Folytatás innen.
Elpusztult - gondoltam magamban, miután lehúztam a töltőkábelt a két hete vásárolt Teslámról és nem sikerült többé sebességbe rakni. Meleg volt, igazi, július végi forró vasárnap délután. Sebaj, a márkaszerviz majd megoldja, nyugtattam az idegeim, csakhogy ekkor még fogalmam sem volt róla, hogy mi vár rám. Vagy, mi nem.
[...]
A felsorolt hibakódok megoldására több tippet is találtam a teslás fórumokon, csakhogy nem értek az autószereléshez, pláne nem a villanyautók babrálásához, és arra sem vágytam igazán, hogy egy sztrókot kapott Tesla csapjon agyon. Maradt hát a hivatalos út, hiszen az akkucsomagra még él a gyári garancia, a teslás applikáción keresztül hibát bejelenteni pedig csupán néhány tapintás.
[...]
Nem volt mit tenni, hát tárcsáztam is a Tesla hivatalos ügyfélszolgálatát, hogy megpróbáljam gyorsítani a folyamatot. Újabb meglepetésemre a vonal másik végén egy angolul beszélő hölgy üdvözölt, aki rövid csacsogást követően a legkönnyedebb angolsággal azt javasolta, hogy a problémát a biztosítómmal oldjam meg, thank you, bye! Kész szerencse, hogy a megkötött casco szerződés assistance szolgáltatást is tartalmazott, végül a trélerezés legalább ingyen volt a Váci útra.
[...]
Csakhogy, az autó azóta is ott áll.
Ismét tárcsáztam a Teslát, de ezúttal már egy magyarul beszélő kollégát kértem, akivel végre megoszthattam a teljes történetem AZ ANYANYELVEMEN. Két hete vásároltam, Long Range modell, a vásárlás előtt pont a Váci úton cserélt benne a Tesla komplett, garanciális akkupakkot, most pedig itt állok vele lerohadva a negyven fokos melegben - foglaltam össze történetem dióhéjban a ügyfélszolgálatos srácnak, aki egyébként meglepően segítőkésznek bizonyult, ez pedig sokat enyhített feldúltságomon.
[...]
"A javítás folyamatban van. Értesítjük, amikor a járműve átvételre kész.
A javítás becsült időpontja szeptember 18. 12:'15"[...]
A dátum olvasását követő sokkból felocsúdva ismét tárcsáztam a Tesla szervizt, hogy megkérdezzem, mennyire gondolták tréfának a szeptember közepére belőtt ránézést. A válasz talán még kiábrándítóbb volt, mint maga a dátum: "az applikáción majd látni fogja, hogy mikor lesz kész." - Hát, kösz a semmit! Ezek után még egyszer próbálkoztam, amikor egy szerelő közölte, hogy sok diagnosztikára váró autó, a hiba megtalálására akár 1-2 hetet is várni kell majd.
[...]
2019 óta közel nyolcezer Tesla kapott rendszámot hazánkban, erre egyetlen márkaszerviz jut, vagyis rengeteget kell várni, ha javításra van szükség, legyen az műszaki hiba, vagy sérülés. Ezzel szemben a Datahouse-tól korábbabn kapott adatok alapján készített becslésem alapján 100 ezernél keveseb öt évesnél fiatalabb Toyota vagy Suzuki van az országban, ami pedig igazán érdekes az az, hogy előbbire 39, utóbbira pedig 80 hivatalos szerviz jut.
Puszta kíváncsiságból tovább kutakodtam, és máris kiderült, hogy a hazánkban idén debütált BYD-nak máris három márkaszervize működik már most is, a céljuk pedig országos márkakereskedői (és szerviz) hálózat kiépítése.
[...]
Ott tartunk, hogy van egy közel két tonnás tetemem a Váci úton, amiben kilencmillió forintom áll, és jelen állás szerint hetekbe telhet, hogy újra áramot életet leheljenek bele.
Részletek itt.
- 3111 megtekintés
Hozzászólások
A diagnózis pedig kulcskérdés, hiszen nem mindegy, hogy a kereskedő által az eladás előtt megrendelt, garanciális akkupakk cseréjekor a Váci úti Tesla-szervizben követhettek el olyan hibát, amely a leállást okozta. A másik opció, hogy esetleg rejtett hibáról van-e szó. Az eredménytől függ ugyanis, hogy legrosszabb esetben a kereskedővel vagy a Teslával kell majd harcolni.
Tűkön ülve várom a sorrozat S1E3-at. Release: szeptember közepén/végén :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hogy a megkötött casco szerződés assistance szolgáltatást is tartalmazott, végül a trélerezés legalább ingyen volt a Váci útra
Egy Audi-nál ez része az alap szolgálltatáscsomagnak. Annyi a feltétele, hogy szakszervizben kell az időközi karbantartásokat elvégeztetni.
Ja, tudjuk, az Tesla-n azt sem kell :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Toyota Assistant ugyan ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindegyik (Skoda, VW is ugyanezt kínálta) ugyanez, úgy látszik, hogy vagy
- ilyen nincs a TESLA egy szem magyar szervizében
- a nagyon menő Tesla tulajok sajnálják a pénzt egy rendes szervizcsomagra
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla engem hidegen hagy, mint bármelyik más EV is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt, amit te. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak inkonzisztens dolgok azért a cikkben:
Elpusztult - gondoltam magamban, miután lehúztam a töltőkábelt a két hete vásárolt Teslámról és nem sikerült többé sebességbe rakni. Meleg volt, igazi, július végi forró vasárnap délután.
[...]
Tesla-vásárlós megpróbáltatásom ott fejeződött be, hogy a számok alapján jó vételnek tűnő, 2019 decemberében gyártott Model 3-as Long Range megadta magát a XIII. kerületi Besenyei utcában augusztus 5-én vasárnap.
[...]
Legutóbb májusban volt 5-én vasárnap ... :D Augusztus 25. lesz inkább az, de az meg nem július vége ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy fantasy konyvben sem keresel logikat es konzisztenciat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg ennyire nehéz elhinni, hogy egy divat szarnak, aminek itthon nincs supportja ilyen szar support-ja van?
Jó, tudjuk, Tesla-sérültek szerint "ezen mi tudna elromlani", "ez sose romlik el", "ennek nem kell szerviz" stb. ... de tényleg megeszi valaki ezt a szart? :D Nem romlik el. Még egy faék is el tud romlani bazmeg, nem egy számítógép-vezérlet mosógépmotor laposelemmel :D
Gondolom szabadságon van az a két darab szerelő, amelyik "A TESLA SZERVIZBEN" a villany részéhez is hozzá mer nyúlni :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem a Teslarol vagy annak magyar szervizhalozatarol irtam. Nem tartom lenyeges dolognak, mivel nincsenek ram tul nagy hatassal. Jo, a kis utcankban van 5-6 Tesla es nehany mas dodgem, amelyek legalabb csendben jarnak.
Amirol irtam az az, hogy valaki (vagy valami nyelvi modell) a neten osszehord valamit. Az iromanynak lehet igazsagtartalma, de a kommentem meg csak nem ir arrol szolt. Hanem arrol, hogy konzisztens gondolatok megfogalmazasara, majd azok leirasara oly modon, hogy az ugyanugy osszealljon az olvaso fejeben, tapasztalatom szerint eleg kevesen kepesek (es/vagy nem is celjuk).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted a TC ilyenkor nem jár utána a részleteknek? Csak úgy lehozza a sztorit? 🤔
Vagy a TC-t se ismered igazán, csak a kezed járt a billentyűzeten, mert az utcában van 5-6 Tesla ... ami azért releváns, mert ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted a TC ilyenkor nem jár utána a részleteknek?
Hát nem! A TC leír akkora baromságokat, a lényeg számukra a kattintások száma!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, megjelölve a szervizt, fényképekkel. Megkockáztatva egy esetleges pert.
