm....?
Akkor most ki is bizonygat itten?
Heee..
:-))
Szóval ügyes fiú vagy :-) És jó megfigyelő is.:)
Egyébbiránt nem értem a trollkodást...
Ha jelképes értelemben NDK lenne az egész világ és Erick Honecker lett volna Bill Gates, akkor ma Tarabanttal és Wartburggal járna az egész világ, az autógyár meg monopol helyzetben lenne és e kettő lenne az "überauto".
Érdemes lenne akkor vitázni?, hogy valaki jön egy Forddal és bár csak párszor tízezer van belőle, de nekik az jó!
Máskülönben meg akik szeretnek akár 3 délutánt is reinstallal tölteni, ám legyen az a legjobb szórakozásuk.
Mert a mottó:
______________________________________________________________________
"Három délutános reinstall, háromszoros élvezet, avagy óperenciás rendszer fanatikus perverzeknek"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ur isten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyapa:
Úgy látom neked is a linux a vallásod. Egy büdös szóval nem mondtam, hogy éljen a windows, úgyhogy elég vicces, hogy elkezded magyarázni, hogy ők is bizonygatják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most az egyszer nem bírom ki, és muszáj hozzászólnom a témához:
"az IBM-nél egyengette a linuxos munkálatokat" - Nos, nem tudom konkrétan hol dolgozott, bár talán lehet megtalálom a belső adatbázisban, de annyit elárulok, s bár általános leszek, nem eszik forrón a kását. Én valamilyen szinten naponta kapcsolatban vagyok ezekkel a "Linuxos fejlesztések"kel, és látom nagyjából, mi hogy zajlik, de ez elég tág kör s annyit mondanék, hogy nagyon szűk réteget lát ő napi szinten a Linuxból, mert minél magasabban vagy, annál jobban veszíted el a kapcsolatot a technikai oldallal. Alapvetően az is tudni kell, hogy főképp egy Linux disztróra (pontosítok: egy cég által létrehozott disztribúciókra, azaz egy gyártójéra) korlátozódik ez a fejlesztés.
Lényeg, hogy ha ezt az IBM-es munkájából következtette le, amit állít, akkor csak gratulálni tudok neki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Nos, nem tudom konkrétan hol dolgozott"
Bill Hilf (billhilf@us.ibm.com), Architect, IBM Global Emerging and Competitive Markets
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak nem egy marketinges???
Az a disztró meg éppenséggel nem titok: Redhat Enterprise Linux
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy értettem helyileg, kivel együtt, ki volt a főnöke, stb...
De így is jó, köszi trey. Ez csak jobban alátámasztja, hogy nem sok lövése volt a dologhoz egészében...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Linux nem jelent fenyegetést a Windows számára desktop-on
Ennek oka szerintem 1 mondatban összefoglalható.
faszikám letölti/megveszi az éppen aktuális játékprogramot, elindítja rajta az install.exe-t 2 kattintással, windows-ra így fel tudja tenni, linuxra meg nem.
-----------------------------
Nem a zsömle kicsi, a pofátok nagy...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Desktop felhasználás nem feltétlenűl home felhasználást jelenthet csak... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"faszikám letölti/megveszi az éppen aktuális játékprogramot, elindítja rajta az install.exe-t 2 kattintással"
Egy számtech eladó (SuSE-t futtatott)pár éve egyszer gúnyosan megjegyezte:"Én nem játszom..."
Hát kábé ezen nem is lehet csodálkozni, mert azóta sem sokat fejlődött a "szabad világ" desktop arculata, ugyanis a játéktól meg sok egyéb kafa programtól is igen "szabaddá" (mentessé) válik szegény home user ürge :)
Kellene egy olyan rendszer, ami a szerver árnyékán kívűl is kicsit boldogabbá teszi az életet, hacsak néhány önfeledt percre is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En is eleg ritan jatszom szg. jatokokkal, inkabb haverok kartya stb... 1000x jobb szorakozas, mint bambulni a monitort akkor is amikor nem dolgozik az ember. Kafa progikkal meg telle vannak a linux distrok, csak meg kell ismerni oket.
York.
------
"Nyugi! Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Kellene egy olyan rendszer, ami a szerver árnyékán kívűl is kicsit boldogabbá teszi az életet, hacsak néhány önfeledt percre is."
És hol van ez akadályozva? A néhány perces játékokból találsz egy párat. Nézz szét itt , vagy itt.
Egyébiránt viszont a játékipar sem véletlenül mozdul a játékkonzolok irányába, úgyhogy az igazán ütős játékok is inkább csak mellékesen fognak lassacskán megjelenni PC-re.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szintugy nekem sem hianyzik a jatek evek ota. Van sokkal jobb elfoglaltsagom is annal. En arra sajnalnam az idot. Mas arra sajnalna az idot, amivel en toltom el az enyemet. Igy van ez rendjen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linuxon meg rákattintasz az .sh fájlra, megjelenik egy ablak, és onnantól ugyanaz, mint windowson, csak C:\ helyett a /home alá megy a játék...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak milyen Játék? Sajnos a gyártóknak (jó mobilos szoftver-tudtommal pld. Nokia PC Suite- sincs rá) nem éri meg nekik "friszbizniük", csak "Puhány" -ra építik a szoftvereiket...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sokhoz van lokis telepítő... nwn, ut2k[3,4], q[1-3] stb
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A sokhoz az nem enyhen tulzas.
Masreszt nem ez az a Loki amelyik 2002 ota nem mukodik?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már lift.org vagy mi van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
lift.org-ra egy egeszen mas temaju oldal jott be.
LokiTimeline (legalul):
2002
*
18 January
Programmer John Allensworth departs from Loki.
*
23 January
A leaked memo appears on FuckedCompany.com revealing that Loki will cease operations on 31 January 2001, just over three years after work on their first Linux port began.
*
31 January
Loki ceases operations and closes its doors.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Thx, igy mukodott. Kar, hogy a lista itt sem tul hosszu... :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> jó mobilos szoftver-tudtommal pld. Nokia PC Suite- sincs rá
Ha ez jo mobilos soft, akkor milyen a rossz???
York.
------
"Nyugi! Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen igaz .....
amíg nem lesz ilyen "egyszerű" egy progi feltelepítése linre addig desktopon valóban nem fegyegeti a lin a win pozícióit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerinte a legtöbb nyílt forrású kód "borzasztóan alsóbbrendűbb" mint a zárt forrású társaik." - Ez mi a szart jelent? :D Mert elkezdtem rajta gondolkodni, de nem jovok ra. Lehet, hogy keveri a programozasi nyelv minoseget a kod minosegevel? :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kódnácizmus ^^
Vannak a felsőbbrendő kódok (überscripts), akiket uralkodásra írtak, és vannak az alsóbbrendű kódok, akiket munkatáborba kell küldeni, majd megsemmisíteni ^^
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-) Nekem is ilyen társításaim támadtak: "überscripten und unterscripten".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két MS bérenc írt egy könyvet a C++ kodolási szabályok cimmel. Ott le írják tőviről hegyire a dolgot és szerintem igazuk van. Pedig még csak a 18. oldalon tartok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oke, de a nyilt forrasu alkalmazasok forraskodjat is akarhogy meg lehet irni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A könyv aról szól egy projecten belűl legyen mindig felálítva kodolási szabályzat amit a közöség alkot meg. A MS kodolási szabályzatát hozza példaként. A kod olvashatóságát és a kodoláskor szűkséges döntések gyorsítását segíti elő illetve a csapat taglétszámának bővitésekor az új csávó beillesztését a programozói környezetbe. PL. Mplayer Neu team nekik tutti meg kellet kűzdeni mire átnyálazták az Mplayer kodját és értelmezték meg minden. Most nem Árpit fikázom mielőt férre értené valaki. Hanem azt a tényt szőgezem le Árpi stilusát nekik a kodból kell megtanúlni nem pedig egy ezen dolgokat ezért csinálom igy kézikönyvből.
Valamint Gondolom Gabu és a cimborái is néha szinesiteték a kodot.
Minél több a stilus annál nehezebb az olvashatóság.
A foszer a közös stilús kialakitásáról ír a művében.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az amelyikben a hungarian notation-t sikerül nekik fatálisan félreértelmezni és ebből következően teljesen idióta, karbantarthatatlan elnevezési konvenciókat bevezetni a win apiban?
---
A hülyeség igenis fáj. Csak nem annak aki hülye, hanem annak akinek hallgatnia kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A MS kodolási szabályzatát hozza példaként.
Hehe, és hány fejezet szól a hungarian notation-ről? :-))))))
(szerk: bocs, XMI gyorsabb volt)
---
;-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van flame kategória hírekben, mert akkor ezt inkább oda kellett volna rakni mint a Linux-ba... Kit érdekel mi a halált flame-el egy köcsög pici puha bérenc?? Kilóra meg van véve, nem mindegy mi a hivatalos "álláspont"-ja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az egész hír ott van elrontva, hogy foglalkozunk vele... Nem?
Egy újabb M$ vs. Linux...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint kimaradt a lényeg:
"Hilf szerint a csoda nem a nyílt forrású szoftverben van"
Akkor hol ? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt is leírta. Olvasd el a cikket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
He... mán figyejjj tesó!
Az ecsém a Gázsi is így kezdte mán, asszonta a lovának nem számít má az éhezés. Osztán má mire mökszokta mán, hogy nem eszik adiggra fedobta a taapát.
Nya illen ez a Hilf vagy helf is má, aki aztat monta, hogy
"a Linux nem jelent fenyegetést a Windows számára desktop-on"
Mire +szokja a Linuxot, addigra fődobja ű is a taapát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha így gondolkodnak, az nekünk csak jó. Ha tényleg nem tartanak a Linuxtól, akkor majd egyszer csak néznek, mikor jól elszalad mellettük a világ, és akkor kapnak észbe, amikor hazamennek, a gyerekük pedig épp linuxot telepít a gépükre, és kiröhögi őket, hogy eddig windows-szal égették magukat. Mikor is jön a Vista utáni desktop windows? 2010? vagy 2012?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerző: toros
Dátum: h, 2006-06-26 11:46
... akkor kapnak észbe, amikor hazamennek, a gyerekük pedig épp linuxot telepít a gépükre, és kiröhögi őket, hogy eddig windows-szal égették magukat. Mikor is jön a Vista utáni desktop windows? 2010? vagy 2012? "
Szerintem ne kapkodjuk el! Lehet, hogy a Vista jön ki 2010-ben.
Merthogy mióta is ígérik a "peremier"-jét?
B.G.-nek mikor is voltak az első "LongHorn"-os "álmai"?
2004, vagy 2003?
És azóta jön, halad töretlenül és ez nem lesz benne, meg más sem :)
Na, jó a WinFS kimarad, de azért még kijön 2010-ben?
Vagy előbb???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tegyuk fel, hogy iden decemberben a piacon lesz (ha nem lesz kint karacsonykor, akkor halasztanak szvsz 1 evet). szal 2006.12-ben megjelenik, akkor 2010.12-re betervezik a kovetkezot (bar en inkabb abban hiszek, hogy a vista utan keszitik el a vistas vizionalasaikat) vagyis szvsz legkorabban 2011.12-re lesz vista utod.
Mi tortenik e kozben? (kis fantazia)
2007. Megjelenik a KDE 4.0 amit mar egy iras tudatlan is fog tudni kezelni, hiszen kakaobiztos szamitogepek segitsegevl ovodasokon teszteltek. :)
2008. az xgl alapertelmezett lesz a distrok nagy reszen, ugy kell majd oket lebeszelni rola, hogy kikapcsolhato legyen :) Az UHU-Linux Kft lesz az ubuntu hazai dsztributora es beszall a fejlesztesbe, majd az UHU-s ficsoreket atadja az ubuntu alapitvanynak. A RedHat megvasarolja a Novelltol a SuSE-t, de kozben mar a RedHat reszvenyek 77%-ka az IBM tulajdonan van. Tovabba az IBM az SCO-val torteno pereskedest kovetoen, a perkoltseget az SCO sajat reszvenyeivel kivanja kifizetni, amit az IBM elfogad, majd egybol kuld az MS-nek a licencekrol egy ujabb szamlat.
2009. Megjelenik az OO.org 3.0 amiben komplett adatbazis tervezo van a vilag osszes ismert adatbazisahoz, a form varazslot meg 2008-ban teszteltek az ovodasok segitsegevel. Megjelenik az mplayer 2.0, amit a team eloszor mac-re hoz ki, majd a userek nyomasara portoljak linuxra is. eloszor penz kernek erte, de aztan egy linuxos sem akar fizetni, mert hozza szokott mar, hogy ingyen van minden (aram, net is) ezert odaadjak ingyen az embereknek es atkeresztelik a programot "Lakossagi mediaplayer"-re.
Kovacs Kalman exinformatikai miniszter kiall az emberek ele bocsanatot ker, hogy evi 10milliardot fizetet az MS-nek, majd fobe lovi magat. Persze mindezt a Fabry showban. A neten elkezdenek terjedni a minisztereink akik fejbe lovik magukat fake videok, de azert szeretik oket az emberek.
2010. Mindenki varja a vista utodjat, ami nem jelenik meg. Szilverszterkor Bill Gates es Steve Ballmer videot fabrikal, ahogy a pinvinen lovagol -bocsanat- pingvinelnek, ezzel is kifejezve, hogy a Linux nem jelent fenyegetest a windows szamara. Kampanyuk jelmondata: "A Windows nem fel! A Linux meg nem harap!". Ekozben a Linux csak terjed es terjed megallithatatlan. Munkanelkuli windowsos rendszergazdak tiltakoznak a parlament elott, le a Linux-szal tablaval a kezukben, egysek meg arra is vetemednek, hogy tablajukra azt irjak, hogy: Windowst minden allami gepre! Masok: "Virust akarunk!" tablaval fejezik ki hianyerzetuket. Egyesek azt hablatyuljak hogy kevsebbet reinstsallalunk mint 4 eve,. Az ellentarbol pedig "biztonsag,batorsag,linux" kampannyal valaszol a ragalmakra.
najo abba hagyom., ennyi hulyedseget eddig 10 hozzaszolasra osztottam el :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne legyunk olyan naivak, hogy elhigyjuk, hogy igy gondolkodnak.
Celtudatos a ceg kommunikacioja erosen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez így van rendjén:
Először nem vesznek tudomást rólad, aztán kinevetnek, aztán harcolnak ellened, aztán győzöl. -- Gandhi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, ugy legyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni