"Teslát vettem, elpusztult; a történet a márkaszervizben folytatódik - 2. rész"

Folytatás innen.

Elpusztult - gondoltam magamban, miután lehúztam a töltőkábelt a két hete vásárolt Teslámról és nem sikerült többé sebességbe rakni. Meleg volt, igazi, július végi forró vasárnap délután. Sebaj, a márkaszerviz majd megoldja, nyugtattam az idegeim, csakhogy ekkor még fogalmam sem volt róla, hogy mi vár rám. Vagy, mi nem.

[...]

A felsorolt hibakódok megoldására több tippet is találtam a teslás fórumokon, csakhogy nem értek az autószereléshez, pláne nem a villanyautók babrálásához, és arra sem vágytam igazán, hogy egy sztrókot kapott Tesla csapjon agyon. Maradt hát a hivatalos út, hiszen az akkucsomagra még él a gyári garancia, a teslás applikáción keresztül hibát bejelenteni pedig csupán néhány tapintás. 

[...]

Nem volt mit tenni, hát tárcsáztam is a Tesla hivatalos ügyfélszolgálatát, hogy megpróbáljam gyorsítani a folyamatot. Újabb meglepetésemre a vonal másik végén egy angolul beszélő hölgy üdvözölt, aki rövid csacsogást követően a legkönnyedebb angolsággal azt javasolta, hogy a problémát a biztosítómmal oldjam meg, thank you, bye! Kész szerencse, hogy a megkötött casco szerződés assistance szolgáltatást is tartalmazott, végül a trélerezés legalább ingyen volt a Váci útra. 

[...]

Csakhogy, az autó azóta is ott áll.

Ismét tárcsáztam a Teslát, de ezúttal már egy magyarul beszélő kollégát kértem, akivel végre megoszthattam a teljes történetem AZ ANYANYELVEMEN. Két hete vásároltam, Long Range modell, a vásárlás előtt pont a Váci úton cserélt benne a Tesla komplett, garanciális akkupakkot, most pedig itt állok vele lerohadva a negyven fokos melegben - foglaltam össze történetem dióhéjban a ügyfélszolgálatos srácnak, aki egyébként meglepően segítőkésznek bizonyult, ez pedig sokat enyhített feldúltságomon.

[...]

"A javítás folyamatban van. Értesítjük, amikor a járműve átvételre kész.
A javítás becsült időpontja szeptember 18. 12:'15"

[...]

A dátum olvasását követő sokkból felocsúdva ismét tárcsáztam a Tesla szervizt, hogy megkérdezzem, mennyire gondolták tréfának a szeptember közepére belőtt ránézést. A válasz talán még kiábrándítóbb volt, mint maga a dátum: "az applikáción majd látni fogja, hogy mikor lesz kész." - Hát, kösz a semmit! Ezek után még egyszer próbálkoztam, amikor egy szerelő közölte, hogy sok diagnosztikára váró autó, a hiba megtalálására akár 1-2 hetet is várni kell majd.

[...]

2019 óta közel nyolcezer Tesla kapott rendszámot hazánkban, erre egyetlen márkaszerviz jut, vagyis rengeteget kell várni, ha javításra van szükség, legyen az műszaki hiba, vagy sérülés. Ezzel szemben a Datahouse-tól korábbabn kapott adatok alapján készített becslésem alapján 100 ezernél keveseb öt évesnél fiatalabb Toyota vagy Suzuki van az országban, ami pedig igazán érdekes az az, hogy előbbire 39, utóbbira pedig 80 hivatalos szerviz jut.

Puszta kíváncsiságból tovább kutakodtam, és máris kiderült, hogy a hazánkban idén debütált BYD-nak máris három márkaszervize működik már most is, a céljuk pedig országos márkakereskedői (és szerviz) hálózat kiépítése.

[...]

Ott tartunk, hogy van egy közel két tonnás tetemem a Váci úton, amiben kilencmillió forintom áll, és jelen állás szerint hetekbe telhet, hogy újra áramot életet leheljenek bele.

Részletek itt.

Hozzászólások

A diagnózis pedig kulcskérdés, hiszen nem mindegy, hogy a kereskedő által az eladás előtt megrendelt, garanciális akkupakk cseréjekor a Váci úti Tesla-szervizben követhettek el olyan hibát, amely a leállást okozta. A másik opció, hogy esetleg rejtett hibáról van-e szó. Az eredménytől függ ugyanis, hogy legrosszabb esetben a kereskedővel vagy a Teslával kell majd harcolni.

Tűkön ülve várom a sorrozat S1E3-at. Release: szeptember közepén/végén :D

trey @ gépház

hogy a megkötött casco szerződés assistance szolgáltatást is tartalmazott, végül a trélerezés legalább ingyen volt a Váci útra

Egy Audi-nál ez része az alap szolgálltatáscsomagnak. Annyi a feltétele, hogy szakszervizben kell az időközi karbantartásokat elvégeztetni.

Ja, tudjuk, az Tesla-n azt sem kell :D

trey @ gépház

Szerkesztve: 2024. 08. 20., k – 08:48

Vannak inkonzisztens dolgok azért a cikkben:

Elpusztult - gondoltam magamban, miután lehúztam a töltőkábelt a két hete vásárolt Teslámról és nem sikerült többé sebességbe rakni. Meleg volt, igazi, július végi forró vasárnap délután.

[...]

Tesla-vásárlós megpróbáltatásom ott fejeződött be, hogy a számok alapján jó vételnek tűnő, 2019 decemberében gyártott Model 3-as Long Range megadta magát a XIII. kerületi Besenyei utcában augusztus 5-én vasárnap.

[...]

Legutóbb májusban volt 5-én vasárnap ... :D Augusztus 25. lesz inkább az, de az meg nem július vége ...

trey @ gépház

Tényleg ennyire nehéz elhinni, hogy egy divat szarnak, aminek itthon nincs supportja ilyen szar support-ja van?

Jó, tudjuk, Tesla-sérültek szerint "ezen mi tudna elromlani", "ez sose romlik el", "ennek nem kell szerviz" stb. ... de tényleg megeszi valaki ezt a szart? :D Nem romlik el. Még egy faék is el tud romlani bazmeg, nem egy számítógép-vezérlet mosógépmotor laposelemmel :D

Gondolom szabadságon van az a két darab szerelő, amelyik "A TESLA SZERVIZBEN" a villany részéhez is hozzá mer nyúlni :D

trey @ gépház

Nem a Teslarol vagy annak magyar szervizhalozatarol irtam. Nem tartom lenyeges dolognak, mivel nincsenek ram tul nagy hatassal. Jo, a kis utcankban van 5-6 Tesla es nehany mas dodgem, amelyek legalabb csendben jarnak.

Amirol irtam az az, hogy valaki (vagy valami nyelvi modell) a neten osszehord valamit. Az iromanynak lehet igazsagtartalma, de a kommentem meg csak nem ir arrol szolt. Hanem arrol, hogy konzisztens gondolatok megfogalmazasara, majd azok leirasara oly modon, hogy az ugyanugy osszealljon az olvaso fejeben, tapasztalatom szerint eleg kevesen kepesek (es/vagy nem is celjuk).

Ha már support: ismerős vett Mercedes EQC-t, 21 millióért, egy éves asszem. Gyári +2 év garanciával (junge Sterne). Egyszercsak "hangos lett", diagnózis: motorcsere. 
Hónapokig állt a szervízben.

Full retkesen, lemerülve, egy-két műanyag elem nélkül próbálták visszaadni.
Tróger az egész ország, egy-két kivételtől eltekintve.

Gábriel Ákos

Nagy különbség:

Mi - ICE-osok - sosem roadshow-ztunk olyan faszságokkal, hogy:

  • sose hibásodik meg
  • ehhez nem kell szerviz
  • nem gyullad ki
  • ez a világ legjobb technológiája
  • stb.

🤷‍♂️ Nem kell faszságokat összehordani és akkor nem fogják challenge-elni ilyen cikkekkel.

trey @ gépház

Szerintem ebben a szervízben

(FYI: szerviz rövid i)

Hát ez a probléma. ICE esetén nem A SZERVIZ van az országban garanciális ügyekben. Hanem sok tucat másik. Ellenben a garanciális a Tesla-val ... Egy van ... erről ír a cikk.

trey @ gépház

A lófasz rinyagép elvitethette volna simán Grazba is btw.

Győrből lehet odavinném. Szegedről nem biztos. Azért ez valahol röhej.

Ott mennyi a várólista?

Adtak csereautót is "ingyen, eljöhettünk vele Magyarországra is.

Valószínűleg, egy garanciális autóra. Ebben már csak az akkupakk garanciális.

trey @ gépház

Neeem, az autó már akkor nem volt garanciális, csak az akkuja. De ez a művelet egy full fizetős upgrade volt, nem volt "baja" az autónak.
Fizetett talán 1500 EUR-t?

Btw ilyet más autógyár nem tud: "központi computer" vagyis fődarab upgrade. Továbbá minden egyéb feature (lifetime free supercharge) megtartása. 
Hab a tortán hogy minden addigi beállítás és adat simán átkerült az új computerbe.
 

Gábriel Ákos

Fizetett talán 1500 EUR-t?

Hagyjad már! :D Hogy a faszba jött ki annak az árréséből egy kölcsön autó? :D

Btw ilyet más autógyár nem tud: "központi computer" vagyis fődarab upgrade.

Ja, felénk ezt így hívják: autócsere (és akkor nem áll meg alattad 5 évesen)

trey @ gépház

A Youtube-on volt egy Tesla felhasználó, aki Bécsbe vitte a Tesla szervizbe az autóját. - Ha jól emlékszem hónapokat állt ott az autója, kb. horrortörténet, amit ezzel kapcsolatban mesélt a vlog-ban. - Ki tudnám keresni..,  (de több percet igényelne.., ebédre vagyok hivatalos és indulok a barátaimhoz.)

Lényegtelen, egy garanciális javítás után működnie kellene. Nem két hétig ...

A garanciális javítás azt jelenti, hogy az akkujavítás közben feltárt, azzal kapcsolatos egyéb hibákat dokumentálják és javítják az ügyfél költségére. A minőségbiztosításnak meg nem felelő javítási kérést (ügyfél nem vállalja annak költségeit) visszautasítja.

Ja, hogy milyen minőségbiztosítás? :D

trey @ gépház

A garanciális javítás pont olyan javítás mint a többi! Nem csak a garanciális javítás abban tér el a sima javítástól, hogy nem kell érte fizetni, minden más szempontból ugyan olyan!

Egy 5 éves, sokat futott, szürke importból származó autóról van szó, ami véres roncsokból alakult át megkímélt állapotú keveset futott verdára, mire Magyarországra érkezett...

Mi a lényege a szófosásodnak? A garanciális javítás után akkor most meg kellett volna állnia 2 héten belül, vagy nem? Nem lehet megmondani egy "ilyen egyszerű, azért nagyszerű" autónál, hogy mi a baj? :D Mi kell hozzá? Hogy Musk személyesen SSH-zon bele és nézze meg?

trey @ gépház

Nem lehet megmondani egy "ilyen egyszerű, azért nagyszerű" autónál, hogy mi a baj?

Egy 5 éves, sokat futott, szürke importból származó autóról van szó, ami véres roncsokból alakult át megkímélt állapotú keveset futott verdára, mire Magyarországra érkezett...

Tudnád idézni ezt a részt a cikkből?

Azt gondolod, hogy a kereskedő drágán vesz és olcsón ad üzleti modelt követi? A használt autó nem 100%-os autó! 9M-ért vette a verdát, az új ár 50%-áért, akkor ne várjon 100%-os állapotú verdát!

Mennyit futott?

Öt évet...

Tehát, az én autóm 3 évet futott, az mit jelent?

Te nem hülye vagy, hanem tudatlan, tanulatlan okoskodó!

Teslában minden EV-ben vannak alkatrészek amik akkor is működnek amikor az autó nem fut. Az akku az elektronika pl. ilyen.