Te hülyébb vagy mint gondoltam :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te viszont nem vagy hülye, csak oltári nagy kamugép…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha már support: ismerős vett Mercedes EQC-t, 21 millióért, egy éves asszem. Gyári +2 év garanciával (junge Sterne). Egyszercsak "hangos lett", diagnózis: motorcsere.
Hónapokig állt a szervízben.
Full retkesen, lemerülve, egy-két műanyag elem nélkül próbálták visszaadni.
Tróger az egész ország, egy-két kivételtől eltekintve.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy különbség:
Mi - ICE-osok - sosem roadshow-ztunk olyan faszságokkal, hogy:
- sose hibásodik meg
- ehhez nem kell szerviz
- nem gyullad ki
- ez a világ legjobb technológiája
- stb.
🤷♂️ Nem kell faszságokat összehordani és akkor nem fogják challenge-elni ilyen cikkekkel.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ebben a szervízben ugyanígy telibeszarják a benzinest is.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ebben a szervízben
(FYI: szerviz rövid i)
Hát ez a probléma. ICE esetén nem A SZERVIZ van az országban garanciális ügyekben. Hanem sok tucat másik. Ellenben a garanciális a Tesla-val ... Egy van ... erről ír a cikk.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lófasz rinyagép elvitethette volna simán Grazba is btw.
Amikor öcsém kitalálta hogy kijelzőt upgradel azt Grazban csináltatta.
Adtak csereautót is "ingyen, eljöhettünk vele Magyarországra is.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A lófasz rinyagép elvitethette volna simán Grazba is btw.
Győrből lehet odavinném. Szegedről nem biztos. Azért ez valahol röhej.
Ott mennyi a várólista?
Adtak csereautót is "ingyen, eljöhettünk vele Magyarországra is.
Valószínűleg, egy garanciális autóra. Ebben már csak az akkupakk garanciális.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neeem, az autó már akkor nem volt garanciális, csak az akkuja. De ez a művelet egy full fizetős upgrade volt, nem volt "baja" az autónak.
Fizetett talán 1500 EUR-t?
Btw ilyet más autógyár nem tud: "központi computer" vagyis fődarab upgrade. Továbbá minden egyéb feature (lifetime free supercharge) megtartása.
Hab a tortán hogy minden addigi beállítás és adat simán átkerült az új computerbe.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fizetett talán 1500 EUR-t?
Hagyjad már! :D Hogy a faszba jött ki annak az árréséből egy kölcsön autó? :D
Btw ilyet más autógyár nem tud: "központi computer" vagyis fődarab upgrade.
Ja, felénk ezt így hívják: autócsere (és akkor nem áll meg alattad 5 évesen)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aznap megvolt a csere, 1 napra kellett a csereautó. Egy lifetime free supercharger-es Teslát én se cserélnék le nyomós ok nélkül ha amúgy nincs vele gond.
zászló, zászló, szív
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Youtube-on volt egy Tesla felhasználó, aki Bécsbe vitte a Tesla szervizbe az autóját. - Ha jól emlékszem hónapokat állt ott az autója, kb. horrortörténet, amit ezzel kapcsolatban mesélt a vlog-ban. - Ki tudnám keresni.., (de több percet igényelne.., ebédre vagyok hivatalos és indulok a barátaimhoz.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan hazugság lehetett. Külföldön nincsenek várólisták!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"idegállapotban" van a szerző :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te miben lennél? Mennyibe kerül most egy taxizásra is használható autó bérlése 2 hónapra? Nyugodtan hozzá lehet baszni az árához.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért vett használt megkotlottat!? Ez az autó valamitől megkotlott, netán össze volt törve?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lényegtelen, egy garanciális javítás után működnie kellene. Nem két hétig ...
A garanciális javítás azt jelenti, hogy az akkujavítás közben feltárt, azzal kapcsolatos egyéb hibákat dokumentálják és javítják az ügyfél költségére. A minőségbiztosításnak meg nem felelő javítási kérést (ügyfél nem vállalja annak költségeit) visszautasítja.
Ja, hogy milyen minőségbiztosítás? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A garanciális javítás pont olyan javítás mint a többi! Nem csak a garanciális javítás abban tér el a sima javítástól, hogy nem kell érte fizetni, minden más szempontból ugyan olyan!
Egy 5 éves, sokat futott, szürke importból származó autóról van szó, ami véres roncsokból alakult át megkímélt állapotú keveset futott verdára, mire Magyarországra érkezett...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a lényege a szófosásodnak? A garanciális javítás után akkor most meg kellett volna állnia 2 héten belül, vagy nem? Nem lehet megmondani egy "ilyen egyszerű, azért nagyszerű" autónál, hogy mi a baj? :D Mi kell hozzá? Hogy Musk személyesen SSH-zon bele és nézze meg?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lehet megmondani egy "ilyen egyszerű, azért nagyszerű" autónál, hogy mi a baj?
Egy 5 éves, sokat futott, szürke importból származó autóról van szó, ami véres roncsokból alakult át megkímélt állapotú keveset futott verdára, mire Magyarországra érkezett...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy 5 éves, sokat futott, szürke importból származó autóról van szó, ami véres roncsokból alakult át
Tudnád idézni ezt a részt a cikkből? Mennyit futott? Megint az italozás? A tegnap esti még nem ment ki? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudnád idézni ezt a részt a cikkből?
Azt gondolod, hogy a kereskedő drágán vesz és olcsón ad üzleti modelt követi? A használt autó nem 100%-os autó! 9M-ért vette a verdát, az új ár 50%-áért, akkor ne várjon 100%-os állapotú verdát!
Mennyit futott?
Öt évet...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem gondolok semmit, te viszont hazudozol.
>> Mennyit futott?
> Öt évet...
A mérnök urat "hallottuk", hölgyeim és uraim :D ^
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mérnök urat "hallottuk", hölgyeim és uraim :D ^
Lehet neked újdonság, de nem ördögtől való dolog, műszaki eszközök esetében üzemidőben mérni az élettartamot. A diplomád hiánya visszaüt!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D :D :D
Tehát, az én autóm 3 évet futott, az mit jelent? :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehát, az én autóm 3 évet futott, az mit jelent?
Te nem hülye vagy, hanem tudatlan, tanulatlan okoskodó!
Teslában minden EV-ben vannak alkatrészek amik akkor is működnek amikor az autó nem fut. Az akku az elektronika pl. ilyen.
Az ICE-ben is vannak alkatrészek, amik ha nem használod öregednek, ilyenek pl a tömítések, az akku, az olajok és folyadékok, a gumik! Próbálj akár csak fél évé garázsbantartott ICE-t beindítani!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFLMAO
Feltalálták az állásában rothadó autót :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy minim Olaszországban azt hiszem 15 éves. Pöccröff fél év után is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sőt, ástak már elő 100 éves autót a fészerből, ami két átkurblizás után elindult :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szóval egy 100 éves autó még 100%- os, a következô 200e km-ert hibamentesen fogja abszolválni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy autonal 1-2 ev allas utan minden folyadekot erdemes kicserelni, mar a benzin is elkezd atomjaira bomlani ...
https://www.autocheckcenter.hu/miert_baj_ha_sokat_all_az_auto/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy meg 1 ev, es kerhetsz ujat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bizonyítsd! 🤡
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vigyázz, szeret a szavak pontos értelmén lovagolni. Kérni bármikor tud, kapni, na az más kérdés.
Persze mivel ez az ő autója, ő vette, és futja neki rá, bármikor vehet, kérni sem kell. Vagy mi. Kicsit zavaros ez olyan embertől, aki azt hánytorgatja fel a családosoknak, hogy az asszonytól kell engedélyt kérniük, ha venni akarnak valamit. :D
Neki a cégtulajdonostól kell engedélyt kérnie, hogy megvehesse magának a saját autóját.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Édesfaszom! Szürkeimport? Hülyének tetszik lenni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az autót kb mindenki a tesla.com-on veszi. ;)
A világban a kereskedelem nincs betiltva. ;)
Piázása nekem is gyanús. Esténként extraköcsög tud lenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A világban a kereskedelem nincs betiltva.
