Tesla-sok! Az istenért! NE csavarjatok vizes rongyot a töltőcsatlakozóra!!!

Ígérem, ma az utolsó, de az annyira szégyen, hogy szekunderem van tőle :P

Hozzászólások

Szerkesztve: 2024. 08. 22., cs – 15:55

Eleve, miért kell ilyen hackekkel foglalkozni?!?

Tesla válasza az értelmi fogyatékosoknak:

trey @ gépház

Nevezd át a HUP-ot Tesla Okádó Felületté. HUP>TOF nem sokmindent kell átírni. Gáz ez már nagyon, szerintem.

Ő csak egyszerűen azt hiszi, minél többször írja le és minél több indokot talál, akkor az ő elképzelése az igazzá válik mágikusan. 
A hiba csak ott van, hogy ugyan van az eredeti EV hozzáállásában ami simán megállja a helyét, de teljesen félre van menve az okokkal és a jövővel kapcsolatban.
Hagyd, had játssza ki magát. Így a jó, levezeti a frusztrációt. 

Mondjuk ezért nem tudom hibáztatni, a Tesla, meg a Cybertruck okádék autók. Úgy értem, hogy nem csak seggrondák, de vicc ez, ami velük megy, nem lehet vele fékezni, elszabadulva halálos baleseteket okoz, korán megy tönkre az aksi, nem tölt hidegben, ránézni se szabad, mert árt neki a szemlenyomat, stb..

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Pedig hozzá is tenném, hogy én nem vagyok EV ellenes. Igen, megvannak a hátrányaik, de sajnos az EV a jövő, a benzines szisztéma nem működtethető egy pár évtizednél tovább. Jelenlegi árakon nem vennék, de elvi síkon nem ellenzem őket. Csakis a Tesla meg Maszk Ilonka hülyeségei vannak ellenemre.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Ez ilyen, ezt minden kritikusan gondolkodó ember látja. Ha ráadod az áment, ha nem. Azt is elismerem, hogy az EV-k továbbra is elég korai stádiumban vannak, az egész technológia érettsége még jóval elmarad a benzisen-dízeles ökoszisztémától, és itt nem magára a motorra, autóra gondolok, meg nem is csak az aksitechnológiára, hanem töltőkre, ellátottságra, stb.. Így még bőven korai ítélkezni felette, főleg, hogy egy szinten túl úgyse lesz más alternatíva. Majd ha azt még trey megéli, szerintem elbujdosik szégyenében, ha neki is EV-t kell majd vezetnie.

Persze Ilonkának nem csak a Teslás, hanem mindenféle hülyeségét utáljuk, shitcoinmajmolástól az Twitter/X-rombolásáig mindent.

Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”

Csak azt kellene elfogadni, hogy van akinek az EV tokeletesen megfelel elso autonak is, mert mondjuk napi 1-200km-t megy maximum, es este otthon ra tudja tenni toltore az autot. Innentol kezdve a jelenlegi okoszisztema mar most is megfelelo. Attol fugg honnan nezed a dolgokat.

Musk != Tesla.

Sajat magamnak is hazudnek ha azt mondanam, hogy szar autok. Nem szarok, rohadt jo autok... Ez van. Musketas agymenesei ide vagy oda.

A frászt, a gázautót is úgy kell tölteni PB-ről télen, hogy bele kell állítani a palackot egy vödör forróvízbe!.. :)

"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség

Jó, hát azért tömegek tettek mágnest a benzincsőre, meg olajlecsapató hengert a motortérbe, mert ezektől csökken a fogyasztás, szóval az ilyen kaliberű értelmetlen hekkelés nem a villanyautókkal jelent meg.

Mikor az emberi hülyeség leleménnyel párosul, abból mindig ilyen remek megoldások születnek.

Én csak azt nem értem, hogy amikor az első valaki rájött, hogy ott vagy egy hőszonda, ami alapján szabályozza a töltőáramot a rendszer, akkor ahhoz valamennyire érteni kellett az elektronikához. De annyira már nem értett hozzá, hogy ettől valami károsodhat, felgyulladhat, akármi? Hogy az a hőszonda nem szivatásból, hanem okkal van ott? Hogy a villanyautók egyik fő selling point-ja a töltési sebesség, és egy gyártó sem olyan hülye, hogy direkt lassítsa, pláne ilyen kijátszható módon (mikor tisztán szoftverből ezerszer egyszerűbb ezt korlátozni, ha az lenne a cél)?

Azt írták, hogy olyan a konstrukció, hogy a melegedő kábel és a vizes rongy között van a hőmérő, így a hőmérőt hamarabb és jobban le tudja hűteni a rongy, mint a kábelt (amit igazából nem tud számottevően hűteni).

disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.