Az ICE-ben is vannak alkatrészek, amik ha nem használod öregednek, ilyenek pl a tömítések, az akku, az olajok és folyadékok, a gumik! Próbálj akár csak fél évé garázsbantartott ICE-t beindítani!

Vigyázz, szeret a szavak pontos értelmén lovagolni. Kérni bármikor tud, kapni, na az más kérdés.

Persze mivel ez az ő autója, ő vette, és futja neki rá, bármikor vehet, kérni sem kell. Vagy mi. Kicsit zavaros ez olyan embertől, aki azt hánytorgatja fel a családosoknak, hogy az asszonytól kell engedélyt kérniük, ha venni akarnak valamit. :D

Neki a cégtulajdonostól kell engedélyt kérnie, hogy megvehesse magának a saját autóját.

A világban a kereskedelem nincs betiltva. 

Persze hogy nincs, de amikor Nepper Zsóti markába csapod a 9Misit a mezitlábas murvás kereskedésebn, azért lelkiekben készülj fel rá, hogy a szemétbe fektettél be! És az hogy utána egy totalcar nevű bulvárportál lehoz cikként egy szar a tesla témájú cikket, az szakmailag nem mértékadó! 

Baszki. Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozom teszem azt pár év után. Garanciális. Eladom. Garanciális.

Ha jól tudom a Tesla nem a tulajdonosra vállal szavatosságit, hanem a termékére. Lényegtelen ki a tulajdonos és, hogy neked mi a véleményed a nepperekről.

 Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozom teszem azt pár év után. Garanciális. Eladom. Garanciális.

Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozod a következő napon, aztán már nem is garanciális Magyarországon!

Ha jól tudom a Tesla nem a tulajdonosra vállal szavatosságit, hanem a termékére.

Lényegtelen okoskodás! A Tesla USA és a Tesla Hungary két jogi személyiség. Garanciát pedig azzal érvényesíthetsz, akivel szerződtél.

Oke. Rajta hagytam a Miami rendszamot. Lepusztult.Magyarorszagon.  És most? ;)

Felhívod a Miamiban lévő aszisztenciát, és az majd intéz neked szervízt. Az hogy sokesetben a helyi képviselő is segít neked, nem azt jelenti hogy ő nem fogja a szolgáltatás tekjes árát kiszámlázni az USA-ban lévő Teslának.

Elmondok neked egy történetet. A cégem vett a franciaországi testvér cégtől egy gyártóberendezést aminek az ára 1 millió euró. Ez gyakorlatban azt jelenti, hogy áttelepítették a gyártást. A berendezés gyártója egy Japán multi (nem nevezem meg) de van Magyar, Francia képviselete is. Kértünk supportot a magyaroktól, amit megtagadtak, mondván nem tőlük vettük az 1M Eurós gépet, semmi közük nincs hozzá, még akkor sem ha közös az anyacégük a francia képviselővel. Ők nekünk csak pénzért adnak supportot, vagy a franciáktól vesszük meg a supportot, és pénzért ideutaztatjuk az embereiket, szállást és ellátást fizetünk nekik. Szóvel ez a világ support, és világ garancia félig bullshit! Azt mindig a helyi kereskedő biztosítja, ha akarja!

Ha te Teslád itt rohad le Magyarországon, akkor még az is megtörténhet, hogy saját költségen elviteted az USA-ba, és majd ott ingyen megcsinálják neked. Itt viszont fizetned kell mindenért, és ha nincs alkatrész mert az USA-ből megrendelni, akkor várnod kell.

talán el kéne olvasni a szerződést vásárlás előtt.
Tudtommal pl az Apple világgaranciát ad (v adott). Azaz veszel USÁban egy macbook pro-t, hazahozod, ugyanúgy kiszolgálnak mintha NYC shopba vinnéd.

Van olyan gyártó amelyik világgarancia helyett pl EU garanciát ad, a fentiekhez hasonlóan. Vélhetően ha magyarföldén vetted az xy (nem entry kategóriás) notebookodat, hiba esetén másnap kopogtat nálad a futár és viszi a szervízbe (gyanús, hogy tudod kérni az adott országban történő javítást, pl hosszabb ott tartózkodás esetén)

A mostani kocsi másik régióból származik? Vagy ez csak a srácok béna agymenése?

Csak mert régebben is volt olyan sztori, hogy bevittek másik régiós kocsit egy országba, aztán javításkor rájöttek, hogy bizony annak a gyára másik kontinensen van és nincs menetrendszerű alkatrész ingajárat, nem tartanak más régiós autóhoz alkatrészeket, hanem külön át kell hajóztatni a szerviznek a másik kontinensről. 

Oregonelvtárs agymenése csak! Ki más lenne az a hülye aki az USA-ból hoz be autót, hogy szívjon a piros indexlámpával, meg a "szimmetrikus" fényszórókkal!? 🤣

Nekem magyarázza, hogy ott megveszi, idehozza, és akkor majd itt a szervizek verekednek hogy neki gariban javíthassanak... 

Példának szántam és mellékes, hogy más problémákat is okoz.

Helyesebb példa lett volna egy EU-n belüli reláció kiterjesztve azzal a dimenzióra, hogy:

Végig én használtam az alábbi tulajdonosokkal: Saját cég 1. -> Saját cég 2.  -> Magánszemély

Ekkor sem bukik a gari.

Utána néztem, mert érint.

Az EU-ban akkor kell honosítani, ha te is honos vagy (ekkor van rá 2 hónapod). Ha csak vendégként (<183 nap) jársz az országban, akkor fixen tarthatsz ott  otthonról vitt autót és mégsem kell honosítanod.

Emiatt lehetséges teljesen legálisan tartanom Olaszországban magyar rendszámú autót, mert nem vagyok adórezidens ott (itt). Még ha 2 évente van egy kb 300e hufos költségem egy oda-visszával, akkor is jobban jövők ki. Ettől függetlenül az is legális lenne, ha lenne olasz rendszámú autóm.

Na most már duplán elkanyarodtunk.

Innen indultunk:

Megveszem a kocsit mondjuk Miaimiban aztán hazahozom teszem azt pár év után

Magyarországon ezt az autót kb. kétféleképpen tudnád használni:

1. magyar rendszámot teszel rá

2. eredeti rendszámmal használod

Ha utánanézel, láthatod, hogy egyik sem épp könnyű/legális mutatvány.

Jójó ez most egy villanyautó szartozó post ami amúgy hidegen is hagy mert nem érint, de ha jól értem, akkor ez egy használt autó volt. Innentől kezdve lutri az egész. Vehetsz Audi-t, Mercit, Tesla-t vagy Dacia-t, mindnél benne van a pakliban, hogy használtan egy hulladék.

Ezért nem vettem használt kocsit (volt 1 amire az idegeim rámentek), van 2 Daciánk, mind2 újonnan lett véve. Az első egy fapados 2018-as mcv, de tökéletesen működik. A legutóbbi egy másfél éves Jogger, hát azzal vannak gondok és balhék, viszont 3.5 éven át még full garanciális. Illetve a karbantartása se egy milliós tétel.

Ja, érdekes. Most szar a használt. Amikor én arról blogoltam, hogy csak újat veszek, én voltam a világ legnagyobb hülyéje. :D

Szóval, egy 5 éves Tesla lutri ... Ami sosem romlik el, amihez nem kell szerviz (ezek mind itt hangzottak el (állítólagos) Tesla-tulaj "szájából") ... Csak az akku tud szarrá menni, de az se, de ha mégis ... 8 évig az se gond. Ez is itt hangzott el. A türelem szót sem emlegették. Pedig az is kell hozzá.

Továbbá, amikor azt mondtam, hogy szar a szervizhálózata (kb. nincs), akkor is én voltam a hülye. Valaki Szegedről Bécsbe vitte a szarát javíttatni: "mi ezen a furcsa?" :D

Ha pedig mégis szervizbe kell vinni és két új autó ára a javítás, akkor szokott jönni, hogy Pilisbivajbasznádon a Józsi a Mekk Elek Bt-ben! Majd az megbőrözi! Oszt' jó lesz! :D

Ja, és #sosegyulladki!

🤣

trey @ gépház

Nmtom, én nem nagyon kommenteltem eddig a Tesla-s postjaidhoz.

 

- Vannak olyan idióták akik azt szokták hangoztatni, hogy az új autó rossz befektetés.
Ezek általában fillérbaszó idióták akik megveszik 3Ft-ért a cuccokat és 3.3Ft-ért akarják eladni később. SzerinteÉn nem befektetésnek veszem, azért fizetek több lóvét és inkább egy egyszerűbb műrkát veszek, hogy megbízhatóbb legyen. Ne kelljen úgy beülni, hogy fosok, mikor rohad le alattam. (Ez mondjuk most a Jogger-nél megingott kicsit, de bízom benne, hogy megoldják, kapott egy ultimátumot a márkaszerviz)

- 5 éves Test == garanciaidőn túlfutott, kétes előéletű jármű. Nem tudod, hogy mi volt az előélete, ki és hogyan használta. Gyanítom, hogy külföldről behozott járgány. Ez bizony lutri. Én s sose mondtam hogy sose romlik el, és szerintem más se, ha valaki mégis ezt állítja, az egy idióta.

- Szervizhálózat, ez egyéni döntés. Ebbe kár beszélni, aki vásárol, ezzel legyen tisztában.

- Karbantartűsi díj, erről beszéltem én is. Ha van pénzed majomra. Engem szeretnek lenézni a Dacia miatt, de relatíve gombokért dolgoznak rajta márkaszervizben. Ami drága persze egy sufnishoz képest, de mondtam a majmot.

Hát, köszi, hogy megerősítetted, amit én évekig mondogattam.

Felpontozó jaku azért érdekes, mert ő nem hisz a márkaszervizben, ráadásul "a Tesla sose romlik el" mozdony masinisztája :D

Mindenesetre, a "sose romlik el" és az "ennek nem kell szerviz" állítások cáfolata elég gyakran jön elő a hírekben :D

trey @ gépház

Diagnosztikára vár, de az autó eközben elküldi az utastér felvételét a központba.

Leforditva hetkoznapi benzines/dizel nyelvezetre ezt a fantasztikus totalcaros amokfutast:

Van a hahu-n hasonlo parameteru es aru, mukodokepes, bevizsgalhato, gyari allapotu elado auto 20-30 db, de en megveszem normal piaci aron azt amelyikben motort kell cserelni es jelenleg mukodeskeptelenul all a kereskedo udvaran, de en ne aggodjak semmit mert a kereskedo majd megjavittatja es minden jo lesz.

Innentol dontse el mindenki magatol hogy pontosan kivel is van baj a sztoriban, az autogyarral vagy a vevovel :)

Nagyon jó kommentek vannak a Facebook-on a cikkhez, csak párat olvastam, de gondolom jönnek fel szakmányban a sztorik, hogy melyik autóval mennyi idő volt a szerviz:

Nekem egy 32.000 km-t futott, 4 éves Merceses-Benz E osztályom vár motorcserére. 3 hetet állt otthon, mire egyáltalán arra kaptam időpontot, hogy bevitethetem a márkaszervízbe, hogy rá tudjanak nézni. Most már újabb 3 hete ott van, de még a motor sem érkezett meg….

-

jártam így dizel forddal: garanciális hiba (1 éves volt az auto amit újonnan vettem 2022ben) az alsó kuplung munkahenger folyt, elfogyott a fekolaj (legalábbis az a része ami a kuplungot működteti, nyugalom, fék volt). Hívom a markaszervizt amikor beesett a kuplung hogy most mit is csináljak, mikor vigyem be. Válasz: nehogy ratoltsek fekfolyadekot, mert garancialis a hiba, a szakszerűtlen beavatkozás (mármint a tipusazonos fekfolyadek ra töltés) garancia vesztést okoz, küldik a trailert - ingyen. Másnap hívom őket: a diagnosztikára 3 hét múlva kerül sor, csere auto nincs. [...] Nem lett meg, a 3 hét után közöltek, hogy komplett kuplung csere also-felső munkahengerrel, mert ez az előírás az alsó munkahenger hibája miatt. 4-5 hét mire az alkatresz megjön, addig szíves turelmemet kérik de mivel az autót meg bontották, elvinni nem tudom. Csere auto továbbra sincs, az amúgy is csak a javítás (par óra) idejére jár, a várakozási időre nem. Végül közel 3 hónap után kaptam vissza

-

OPEL. Bár épp kisbetűvel kellene írni, hogy minél kevesebben emlékezzenek erre a … 4 éves az autó, az elmúlt kettő nyáron nélküle oldottuk meg a nyarakat, az idén vele, mert a júniusi hibát szeptemberre ígérik megjavítani.

Ó, amikor már a Facebook pöcegödrébe kell menni erősítésért :D

Ó, nem rosszabb, mint a hup pöcegödre. :D

Ennyire kellemetlen a "sose romlik el" EV-téma?

Ah, a jó öreg szalmabáb érvelés, classic trey. Idéznéd, ahol azt írtam, hogy sose romlik el egy EV? Megvárom.

Ó, nem rosszabb, mint a hup pöcegödre. :D

Ó, a classic "itt minden szar, de azért itt rohadok 20 éve 0-24-ben _Franko_ érvelés! :D De. Sokkal rosszabb.

Ah, a jó öreg szalmabáb érvelés, classic trey. Idéznéd, ahol azt írtam, hogy sose romlik el egy EV? Megvárom.

Na, megint jön a jó öreg autizmus :)

trey @ gépház

Én nem is értem a nyitónak ezt a nagy erőlködését. Mit akar bizonyítani és kinek? Amikor autót vesz az ember, a kérdés valahogy így merül fel:

Mennyi pénzem van rá? -> 39 millió

Mennyit fogok menni vele évente? -> 50e km

Van lehetőségem otthon, munkahelyen tölteni? -> Van

MB E osztály, BMW X5 vagy Tesla Model X?

Mivel a vállalkozásom földjei Mezôcsát, Mezôtúr, Csorna, Szerencs külterületein vannak, és mérnöki szolgáltatást az egész ország területén végzek, az az 50e km nem csak hobbit tartalmaz.

Az hogy intéztem egy nyilvános töltöpôt egy ezzel foglalkozó céggel, és fizetek minden kwh-ért miért lenne adócsalás?

Idegbe mentél?

házaló porszívóügynök.

Saját földjeimet menedzselem balfasztrey, és vannak munkáim mindenfelé az országban cégeknél!

Nem home office-ból kéne ezt csinálnod?!

És igen van HO is gazdagon, de robotot programozni, vagy gyártósori Run@Rate-et csinálni nem lehet HO-ból! Nem sok rálátásod van mérnöki munkára öcsém!

Irodából. Ezt azt telepítek ide-oda.

Ez ilyen trey-féle határozatlansági elv... :D

Ha azt kell ütni, hogy épp a helyszínre kell menni, akkor gép előtt ülve csinálod irodából; ha azt kell ütni, hogy gép előtt ülve meg lehet csinálni akár HO, akkor meg a helyszínre kell menned hirtelen, mint a tűzoltóknak... :D

Hát, szerintem az lehet, hogy a zavaros fejedben összekeverednek a dolgok.

Szerinetem is az lehet, hogy a zavaros fejedben összekeverednek a dolgok. :D

Illetve az, amikor magamról személyesen vagy arról a szakmáról írok, amiben én és a kollégáim dolgoznak.

Na, ilyen szökőévente van egy-egy... :D

Nincs ezzel baj, hiszen neked kb. fogalmad nincs ezekről a dolgokról.

Nyilván. Te vagy a főszereplő és mindenki más NPC. De az is lehet, hogy te vagy a bohóc a cirkuszban. Vajon melyik lehet... :D

Hagyd. Sose látott ő még utazó mérnököt. A komfortzónája a saját börtöne. :)

Szerintem 5 célállomásnál nincs több Trey autós navigációjában. Gyalog meg maximum az irodába megy. Tömegközlekedési eszközre évente 2-3 alkalommal ül. Világlátott ember, naaaa. :P

trey fizetése:minimálbér+céges autó ingyenes megôrzése magán célra használat esetén tankolása... lehet még menetlevelet is kell írnia... De egyszer majd megveheti az öreg vasat. Feltéve,  ha nem kell másnak is... Meg ha nem baxák ki...

Á, dehogy! Munkanélkülin vagyok! 🤣

Kellemetlen Tesla témákhoz valami?

  • még a szaldós napelemesnek se kell
  • egy darab szervizzel próbálnak meg kiszolgálni 8000 + a használt ramatyok autót

?

Ezekkel a bohóckommentekkel próbálod elterelni a figyelmet a tréről?

trey @ gépház

Eddig sem akartam Teslát, de most sem fogott meg.

hup.hu##article[data-comment-user-id="16401"]

hup.hu##article[data-comment-user-id="4199"]

Azért azt is tegyünk hozzá, hogy a fórumokban csak a kirívó eseteket lehet olvasni. Nekünk egy leaf-unk van és három év alatt még nem volt gond vele. (99% városi használatban.) Fent vagyok leaf-os fórumokon és ott is vannak rémtörténetek.

Nem tudom mi a baja a kocsinak, de ha a töltést nem veszi fel, akkor esélyes ennél is a kis 12V akku beszart.  a Smartom ugyanezt csinálja ilyenkor.

Egyébként erre igen sokan tippelnek (Totalcar és Tesla fórumon is), hogy egyszerűen a 12 voltos akku döglött meg a hónapokig való állásban, mert úgy szokott lenni, hogy a HV akkuról tölti a 12 voltos rendszert DC-DC konverteren át, viszont amikor áll, akkor relé leválasztja a HV rendszert az autóról és csak indítás előtt kapcsolja rá újra a HV akkut relével. A probléma akkor van, ha a 12 voltos akku nem tud elég delejt leadni már ahhoz, hogy az autó elektronikája elinduljon és meghúzza a relét, rendszerre kapcsolva a HV akkut, amit aztán majd tölti a 12 voltos akkut... ördögi kör. Prius körökben ezért vesznek zsebbikát, ami annyi delejt ad, amivel a relét az autó meg tudja húzni és már indul is.

Ami még erre utal, az az, hogy akár HV akku nélkül is el kell indulnia a fedélzeti elektronikának, a cikk meg úgy kezdődik, hogy "Kész szerencse, hogy a kicsi, 12 voltos akkumulátorban még akadt annyi lélekjelenlét, hogy utoljára be tudta magát zárni az autó, majd végleg elhunyt."

Szóval 95%, hogy egyszerűen a 12 voltos akku döglött meg, azt kellene kicserélni, a HV akku rá sincs kötve az autó rendszerére ilyenkor, töltés közben se.

Ahogy külföldi fórumokon is írják "VCFRONT manages some critical elements including the 12V battery which can disable the car if not working properly."

Nem tudom mi a baja a kocsinak, de ha a töltést nem veszi fel, akkor esélyes ennél is a kis 12V akku beszart.

Hankook AtlasBX 85B24LS akku 

Úgy látom 100e körül van az ára, én meg 40e körül adtam a Teslásoknak. 😢 Úgy látszik árat kell emelnem, azonnal! Egyébként biztosan nem ez a baja! Pár Model 3 elektromos javításában segédkeztem már, de a 12V-os akku hibáját szinte mindig azonnal kiírja, és már 1 hónappal előre is!

Kis akkuról megy minden a fülkében (zene, ventik, világítás)..

Ez így van. Plusz a kormányszervó, kézifék motor stb… De akkucsere után közvetlenül az 12V akkun volt 13.8V. Reggelre feltöltötte 14.67V-ra. A Smart hogy tölti a 12V akkut? (ScanMyTesla)

A Tesla tölti a 12V-os akkut is.

Fórumok/manual szerint a Tesla is csak akkor tölti a HV akkuról a 12 voltos akkut, ha menetkész állapotban van. Ha mindig töltené, akkor nem kellene külön 12 voltos akku, elég lenne a DC-DC konverter is, mert nincs indító szerepe. De üzemszerűen le van választva a HV akku: ha beszállsz, akkor csak a 12 voltos akkuról kap energiát minden, a fék megnyomására fogja csak a HV akkut a rendszerre kapcsolni. 

Nekem szolt auto egyik este, hogy 12V akksi feszultsege nem a szokasos es erdemes lenne kezdeni vele valamit.

Ehhez tartozott vagy 3 hibakod, aminek magyarazatai ezek voltak kb:

Ha 12V kiesik a rendszerbol, akkor HV rendszerrol fug uzemelni az auto, amitol nem tud idlebe elmenni es hamarabb le fog merulni.

De nekem nem kellett nyomozni, igy a hiba utani kovetkezo nap csereltek. Atszamolva 55e forint volt a csere mobilszervizzel.

(Látom te is végigmentél a jaku &_Franko_ & co. szakértőkkel a Facebook post alatti kommenteken :D)

Komolyan eddig terjed az egyetlen szakszerviz kompetenciája? Kiadtak egy nagyjavítás után egy autót, amin nem ellenőriztek egy olyan alkatrész állapotát, amitől a javítás sikeressége függ?

Hát milyen kutyaütő szerviz ez?!

trey @ gépház

Gondolom ez nem egy tömegigény ill. a többségnek sokat nem is segítene a plusz infó. Azzal kapcsolatban is vannak kételyeim, hogy a check engine után hány esetben lehetne objektíve tovább használni az autót a motor vagy más alkatrész károsodásának veszélye nélkül.

Döntési helyzeted amúgy is már a lámpa felgyulladásánál van függetlenül attól hogy neked még mit sikerül diagnosztizálni akármilyen információk alapján. Ha nem azt csinálod, amit a gyártó javasol, akkor szét fogják tenni a kezüket nem?

Gondolom az meg egyértelmű, hogy ha olyan autót sikerült választani ami szereti "szórni" az ilyen lámpácskákat, akkor menekülj a tulajdonlásától vagy lehet mérlegelni hogy amekkora élvezet, amikor ő szopat téged és nem te élvezkedsz rajta. Utóbbi esetben valóban kellhet a szerelemhez még egy hibakód olvasó is (a gumikészlet, pályabérlet mellé). :)

Szervizek engem már belevittek felesleges pénzkidobásba. Jelez egy szonda? Cseréljük ki!

Na ezért olvasom magamnak, majd reset és várom, hogy a hiba megjelenjen újra.

Egy checkengine miatt sokan leállnak, amikor lehet az csak a kipufogó végén mért valamit, ami akár a következő tankolásnál már nem is jelentkezik.

Nekem minden autómban van odb2 olvasó. Kb nálam ez olyan, mint az eü csomag.

Szervizek engem már belevittek felesleges pénzkidobásba. Jelez egy szonda? Cseréljük ki!

Ne is mondd! Amikor a Fordom először kiírta, hogy valami gond van a motorral, elvittem a szervízbe, hogy nézzék meg. Kiderült, hogy a hűtőfolyadék szintje alacsony. Persze beszedték a diagnosztika díját.

Hogy ezt, mi a csipáért nem lehet kiírni szövegesen, azt nem tudom. Azóta, ha kiírja (valahol lassan szivároghat, szóval évente 2-4 alkalommal rá kell tölteni), akkor első körben megnézem a szintet és rátöltök. De ugyanilyen semmitmondó üzenetet írt ki akkor is, amikor pl. a kuplung csereérett lett.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Döntési helyzeted amúgy is már a lámpa felgyulladásánál van függetlenül attól hogy neked még mit sikerül diagnosztizálni akármilyen információk alapján.

Persze, de a dontes egyik tenyezoje az, hogy az auto az M7 bevezeton rohad le Budaorson (100 meteres korben 3 db szerviz is van), vagy Mucsajrocsoge-alsotol ketszaz kilometerre, a sivatagban.

Annak tényező, aki szeret lutrizni és/vagy nem számít a pénz vagy úgy érzi, hogy brutál sokat veszít a várakozással és kellemetlenségekkel (maharadzsa, utazó tőzsdecápa, top bérgyilkos, kém, űrhajós, stb ;D). Akkor tudomásul veszed, hogy fizetni fogsz minden költséget a javításnál és lehet nyomni tovább a naplementébe.

A Checkengine nálam eddig vagy téves riasztás volt, vagy késöbb megoldandó probléma. Jellemzően a nem tökéletes égés miatt jelez. Ha minden henger megy, a motor nem dadog, töltés van, a folyadékszintek rendben, akkor kb mehet minden tovább. Jellemzően, szenzorok mérnek false dolgokat vagy jeladók küldenek false jelet. Ez befolyásolja károsanyag kibocsátást, de lábon elvihető a szervizbe.

Pl egy főtengely jeladó rakoncátlan, akkor kb 2-3 szenzor bevisít. Ilyenkor a béna szerelő elkezdi a szenzorokat cserélgetni, te meg hetente vendég vagy nála. Én loggolom az eseményt, resetelem a komputert, mire szervizbe megyek már van pár log ami visszatérő hibára utal.

https://www.facebook.com/reel/1462508291098872

 

Mostani utamon amióta Lecceben vagyunk a V Klasse dobott 2x chechengine-t. Mindkétszer pillanatnyi turbo hiba. Ez lehet egy kis korom, amitől a fordulat nem volt egyenletes. Hazafelé 1700 km, majd kiég. MIvel van ODB2 olovasóm, így nem volt pánik. Kiolvas, lefotóz, reset. Nem rohantam szervizbe, ahol megörülnek, hogy hülye vagyok és felszerelnek egy új turbot. Kétszer vett el 1 percet az életemből.

Lehet tudni, hogy ez milyen marka/tipus lenne? Marmint modern autok mar kiirjak a magyarazatot is a hibakod melle az oke es igy nem kell hibaolvaso. De fel sem merulne bennem, hogy letezik olyan auto, amiben valami nem mehet tonkre, akar sajat hibajabol vagy kulso tenyezok miatt. Minimum 12V akksi beszarhat, ha mas nem is.

Megnézed a te kontinenseden futó megbízhatósági felmérésben a mezőny első 5 helyezettjét és választasz egy nem problémás motorral felszerelt típust. Kész.

Senki nem mondta, hogy van olyan ami nem romlik el. Nekem az a gondolatvilág nem tetszik, amiben egy nagy értékű autó birtoklása mellett hibakódolvasóval és típusspecifikus hibaismeretekkel felvértezetten kell elindulni reggelente. Én nem értek és nem is akarok érteni az autóhoz mély műszaki szinten, a szerviz helyett se szeretnék döntéseket hozni, de ahogy korábban írtam: meg tudom érteni, ha valaki a kényelem, szépség, teljesítmény, divat, szomszéd vagy más szempont alapján más fajta kompromisszumot köt. :)

Mostani utamon amióta Lecceben vagyunk a V Klasse dobott 2x chechengine-t. Mindkétszer pillanatnyi turbo hiba. Ez lehet egy kis korom, amitől a fordulat nem volt egyenletes. Hazafelé 1700 km, majd kiég.

Kellemetlen fészkelődés a Tihanyi Árpád u. 2. ben a TCO székében. Egy német prémium, random hibákat dobál és kormolódik! 🤣

Oké. És mi tart e probléma behatárolásán (megállapítják, hogy tényleg ez a probléma) augusztus elejétől szeptember végéig? Egy autóvillamossági szerelőnek ez kb. 3 perces munka. Ha a diagnosztika kiírja, akkor egy laikusnak (kb. munkafelvevő a szervizben) 1 perc.

trey @ gépház

:D

Azért te is sejtheted, hogy nem ez a baja. Ennyire nem lehetnek hülyék.

Kb. ahogy lenni szokott, az első TC cikk után hanyatt-homlok rohantak az autóhoz:

Te Feri! Dobj el mindent! Fent vagyunk a TC-n! Azonnal nézd meg annak a szerencsétlennek, amelyik világgá kürtölte, hogy mi a retkes van vele és nem is akarom itt látni azt az autót!

Szerinted, ha csak ennyi baja lenne, nem lett volna fent másnap a bagatellizáló cikk, hogy

Az ügyfél megkapta az autóját se perc alatt, miután szakképzett kollégáink kicserélték a 12V akkut. Szolgálunk és védünk, <random bullshit a márka nagyszerűségéről ....>

De. Szóval vagy nem ez a baja, vagy ott irtó hülyék dolgoznak PR oldalon.

trey @ gépház

Szar a kábel, szar a töltő is benne van. Nem vagyok az autó mellett, max tippelni tudok.

Alapvetően az EV-nek kevesebb és sokkal drágább baja szokott lenni. Szumma a végszámla nem.lesz olcsób. Jaguar I-Pace eseten nincs 1.5 milla alatti javítás, mert kb ennyibe kerül a legolcsóbb modul.

S így foszlanak köddé az

  • nem kell szerviz (mondjuk, ezt lehet még a Tesla forgalmazók is elhitték, nincs is több, mint 1 darab :D)
  • nincs annyi alkatrész, tehát olcsóbb az üzemben tartás
  • nem megy sose tönkre
  • stb.

nagyotmondások.

trey @ gépház

Maradványértékhez:

[...]

Az elektromos autók támogatásával és jövőjével kapcsolatos bizonytalanság ugyanakkor továbbra is akadályt jelent az elektromos autó vásárlását fontolgatók számára. Ezek a tényezők az elektromos autók alacsony maradványértékével együtt hozzájárultak a júliusban tapasztalt visszaeséshez - mondta Felipe Munoz, a JATO Dynamics globális elemzője, utalva arra, hogy

az elektromos autók eladása júliusban csökkenő tendenciát mutatott.

A Tesla, a világ legértékesebb autógyártója továbbra is domináns szereplő a piacon, de a hagyományos autógyártók, például a BMW és a Volvo egyre nagyobb teret hódítanak, egyes jelentések szerint Elon Musk vezérigazgató megosztó személyisége is befolyásolja a Tesla megítélését.

A jelentés szerint 139 300 új elektromos autót regisztráltak a múlt hónapban, ami 6%-os csökkenést jelent 2023 júliusához képest, az elektromos autók piaci részesedése ezzel 13,5%-ra csökkent az egy évvel korábbi 14,6%-ról.

Link: https://www.portfolio.hu/uzlet/20240822/sajat-piacan-verte-meg-a-teslat…

trey @ gépház

Szerintem vagy irtó hülyék dolgoznak PR oldalon, vagy inkább Magyarországról senki. A másországbéli PR-ost meg nem érdekli a TC.

Az is lehet, hogy nincs sehol egy darab PR-os sem. Amit az interneten olvastam, annak alapján internetes sírással, Teslára telefonálással, TC-be írással nem lehet felgyorsítani semmit. Egyetlen megoldás létezik, ami néhány embernek működött, és gondolom sokaknak meg nem: Írni kell twitteren személyesen Elon Musknak. Ha az ő ingerküszöbét megüti a dolog és ő rászól az embereire, akkor mindent azonnal megoldanak. Egyébként meg várhat a kedves ügyfél, sokszor hónapokat.

Mielőtt valaki félreérti, nem magyar példák, hanem USA-i példák alapján vontam le ezt a következtetést.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Egyik ismerősöm ezt a Cascót használja: https://hellocristo.hu/

Kapott egy OBD-be dugható dongle-t, ez kapcsolatban áll a céggel, ezen keresztül számolják a használatarányos biztosítást, de pld. mutatta, hogy egyik nap jött a telefonjára riasztás az appon keresztül, hogy valami hiba van (DPF), miközben az autó semmit sem jelzett ki. Szól pld. az alacsony akkufeszültségért is.

Tudom, vannak külön is ilyen olvasók, de neki ez a Casco mellé így egyszerűbb, mert nem kell nézegetnie, hanem ha valami gebasz van, kap egy popupot.

Mondjuk, ha ez a baja, nem tudom mi a szánalmasabb, estére eldöntöm:

  • az, hogy a szervizbe trailerezve az autót nem cserélték ki neki azonnal az akkut (egy ICE autónál mennyi is egy akkucsere a szervizben? 20 perc is megvan az?! De, van nekik raktáron ...)
  • vagy az, hogy ennek a hibának a behatárolására (érted: nem a javítására ...), másfél hónapot jeleztek vissza :D

Tesla-fanboyok majd eldöntik, hogy melyik válasz tetszik nekik. Attól tartok, hogy ... :(

trey @ gépház

A VW márkaszervízben a féknyergen felejtett 10-es kulcs esete, a hozzá körített hazudozással az meg van? 

  • vagy az, hogy ennek a hibának a behatárolására (érted: nem a javítására ...), másfél hónapot jeleztek vissza :D

Alaposan meg fogják vizsgálni az autót, ahoz meg idő kell! Nincs rosszabb, amikor a 1r user hazabassza az autóját, aztán veri a tamtamot a szervízben, hogy nekem tegnapra kell, mert mennyire szar így a szervíz. Megmondták pontosan mikor fognak választ adni. Várj türelemmel, és addig told a full kretént szigorúan munkaidőben! Mert n fő szakmérnöknek átvizsgálni az autót 2 hónap, 10*n fő szakmérnöknek átvizsgálni nem 0.2 hónap! Ha csak akkupakk cserét kérsz a már nem garanciális verdádra, akkor nem fogják neked az akkucserénél atomjaira szedni és átnézni, ha amúgy nem mutat hibát a diagnosztika. Kicserélik az akkupakkot, amit kifizetsz, aztán ha nem jó, amjd beviszi a jobbágy 2 hónapra diagnosztikára...

🍿🍿🍿

/me ásít, nyújtózik

Ja hát unalmas már az a sok átbaszás, amit a "márkaszervízben" osztogatnak. Mondjuk te valamiért vevő vagy a "prémium" életérzésre. Van is itt róla egy nemgyenge fércmuka.

amit ott kaptatok

Mit kaptunk a Total Commandertől?

a szervizbe trailerezve az autót nem cserélték ki neki azonnal az akkut

a hibának a behatárolására másfél hónapot jeleztek vissza

Szerintem az történt egyszerűen, hogy bevitték az autót, és bekerült egy sor végére. A sorban előtte lévő autók és az átlagos cycle-time alapján azt becsülték meg, hogy majd másfél hónap után fognak egyáltalán ránézni. Aztán simán lehet, hogy akkor majd 20 perc alatt behatárolják a hibát és kicserélik a 12V-os akkut.

Igen, szerintem is ostobaság. Én biztos nem így szervezném a munkát.

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Ez az a taxis genyó, aki bemegy a gyorsétterembe junkfoodért, és helybenfogyasztásra kéri aztán felkapja az egészet és elviszi. 100ft-on cigánykodik. 
És habzó pofával fröcsög, ha várnia kell a szervízre a kóklányolt olcsósított szarával…

Varjal mar egy picit. Hivatalosan (= ezt mondja a marketing-gepezet) a +100 forint azert van, mert csomagolas, meg kornyezetvedelem, meg sok a hulladek, meg fasztudja. Ha te bemesz a kajaert, es kiviszed a ket kis kezeddel az utcara, csomagolas meg akarmi nelkul, akkor teljesen jogos, hogy ne fizesd ki a szazast. 

Azért nem veszünk Magyarországon Teslát, amiért iPhonet sem.

Lehet nem ismeri a 230-at, csak a 110 V-ot :D (nyilván nem így van)

Csúnya képlet az biztos. Azért vannak Hyundaiok, BYD Seal majdnem ennyibe kerül, Stallantisnak is már vannak használható autói és lesznek is még.
Nem tudom... én egy Tesla után nem dobom hanyatt magam. Direkt nem írtam német hulladék villanyosokat, de talán a BMW ott tud csinálni használhatót már.

Az a baj, hogy sokan azt gondolják, hogy a Tesla az bezzeg nem romlik el. Nem a ló..szt nem. Minden elromlik. Ilyenkor meg megy a rinyálás.
Sajnálom egyébként. Ha már ezt kiküzdöd, akkor ne add el, de álljon itt tanulságképpen ez a sorozat a jövőt illetően mindenki számára. 

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...