Persze hogy nincs, de amikor Nepper Zsóti markába csapod a 9Misit a mezitlábas murvás kereskedésebn, azért lelkiekben készülj fel rá, hogy a szemétbe fektettél be! És az hogy utána egy totalcar nevű bulvárportál lehoz cikként egy szar a tesla témájú cikket, az szakmailag nem mértékadó!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Baszki. Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozom teszem azt pár év után. Garanciális. Eladom. Garanciális.
Ha jól tudom a Tesla nem a tulajdonosra vállal szavatosságit, hanem a termékére. Lényegtelen ki a tulajdonos és, hogy neked mi a véleményed a nepperekről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozom teszem azt pár év után. Garanciális. Eladom. Garanciális.
Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozod a következő napon, aztán már nem is garanciális Magyarországon!
Ha jól tudom a Tesla nem a tulajdonosra vállal szavatosságit, hanem a termékére.
Lényegtelen okoskodás! A Tesla USA és a Tesla Hungary két jogi személyiség. Garanciát pedig azzal érvényesíthetsz, akivel szerződtél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oke. Rajta hagytam a Miami rendszamot. Lepusztult.Magyarorszagon. És most? ;)
Fogd már fel, hogy amiről te beszélsz az a lokális disztriburok kommunikacioja, semmi több. Tesla esetén nincs ilyen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oke. Rajta hagytam a Miami rendszamot. Lepusztult.Magyarorszagon. És most? ;)
Felhívod a Miamiban lévő aszisztenciát, és az majd intéz neked szervízt. Az hogy sokesetben a helyi képviselő is segít neked, nem azt jelenti hogy ő nem fogja a szolgáltatás tekjes árát kiszámlázni az USA-ban lévő Teslának.
Elmondok neked egy történetet. A cégem vett a franciaországi testvér cégtől egy gyártóberendezést aminek az ára 1 millió euró. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy áttelepítették a gyártást. A berendezés gyártója egy Japán multi (nem nevezem meg) de van Magyar, Francia képviselete is. Kértünk supportot a magyaroktól, amit megtagadtak, mondván nem tőlük vettük az 1M Eurós gépet, semmi közük nincs hozzá, még akkor sem ha közös az anyacégük a francia képviselővel. Ők nekünk csak pénzért adnak supportot, vagy a franciáktól vesszük meg a supportot, és pénzért ideutaztatjuk az embereiket, szállást és ellátást fizetünk nekik. Szóvel ez a világ support, és világ garancia félig bullshit! Azt mindig a helyi kereskedő biztosítja, ha akarja!
Ha te Teslád itt rohad le Magyarországon, akkor még az is megtörténhet, hogy saját költségen elviteted az USA-ba, és majd ott ingyen megcsinálják neked. Itt viszont fizetned kell mindenért, és ha nincs alkatrész mert az USA-ből megrendelni, akkor várnod kell.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
talán el kéne olvasni a szerződést vásárlás előtt.
Tudtommal pl az Apple világgaranciát ad (v adott). Azaz veszel USÁban egy macbook pro-t, hazahozod, ugyanúgy kiszolgálnak mintha NYC shopba vinnéd.
Van olyan gyártó amelyik világgarancia helyett pl EU garanciát ad, a fentiekhez hasonlóan. Vélhetően ha magyarföldén vetted az xy (nem entry kategóriás) notebookodat, hiba esetén másnap kopogtat nálad a futár és viszi a szervízbe (gyanús, hogy tudod kérni az adott országban történő javítást, pl hosszabb ott tartózkodás esetén)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teslanal ugyanaz a tulajdonos. Marmint support oldalon. Te nem leanycegtol akartal supportot, hanem a hazai kepviselettol egy olyan cuccra ami telepitve volt. A Tesla nincs telepitve.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gépáttelepítési történethez:
A support már csak így működik. Okkal. De ezt hiába magyarázza az ember, a zöldfülűek úgyse (akarják) megérteni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mostani kocsi másik régióból származik? Vagy ez csak a srácok béna agymenése?
Csak mert régebben is volt olyan sztori, hogy bevittek másik régiós kocsit egy országba, aztán javításkor rájöttek, hogy bizony annak a gyára másik kontinensen van és nincs menetrendszerű alkatrész ingajárat, nem tartanak más régiós autóhoz alkatrészeket, hanem külön át kell hajóztatni a szerviznek a másik kontinensről.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oregonelvtárs agymenése csak! Ki más lenne az a hülye aki az USA-ból hoz be autót, hogy szívjon a piros indexlámpával, meg a "szimmetrikus" fényszórókkal!? 🤣
Nekem magyarázza, hogy ott megveszi, idehozza, és akkor majd itt a szervizek verekednek hogy neki gariban javíthassanak...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Példának szántam és mellékes, hogy más problémákat is okoz.
Helyesebb példa lett volna egy EU-n belüli reláció kiterjesztve azzal a dimenzióra, hogy:
Végig én használtam az alábbi tulajdonosokkal: Saját cég 1. -> Saját cég 2. -> Magánszemély
Ekkor sem bukik a gari.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az EU-n belül jogharmonizáció van. Én is Ausztriában vettem az első Teslát és itthon is volt rá gari. És most is elvihetem az itthon vett Teslát akár Amszterdami szervizbe is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozom teszem azt pár év után.
Ha tippelnem kéne, nem sűrűn helyeztél forgalomba külföldről, pláne az USA-ból származó (és legfőképp: arra a piacra gyártott) autót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az egy.masik tema.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Külföldi rendszámmal sűrűbben használsz itthon évekig (ráadásul más piacra gyártott) autót?
https://www.police.hu/hirek-es-informaciok/legfrissebb-hireink/kozleked…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utána néztem, mert érint.
Az EU-ban akkor kell honosítani, ha te is honos vagy (ekkor van rá 2 hónapod). Ha csak vendégként (<183 nap) jársz az országban, akkor fixen tarthatsz ott otthonról vitt autót és mégsem kell honosítanod.
Emiatt lehetséges teljesen legálisan tartanom Olaszországban magyar rendszámú autót, mert nem vagyok adórezidens ott (itt). Még ha 2 évente van egy kb 300e hufos költségem egy oda-visszával, akkor is jobban jövők ki. Ettől függetlenül az is legális lenne, ha lenne olasz rendszámú autóm.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na most már duplán elkanyarodtunk.
Innen indultunk:
Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozom teszem azt pár év után
Magyarországon ezt az autót kb. kétféleképpen tudnád használni:
1. magyar rendszámot teszel rá
2. eredeti rendszámmal használod
Ha utánanézel, láthatod, hogy egyik sem épp könnyű/legális mutatvány.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feltételeztem, hogy rezidens vagy ott is. Ez kimaradt. Mondjuk te vagy Polgár Árpád. :)
... mondjuk az USA most pont rossz példa...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az amerikai autó itthoni eladása/üzembe helyezése szempontjából irreleváns. :)
Lehetek rezidens ott is?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, de adórezidens csak egy helyen tudsz lenni.
Én Olaszországban is rezidens vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
totalcar nevű bulvárportál
:D Amikor a hiteltelenítési kísérlet már átmegy full szánalmasba :D Megint a hírhozó a hibás! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Új Tesla jó Tesla, használt Tesla rossz Tesla.
Igaz, az 1 napos is használt. Vajon hanyadik naptól lesz rossz? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyd már ezt a bohócot, nincs egy értelmes gondolata :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
120 ezer körül / hét
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jójó ez most egy villanyautó szartozó post ami amúgy hidegen is hagy mert nem érint, de ha jól értem, akkor ez egy használt autó volt. Innentől kezdve lutri az egész. Vehetsz Audi-t, Mercit, Tesla-t vagy Dacia-t, mindnél benne van a pakliban, hogy használtan egy hulladék.