Egyébként vizes rongyot tenni rá tényleg hülyeség, mert az nem párolog eléggé a hatékony hűtéshez.

Jó lucskos benzines rongy, és egy szigorúan kommutátoros ventillátor, az a legjobb! :-)

Ezert is jo a HomeOffice: kevesebb EV kell munkaba jarashoz, kevesebbet vesznek, es kevesebb gyullad ki.

A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?

Víznek az átfolyását lehet mérni úgy, hogy szigetelt csőben mágneses térben halad a víz, és a benne indukált feszültséget méred, meg persze mágneses tér nélkül az elektródpotenciált, de attól tartok, ez nem az az eset. :)

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Ez pontosan így van. Korábbi munkahelyemen csináltunk ilyen átfolyásmérőket. :)

Persze itt a benzin eleve szigetelő, meg gondolom, valami varázslásról, megdelejezésről lehet szó. Pusztán eszembe jutott a mérés, ezért írtam, nem az ostobákat védem.

tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE

Jajjj már. Ez egy unalmas videó. Én legalább azt vártam volna, hogy kigyullad a kábel vagy a csatlakozó, netalán agyonvágja az embert az áram.

Mi lesz a következő "találmány"? Kábelre pattintható hűtőborda ventilátorokkal? :D

De ott a hűtés úgy van kialakítva, hogy még véletlen szivárgás se léphessen fel. Továbbá tudnak olyan hűtőfolyadékot használni, ami nem vezeti az áramot.

Ez a "becsapvizezem a rongyot és rátekerem" egy igazi Darwin díjas megoldás. Az ilyeneket nem tudom sajnálni, ha agyonvágja az áram vagy ha kigyullad az autójuk. Ugyanígy nem sajnálom azokat, akik LPG / CNG-vel "játszanak" a legalapvetőbb biztonsági előírásokat áthágva.
Tudom, szívtelen vagyok.

Amikor meg jartam benzinkutra (2 eve csak konnyiteni maganon), lattam egy idosebb holgyet, aki a ferje helyett tankolt amig az bement fizetni. A ferje instrualta elotte, hogy minden decilitert ki kell csavarni a toltokabelbol. Igy amikor beletankolta az 5000 forintnyi uzemanyagot a holgy, a pisztolyt a toltonyilasban hagyva vegig emelte a csovet, hogy kifolyjon minden csepp uzemanyag belole. Szegenyeknek az elkerulte a figyelmet, hogy a toltopisztoly zart allapotban mar nem eresz uzemanyagot.

Ezt a sztorit egy belsoegesu autokat fikazo temahoz akartam beirni, de ugy latom itt enki nem olyan hulye, hogy nyisson eggyet. Gondoltam itt jo lesz.

Azért ez egy szép látlelet az EV-technológiáról ... hogy melegben a töltést meg kell regulázni, nehogy felgyulladjon a gecibe az egész. A paraszt meg vizes rongyokkal észérkedi meg, hogy telibe' szarja a gyári védelmet ...

trey @ gépház

jaja, jol mondod, azok a kurva termeszeti torvenyek. egyszeruen nem tudunk 20-40%-nal hatekonyabb robbanomotort fejleszteni, pedig az ICE technologia tobb mint 100 eve "fejlodik". engem egyebkent az a regula is kurvara zavar, hogy bar nem dohanyzom es nem tankolok, de nem szivhatok el egy cigarettat tankolas kozben. erre se volt kepes az ICE ipar, hogy olyan uzemanyagot allitsanak elo, ami nem egheto.

meg az is lehet, hogy tuzveszelyes lenne, nem? marmint az aram szabalyozasa nelkuli elektromos auto toltes.

a posztjaidrol a "nyuszin van/nincs sapka" orok klasszikus jut eszembe. megmosolyogtat... a hozza nem ertesed.

Nem érted és játszod az értetlent. Az a problémája az embereknek, amit rendre tagadtok: LASSÚ A TÖLTÉS! Kiváltképp geci hidegben, geci melegben.

Ezt hákolják vizes mosogatóronggyal!

A problémát kéne érten! Halló! Benzin/dízel _tankolásnál_ nem kell hákolni, pillanatok alatt (nem órák alatt) megvan!

a hozza nem ertesed

Majd a te NAAAAGY hozzáértésed kimagyarázza ezt a világ viccét! Minden Tesla mellé kéne adni egy gyári microfiber rongyocskát, Tesla logóval. Azt lehetne vizezni és használni! Úgy már 1337 lenne! :D :D :D

trey @ gépház

Gondolom a nagybetus lassu toltes sajat tapasztalat. De az is lehet, hogy "olvastam a neten" kategoria. :D

Heti 7-800km-t autozok elektromossal, 96e km utan szerintem osszesen max. 20 percet vartam a kocsira netto (sajat tapasztalat). Anno benzinkuton tobb idot toltottem szabad penztarra varva, foleg amikor boldog-boldogtalan vasarolhatta az adofizetoi penzbol a regioban alacsonyan tartott uzemanyagot.

Ha van olyan dolog amiben bizonytalan vagy EV temaban kerdezz nyugodtan, szivesen satirozgatom a feher foltokat a tudasodban.

Anno benzinkuton tobb idot toltottem szabad penztarra varva, foleg amikor boldog-boldogtalan vasarolhatta az adofizetoi penzbol a regioban alacsonyan tartott uzemanyagot.

Két éve saokaknak az volt a napi rutinja, hogy benyát találjon a verdába, hogy másnap ismét elindulhasson benyakereseési körútra.

Egyszer kenytelen voltam megallni az elso magyarorszagi M1 kuton ausztra felol tankolni, a tankolas es fizetes osszesen 45 percig tartott. A tolunk delre fekvo orszagok osszes retkes autokupece ott tankolta teli a verdajat, persze azokat is amik a ketes muszaki allapotu traileren vonatoztak. A hirtelen felindulasrol ismert magyar kormany hetekig hagyta ezt a gyakorlatot, folyatva ki a penzt a zsebunkbol, mivel a 27%-os AFA azert megiscsak csorgatott vissza ebbol valamit.

Gondolom a nagybetus lassu toltes sajat tapasztalat.

A nyitó illusztráció. A TC "jaj azért ilyen szar lassú most a hidegben a töltés, mert közel van a töltőfej a garázshoz" illusztráció. Amikor egy töltőállomás tele van és a töltőáramot úgy osztja el az autók közt, hogy mennyik van jobban lemerülve, illusztráció. Hagyjad már a tereléseid :D

Heti 7-800km-t autozok elektromossal, 96e km utan szerintem osszesen max. 20 percet vartam a kocsira netto (sajat tapasztalat)

HAHAHA.

Anno benzinkuton tobb idot toltottem szabad penztarra varva,

Ja, feltalálták az automata kutakat. Úgy 10+ éve még errefelé se szenzáció már.

Ha van olyan dolog amiben bizonytalan vagy EV temaban kerdezz nyugodtan, szivesen satirozgatom a feher foltokat a tudasodban.

Miért kellett rászólnia a Tesla-nak az ügyfeleire, hogy NE tegyenek vizes rongyot a töltőpisztolyra?

trey @ gépház

ROTFL

:D

Ha 5 perc lenne egy teletöltés, minden bizonnyal nem kísérleteznének. Amikor retek melegben azt írja ki a gép, hogy órákat kell szobrozniuk a kaliforniai napon, akkor jönnek a trükkök!

Én még sosem csavartam benzines töltőpisztolyra vizes rongyot, de ezek után kipróbálom !!!! :D

trey @ gépház

Ha 5 perc lenne egy teletöltés, minden bizonnyal nem kísérleteznének. Amikor retek melegben azt írja ki a gép, hogy órákat kell szobrozniuk a kaliforniai napon, akkor jönnek a trükkök!

Ki és mikor ígért nekik teletöltést? 

 

Én még sosem csavartam benzines töltőpisztolyra vizes rongyot, de ezek után kipróbálom !!!! :D

Nem is olyan régen volt, hogy keresni kellett olyan benzinkutat ahol volt dízel üzemanyag.  

Nem is olyan régen volt, hogy keresni kellett olyan benzinkutat ahol volt dízel üzemanyag.  

Ja, meg olyan, hogy az Adriáról nem tudtak hazajönni, 4 órát aszalták magukat a forró betonon, mert a töltőfejek "itt az Amper, hol az Amper" játékot játszottak :D :D :D

De ennek mi köze a jelenlegi témához?

trey @ gépház

De ennek mi köze a jelenlegi témához?

Ha az eredeti téma "nézd már megint igazam van az összes Teslas hülye, és a Tesla töltése egy kalap szar és egyébként is az EV úgy ahogy szar, ahogy azt megmondtam" akkor semmi.

Abban nem tudok segíteni, hogy ha leírom akkor sem érted. Leírtam, hogy mindenhol vannak hülyék, valamint hogy minden technológiának vannak palacknyakai, csak az egyik mögött lévő dolog sok évtizedes múlttal rendelkezik és így is van olyan, hogy havária van, míg a másik pedig egy folyamatosan fejlődő infrastruktúra. 

Szóval, ha csak épp az az igényed, hogy hangosan bólogassunk, akkor abban nem tudok segíteni. Bocs. 

Nem kértem segítségedet, de a véleményed szívesen elolvasom a témában. Egyelőre az írásod nagy része nem a témával, hanem - meglepetés - velem foglalkozik. :D

Szóval, ha van valami a témához ... akkor nyugodtan vezesd elő.

trey @ gépház

Két dolog,

Első az, hogy Trey-t nem érdekli, ha van olyan vélemény ami nem az ő általa tisztelt "többségi" véleményt reprezentálja, egyszerűen nem megy át a szűrőn. Ha döntött, akkor az szinte megváltoztathatatlan. (egyébként ez egy jellemző hiba azoknál akik bizonyos ideje döntési pozícióban vannak erős kondicionálás szükséges hozzá hogy ne ess bele). Az, hogy te saját példát (tényt) említesz, azt ugyanúgy leszarja, mivel akkor te vagy a kivétel (igen akkor is, ha csak érintőleges tapasztalata van)

A másik dolog, pedig, hogy szerintem ez a "mennyit várok az autóra" rövid távon növekedni fog ami egy picit majd fenn is tartja a hullámhatást. Hogy aztán ténylegesen olyan technológia vegye át a helyét ami kérdés nélkülivé teszi a kérdést. 
Ez az átalakulás hatalmas pénz, szóval nem 5 perc lesz. Szóval biztos több "negatív" tapasztalatod lesz 5 éves távlatban. 

A vizes rongyos témához felejtettél el valamit hozzátenni érdemben ...

(illetve, ma még nem néztem, de az Anonymous-féle a Patek és Óbudai témához tettél-e valamit, az is időszerű lett közben ... az sem ment át 2 éve a szűrődön :D -> új fejlemények vannak!!! :D)

trey @ gépház

Ne vergődjél, annak negatív hatása van rád mentálisan. Add ki a feszkót, mutasd meg hogy "neked van igazad", senki nem fog ebben gátolni. 

(kb leszarom mit gondolsz ezekről a témákról.
Az elektromotorral hajtott autókkal kapcsolatosan, ahogy kifejtettem, kialakult véleményed van, némi igazság van benne, de teljes vakvágányon vagy miért. A probléma amit sokszor fejtegetsz az minden fejlődő rendszernél előjön (túl gyors fejlődés okozta megtorpanás)
A másik tereléseddel kapcsolatban, ahogy sokszor kifejtettem, minden politikusról negatív véleményem van. De ha 3 év kell ahhoz, hogy egyáltalán bármit csináljon a rendőrség akkor felmerül a kérdés milyen politikai egyességek sérültek és kinek a tyúkszemére léptek ezek és mivel és valószínű, hogy semmi köze a gyanúsításhoz :). Engem ez érdekel. Én látom téged nem.)

A heti 7-800km-hez mennyi töltikézésre van szükség? Elég hozzá 20 perc? (összesen)

Milyen töltőt használsz? Amikor elmegyek vásárolni, gyakran belefutok, hogy lóhalálában kell kivágtatnom a kocsihoz, mert véget ért a töltés. Ezt hogyan kell számolni? 0 perc töltésnek, mert nem is a töltéssel foglalkoztam, vagy 1 perc töltésnek, mert ennyi leparkolni, bedugni, kihúzni, elindulni? Vagy 20 percnek, mert ott hát na...

Dodzsemes ismerőseimnél az az alap, hogy vásárolni oda mennek, ahol töltő van, szórakozni oda mennek, ahol töltő van (a közelben), utazni úgy utaznak, hogy a töltőket nézik, és azoktól függően választanak útvonalat....

Szóval a 7-800km-re elegendő töltikézés mennyi plusz időt is igényel? Azzal együtt, hogy pl. nem a sarki csemegébe megy el vásárolni, hanem a másik boltba x utcával odébb, mert ott van töltő, és ha szerencséje van, akkor fel is dughatja az egyikre...
 

Dodzsemes ismerőseimnél az az alap, hogy vásárolni oda mennek, ahol töltő van, szórakozni oda mennek, ahol töltő van (a közelben), utazni úgy utaznak, hogy a töltőket nézik, és azoktól függően választanak útvonalat....

Ha a dodzsemes ismerőseid olyanok, akkor már az EV-sek is olyanok lennének?

Szóval a 7-800km-re elegendő töltikézés mennyi plusz időt is igényel?

Ez főleg két dologtól függ: a töltő teljesítményétől, és az autó töltőjének teljesítményétől. Ahol a két telesítménygörbe metszi egymást, ott lesz a töltési munkapont. A teljesítményből, meg egyszerű fizikai képletekkel ki tudod számítani a töltési időt is.

Van tapasztalatom dodzsemesekkel, és bizony ők tudat alatt akár, de így használják az autót... Mintha én az OMV+Spar shopba járnék vásárolni, mert ott lehet tankolni... :-D Ja, hogy nekem bárhol az országban kb. 25-30km-en belül akad töltőállomás, ahol 10-15 perc alatt kényelmesen fel tudom tankolni csutkára az autót... Hát így jártam - nem kell sasolni, hol van benzinkút...

A benzinautód meg a kályha kategória? Leginkább fűt, mellékesen gurulgat is kicsit. Igaz kurvadrágán, és kurvára füstölve. Amikor meg lepadlózod, hosszú másodpercekig lelkesédést gyűjt, aztán lassan elkezd kicsit fyirsítani. Kurvajó mondjuk kifordulni egy forgalmasabb útra. Biztonságról meg nem is érdemes beszélni. Vagy a saját motorod basz pofán, vagy ha szerencséd van hátulról kspod a sallert, aztán a saját tankod éget el mint 12 éve az M3-ason… Jók ezek a kilátások nsgyon!

Konkrétum: dízelem van.
 

Na és. Kisárúszállítók  azok szoktak lenni. Nyilván nincs alternatívája, mert kell a platóméret. Aztán ha letelt a munkaidőd, akkor felülsz egy tiszta trollira, villamosra és azzal mész az Operába.

Tudod, én azt szeretem, ha alulról is húz, és nem kell pörgetni.

Nem hiszem, hogy azt szereted. A szex sokkal jobb ha te tolod, mintha Ő húz. A nőknek is jobb az, ha te tolod.

Ugyanolyan vagy, mint Trey, csak fekete, és fehér létezik számotokra.

Kikérem magamnak! Trey egy CTO olyan üzleti vénával, hogy Lőlő kismiska hozzá képest; én meg egy kétkezi munkás vagyok 3 mell óhelyen csapatom. Nekem monden szines, neki meg …. (erről ő tud megnyilatkozni)

"Igaz kurvadrágán, és kurvára füstölve." - TCO-ban olcsóbb, mint a tizensokmilliós dodzsemed. Ja, és nem füstölve, pontosabban nem annyira füstölve, mint a csúcsidőben beröffentett fosszilis erőművek...

"Amikor meg lepadlózod, hosszú másodpercekig lelkesédést gyűjt, aztán lassan elkezd kicsit fyirsítani."

Nem tudod, milyen autóról beszélünk, úgyhogy csak annyit hozzá, hogy elsősorban nem az számít, hogy mihez van hozzácsavarozva a bal egyes ülés, hanem az, hogy ki ül benne.

 

TCO-ban olcsóbb, mint a tizensokmilliós dodzsemed.

Ez engem nem érdekel! A "mennyi ideig töltikézed", meg hogy "mennyit kell töltikézni 600km megtételéhez" tipusú marhaságaidra reagáltam! Ezek az invalid terelések jellemzően akkor jönnek elő, amikor még nem értél el "TCO-ban jobban jövök ki amikor nyaralni megyek" tipusú másik bullshithez! Az én EV-m 4XM+ -ba került, és mivel az autó nem befektetés, hanem egy kényelmi utazási eszköz, ezért nincs értelme TCO-ról, megtérülésről és egyéb beképzelt marhaságokról beszélni! Megértem, hogy nincs pénz a kényelmi szolgáltatósakr, de azért ráülsz egy olajkályhára hogy legurulj vele az Adriára. Pedig mehetnél akár gyalog, vagy lóháton is.

Ja, és nem füstölve, pontosabban nem annyira füstölve, mint a csúcsidőben beröffentett fosszilis erőművek...

Egyrészt még a legszarabb fosszilisüzemű erőműben is sokkal jobb károsanyag szűró rendszer van telepítve mint bármelyik felsőkategórisá benzines/dízel fosstalicskában! Nos ezekkel a fostalicskákkal szaladgáltok milliószámra az Adriára "hetyegni"! Mi a búbánatért nem ültök fel egy Intercityre, és miért lökitek tele a légkört károsanyaggal egy nem létfontosságú "hetyegeésért"!? Másrészt a VE fogyasztás 30%-át Pqaks adja. A többit importból fedezzük a szlovákoktól, amik szintén atom, és vízerőművel termelik az áramot, mert van eszük, hogy ne drága fosszilist használjának. Én az EV-met jellemzően éjszaka töltöm. Hazaérek, rádugom a garázsban, és reggelre fel van töltve. Még a naptáramat is leszinkronizálja az autó, megtervezi a másnapi utat, és beállítja az optimális töltést. Valószínűleg éjszaka nem a szénerőműből jön a delej!

Szóval ne füstölj! Vagy ha használod ne száguldozz! Használd magasabb fordulaton, melegedjen a katalizátor! 

"ezért nincs értelme TCO-ról, megtérülésről és egyéb beképzelt marhaságokról beszélni"

TCO: Total Cost of Ownership, avagy a birtoklás teljes költsége NEM szól a megtérülésről. Arról szól, hogy van egy x Ft-ba került közlekedőedényem :) amivel y év alatt megyek várhatóan z kilométert, és közben el kell költenem rá további w Ft-ot. Nekem akár a teljes (x+w), akár éves ( (x+w)/y), akár kilométerre vetített ( (x+w)/z ) költségem kedvezőbbre várható, mint egy villanydodzsem esetében.

" Nos ezekkel a fostalicskákkal szaladgáltok milliószámra az Adriára "hetyegni"! Mi a búbánatért nem ültök fel egy Intercityre, és miért lökitek tele a légkört károsanyaggal egy nem létfontosságú "hetyegeésért"!?"

Beletrafáltál b+, mert amikor az Adriára mentünk, akkor bizony minden alkalommal vonatoztunk Budapestről Split-be; Ogulintól mondjuk nincs drót, úgyhogy onnan 2062-es dízellel, ami a vonal adottságai miatt szinte végig teljes teljesítménnyel ordít a vonat elején...

és akkor majd viszik a szervizbe, hogy jaj, baj van, és ezt tessék garanciában javítani

ha nem ilyen színes rongyokkal bohóckodnának, hanem pl feketével, akkor fel sem tűnne: #amatőrök

[Falu.Me]==>[-][][X]

Ha én Tesla-s lennék és a töltőfejre várnék a geci melegben, akkor nem leszedném a többiek Tesla-járól a rongyokat, ahogy a csávó javasolta, hanem egyenesen vizes rongyokat osztogatnék a többieknek, hogy minél előbb végezzenek előttem! :D

trey @ gépház

(VIP kútra járok, nem érintenek a pórnép problémái (hja, miért van az autó más nevén lesson #1).)

Jakukám, ne keverd a "várni kell a töltőfejre/töltőpisztolyra" témakört a "várnom kell a fel-/teletöltésre" mert két különböző dolog. Értem, hogy kínodban próbálsz összemosni dolgokat, de almát almával hasonlíts!

Ja például a benzinkutaknál kígyózó sorokat citálod, azt az EV-töltőfejeken kígyózó sorokkal hasonlítsd!

trey @ gépház

Érdekes ez a téma. Mi a helyzet szakadó esőben? Az még hatékonyabban hűt, mert elfolyik, elviszi a hőt. Lehet ezeket az EV-ket egyáltalán esőben tölteni? :) :) 

Mi a helyzet szakadó esőben?

Megázol...

Lehet ezeket az EV-ket egyáltalán esőben tölteni? :) :) 

Nem b+, ez itt a kőkorszak! Még kreténebb kijelentéseket teszel, mint a hupmajom trey. Pedig őt nehéz überelni! 🤣🤣🤣

Szerintem igaza van treynek. A technika még nem tart ott, hogy elektromos autót használjunk. A sok hülye meg gyorsabb töltést szeretne. Abban is igaza van, hogy csak Shell benzinkútnál tankolok, mert idő előtt nem szeretném szervízbe vinni az autót. Eddig ez a módszer bejött.🤐

Ebben a pillanatban 3 napelemes rendszerem 21.5kW teljesitmennyel termel. Az mai napi varhato ossztermelessel kb. 2-2.5x fel tudnam tolteni (0-100) a kocsimat (75kWh). Nem kapcsolodik szorosan a temahoz, csak hencegni akartam, hogy legyen ok irigykedni az EV utaloknak. :)

És mindezt tudja január közepén egy-két hét folyamatos borult ég és köd meg fagyos hőmérséklet idején is? Én meg nem költöttem el egy zsák pénzt dodzsemre meg napelemre, mert az éves futásteljesítmény alapján nagyjából a soha meg nem térülő beruházás lenne - még a jelenleginél jóval drágább benzin esetén is.

Ó persze csak te ugyanazt az energiát arra pazarlod, hogy legyen benya a kúton. Aztán meg kajánvigyorral elégeted, és telefüstölöd a tüdőnket… Az EV emissziója meg a töltéssel véget ér. A kényelmi indokokat, az egyseggel 1000km -es arcoktól soha nem tudom elfogadni érvként. Egy valid érv van az EV ellen, ami így szól: “nincs rá zseton…” A többi bullshittelés!

Van rá pénzem, de én nem szánok ~15-20 millát semmilyen új autóra, inkább befektetem. Világ életemben 6-8 éves használtat vettem.

Ettől független nekem nem megfelelő. Lett volna lehetőség a céges autót villanyra lecserélni, de pont mikor ez eszembe jutott, beesett egy nyíregyháza oda-vissza. És a céges benzinessel ezt 140-el simán megcsináltam, villannyal ez nem ment volna, na, ott döntöttem el, h ezt az opciót meg sem említem a cég tulajnak. Nekem az nem opció, h 2-3 órával később végezzek.

Tud 500km hatótávot 130-al, töltés nélkül, télen is? Ne haragudj, nem akarok erősen fogalmazni, de itt szerintem nem szándékosan, de tévedés van.

Amúgy teljesen életszerű, h a főnököm 20M magasságában vegyen nekem céges autót, mikor a saját, összetört suberb-je helyett vett egy ugyanolyn korú A4 dízel audit. Meglepődtem rajta, de már neki is kib@ssza a biztosítékot az új autó ára. Tudom, h kp meg tudná venni, de azt mondja, h neki egy autó nem ér ennyit. Semmilyen.

A jelen 2019-es kis swiftem eszik 4,3litert vegyesben. Sakkozd ki, h mikorra hozná vissza a többletet a 20 millás bármi. Elárulom, soha. Azaz nem adja ki a matek. :)

Az a helyzet, hogy az EV jelenleg meg nem valo mindenkinek es nem valo mindenfele felhasznalasra. Ha ezt az egyszeru dolgot megertenek az emberek, akkor megusznank ezeket az idegesito beszelgeteseket, ahol elmeletileg felnott, ertelmes emberek diskuralnak.

Nyilvan nem lehet "raeroltetni" valakire egy 20 millios EV-t amikor napi 500km-t megy egy ujan 6-7 millios swifttel. Erre jelenleg nincs EV alternativa.

Mint ahogy hiaba magyarazod valakinek, hogy 4.3-at eszik a 6-7 millios swift, amikor az o elethelyzete olyan, hogy napi 140km-t ingazik a 20 millios EV-vel (meg elotte is ilyen arkategoriaju autoja volt), es nem tolt 1 percet sem toltessel, mert amikor hazaer, rateszi a toltore mint a telefont, es reggel meg leveszi.

Felhasználásról volt szó, nem árkategóriáról.

Utóbbi csak annyiban módosítja az összképet, hogy az alsó-közép kategóriából lehet majd többet eladni, és nem a prémiumból.

De attól még az autó tulajdonosok túlnyomó részének elég az a hatótáv amit az alsó-közép kategóriás EV képes produkálni.

És a nagy dömping még el sem kezdődött, fog még lejjebb menni a kínai autók ára, miközben a hatótávjuk nőni fog.

Jelenleg a 10M+ ár az sok egy autóra, pláne sok olyanra, aminek a tartásához saját legelő és istálló szükséges :-)

A hatótáv egy dolog, a gazdasági racionalitás meg egy másik. Amíg jó esetben is sok-sok év tankolását kell előre elkölteni egy istállóban tartandó, saját legelőt igénylő jószágra, addig nem fognak az emberek váltani.
Még akkor sem, ha ugyanazt a modellt, ugyanazzal a felszereltséggel, ugyanazon az áron meg lehet majd kapni elektromos, belsőégésű, illetve hibrid hajtással is. Maximum a hibrid felé fog tolódni a vásárlók zöme.

Mert nagyjából annyira hasznos az átlagos felhasználásra

Ez a te véleményed, és rossz. De ettől ez oké lenne, csak az a paraméter a zavaró (ahogy fent megjegyeztem) hogy a témában zéró a tapasztalatod, és úgy tolod a véleményed, amit felénk meg szoktak mosolyogni :)

10+ millióért 2-3-400km hatótáv (plusz otthonra villanyóra szabványosítás és 3F bekötése (alsó hangon fél milláról indul)) vagy 6-8M-ért belsőégésű motorral hajtott autó, ami 6-800km-t meg el egy tankolással, és az évi várható  futásteljesítmény alapján 20+ évig tankolhat az árkülönbségből.

Akiket látok dodzsemeseket (azért is), azok mindent úgy intéznek, úgy nyaralnak, kirándulnak, mennek bevásárolni, hogy az autó töltikézését igen előkelő helyen veszik figyelembe. És eléggé erősen anyáznak, ha épp a célhoz közeli (jó esetben 4-600m) töltőn nincs hely... 

6-8M-ért belsőégésű motorral hajtott autó, ami 6-800km-t meg el egy tankolással,

Nincs autó 6-8M-ért!

és az évi várható  futásteljesítmény alapján 20+ évig tankolhat az árkülönbségből.

2019-ben 260Ft a benzinár, 2024-ben 650Ft. Mennyi lesz 2028-ban? 20 év alatta az autó árának hányszorosát költöd rá a turbóra, a motorra, a szelepvezérlésre, a váltóra, az injektorokra?

Ugyanezt ugatom, de vannak olyan szemellenzősök, akik úgy hiszik, h mindenkinek jó az elektromos autó. Hiszen max megállok tölteni fél órácskát. Kétszer. Ha épp jó a töltő, ha épp van szabad töltő, ha épp indul az app, a 8 féléből az egyik. Mindezt a saját időmből, mert túlórát nekem nem fizetnek. Hát nem, megállok a kútnál, telitankolom, ez pont 5 perc, utána parketta a pályán. Szerencsére nincs ilyen gyarkan, de ritkán sem szerenék az autó alkalmatlansága miatt mondjuk aznak kihagyni egy edzést, vagy szarul kajálni, mert EV.

Már valahol írtam, autópálya tempóban menjen el budapestről magyar viszonylatban bárhová, és vissza. Ha a vissza nem jön össze, akkor 5 perc alatt töltsön bele annyit, amennyi elég a végállomásnál ahhoz, h hazaérjek, azaz legyen meg a 80% töltése. Ne kelljen appokkal bajlódni, vagy legyen egy bankkártya elfogadó hely a töltőoszlopon, vagy úgy, mint a kutaknál bemegyek, és fizetek.

Mint ahogy hiaba magyarazod valakinek, hogy 4.3-at eszik a 6-7 millios swift, amikor az o elethelyzete olyan, hogy napi 140km-t ingazik a 20 millios EV-vel (meg elotte is ilyen arkategoriaju autoja volt), es nem tolt 1 percet sem toltessel, mert amikor hazaer, rateszi a toltore mint a telefont, es reggel meg leveszi.

Jaja, csak innentől kezdve ez nem autó a szó hagyományos értelemben (univerzális helyváltoztató eszköz), hanem egy céleszköz, ami nem helyettesíti az autót, a szó hagyományos értelmében.

Akkor ezt kell kommunikálni.

trey @ gépház

Nézd, engem kicsit sem zavar, ha dodzsemnek nevezik az EV-t autó helyett.

A mi életritmusunkhoz tökéletesen igazodik egy EV. Egy évben átlagosan 10 alatt van (direkt mondtam nagy számot, szerintem valójában max. 4-5) az olyan hosszútávú utak száma, amikor meg kell állni tölteni. Pl ha az idei évet nézem, akkor eddig 2 ilyen út volt, egy francia és egy horvát út. Ilyenkor számolni kell a töltéssel. Az év összes többi napján pedig benzinkút közelébe sem kell menni, mert az otthoni töltés vígan elég.

Neked jó. nekem bármikor (szó szerint bármikor sajnos) be kell tudni ülni az autóba, és elrongyolni ~200km-re a szüleimhez, bónuszként itthon nincs lehetőségem tölteni az autót, ergo a legközelebbi működő töltőnél kellene kvázi  rendszeresen parkolni vele, ami nem igazán van közel, miközben más okból is előfordulhat, hogy azonnal indulni kell valahova.

Így van, és én nem is tettem ilyet. Idézném saját magamat pár hozzászólással feljebbről:

"Az a helyzet, hogy az EV jelenleg meg nem valo mindenkinek es nem valo mindenfele felhasznalasra. Ha ezt az egyszeru dolgot megertenek az emberek, akkor megusznank ezeket az idegesito beszelgeteseket, ahol elmeletileg felnott, ertelmes emberek diskuralnak."

4.3-at eszik a swift... Napi 140 km, az heti 700km (munkanapokkal számolva), amin fogyasszon többet picit a verda, és legyen 32 liter/hét a fogyasztás. Ez (ismét) felfelé kerekítve 130 liter havonta. Ez 78000Ft/hó.
A 6-7 milliós Swift-tel egy kategóriában 10+ milliós EV-k vannak, azaz alsó hangon 4milliót kellene üzemanyagon spórolni, ami 50+ hónap üzemanyagköltsége. És ez az átlagos autónál már többet futó Swift.
Akinek meg megvan a belsőégésű motorral hajtott autója, az a cserével ugyan "új" autót kapna a hátsója alá, de minden millióval, amennyivel kevesebbet ér a használt Swift, bő egy évnyi plusz üzemanyagra elegendő pénzt kell a villanyautóra beruházni (4M-ért eladja a Swiftet, vesz 10-ért egy új villanyt, máris 6M-t kell osztani 78ezerrel, ami közel 77 hónap...).
És a villanverda elsődlegesen rövid távú szaladozásra _és_ otthoni töltésre optimalizált megoldást fog nyújtani, nem általános célú közlekedőedény.

 

Ebben a pillanatban a cégünk napelemes rendszere termel annyit, hogy az egy szem Dacia Spring-et (azóta se vettünk több EV-t, dízelt viszont igen) körülbelül fasztudja hányszor > 2-2,5x tudná feltölteni, sőt ha lenne EV-m még azt is. Nem azért írom, mert a témához tartozik, csak azért, mert hencegtél vele ... 🤷‍♂️

trey @ gépház