Késik a Neverwinter Nights linux kliens

Címkék

Tegnap ismertté vált, hogy a sokak által várva-várt Neverwinter Nights linuxos kliens lehet, hogy mégsem jelenik meg Karácsonyra. Az ok az, hogy jelenleg két nehézséggel is szembe kell nézniük a fejlesztőknek. Az egyik a hang, a másik a játékon belüli video betétek lejátszása. Az ezeket lejátszó BINK és Miles engine csak Windows és Mac platformokra elérhető jelenleg. A BINK egy játékon-belüli (in-game) movie lejátszó, míg a Miles a hangok megszólaltatásáért felel. A játékot fejlesztő cég most próbál valamilyen megoldást találni a nehézségek megoldására, így a várható megjelenés elcsúszik 2002 őszéről 2003 elejére ( 2002 december 22 - 2003 március 21). Ha minden jól megy, akkor akkor a legelőbbi kiadási időpont 2003 januárja lehet. Jelenleg csak a hang probléma megoldására koncentrálnak, a grafikai oldal többnyire készen van, és kiválóan működik.

Neverwinter Nights linuxos kliens oldal itt.

Aki nem ismerné a Neverwinter Nights játékot, annak egy kis ismertető: Idézet a Neverwinter Nights Hungary FAQ-jából:

"Alapok

1. Milyen játék a Neverwinter Nights?

A Neverwinter Nights (továbbiakban: NWN) a Dungeons&Dragons 3. kiadásán alapuló számítógépes fantasy szerepjáték. A játékot a Bioware/Black Isle/Interplay hármas jegyzi. A fejlesztõ a Bioware, egy kanadai csapat, akiket a mûfaj kedvelõinek nem kell bemutatni - nekik köszönhetjük a Baldur’s Gate sorozatot

(a közhiedelemmel ellentétben az Icewind Dale nem Bioware, henem Black Isle játék). Más ismertebb játékaik az MDK2 és a Shattered Steel.

2. Egyjátékos vagy Multiplayer játék a NWN?

Igazából egyik kategóriába sem sorolhatjuk. Bár természetesen lesz egy „hivatalos kampány”, amit a legtöbben egyjátékos kampányként fognak kezelni, de természetesen ezt a kampányt is nyugodtszívvel játszhatjuk majd az Interneten, vagy esetleg LAN-on. Ugyanennek a fordítottja is igaz, a játék rajongói oldalairól letöltött, vagy akár saját magunk által alkotott modulokat is nyugodtszívvel játszhatjuk egyedül is. A multiplayer mód egyik erõssége lehet a DM-ek (kalandmestrek) megjelenése, akik irányíthatják az összes nem-játékos-karaktert (NPC-t), illetve széles beavatkozási lehetõségük lesz a kaland menetébe. A játékhoz DM nem szükséges, nélkülük is lehet kalandozni, illetve egy kalandon belül több is lehet belõlük.

3. 2D vagy 3D megjelenítést használ a játék?

A mai trendnek megfelelõen a játék teljesen 3 dimenziós megjelenítést használ, a 3D motorról bõvebben is olvashattok majd. A nézet nem lesz idegen a Baldur’s Gate sorozaton nevelkedett játékosoknak sem, a NWN alapesetben izometrikus megjelenítést használ. A 3D motor viszont lehetõvé teszi a nagyítást, kicsinyítést, valamint a kamera elforgatását a karakter körül. Így mindenkinek módja nyílik rá, hogy „belõje” a neki legmegfelelõbb nézetet.

4. Milyen szabályokat használ a NWN?

Ez a játék által nyújtott sok újdonság közül az egyik - a NWN lesz ugyanis az elsõ számítógépes RPG, amely teljes egészében a D&D 3. kiadásának szabályain fog alapulni.

5. Miért lesz ez a játék teljesen új a többi online RPG-hez képest?

A NWN mögötti filozófia: a játéknak minél jobban hasonlítania kell az asztal mellet játszott hagyományos szerepjátékhoz. Az ilyen játék kellékei: pár szórakozni vágyó barát, egy érdekes kaland, amin végigverekedhetik magukat, és egy DM, aki irányítása alatt tartja az egészet. Ezenkívül a játék legerõsebb része a szerkesztõprogram: a könnyen kezelhetõ szerkesztõ segítségével mindenki összerakhatja kedvenc kalandját, vagy a régi D&D kalandjait viheti számítógépre. Ezek után felrakhatja az Internetre, hogy bárki letölthesse, vagy vállalkozókedvû játékosok után nézhet, akik karaktereiket életre keltve belevágnak a kalandba."

Hozzászólások

Izé...a kliens honlapján további infók is vannak. Pl. az, hogy a T. fejlesztők nem kérdezték meg az engine-t fejlesztő céget, hogy van-e nekik linuxos változat....(van nekik, hétfőn kapják meg.)

Na mind1, én úgyse vagyok egy nagy játékos...

Üdv,

kisg