Ezért nem vettem használt kocsit (volt 1 amire az idegeim rámentek), van 2 Daciánk, mind2 újonnan lett véve. Az első egy fapados 2018-as mcv, de tökéletesen működik. A legutóbbi egy másfél éves Jogger, hát azzal vannak gondok és balhék, viszont 3.5 éven át még full garanciális. Illetve a karbantartása se egy milliós tétel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, érdekes. Most szar a használt. Amikor én arról blogoltam, hogy csak újat veszek, én voltam a világ legnagyobb hülyéje. :D
Szóval, egy 5 éves Tesla lutri ... Ami sosem romlik el, amihez nem kell szerviz (ezek mind itt hangzottak el (állítólagos) Tesla-tulaj "szájából") ... Csak az akku tud szarrá menni, de az se, de ha mégis ... 8 évig az se gond. Ez is itt hangzott el. A türelem szót sem emlegették. Pedig az is kell hozzá.
Továbbá, amikor azt mondtam, hogy szar a szervizhálózata (kb. nincs), akkor is én voltam a hülye. Valaki Szegedről Bécsbe vitte a szarát javíttatni: "mi ezen a furcsa?" :D
Ha pedig mégis szervizbe kell vinni és két új autó ára a javítás, akkor szokott jönni, hogy Pilisbivajbasznádon a Józsi a Mekk Elek Bt-ben! Majd az megbőrözi! Oszt' jó lesz! :D
Ja, és #sosegyulladki!
🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nmtom, én nem nagyon kommenteltem eddig a Tesla-s postjaidhoz.
- Vannak olyan idióták akik azt szokták hangoztatni, hogy az új autó rossz befektetés.
Ezek általában fillérbaszó idióták akik megveszik 3Ft-ért a cuccokat és 3.3Ft-ért akarják eladni később. SzerinteÉn nem befektetésnek veszem, azért fizetek több lóvét és inkább egy egyszerűbb műrkát veszek, hogy megbízhatóbb legyen. Ne kelljen úgy beülni, hogy fosok, mikor rohad le alattam. (Ez mondjuk most a Jogger-nél megingott kicsit, de bízom benne, hogy megoldják, kapott egy ultimátumot a márkaszerviz)
- 5 éves Test == garanciaidőn túlfutott, kétes előéletű jármű. Nem tudod, hogy mi volt az előélete, ki és hogyan használta. Gyanítom, hogy külföldről behozott járgány. Ez bizony lutri. Én s sose mondtam hogy sose romlik el, és szerintem más se, ha valaki mégis ezt állítja, az egy idióta.
- Szervizhálózat, ez egyéni döntés. Ebbe kár beszélni, aki vásárol, ezzel legyen tisztában.
- Karbantartűsi díj, erről beszéltem én is. Ha van pénzed majomra. Engem szeretnek lenézni a Dacia miatt, de relatíve gombokért dolgoznak rajta márkaszervizben. Ami drága persze egy sufnishoz képest, de mondtam a majmot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, köszi, hogy megerősítetted, amit én évekig mondogattam.
Felpontozó jaku azért érdekes, mert ő nem hisz a márkaszervizben, ráadásul "a Tesla sose romlik el" mozdony masinisztája :D
Mindenesetre, a "sose romlik el" és az "ennek nem kell szerviz" állítások cáfolata elég gyakran jön elő a hírekben :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Diagnosztikára vár, de az autó eközben elküldi az utastér felvételét a központba.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leforditva hetkoznapi benzines/dizel nyelvezetre ezt a fantasztikus totalcaros amokfutast:
Van a hahu-n hasonlo parameteru es aru, mukodokepes, bevizsgalhato, gyari allapotu elado auto 20-30 db, de en megveszem normal piaci aron azt amelyikben motort kell cserelni es jelenleg mukodeskeptelenul all a kereskedo udvaran, de en ne aggodjak semmit mert a kereskedo majd megjavittatja es minden jo lesz.
Innentol dontse el mindenki magatol hogy pontosan kivel is van baj a sztoriban, az autogyarral vagy a vevovel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon jó kommentek vannak a Facebook-on a cikkhez, csak párat olvastam, de gondolom jönnek fel szakmányban a sztorik, hogy melyik autóval mennyi idő volt a szerviz:
Nekem egy 32.000 km-t futott, 4 éves Merceses-Benz E osztályom vár motorcserére. 3 hetet állt otthon, mire egyáltalán arra kaptam időpontot, hogy bevitethetem a márkaszervízbe, hogy rá tudjanak nézni. Most már újabb 3 hete ott van, de még a motor sem érkezett meg….
-
jártam így dizel forddal: garanciális hiba (1 éves volt az auto amit újonnan vettem 2022ben) az alsó kuplung munkahenger folyt, elfogyott a fekolaj (legalábbis az a része ami a kuplungot működteti, nyugalom, fék volt). Hívom a markaszervizt amikor beesett a kuplung hogy most mit is csináljak, mikor vigyem be. Válasz: nehogy ratoltsek fekfolyadekot, mert garancialis a hiba, a szakszerűtlen beavatkozás (mármint a tipusazonos fekfolyadek ra töltés) garancia vesztést okoz, küldik a trailert - ingyen. Másnap hívom őket: a diagnosztikára 3 hét múlva kerül sor, csere auto nincs. [...] Nem lett meg, a 3 hét után közöltek, hogy komplett kuplung csere also-felső munkahengerrel, mert ez az előírás az alsó munkahenger hibája miatt. 4-5 hét mire az alkatresz megjön, addig szíves turelmemet kérik de mivel az autót meg bontották, elvinni nem tudom. Csere auto továbbra sincs, az amúgy is csak a javítás (par óra) idejére jár, a várakozási időre nem. Végül közel 3 hónap után kaptam vissza
-
OPEL. Bár épp kisbetűvel kellene írni, hogy minél kevesebben emlékezzenek erre a … 4 éves az autó, az elmúlt kettő nyáron nélküle oldottuk meg a nyarakat, az idén vele, mert a júniusi hibát szeptemberre ígérik megjavítani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, amikor már a Facebook pöcegödrébe kell menni erősítésért :D Ennyire kellemetlen a "sose romlik el" EV-téma?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, amikor már a Facebook pöcegödrébe kell menni erősítésért :D
Ó, nem rosszabb, mint a hup pöcegödre. :D
Ennyire kellemetlen a "sose romlik el" EV-téma?
Ah, a jó öreg szalmabáb érvelés, classic trey. Idéznéd, ahol azt írtam, hogy sose romlik el egy EV? Megvárom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, nem rosszabb, mint a hup pöcegödre. :D
Ó, a classic "itt minden szar, de azért itt rohadok 20 éve 0-24-ben _Franko_ érvelés! :D De. Sokkal rosszabb.
Ah, a jó öreg szalmabáb érvelés, classic trey. Idéznéd, ahol azt írtam, hogy sose romlik el egy EV? Megvárom.
Na, megint jön a jó öreg autizmus :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokkal rosszabb.
Ismerem mind a kettőt, a hup valóban rosszabb... :D
Na, megint jön a jó öreg autizmus :)
Na, szóval hol írtam, hogy sose romlik el egy EV? Még mindig várom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csökkentést javasol a kínai gyártású Teslákra kivetett vámban az Európai Bizottság
Nem fogy? Amerikai "barátaink" ideszóltak? Jujj ... :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem is értem a nyitónak ezt a nagy erőlködését. Mit akar bizonyítani és kinek? Amikor autót vesz az ember, a kérdés valahogy így merül fel:
Mennyi pénzem van rá? -> 39 millió
Mennyit fogok menni vele évente? -> 50e km
Van lehetőségem otthon, munkahelyen tölteni? -> Van
MB E osztály, BMW X5 vagy Tesla Model X?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mennyi pénzem van rá? -> 39 millió
Termelőeszköz lesz?
:D :D :D
Van lehetőségem otthon, munkahelyen tölteni? -> Van
https://hup.hu/comment/3100453#comment-3100453
?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Termelőeszköz lesz?
Miért lenne a magánautó az?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
50e km hobbi?
Akkor a céges töltés nem adócsalás? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lazán. Ismerős család egy hétvége alatt megy 3e km-eket. (ne kérdezd, mi sem értjük, vsz. szeretnek autóban ülni)
Most nyáron egy 25e km-es körtúrát tettek Európában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel a vállalkozásom földjei Mezôcsát, Mezôtúr, Csorna, Szerencs külterületein vannak, és mérnöki szolgáltatást az egész ország területén végzek, az az 50e km nem csak hobbit tartalmaz.
Az hogy intéztem egy nyilvános töltöpôt egy ezzel foglalkozó céggel, és fizetek minden kwh-ért miért lenne adócsalás?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem mérnök vagy bazmeg, hanem házaló porszívóügynök.
Nem home office-ból kéne ezt csinálnod?!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idegbe mentél?
házaló porszívóügynök.
Saját földjeimet menedzselem balfasztrey, és vannak munkáim mindenfelé az országban cégeknél!
Nem home office-ból kéne ezt csinálnod?!
És igen van HO is gazdagon, de robotot programozni, vagy gyártósori Run@Rate-et csinálni nem lehet HO-ból! Nem sok rálátásod van mérnöki munkára öcsém!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D :D :D
Muahhahahaw.
Én ma rendszermérnökösködöm éppen. 🤷♂️ Irodából. Ezt azt telepítek ide-oda.
De, közben figyelek, a hozzád hasonló bohócokra mindig van időm.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én ma rendszermérnökösködöm éppen.
Diploma nélkül? Alá ne írj valamit!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irodából. Ezt azt telepítek ide-oda.
Ez ilyen trey-féle határozatlansági elv... :D
Ha azt kell ütni, hogy épp a helyszínre kell menni, akkor gép előtt ülve csinálod irodából; ha azt kell ütni, hogy gép előtt ülve meg lehet csinálni akár HO, akkor meg a helyszínre kell menned hirtelen, mint a tűzoltóknak... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem irigykedek, röhögök, hogy mindig sikerül magad cáfolnod egy nap többször is különböző témákban... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, szerintem az lehet, hogy a zavaros fejedben összekeverednek a dolgok. Illetve az, amikor magamról személyesen vagy arról a szakmáról írok, amiben én és a kollégáim dolgoznak.
Nincs ezzel baj, hiszen neked kb. fogalmad nincs ezekről a dolgokról.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, szerintem az lehet, hogy a zavaros fejedben összekeverednek a dolgok.
Szerinetem is az lehet, hogy a zavaros fejedben összekeverednek a dolgok. :D
Illetve az, amikor magamról személyesen vagy arról a szakmáról írok, amiben én és a kollégáim dolgoznak.
Na, ilyen szökőévente van egy-egy... :D
Nincs ezzel baj, hiszen neked kb. fogalmad nincs ezekről a dolgokról.
Nyilván. Te vagy a főszereplő és mindenki más NPC. De az is lehet, hogy te vagy a bohóc a cirkuszban. Vajon melyik lehet... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te vagy a főszereplő és mindenki más NPC.
Mondjuk, ezzel nehezen tudok vitatkozni. Azokat a balfaszokat sosem értettem, akik a saját életükben nem főszereplők, hanem kibaszott NPC-k. Ott valami kurva nagy baj van a toronyban :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk, ezzel nehezen tudok vitatkozni.
Tudod, annyi a különbség, hogy én nem gondolom, hogy te NPC vagy abban a moziban, ahol én vagyok a főhős... az is igaz, hogy nem lehet mindenki szociopata. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, sajnálom, hogy szociopata vagy, ez sok mindent megmagyaráz :P
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látod? Még azt se veszed észre, hogy szociopata vagy... nem baj, mi jól szórakozunk azon, ahogy vergődsz, megy a Truman-show évek óta és még nem jöttél rá... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan leversz valamit. Filmet, fogalmakat. Trumant nem fizették azért, hogy hozzád hasonlókkal (egyébként függőkkel) foglalkozzon ;)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Függőkkel... mondja az, aki a bohóc a cirkuszban és reggel héttől este kilencig itt lóg... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondod te, amikor akkor is itt lógsz, amikor itt se vagyok :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem te sokkal-sokkal-sokkal több időt töltesz itt, mint bárki más... :D
Követett tartalmak első oldalán at utolsó téma nálad 3 napos, nekem 2 hónapos... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
_Franko_ nincs olyan nap, nincs olyan napnak szaka, amikor ne lennél itt :D Ne 🤡-kodj!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne lenne... nem én vagyok a cirkusz bohóca, én csak röhögni járok ide a bohócon... :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyd. Sose látott ő még utazó mérnököt. A komfortzónája a saját börtöne. :)
Szerintem 5 célállomásnál nincs több Trey autós navigációjában. Gyalog meg maximum az irodába megy. Tömegközlekedési eszközre évente 2-3 alkalommal ül. Világlátott ember, naaaa. :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey fizetése:minimálbér+céges autó ingyenes megôrzése magán célra használat esetén tankolása... lehet még menetlevelet is kell írnia... De egyszer majd megveheti az öreg vasat. Feltéve, ha nem kell másnak is... Meg ha nem baxák ki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne légy már ilyen, ha minimálbért kapna, nem tudna Rolexet venni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Á, dehogy! Munkanélkülin vagyok! 🤣
Kellemetlen Tesla témákhoz valami?
- még a szaldós napelemesnek se kell
- egy darab szervizzel próbálnak meg kiszolgálni 8000 + a használt ramatyok autót
?
Ezekkel a bohóckommentekkel próbálod elterelni a figyelmet a tréről?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te bohóc, a másik topikban írtad ezt. A tükröt nézed ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hol dolgozol? GLS? DHL? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Segíjjen élek és bodzázok mellékesben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Utóbbit én is tolom, de annyira nem ízlik. Az édes csipkebogyó zseniális, a szilva meg a barack maga tökéletesség, de a bodza pálesz nagyon nem jön be. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eddig sem akartam Teslát, de most sem fogott meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt is tegyünk hozzá, hogy a fórumokban csak a kirívó eseteket lehet olvasni. Nekünk egy leaf-unk van és három év alatt még nem volt gond vele. (99% városi használatban.) Fent vagyok leaf-os fórumokon és ott is vannak rémtörténetek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg abban vagyok biztos, hogy a szégyenérzet miatt egy csomó sztori sem kerül fel a fórumokra 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
😂😁😂
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne viccelj már, egy csomó olyan témával jössz, amire már nekünk szégyen reagálni, csak ugye nem bírunk ellenállni ki a katasztrófaturizmusnak. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Várj, hozok egy olyat, ami miatt már engem is elfogott a szekunder szégyen, de szerintem ez már nektek is sok(k) lesz! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mi a baja a kocsinak, de ha a töltést nem veszi fel, akkor esélyes ennél is a kis 12V akku beszart. a Smartom ugyanezt csinálja ilyenkor.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként erre igen sokan tippelnek (Totalcar és Tesla fórumon is), hogy egyszerűen a 12 voltos akku döglött meg a hónapokig való állásban, mert úgy szokott lenni, hogy a HV akkuról tölti a 12 voltos rendszert DC-DC konverteren át, viszont amikor áll, akkor relé leválasztja a HV rendszert az autóról és csak indítás előtt kapcsolja rá újra a HV akkut relével. A probléma akkor van, ha a 12 voltos akku nem tud elég delejt leadni már ahhoz, hogy az autó elektronikája elinduljon és meghúzza a relét, rendszerre kapcsolva a HV akkut, amit aztán majd tölti a 12 voltos akkut... ördögi kör. Prius körökben ezért vesznek zsebbikát, ami annyi delejt ad, amivel a relét az autó meg tudja húzni és már indul is.
Ami még erre utal, az az, hogy akár HV akku nélkül is el kell indulnia a fedélzeti elektronikának, a cikk meg úgy kezdődik, hogy "Kész szerencse, hogy a kicsi, 12 voltos akkumulátorban még akadt annyi lélekjelenlét, hogy utoljára be tudta magát zárni az autó, majd végleg elhunyt."
Szóval 95%, hogy egyszerűen a 12 voltos akku döglött meg, azt kellene kicserélni, a HV akku rá sincs kötve az autó rendszerére ilyenkor, töltés közben se.
Ahogy külföldi fórumokon is írják "VCFRONT manages some critical elements including the 12V battery which can disable the car if not working properly."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nálam (Smart) a töltés hűtése megy a 12V-ról. Egy sima keringető szivattyú. Ha alacsony a feszültség, akkor emiatt nem indul el.
Ha csak egy 12V töltőt rá tesz, már akkor is 13V fölé megy a feszültség és elindul a nagy akku töltése.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom mi a baja a kocsinak, de ha a töltést nem veszi fel, akkor esélyes ennél is a kis 12V akku beszart.
Úgy látom 100e körül van az ára, én meg 40e körül adtam a Teslásoknak. 😢 Úgy látszik árat kell emelnem, azonnal! Egyébként biztosan nem ez a baja! Pár Model 3 elektromos javításában segédkeztem már, de a 12V-os akku hibáját szinte mindig azonnal kiírja, és már 1 hónappal előre is!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Smartnál ezt én kurva nagy hibának tartom. Helyesnek azt tartanám,ha rádugom a nagy akku töltőjét, akkor legyen beépítve kis akkunak töltő, ami szükség esetén tölt. Filléres dolog lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla tölti a 12V-os akkut is. El nem tudom képzelni, hogy csinálja a Smart? Van külön generátora?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen. Kis akkuról megy minden a fülkében (zene, ventik, világítás).. mint a normál autóknál
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis akkuról megy minden a fülkében (zene, ventik, világítás)..
Ez így van. Plusz a kormányszervó, kézifék motor stb… De akkucsere után közvetlenül az 12V akkun volt 13.8V. Reggelre feltöltötte 14.67V-ra. A Smart hogy tölti a 12V akkut? (ScanMyTesla)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fáradt vagyok kikeresni...
https://moba.i.mercedes-benz.com/markets-smart/ece-row/baix/cars/smart-…
...de úgy tudom van benne generátor, ami tölti.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Tesla tölti a 12V-os akkut is.
Fórumok/manual szerint a Tesla is csak akkor tölti a HV akkuról a 12 voltos akkut, ha menetkész állapotban van. Ha mindig töltené, akkor nem kellene külön 12 voltos akku, elég lenne a DC-DC konverter is, mert nincs indító szerepe. De üzemszerűen le van választva a HV akku: ha beszállsz, akkor csak a 12 voltos akkuról kap energiát minden, a fék megnyomására fogja csak a HV akkut a rendszerre kapcsolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
régebbi szériáknál még volt probléma a 12v akku töltésével, az újabbaknál azt hiszem már okosabb a rendszer
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Smartoknál volt probléma?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ismerem annyira mindenféle típusról ezeket. De több gyártó is küzdött hasonló gondokkal a beszámolók alapján.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem szolt auto egyik este, hogy 12V akksi feszultsege nem a szokasos es erdemes lenne kezdeni vele valamit.
Ehhez tartozott vagy 3 hibakod, aminek magyarazatai ezek voltak kb:
Ha 12V kiesik a rendszerbol, akkor HV rendszerrol fug uzemelni az auto, amitol nem tud idlebe elmenni es hamarabb le fog merulni.
De nekem nem kellett nyomozni, igy a hiba utani kovetkezo nap csereltek. Atszamolva 55e forint volt a csere mobilszervizzel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(Látom te is végigmentél a jaku &_Franko_ & co. szakértőkkel a Facebook post alatti kommenteken :D)
Komolyan eddig terjed az egyetlen szakszerviz kompetenciája? Kiadtak egy nagyjavítás után egy autót, amin nem ellenőriztek egy olyan alkatrész állapotát, amitől a javítás sikeressége függ?
Hát milyen kutyaütő szerviz ez?!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Is. A saját EV-nél már ezt beszoptam.
A mai autókban az zavar, hogy nem raknak arra a kijelzőre szervizmódot, ami kiolvasná az ODB2-t, és tippelne valamire. Erről egy varázsmenüben tájékoztatná az elmélyültebb felhasználót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Höhő! Szervizelni nem akarsz? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En spec szeretem tudni mi a baja mielőtt a supporthoz/szervizhez fordulnék.
Chekenginetől sem pánikolok útközben, hanem feldugok egy hibakódolvasót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom ez nem egy tömegigény ill. a többségnek sokat nem is segítene a plusz infó. Azzal kapcsolatban is vannak kételyeim, hogy a check engine után hány esetben lehetne objektíve tovább használni az autót a motor vagy más alkatrész károsodásának veszélye nélkül.
Döntési helyzeted amúgy is már a lámpa felgyulladásánál van függetlenül attól hogy neked még mit sikerül diagnosztizálni akármilyen információk alapján. Ha nem azt csinálod, amit a gyártó javasol, akkor szét fogják tenni a kezüket nem?
Gondolom az meg egyértelmű, hogy ha olyan autót sikerült választani ami szereti "szórni" az ilyen lámpácskákat, akkor menekülj a tulajdonlásától vagy lehet mérlegelni hogy amekkora élvezet, amikor ő szopat téged és nem te élvezkedsz rajta. Utóbbi esetben valóban kellhet a szerelemhez még egy hibakód olvasó is (a gumikészlet, pályabérlet mellé). :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szervizek engem már belevittek felesleges pénzkidobásba. Jelez egy szonda? Cseréljük ki!
Na ezért olvasom magamnak, majd reset és várom, hogy a hiba megjelenjen újra.
Egy checkengine miatt sokan leállnak, amikor lehet az csak a kipufogó végén mért valamit, ami akár a következő tankolásnál már nem is jelentkezik.
Nekem minden autómban van odb2 olvasó. Kb nálam ez olyan, mint az eü csomag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem minden autómban van odb2 olvasó. Kb nálam ez olyan, mint az eü csomag.
Milyet használsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Különbözőket. Az 1 dollárostól, a 80e hufosig van minden. Jaguarhoz van gyári is, az húzos volt. (Akkoriban nem volt pont képviselet Magyarországon)
Az egy dolcsihoz megvettem a torque appot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szervizek engem már belevittek felesleges pénzkidobásba. Jelez egy szonda? Cseréljük ki!
Ne is mondd! Amikor a Fordom először kiírta, hogy valami gond van a motorral, elvittem a szervízbe, hogy nézzék meg. Kiderült, hogy a hűtőfolyadék szintje alacsony. Persze beszedték a diagnosztika díját.
Hogy ezt, mi a csipáért nem lehet kiírni szövegesen, azt nem tudom. Azóta, ha kiírja (valahol lassan szivároghat, szóval évente 2-4 alkalommal rá kell tölteni), akkor első körben megnézem a szintet és rátöltök. De ugyanilyen semmitmondó üzenetet írt ki akkor is, amikor pl. a kuplung csereérett lett.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Döntési helyzeted amúgy is már a lámpa felgyulladásánál van függetlenül attól hogy neked még mit sikerül diagnosztizálni akármilyen információk alapján.
Persze, de a dontes egyik tenyezoje az, hogy az auto az M7 bevezeton rohad le Budaorson (100 meteres korben 3 db szerviz is van), vagy Mucsajrocsoge-alsotol ketszaz kilometerre, a sivatagban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy egy 1700 km-es út bármely szakaszán. Nem minden hibakód mögött van valós meghibásodás.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Annak tényező, aki szeret lutrizni és/vagy nem számít a pénz vagy úgy érzi, hogy brutál sokat veszít a várakozással és kellemetlenségekkel (maharadzsa, utazó tőzsdecápa, top bérgyilkos, kém, űrhajós, stb ;D). Akkor tudomásul veszed, hogy fizetni fogsz minden költséget a javításnál és lehet nyomni tovább a naplementébe.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Checkengine nálam eddig vagy téves riasztás volt, vagy késöbb megoldandó probléma. Jellemzően a nem tökéletes égés miatt jelez. Ha minden henger megy, a motor nem dadog, töltés van, a folyadékszintek rendben, akkor kb mehet minden tovább. Jellemzően, szenzorok mérnek false dolgokat vagy jeladók küldenek false jelet. Ez befolyásolja károsanyag kibocsátást, de lábon elvihető a szervizbe.
Pl egy főtengely jeladó rakoncátlan, akkor kb 2-3 szenzor bevisít. Ilyenkor a béna szerelő elkezdi a szenzorokat cserélgetni, te meg hetente vendég vagy nála. Én loggolom az eseményt, resetelem a komputert, mire szervizbe megyek már van pár log ami visszatérő hibára utal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ok értem, te jobban tudsz diagnosztizálni mint a szerelő, csak ki meri még ezt? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem.mondtam.ilyet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.facebook.com/reel/1462508291098872
Mostani utamon amióta Lecceben vagyunk a V Klasse dobott 2x chechengine-t. Mindkétszer pillanatnyi turbo hiba. Ez lehet egy kis korom, amitől a fordulat nem volt egyenletes. Hazafelé 1700 km, majd kiég. MIvel van ODB2 olovasóm, így nem volt pánik. Kiolvas, lefotóz, reset. Nem rohantam szervizbe, ahol megörülnek, hogy hülye vagyok és felszerelnek egy új turbot. Kétszer vett el 1 percet az életemből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maradjunk annyiban, hogy én nem szeretnék így élni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor neked mindig új autó kell vagy sok pénz és idő.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak a világon olyan márkák/típusok amikhez nem kell hibakód olvasót tartani a csomiban és használtan is megbízhatók. Tényleg elfogadtam, hogy neked ez így jó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet tudni, hogy ez milyen marka/tipus lenne? Marmint modern autok mar kiirjak a magyarazatot is a hibakod melle az oke es igy nem kell hibaolvaso. De fel sem merulne bennem, hogy letezik olyan auto, amiben valami nem mehet tonkre, akar sajat hibajabol vagy kulso tenyezok miatt. Minimum 12V akksi beszarhat, ha mas nem is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megnézed a te kontinenseden futó megbízhatósági felmérésben a mezőny első 5 helyezettjét és választasz egy nem problémás motorral felszerelt típust. Kész.
Senki nem mondta, hogy van olyan ami nem romlik el. Nekem az a gondolatvilág nem tetszik, amiben egy nagy értékű autó birtoklása mellett hibakódolvasóval és típusspecifikus hibaismeretekkel felvértezetten kell elindulni reggelente. Én nem értek és nem is akarok érteni az autóhoz mély műszaki szinten, a szerviz helyett se szeretnék döntéseket hozni, de ahogy korábban írtam: meg tudom érteni, ha valaki a kényelem, szépség, teljesítmény, divat, szomszéd vagy más szempont alapján más fajta kompromisszumot köt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kevésbé problémás autó az nem nulla probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mostani utamon amióta Lecceben vagyunk a V Klasse dobott 2x chechengine-t. Mindkétszer pillanatnyi turbo hiba. Ez lehet egy kis korom, amitől a fordulat nem volt egyenletes. Hazafelé 1700 km, majd kiég.
Kellemetlen fészkelődés a Tihanyi Árpád u. 2. ben a TCO székében. Egy német prémium, random hibákat dobál és kormolódik! 🤣
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oké. És mi tart e probléma behatárolásán (megállapítják, hogy tényleg ez a probléma) augusztus elejétől szeptember végéig? Egy autóvillamossági szerelőnek ez kb. 3 perces munka. Ha a diagnosztika kiírja, akkor egy laikusnak (kb. munkafelvevő a szervizben) 1 perc.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom elképzelni, mert nem egy bonyolult autó.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
Azért te is sejtheted, hogy nem ez a baja. Ennyire nem lehetnek hülyék.
Kb. ahogy lenni szokott, az első TC cikk után hanyatt-homlok rohantak az autóhoz:
Te Feri! Dobj el mindent! Fent vagyunk a TC-n! Azonnal nézd meg annak a szerencsétlennek, amelyik világgá kürtölte, hogy mi a retkes van vele és nem is akarom itt látni azt az autót!
Szerinted, ha csak ennyi baja lenne, nem lett volna fent másnap a bagatellizáló cikk, hogy
Az ügyfél megkapta az autóját se perc alatt, miután szakképzett kollégáink kicserélték a 12V akkut. Szolgálunk és védünk, <random bullshit a márka nagyszerűségéről ....>
De. Szóval vagy nem ez a baja, vagy ott irtó hülyék dolgoznak PR oldalon.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te Feri! Dobj el mindent! Fent vagyunk a TC-n! Azonnal nézd meg annak a szerencsétlennek, amelyik világgá kürtölte, hogy mi a retkes van vele és nem is akarom itt látni azt az autót!
Mi az a TC? Valami civil tornaegyesület kismamáknak? 😂
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokat tudtál ehhez is hozzátenni _kínodban_ :D
Total Commander!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szar a kábel, szar a töltő is benne van. Nem vagyok az autó mellett, max tippelni tudok.
Alapvetően az EV-nek kevesebb és sokkal drágább baja szokott lenni. Szumma a végszámla nem.lesz olcsób. Jaguar I-Pace eseten nincs 1.5 milla alatti javítás, mert kb ennyibe kerül a legolcsóbb modul.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
S így foszlanak köddé az
- nem kell szerviz (mondjuk, ezt lehet még a Tesla forgalmazók is elhitték, nincs is több, mint 1 darab :D)
- nincs annyi alkatrész, tehát olcsóbb az üzemben tartás
- nem megy sose tönkre
- stb.
nagyotmondások.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem veletlen a 40 millás I-Pace 3 évesen benéz 10 milla alá.
Az is szép bukó. És nem tud gyors töltést sem, csak 22kwh 3x32A 230V
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Na, megnéztem ezt a csodaautót .... :) 40 -> 10 alatti ár ... :) Bruhahahahahahahahaw
Ehhez képest, én vettem 10 egynéhányért az autót, most hasonló 11-ért megy a HAHU-n (csak több kilométerrel :D :D :D :D)
:D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ma már jó vétel. Ezen az ársziszinten sokadik autónak nálam elférne. Egy dolgot nem bírok benyelni, nincs belőle világos belső.
Egyetlen autónak nem venném meg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ehhez képest, én vettem 10 egynéhányért az autót, most hasonló 11-ért megy a HAHU-n (csak több kilométerrel :D :D :D :D)
Az inflációval korrigáltad? Tudod, ami rekord volt 2021-22-23-ban, előtte és utána meg nem nagyon számított. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ez volt a kérdés, szóval nem számoltad bele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kéne beleszámolni?
A kérdés az, MA mennyiért lehet eladni egy használt autót.
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ha kezdeni is akarsz valamit a pénzzel, nem elég csak abszolút értéken megszámolni, nem mindegy, hogy mire futja belőle.
Pld. az az autó, ami négy éve 11 millió volt újonnan, most könnyen lehet, hogy 23.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maradványértékhez:
[...]
Az elektromos autók támogatásával és jövőjével kapcsolatos bizonytalanság ugyanakkor továbbra is akadályt jelent az elektromos autó vásárlását fontolgatók számára. Ezek a tényezők az elektromos autók alacsony maradványértékével együtt hozzájárultak a júliusban tapasztalt visszaeséshez - mondta Felipe Munoz, a JATO Dynamics globális elemzője, utalva arra, hogy
az elektromos autók eladása júliusban csökkenő tendenciát mutatott.
A Tesla, a világ legértékesebb autógyártója továbbra is domináns szereplő a piacon, de a hagyományos autógyártók, például a BMW és a Volvo egyre nagyobb teret hódítanak, egyes jelentések szerint Elon Musk vezérigazgató megosztó személyisége is befolyásolja a Tesla megítélését.
A jelentés szerint 139 300 új elektromos autót regisztráltak a múlt hónapban, ami 6%-os csökkenést jelent 2023 júliusához képest, az elektromos autók piaci részesedése ezzel 13,5%-ra csökkent az egy évvel korábbi 14,6%-ról.
Link: https://www.portfolio.hu/uzlet/20240822/sajat-piacan-verte-meg-a-teslat…
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egyes jelentések szerint Elon Musk vezérigazgató megosztó személyisége is befolyásolja a Tesla megítélését.
Akárcsak a Twitter/X megítélését. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem vagy irtó hülyék dolgoznak PR oldalon, vagy inkább Magyarországról senki. A másországbéli PR-ost meg nem érdekli a TC.
Az is lehet, hogy nincs sehol egy darab PR-os sem. Amit az interneten olvastam, annak alapján internetes sírással, Teslára telefonálással, TC-be írással nem lehet felgyorsítani semmit. Egyetlen megoldás létezik, ami néhány embernek működött, és gondolom sokaknak meg nem: Írni kell twitteren személyesen Elon Musknak. Ha az ő ingerküszöbét megüti a dolog és ő rászól az embereire, akkor mindent azonnal megoldanak. Egyébként meg várhat a kedves ügyfél, sokszor hónapokat.
Mielőtt valaki félreérti, nem magyar példák, hanem USA-i példák alapján vontam le ezt a következtetést.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyik ismerősöm ezt a Cascót használja: https://hellocristo.hu/
Kapott egy OBD-be dugható dongle-t, ez kapcsolatban áll a céggel, ezen keresztül számolják a használatarányos biztosítást, de pld. mutatta, hogy egyik nap jött a telefonjára riasztás az appon keresztül, hogy valami hiba van (DPF), miközben az autó semmit sem jelzett ki. Szól pld. az alacsony akkufeszültségért is.
Tudom, vannak külön is ilyen olvasók, de neki ez a Casco mellé így egyszerűbb, mert nem kell nézegetnie, hanem ha valami gebasz van, kap egy popupot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk, ha ez a baja, nem tudom mi a szánalmasabb, estére eldöntöm:
- az, hogy a szervizbe trailerezve az autót nem cserélték ki neki azonnal az akkut (egy ICE autónál mennyi is egy akkucsere a szervizben? 20 perc is megvan az?! De, van nekik raktáron ...)
- vagy az, hogy ennek a hibának a behatárolására (érted: nem a javítására ...), másfél hónapot jeleztek vissza :D
Tesla-fanboyok majd eldöntik, hogy melyik válasz tetszik nekik. Attól tartok, hogy ... :(
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A VW márkaszervízben a féknyergen felejtett 10-es kulcs esete, a hozzá körített hazudozással az meg van?
- vagy az, hogy ennek a hibának a behatárolására (érted: nem a javítására ...), másfél hónapot jeleztek vissza :D
Alaposan meg fogják vizsgálni az autót, ahoz meg idő kell! Nincs rosszabb, amikor a 1r user hazabassza az autóját, aztán veri a tamtamot a szervízben, hogy nekem tegnapra kell, mert mennyire szar így a szervíz. Megmondták pontosan mikor fognak választ adni. Várj türelemmel, és addig told a full kretént szigorúan munkaidőben! Mert n fő szakmérnöknek átvizsgálni az autót 2 hónap, 10*n fő szakmérnöknek átvizsgálni nem 0.2 hónap! Ha csak akkupakk cserét kérsz a már nem garanciális verdádra, akkor nem fogják neked az akkucserénél atomjaira szedni és átnézni, ha amúgy nem mutat hibát a diagnosztika. Kicserélik az akkupakkot, amit kifizetsz, aztán ha nem jó, amjd beviszi a jobbágy 2 hónapra diagnosztikára...
🍿🍿🍿
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A VW márkaszervízben
/me ásít, nyújtózik
(Még mindig röhögök a TC FB oldalán a kommenteken, amit ott kaptatok. :D)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
/me ásít, nyújtózik
Ja hát unalmas már az a sok átbaszás, amit a "márkaszervízben" osztogatnak. Mondjuk te valamiért vevő vagy a "prémium" életérzésre. Van is itt róla egy nemgyenge fércmuka.
amit ott kaptatok
Mit kaptunk a Total Commandertől?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a szervizbe trailerezve az autót nem cserélték ki neki azonnal az akkut
a hibának a behatárolására másfél hónapot jeleztek vissza
Szerintem az történt egyszerűen, hogy bevitték az autót, és bekerült egy sor végére. A sorban előtte lévő autók és az átlagos cycle-time alapján azt becsülték meg, hogy majd másfél hónap után fognak egyáltalán ránézni. Aztán simán lehet, hogy akkor majd 20 perc alatt behatárolják a hibát és kicserélik a 12V-os akkut.
Igen, szerintem is ostobaság. Én biztos nem így szervezném a munkát.
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne már nyilván meg van a hiba! De mivel nem garis, és alaktrészre vár, ezért vár a paraszt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az a taxis genyó, aki bemegy a gyorsétterembe junkfoodért, és helybenfogyasztásra kéri aztán felkapja az egészet és elviszi. 100ft-on cigánykodik.
És habzó pofával fröcsög, ha várnia kell a szervízre a kóklányolt olcsósított szarával…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Varjal mar egy picit. Hivatalosan (= ezt mondja a marketing-gepezet) a +100 forint azert van, mert csomagolas, meg kornyezetvedelem, meg sok a hulladek, meg fasztudja. Ha te bemesz a kajaert, es kiviszed a ket kis kezeddel az utcara, csomagolas meg akarmi nelkul, akkor teljesen jogos, hogy ne fizesd ki a szazast.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem ugy volt, hogy nem szeretnek mosogatni?
En ilyet hallottam, bar a mcd-nel ezt nehez elkepzelni.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet felreertem a kerdest, de mit kell a mekiben mosogatni? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
bar a mcd-nel ezt nehez elkepzelni.
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha nem szeretnek mosogatni (barhol), akkor az elvitelesnek kene olcsobbnak lennie, nem? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem veszünk Magyarországon Teslát, amiért iPhonet sem.
Lehet nem ismeri a 230-at, csak a 110 V-ot :D (nyilván nem így van)
Csúnya képlet az biztos. Azért vannak Hyundaiok, BYD Seal majdnem ennyibe kerül, Stallantisnak is már vannak használható autói és lesznek is még.
Nem tudom... én egy Tesla után nem dobom hanyatt magam. Direkt nem írtam német hulladék villanyosokat, de talán a BMW ott tud csinálni használhatót már.
Az a baj, hogy sokan azt gondolják, hogy a Tesla az bezzeg nem romlik el. Nem a ló..szt nem. Minden elromlik. Ilyenkor meg megy a rinyálás.
Sajnálom egyébként. Ha már ezt kiküzdöd, akkor ne add el, de álljon itt tanulságképpen ez a sorozat a jövőt illetően mindenki számára.
- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most akkor mi volt a baj? Kis akkut kellett cserélni?
Ide azért tévedtem, mert itthonra az állófűtéshez kéne egy indító akku. Gondoltam akkor a Teslában kicserélem a kisakkut, amúgy is 2019 áprilisi van benne. Ráférne már az új, bár még hibát nem dob rá. A régit meg használom az állófűtéshez, az indításkor max. 150W-ot vesz csak fel. De ha beszarik a kocsiban, akkor onnantól nyilván nem fog tovább menni.
Szóval, beírtam az akku cikkszámát, és feldobta a HUP-ot. WTF? Amúgy, a Tesla manuálban lépésről lépésre le van írva hogyan lehet cserélni, még videó is van hozzá. Ahogy a többi alkatrészhez is, pl. felső lengőkar.
Amúgy a FB Teslás oldal tele van nagyképű köcsöggel. Kb. 2 hétig bírtam, aztán kitöröltem magam. Ja, és nemcsak nekem ez a véleményem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni