Ígérem, ma az utolsó, de az annyira szégyen, hogy szekunderem van tőle :P
- 2782 megtekintés
Hozzászólások
Eleve, miért kell ilyen hackekkel foglalkozni?!?
Tesla válasza az értelmi fogyatékosoknak:
Placing a wet cloth on Supercharger cable handles does not increase charging rates and interferes with temperature monitors creating risk of overheating or damage. Please refrain from doing this so our systems can run correctly, and true charging issues can be detected by our…
— Tesla Charging (@TeslaCharging) July 25, 2024
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nevezd át a HUP-ot Tesla Okádó Felületté. HUP>TOF nem sokmindent kell átírni. Gáz ez már nagyon, szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De rég volt már, amikor az volt a nóta, hogy legyen Ubuntu Portál! Nektek mindig éppen azzal van bajotok, ami éppen a téma:
Témához valami?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ő csak egyszerűen azt hiszi, minél többször írja le és minél több indokot talál, akkor az ő elképzelése az igazzá válik mágikusan.
A hiba csak ott van, hogy ugyan van az eredeti EV hozzáállásában ami simán megállja a helyét, de teljesen félre van menve az okokkal és a jövővel kapcsolatban.
Hagyd, had játssza ki magát. Így a jó, levezeti a frusztrációt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak alkalmazza a NER propaganda technikát, ha valamit elég sokszor ismételsz el, az emberek elhiszik. Oh wait, Göebbels is ezt vallotta.
A legszomorúbb az egészben, hogy -saját bevallása szerint- önként csinálja, ingyen.
1904.04.08.
RIP Jákub.
neut @
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem túlreagálod több hozzászólóval. Ez nem Tesla utáló topik, inkább a buta emberi viselkedésre mutat rá, semmi köze a Tesla minőségéhez. Nem arról szól.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy olvasnak ezek Facebook kommenteket? Végigolvastam tegnap a TC Facebook oldalán a "Lerohadt a Tesla-m" postjaik alatt a kommenteket ... Te jó ég! Az itteni oltások semmik azokhoz képest!
:D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondjuk ezért nem tudom hibáztatni, a Tesla, meg a Cybertruck okádék autók. Úgy értem, hogy nem csak seggrondák, de vicc ez, ami velük megy, nem lehet vele fékezni, elszabadulva halálos baleseteket okoz, korán megy tönkre az aksi, nem tölt hidegben, ránézni se szabad, mert árt neki a szemlenyomat, stb..
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ámen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig hozzá is tenném, hogy én nem vagyok EV ellenes. Igen, megvannak a hátrányaik, de sajnos az EV a jövő, a benzines szisztéma nem működtethető egy pár évtizednél tovább. Jelenlegi árakon nem vennék, de elvi síkon nem ellenzem őket. Csakis a Tesla meg Maszk Ilonka hülyeségei vannak ellenemre.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csakis a Tesla meg Maszk Ilonka hülyeségei vannak ellenemre.
A hitéleti rituálékat hangos Ámennel zárjuk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez ilyen, ezt minden kritikusan gondolkodó ember látja. Ha ráadod az áment, ha nem. Azt is elismerem, hogy az EV-k továbbra is elég korai stádiumban vannak, az egész technológia érettsége még jóval elmarad a benzisen-dízeles ökoszisztémától, és itt nem magára a motorra, autóra gondolok, meg nem is csak az aksitechnológiára, hanem töltőkre, ellátottságra, stb.. Így még bőven korai ítélkezni felette, főleg, hogy egy szinten túl úgyse lesz más alternatíva. Majd ha azt még trey megéli, szerintem elbujdosik szégyenében, ha neki is EV-t kell majd vezetnie.
Persze Ilonkának nem csak a Teslás, hanem mindenféle hülyeségét utáljuk, shitcoinmajmolástól az Twitter/X-rombolásáig mindent.
“Windows 95/98: 32 bit extension and a graphical shell for a 16 bit patch to an 8 bit operating system originally coded for a 4 bit microprocessor, written by a 2 bit company that can't stand 1 bit of competition.”
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azt kellene elfogadni, hogy van akinek az EV tokeletesen megfelel elso autonak is, mert mondjuk napi 1-200km-t megy maximum, es este otthon ra tudja tenni toltore az autot. Innentol kezdve a jelenlegi okoszisztema mar most is megfelelo. Attol fugg honnan nezed a dolgokat.
Musk != Tesla.
Sajat magamnak is hazudnek ha azt mondanam, hogy szar autok. Nem szarok, rohadt jo autok... Ez van. Musketas agymenesei ide vagy oda.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A frászt, a gázautót is úgy kell tölteni PB-ről télen, hogy bele kell állítani a palackot egy vödör forróvízbe!.. :)
"Nem akkor van baj amikor nincs baj, hanem amikor van!"
Népi bölcsesség
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, hát azért tömegek tettek mágnest a benzincsőre, meg olajlecsapató hengert a motortérbe, mert ezektől csökken a fogyasztás, szóval az ilyen kaliberű értelmetlen hekkelés nem a villanyautókkal jelent meg.
Mikor az emberi hülyeség leleménnyel párosul, abból mindig ilyen remek megoldások születnek.
Én csak azt nem értem, hogy amikor az első valaki rájött, hogy ott vagy egy hőszonda, ami alapján szabályozza a töltőáramot a rendszer, akkor ahhoz valamennyire érteni kellett az elektronikához. De annyira már nem értett hozzá, hogy ettől valami károsodhat, felgyulladhat, akármi? Hogy az a hőszonda nem szivatásból, hanem okkal van ott? Hogy a villanyautók egyik fő selling point-ja a töltési sebesség, és egy gyártó sem olyan hülye, hogy direkt lassítsa, pláne ilyen kijátszható módon (mikor tisztán szoftverből ezerszer egyszerűbb ezt korlátozni, ha az lenne a cél)?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kemény az lesz:
Áhhá, ezt eddig nem is tudtam!
És jaku & co. a Supercharger-en egy vizes ronggyal ugrál fel s le holnaptól :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van a tudásnak az a szintje, ahol ez jó ötletnek tűnik, mert tudjuk, hogy túl van tervezve nyilván nem fog kigyulladni. És ezerszer működni is fog. Aztán ezeregyedszerre meg nem, na.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a rongy nem csak a hőmérőt hűti, hanem a komplett csatlakozót, szóval hol itt a probléma? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy nem csak a csatlakozó melegszik, hanem a kábel is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt írták, hogy olyan a konstrukció, hogy a melegedő kábel és a vizes rongy között van a hőmérő, így a hőmérőt hamarabb és jobban le tudja hűteni a rongy, mint a kábelt (amit igazából nem tud számottevően hűteni).
disclaimer: ha valamit beidéztem és alá írtam valamit, akkor a válaszom a beidézett szövegre vonatkozik és nem mindenféle más, random dolgokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vót már ennél durvább is!
https://forumstatic.oneplusmobile.com/opforum-gl/upload/image/front/thr…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:-DDD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez nagyon jóóó!!! :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a mikrohullámú sütőben hogyan tegyünk tönkre telefont project?
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez még jobb mint a fúróval jack dugót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyébként vizes rongyot tenni rá tényleg hülyeség, mert az nem párolog eléggé a hatékony hűtéshez.
Jó lucskos benzines rongy, és egy szigorúan kommutátoros ventillátor, az a legjobb! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezert is jo a HomeOffice: kevesebb EV kell munkaba jarashoz, kevesebbet vesznek, es kevesebb gyullad ki.
A strange game. The only winning move is not to play. How about a nice game of chess?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek ugyanazok a balfaszok, akik mágnest tesznek a benzincsőre? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Víznek az átfolyását lehet mérni úgy, hogy szigetelt csőben mágneses térben halad a víz, és a benne indukált feszültséget méred, meg persze mágneses tér nélkül az elektródpotenciált, de attól tartok, ez nem az az eset. :)
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legjobb tudomásom szerint ott kell elektróda a vízbe ehhez, nem elég a csőre rápattintani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez pontosan így van. Korábbi munkahelyemen csináltunk ilyen átfolyásmérőket. :)
Persze itt a benzin eleve szigetelő, meg gondolom, valami varázslásról, megdelejezésről lehet szó. Pusztán eszembe jutott a mérés, ezért írtam, nem az ostobákat védem.
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajjj már. Ez egy unalmas videó. Én legalább azt vártam volna, hogy kigyullad a kábel vagy a csatlakozó, netalán agyonvágja az embert az áram.
Mi lesz a következő "találmány"? Kábelre pattintható hűtőborda ventilátorokkal? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nem vicc, combosabb DC töltök kábelei folyadék hűtésűek. Na nem a szenzor felett, hanem végig a kábelben, annak tényleg van is értelme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ott a hűtés úgy van kialakítva, hogy még véletlen szivárgás se léphessen fel. Továbbá tudnak olyan hűtőfolyadékot használni, ami nem vezeti az áramot.
Ez a "becsapvizezem a rongyot és rátekerem" egy igazi Darwin díjas megoldás. Az ilyeneket nem tudom sajnálni, ha agyonvágja az áram vagy ha kigyullad az autójuk. Ugyanígy nem sajnálom azokat, akik LPG / CNG-vel "játszanak" a legalapvetőbb biztonsági előírásokat áthágva.
Tudom, szívtelen vagyok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyilván.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez unalmas. Amikor a gyártó maga hívja fel a figyelmet a közösségi médiában, hogy ezt fejezzék be, akkor az azt jelenti, hogy ez a jelenség nem létezik, nem kell vele foglalkozni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak azt nem értem, akinek szerinted ilyen szar termékei vannak, annak a politikai termékeit hogy tudod bekajálni :)
Színes vászon, színes vászon, fúj!
Kérem a Fiátot..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi köze a kettőnek egymáshoz. A világnézetünk bizonyos pontokon egyezik, meg egy csomó ponton nem.
Ettől még miért kellene megennem egy műszakilag kiforratlan termék (EV) köré rittyentett reklámot?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Darwin díjas balfaszokon nem fog segíteni egy gyártói figyelmeztetés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amikor meg jartam benzinkutra (2 eve csak konnyiteni maganon), lattam egy idosebb holgyet, aki a ferje helyett tankolt amig az bement fizetni. A ferje instrualta elotte, hogy minden decilitert ki kell csavarni a toltokabelbol. Igy amikor beletankolta az 5000 forintnyi uzemanyagot a holgy, a pisztolyt a toltonyilasban hagyva vegig emelte a csovet, hogy kifolyjon minden csepp uzemanyag belole. Szegenyeknek az elkerulte a figyelmet, hogy a toltopisztoly zart allapotban mar nem eresz uzemanyagot.
Ezt a sztorit egy belsoegesu autokat fikazo temahoz akartam beirni, de ugy latom itt enki nem olyan hulye, hogy nyisson eggyet. Gondoltam itt jo lesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az elektromos autók kábelét is emelik majd egyesek? Gondolom, az elektronokra is hat a gravitáció. :)
tr '[:lower:]' '[:upper:]' <<<locsemege
LOCSEMEGE
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már régebben megfigyeltem, egyre gyatrább a humorérzéked! Vagy öregszel, vagy nyugatiasodsz! Azoknak van ennyire fa humoruk…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Erről ti beszéltek? Egy alap poént nem értetek, megsértődtök rajta. :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ez egy szép látlelet az EV-technológiáról ... hogy melegben a töltést meg kell regulázni, nehogy felgyulladjon a gecibe az egész. A paraszt meg vizes rongyokkal észérkedi meg, hogy telibe' szarja a gyári védelmet ...
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaja, jol mondod, azok a kurva termeszeti torvenyek. egyszeruen nem tudunk 20-40%-nal hatekonyabb robbanomotort fejleszteni, pedig az ICE technologia tobb mint 100 eve "fejlodik". engem egyebkent az a regula is kurvara zavar, hogy bar nem dohanyzom es nem tankolok, de nem szivhatok el egy cigarettat tankolas kozben. erre se volt kepes az ICE ipar, hogy olyan uzemanyagot allitsanak elo, ami nem egheto.
meg az is lehet, hogy tuzveszelyes lenne, nem? marmint az aram szabalyozasa nelkuli elektromos auto toltes.
a posztjaidrol a "nyuszin van/nincs sapka" orok klasszikus jut eszembe. megmosolyogtat... a hozza nem ertesed.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem érted és játszod az értetlent. Az a problémája az embereknek, amit rendre tagadtok: LASSÚ A TÖLTÉS! Kiváltképp geci hidegben, geci melegben.
Ezt hákolják vizes mosogatóronggyal!
A problémát kéne érten! Halló! Benzin/dízel _tankolásnál_ nem kell hákolni, pillanatok alatt (nem órák alatt) megvan!
a hozza nem ertesed
Majd a te NAAAAGY hozzáértésed kimagyarázza ezt a világ viccét! Minden Tesla mellé kéne adni egy gyári microfiber rongyocskát, Tesla logóval. Azt lehetne vizezni és használni! Úgy már 1337 lenne! :D :D :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a nagybetus lassu toltes sajat tapasztalat. De az is lehet, hogy "olvastam a neten" kategoria. :D
Heti 7-800km-t autozok elektromossal, 96e km utan szerintem osszesen max. 20 percet vartam a kocsira netto (sajat tapasztalat). Anno benzinkuton tobb idot toltottem szabad penztarra varva, foleg amikor boldog-boldogtalan vasarolhatta az adofizetoi penzbol a regioban alacsonyan tartott uzemanyagot.
Ha van olyan dolog amiben bizonytalan vagy EV temaban kerdezz nyugodtan, szivesen satirozgatom a feher foltokat a tudasodban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anno benzinkuton tobb idot toltottem szabad penztarra varva, foleg amikor boldog-boldogtalan vasarolhatta az adofizetoi penzbol a regioban alacsonyan tartott uzemanyagot.
Két éve saokaknak az volt a napi rutinja, hogy benyát találjon a verdába, hogy másnap ismét elindulhasson benyakereseési körútra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer kenytelen voltam megallni az elso magyarorszagi M1 kuton ausztra felol tankolni, a tankolas es fizetes osszesen 45 percig tartott. A tolunk delre fekvo orszagok osszes retkes autokupece ott tankolta teli a verdajat, persze azokat is amik a ketes muszaki allapotu traileren vonatoztak. A hirtelen felindulasrol ismert magyar kormany hetekig hagyta ezt a gyakorlatot, folyatva ki a penzt a zsebunkbol, mivel a 27%-os AFA azert megiscsak csorgatott vissza ebbol valamit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom a nagybetus lassu toltes sajat tapasztalat.
A nyitó illusztráció. A TC "jaj azért ilyen szar lassú most a hidegben a töltés, mert közel van a töltőfej a garázshoz" illusztráció. Amikor egy töltőállomás tele van és a töltőáramot úgy osztja el az autók közt, hogy mennyik van jobban lemerülve, illusztráció. Hagyjad már a tereléseid :D
Heti 7-800km-t autozok elektromossal, 96e km utan szerintem osszesen max. 20 percet vartam a kocsira netto (sajat tapasztalat)
HAHAHA.
Anno benzinkuton tobb idot toltottem szabad penztarra varva,
Ja, feltalálták az automata kutakat. Úgy 10+ éve még errefelé se szenzáció már.
Ha van olyan dolog amiben bizonytalan vagy EV temaban kerdezz nyugodtan, szivesen satirozgatom a feher foltokat a tudasodban.
Miért kellett rászólnia a Tesla-nak az ügyfeleire, hogy NE tegyenek vizes rongyot a töltőpisztolyra?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tehat akkor milyen konkret tapasztalatod van EV temaban? Par mondatban osszeirhatnad, mi az ami tetszett, esetleg zavaro volt szamodra. De mint irtam, szivesen valaszolunk itt paran ha kerdesed van. No offense, csak jo lenne egy szinten diskuralni a temarol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerencsére semmilyen, ezek után kérdéses, hogy valaha lesz-e, vagy inkább kuporgatok még és veszek egy 911-est, mert abból állítólag lesz mindig benyás :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szinte sejtettem, hogy nincs tapasztalatod. koszi, hogy leirtad. amen!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondd milyen tapasztalat kell ahhoz, hogy röhögjek sütni való balfaszokon, akik vizes rongyba burkolnak egy állítólagos Hi-Tech szart, hogy értelmezhető töltési időt kapjanak?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom eldonteni, hogy az EV-sekkel, a Teslasokkal vagy ugy alltalaban a sutni valo balfaszokkal van bajod. Vagy nalad ez ugy zusammen egy nagy halmaz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy inkább kuporgatok még és veszek egy 911-est
Ez az az autó, ami az életközépi válságban lévő, jómódú férfiak autója Európában? 😄 🧐 🧔♂️
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rolex nélkül autó-e az autó?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért kellett rászólnia a Tesla-nak az ügyfeleire, hogy NE tegyenek vizes rongyot a töltőpisztolyra?
Mert a korai alkalmazójára a technológiára ez a viselkedés jellemző. Szeret kísérletezni, és hát bizony a hülyék aránya itt is nagyobb mint 0% :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ROTFL
:D
Ha 5 perc lenne egy teletöltés, minden bizonnyal nem kísérleteznének. Amikor retek melegben azt írja ki a gép, hogy órákat kell szobrozniuk a kaliforniai napon, akkor jönnek a trükkök!
Én még sosem csavartam benzines töltőpisztolyra vizes rongyot, de ezek után kipróbálom !!!! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha 5 perc lenne egy teletöltés, minden bizonnyal nem kísérleteznének. Amikor retek melegben azt írja ki a gép, hogy órákat kell szobrozniuk a kaliforniai napon, akkor jönnek a trükkök!
Ki és mikor ígért nekik teletöltést?
Én még sosem csavartam benzines töltőpisztolyra vizes rongyot, de ezek után kipróbálom !!!! :D
Nem is olyan régen volt, hogy keresni kellett olyan benzinkutat ahol volt dízel üzemanyag.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahhoz nem benzinkutat, hanem dízelkutat kellene keresni :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is olyan régen volt, hogy keresni kellett olyan benzinkutat ahol volt dízel üzemanyag.
Ja, meg olyan, hogy az Adriáról nem tudtak hazajönni, 4 órát aszalták magukat a forró betonon, mert a töltőfejek "itt az Amper, hol az Amper" játékot játszottak :D :D :D
De ennek mi köze a jelenlegi témához?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ennek mi köze a jelenlegi témához?
Ha az eredeti téma "nézd már megint igazam van az összes Teslas hülye, és a Tesla töltése egy kalap szar és egyébként is az EV úgy ahogy szar, ahogy azt megmondtam" akkor semmi.
Abban nem tudok segíteni, hogy ha leírom akkor sem érted. Leírtam, hogy mindenhol vannak hülyék, valamint hogy minden technológiának vannak palacknyakai, csak az egyik mögött lévő dolog sok évtizedes múlttal rendelkezik és így is van olyan, hogy havária van, míg a másik pedig egy folyamatosan fejlődő infrastruktúra.
Szóval, ha csak épp az az igényed, hogy hangosan bólogassunk, akkor abban nem tudok segíteni. Bocs.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kértem segítségedet, de a véleményed szívesen elolvasom a témában. Egyelőre az írásod nagy része nem a témával, hanem - meglepetés - velem foglalkozik. :D
Szóval, ha van valami a témához ... akkor nyugodtan vezesd elő.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két dolog,
Első az, hogy Trey-t nem érdekli, ha van olyan vélemény ami nem az ő általa tisztelt "többségi" véleményt reprezentálja, egyszerűen nem megy át a szűrőn. Ha döntött, akkor az szinte megváltoztathatatlan. (egyébként ez egy jellemző hiba azoknál akik bizonyos ideje döntési pozícióban vannak erős kondicionálás szükséges hozzá hogy ne ess bele). Az, hogy te saját példát (tényt) említesz, azt ugyanúgy leszarja, mivel akkor te vagy a kivétel (igen akkor is, ha csak érintőleges tapasztalata van)
A másik dolog, pedig, hogy szerintem ez a "mennyit várok az autóra" rövid távon növekedni fog ami egy picit majd fenn is tartja a hullámhatást. Hogy aztán ténylegesen olyan technológia vegye át a helyét ami kérdés nélkülivé teszi a kérdést.
Ez az átalakulás hatalmas pénz, szóval nem 5 perc lesz. Szóval biztos több "negatív" tapasztalatod lesz 5 éves távlatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A vizes rongyos témához felejtettél el valamit hozzátenni érdemben ...
(illetve, ma még nem néztem, de az Anonymous-féle a Patek és Óbudai témához tettél-e valamit, az is időszerű lett közben ... az sem ment át 2 éve a szűrődön :D -> új fejlemények vannak!!! :D)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne vergődjél, annak negatív hatása van rád mentálisan. Add ki a feszkót, mutasd meg hogy "neked van igazad", senki nem fog ebben gátolni.
(kb leszarom mit gondolsz ezekről a témákról.
Az elektromotorral hajtott autókkal kapcsolatosan, ahogy kifejtettem, kialakult véleményed van, némi igazság van benne, de teljes vakvágányon vagy miért. A probléma amit sokszor fejtegetsz az minden fejlődő rendszernél előjön (túl gyors fejlődés okozta megtorpanás)
A másik tereléseddel kapcsolatban, ahogy sokszor kifejtettem, minden politikusról negatív véleményem van. De ha 3 év kell ahhoz, hogy egyáltalán bármit csináljon a rendőrség akkor felmerül a kérdés milyen politikai egyességek sérültek és kinek a tyúkszemére léptek ezek és mivel és valószínű, hogy semmi köze a gyanúsításhoz :). Engem ez érdekel. Én látom téged nem.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ez a trey még az ICE-t sem ismeri. Bármelyik 90 éves tata aki vezet, több tapasztalattal rendelkezik mint Ő az évi 3000km-el!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előkerültek az ultimate hazugságok, látom mehetek új topik után nézni, mert itt a szakmai rész kifogyo sose volt :D :D :D
Nehogy azt mondja a főni, hogy nem dolgozom ma ... megnézem, hogy állnak a klímások!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A heti 7-800km-hez mennyi töltikézésre van szükség? Elég hozzá 20 perc? (összesen)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A heti 7-800km-hez mennyi töltikézésre van szükség? Elég hozzá 20 perc? (összesen)
Milyen töltőt használsz? Amikor elmegyek vásárolni, gyakran belefutok, hogy lóhalálában kell kivágtatnom a kocsihoz, mert véget ért a töltés. Ezt hogyan kell számolni? 0 perc töltésnek, mert nem is a töltéssel foglalkoztam, vagy 1 perc töltésnek, mert ennyi leparkolni, bedugni, kihúzni, elindulni? Vagy 20 percnek, mert ott hát na...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
toltesi ido != toltes kozbeni varakozas ido
A kocsi akkor is tolt, ha nem allok mellette.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyd! Ő sem sejti, hogy miként megy ez!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem a 7-800km az ~15 perc, az önkiszolgálóhoz beállástól a kútról való kigördulésig, és nem azt kell néznem az uticél/bolt/hivatal/akármi esetében, hogy hol van a közelben töltő...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mondom, hogy nem érted. Én meg nem akarlak meggyőzni a tévedéseidről, ellenben te győzködsz arról minket, hogy milyen hülye az EV-s.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dodzsemes ismerőseimnél az az alap, hogy vásárolni oda mennek, ahol töltő van, szórakozni oda mennek, ahol töltő van (a közelben), utazni úgy utaznak, hogy a töltőket nézik, és azoktól függően választanak útvonalat....
Szóval a 7-800km-re elegendő töltikézés mennyi plusz időt is igényel? Azzal együtt, hogy pl. nem a sarki csemegébe megy el vásárolni, hanem a másik boltba x utcával odébb, mert ott van töltő, és ha szerencséje van, akkor fel is dughatja az egyikre...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dodzsemes ismerőseimnél az az alap, hogy vásárolni oda mennek, ahol töltő van, szórakozni oda mennek, ahol töltő van (a közelben), utazni úgy utaznak, hogy a töltőket nézik, és azoktól függően választanak útvonalat....
Ha a dodzsemes ismerőseid olyanok, akkor már az EV-sek is olyanok lennének?
Szóval a 7-800km-re elegendő töltikézés mennyi plusz időt is igényel?
Ez főleg két dologtól függ: a töltő teljesítményétől, és az autó töltőjének teljesítményétől. Ahol a két telesítménygörbe metszi egymást, ott lesz a töltési munkapont. A teljesítményből, meg egyszerű fizikai képletekkel ki tudod számítani a töltési időt is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz úgy kell szervezned az életed, hogy a töltőhöz közel tudj bevásárolni, szórakozni, dolgokat intézni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azaz úgy kell szervezned az életed, hogy a töltőhöz közel tudj bevásárolni, szórakozni, dolgokat intézni...
Szerinted, akinek 0 tapasztalata van ezen a téren.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van tapasztalatom dodzsemesekkel, és bizony ők tudat alatt akár, de így használják az autót... Mintha én az OMV+Spar shopba járnék vásárolni, mert ott lehet tankolni... :-D Ja, hogy nekem bárhol az országban kb. 25-30km-en belül akad töltőállomás, ahol 10-15 perc alatt kényelmesen fel tudom tankolni csutkára az autót... Hát így jártam - nem kell sasolni, hol van benzinkút...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van tapasztalatom dodzsemesekkel
Nem vetted észre, hogy ez itt nem a vidámpark dodzsem téma!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A villanyautó egyelőre a dodzsem kategória. Igaz abból a qrvadrága verzió...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aki meg nem nyom le minden nap több 100 km-t, az meg otthon tölt, és kész.
Azt az évi 1-2 nagyobb utat meg bőven meg lehet így tenni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Aki meg nem nyom le minden nap több 100 km-t, az meg otthon tölt, és kész."
Szerinted a lakosság hány százaléka rendelkezik saját tulajdonú udvarral vagy garázzsal, ahol "otthon" tudja a járművet tölteni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valami EU 3-ik helyezett vagyunk ebben. A magyar lakosság valami 56%-a lakik ilyen helyen. :) A kissebbség az, aki nem tudja megoldani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akinek telik Teslára, annak teljen egy rendes házra is.
Majd hülye lennék venni egy 25-30 milliós kocsit, miközben egy panelben nyomorgok. Bár van aki szereti az utóbbit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még cégautónak is kaphatsz tesla-t (alkalmazottként). Ettől még nem kell kiköltöznöd a főfalusi társasházi lakásodból (ami amúgy != panel).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A benzinautód meg a kályha kategória? Leginkább fűt, mellékesen gurulgat is kicsit. Igaz kurvadrágán, és kurvára füstölve. Amikor meg lepadlózod, hosszú másodpercekig lelkesédést gyűjt, aztán lassan elkezd kicsit fyirsítani. Kurvajó mondjuk kifordulni egy forgalmasabb útra. Biztonságról meg nem is érdemes beszélni. Vagy a saját motorod basz pofán, vagy ha szerencséd van hátulról kspod a sallert, aztán a saját tankod éget el mint 12 éve az M3-ason… Jók ezek a kilátások nsgyon!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te nem is háttal ülsz a filmnek, hanem más moziban vagy. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétum!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétum: dízelem van. Tudod, én azt szeretem, ha alulról is húz, és nem kell pörgetni. Ugyanolyan vagy, mint Trey, csak fekete, és fehér létezik számotokra.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konkrétum: dízelem van.
Na és. Kisárúszállítók azok szoktak lenni. Nyilván nincs alternatívája, mert kell a platóméret. Aztán ha letelt a munkaidőd, akkor felülsz egy tiszta trollira, villamosra és azzal mész az Operába.
Tudod, én azt szeretem, ha alulról is húz, és nem kell pörgetni.
Nem hiszem, hogy azt szereted. A szex sokkal jobb ha te tolod, mintha Ő húz. A nőknek is jobb az, ha te tolod.
Ugyanolyan vagy, mint Trey, csak fekete, és fehér létezik számotokra.
Kikérem magamnak! Trey egy CTO olyan üzleti vénával, hogy Lőlő kismiska hozzá képest; én meg egy kétkezi munkás vagyok 3 mell óhelyen csapatom. Nekem monden szines, neki meg …. (erről ő tud megnyilatkozni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Igaz kurvadrágán, és kurvára füstölve." - TCO-ban olcsóbb, mint a tizensokmilliós dodzsemed. Ja, és nem füstölve, pontosabban nem annyira füstölve, mint a csúcsidőben beröffentett fosszilis erőművek...
"Amikor meg lepadlózod, hosszú másodpercekig lelkesédést gyűjt, aztán lassan elkezd kicsit fyirsítani."
Nem tudod, milyen autóról beszélünk, úgyhogy csak annyit hozzá, hogy elsősorban nem az számít, hogy mihez van hozzácsavarozva a bal egyes ülés, hanem az, hogy ki ül benne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
TCO-ban olcsóbb, mint a tizensokmilliós dodzsemed.
Ez engem nem érdekel! A "mennyi ideig töltikézed", meg hogy "mennyit kell töltikézni 600km megtételéhez" tipusú marhaságaidra reagáltam! Ezek az invalid terelések jellemzően akkor jönnek elő, amikor még nem értél el "TCO-ban jobban jövök ki amikor nyaralni megyek" tipusú másik bullshithez! Az én EV-m 4XM+ -ba került, és mivel az autó nem befektetés, hanem egy kényelmi utazási eszköz, ezért nincs értelme TCO-ról, megtérülésről és egyéb beképzelt marhaságokról beszélni! Megértem, hogy nincs pénz a kényelmi szolgáltatósakr, de azért ráülsz egy olajkályhára hogy legurulj vele az Adriára. Pedig mehetnél akár gyalog, vagy lóháton is.
Ja, és nem füstölve, pontosabban nem annyira füstölve, mint a csúcsidőben beröffentett fosszilis erőművek...
Egyrészt még a legszarabb fosszilisüzemű erőműben is sokkal jobb károsanyag szűró rendszer van telepítve mint bármelyik felsőkategórisá benzines/dízel fosstalicskában! Nos ezekkel a fostalicskákkal szaladgáltok milliószámra az Adriára "hetyegni"! Mi a búbánatért nem ültök fel egy Intercityre, és miért lökitek tele a légkört károsanyaggal egy nem létfontosságú "hetyegeésért"!? Másrészt a VE fogyasztás 30%-át Pqaks adja. A többit importból fedezzük a szlovákoktól, amik szintén atom, és vízerőművel termelik az áramot, mert van eszük, hogy ne drága fosszilist használjának. Én az EV-met jellemzően éjszaka töltöm. Hazaérek, rádugom a garázsban, és reggelre fel van töltve. Még a naptáramat is leszinkronizálja az autó, megtervezi a másnapi utat, és beállítja az optimális töltést. Valószínűleg éjszaka nem a szénerőműből jön a delej!
Szóval ne füstölj! Vagy ha használod ne száguldozz! Használd magasabb fordulaton, melegedjen a katalizátor!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ezért nincs értelme TCO-ról, megtérülésről és egyéb beképzelt marhaságokról beszélni"
TCO: Total Cost of Ownership, avagy a birtoklás teljes költsége NEM szól a megtérülésről. Arról szól, hogy van egy x Ft-ba került közlekedőedényem :) amivel y év alatt megyek várhatóan z kilométert, és közben el kell költenem rá további w Ft-ot. Nekem akár a teljes (x+w), akár éves ( (x+w)/y), akár kilométerre vetített ( (x+w)/z ) költségem kedvezőbbre várható, mint egy villanydodzsem esetében.
" Nos ezekkel a fostalicskákkal szaladgáltok milliószámra az Adriára "hetyegni"! Mi a búbánatért nem ültök fel egy Intercityre, és miért lökitek tele a légkört károsanyaggal egy nem létfontosságú "hetyegeésért"!?"
Beletrafáltál b+, mert amikor az Adriára mentünk, akkor bizony minden alkalommal vonatoztunk Budapestről Split-be; Ogulintól mondjuk nincs drót, úgyhogy onnan 2062-es dízellel, ami a vonal adottságai miatt szinte végig teljes teljesítménnyel ordít a vonat elején...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és akkor majd viszik a szervizbe, hogy jaj, baj van, és ezt tessék garanciában javítani
ha nem ilyen színes rongyokkal bohóckodnának, hanem pl feketével, akkor fel sem tűnne: #amatőrök
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha én Tesla-s lennék és a töltőfejre várnék a geci melegben, akkor nem leszedném a többiek Tesla-járól a rongyokat, ahogy a csávó javasolta, hanem egyenesen vizes rongyokat osztogatnék a többieknek, hogy minél előbb végezzenek előttem! :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Két éve még órákat kígyóztatok pár lötyi éltető benyáért! Nagyon hamar elfelejtettétek, hogy bármikor kerülhettek hasonló helyzetbe!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(VIP kútra járok, nem érintenek a pórnép problémái (hja, miért van az autó más nevén lesson #1).)
Jakukám, ne keverd a "várni kell a töltőfejre/töltőpisztolyra" témakört a "várnom kell a fel-/teletöltésre" mert két különböző dolog. Értem, hogy kínodban próbálsz összemosni dolgokat, de almát almával hasonlíts!
Ja például a benzinkutaknál kígyózó sorokat citálod, azt az EV-töltőfejeken kígyózó sorokkal hasonlítsd!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
piaci rés: tesla logós fekete rongy, prémium csomagban szintén tesla logós vizespalack
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Érdekes ez a téma. Mi a helyzet szakadó esőben? Az még hatékonyabban hűt, mert elfolyik, elviszi a hőt. Lehet ezeket az EV-ket egyáltalán esőben tölteni? :) :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esoben nem szabad tolteni es nem lehet menni se EV-vel. Mint az kozismert, Mr Teufel!
te jo isten, ilyen kerdesek...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyári esőben is kellhet a vizes rongy, szerintem a szitáló eső nem hűt annyit a szenzoron ... 🤔
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi a helyzet szakadó esőben?
Megázol...
Lehet ezeket az EV-ket egyáltalán esőben tölteni? :) :)
Nem b+, ez itt a kőkorszak! Még kreténebb kijelentéseket teszel, mint a hupmajom trey. Pedig őt nehéz überelni! 🤣🤣🤣
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szégyenről remegő kézzel rossz helyre válaszoltál!
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen szeméjeskedésekért nem jár ban?
Nincs valami szabáj erre a HUP-on?
Hogyan lehet megkérdezni a moderátor véleményét?
"Normális ember már nem kommentel sehol." (c) Poli
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem b+, ez itt a kőkorszak! Még kreténebb kijelentéseket teszel, mint a hupmajom trey
Ezekre gondolsz? Nem, most már a flepnieseket SNI-sként kezelem.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen szeméjeskedésekért nem jár ban?
Önmagát kéne bannolnia folyamatosan. Igaz trey!? Gyereket, felmenőt bárkit szidsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Anyádig még nem jutottam ... veled ellentétben.
Pontosan mire gondolsz?
A vizes rongyos témában szakmai kommented lesz? :P
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
veled ellentétben
Nagyon combos példát hoztál! Mi ebben a személyeskedő, áruld már el!?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azon mi, hogy az (e)migráns (még választ nem adtál, hogy melyik) rokonod (e)migránsnak hívtam? 🤷♂️
Tegyük már tisztába: migráns vagy emigráns?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem igaza van treynek. A technika még nem tart ott, hogy elektromos autót használjunk. A sok hülye meg gyorsabb töltést szeretne. Abban is igaza van, hogy csak Shell benzinkútnál tankolok, mert idő előtt nem szeretném szervízbe vinni az autót. Eddig ez a módszer bejött.🤐
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ott talán nem MOL benzint adnak?
Nem csak az OMV legdrágább üzemanyaga, ami Ausztriából jön?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a pillanatban 3 napelemes rendszerem 21.5kW teljesitmennyel termel. Az mai napi varhato ossztermelessel kb. 2-2.5x fel tudnam tolteni (0-100) a kocsimat (75kWh). Nem kapcsolodik szorosan a temahoz, csak hencegni akartam, hogy legyen ok irigykedni az EV utaloknak. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mindezt tudja január közepén egy-két hét folyamatos borult ég és köd meg fagyos hőmérséklet idején is? Én meg nem költöttem el egy zsák pénzt dodzsemre meg napelemre, mert az éves futásteljesítmény alapján nagyjából a soha meg nem térülő beruházás lenne - még a jelenleginél jóval drágább benzin esetén is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En elkoltottem, mert megtehetem. Mindenki a maga szintjen nyomorog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó, ilyenkor igen? Amikor ezt én mondom, akkor megy a cimmogás?
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha te mondod biztosan, de fogalmam sincs mirol van szo. Bantottak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogy, csak szoktam ezt én is idézni. Aztán megy utána a duzzogás.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Irigyek az emberek, egy ido utan megtanulod elengedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha meg nem térül, és semmivel sem javítja az életminőségemet. Sőt. Helyette nyaralni, pihenni, kikapcsolódni járunk...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha nem adta ki a matek nekem sem. Azóta drágult, pláne nem adja ki. Szomszédoknak mutogatni biztosan jó, csak az meg nem érdekel.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az én életminôségemet viszont rontja a te benzinkályhád. Szmog, alacsony várható élettartam... Megkérlek, hogy ne használd!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Soha ne told fullba a kretént.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert nem errôl van szó, még idióta polkorrektségetek miatt szemérkeskedtek is!? Igen ba+ füstöltök, mert nektek az a kényelmes!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Villany autó is szennyez, csak elegánsan, a vidékiek orra alá, ahol az erőmű van. Kb mindenki tudja, h nem az autó forgalom a fő környezetszennyező. Csak az autóst könnyű basztatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja persze tudjuk! Az autóst bántják! Mire a benya a mélybôl a kútra kerül, annyi energiát el is használsz amibôl egy EV elmegy 500km-ert. Bónuszként még kibaszott szar hatásfokkal el is égeted! De elmondhatod, kibaszott kényelmesen járok még a budira is...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mire a szenet kibányásszák, erőműben elégetik, majd az akkuba betöltöd, majd onnan vissza, na azt a hatásfokot sem teszed ki az ablakba büszkeségből. :)
Majd akkor papolj, ha gyalog, meg bicajjal jársz, és autód sem lesz. Akkor zöld lennél.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ó persze csak te ugyanazt az energiát arra pazarlod, hogy legyen benya a kúton. Aztán meg kajánvigyorral elégeted, és telefüstölöd a tüdőnket… Az EV emissziója meg a töltéssel véget ér. A kényelmi indokokat, az egyseggel 1000km -es arcoktól soha nem tudom elfogadni érvként. Egy valid érv van az EV ellen, ami így szól: “nincs rá zseton…” A többi bullshittelés!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van rá pénzem, de én nem szánok ~15-20 millát semmilyen új autóra, inkább befektetem. Világ életemben 6-8 éves használtat vettem.
Ettől független nekem nem megfelelő. Lett volna lehetőség a céges autót villanyra lecserélni, de pont mikor ez eszembe jutott, beesett egy nyíregyháza oda-vissza. És a céges benzinessel ezt 140-el simán megcsináltam, villannyal ez nem ment volna, na, ott döntöttem el, h ezt az opciót meg sem említem a cég tulajnak. Nekem az nem opció, h 2-3 órával később végezzek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A BMW i4, i5, i7 minden modelje abszolválja a Bp-Nyíregyháza távot 130-al! 140-el azon a szakaszon nem szabad menni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oda-vissza is? Mert mondjuk a túlvégen ügyfél van, ahol eléggé kínos lenne dugási lehetőséget kérni :-P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Oda-vissza is?
Attól függ merre mész. Ha Sopront, is útba kell ejtened, akkor töltened kell!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tud 500km hatótávot 130-al, töltés nélkül, télen is? Ne haragudj, nem akarok erősen fogalmazni, de itt szerintem nem szándékosan, de tévedés van.
Amúgy teljesen életszerű, h a főnököm 20M magasságában vegyen nekem céges autót, mikor a saját, összetört suberb-je helyett vett egy ugyanolyn korú A4 dízel audit. Meglepődtem rajta, de már neki is kib@ssza a biztosítékot az új autó ára. Tudom, h kp meg tudná venni, de azt mondja, h neki egy autó nem ér ennyit. Semmilyen.
A jelen 2019-es kis swiftem eszik 4,3litert vegyesben. Sakkozd ki, h mikorra hozná vissza a többletet a 20 millás bármi. Elárulom, soha. Azaz nem adja ki a matek. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy az EV jelenleg meg nem valo mindenkinek es nem valo mindenfele felhasznalasra. Ha ezt az egyszeru dolgot megertenek az emberek, akkor megusznank ezeket az idegesito beszelgeteseket, ahol elmeletileg felnott, ertelmes emberek diskuralnak.
Nyilvan nem lehet "raeroltetni" valakire egy 20 millios EV-t amikor napi 500km-t megy egy ujan 6-7 millios swifttel. Erre jelenleg nincs EV alternativa.
Mint ahogy hiaba magyarazod valakinek, hogy 4.3-at eszik a 6-7 millios swift, amikor az o elethelyzete olyan, hogy napi 140km-t ingazik a 20 millios EV-vel (meg elotte is ilyen arkategoriaju autoja volt), es nem tolt 1 percet sem toltessel, mert amikor hazaer, rateszi a toltore mint a telefont, es reggel meg leveszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" amikor napi 500km-t megy egy ujan 6-7 millios swifttel. Erre jelenleg nincs EV alternativa."
majd ha lesz ilyen, akkor lesznek a dodzsemek értelmes első autóként alternatívák, addig nem, ebben egyetértünk.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De addig téged minősít, hogy zéró saját tapasztalattal dodzsemnek hívod az EV-ket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert nagyjából annyira hasznos az átlagos felhasználásra...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont, hogy az atlagos, ingazos felhasznalasra hasznos. Ezert van belole egyre tobb az utakon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az átlagosba az átlagos vásárlót is számold bele. Na neki a tizenhuszonmilliós dodzsem (azért is :-) ) nem éri meg, nem felel meg - pláne családi "fő" autónak nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Felhasználásról volt szó, nem árkategóriáról.
Utóbbi csak annyiban módosítja az összképet, hogy az alsó-közép kategóriából lehet majd többet eladni, és nem a prémiumból.
De attól még az autó tulajdonosok túlnyomó részének elég az a hatótáv amit az alsó-közép kategóriás EV képes produkálni.
És a nagy dömping még el sem kezdődött, fog még lejjebb menni a kínai autók ára, miközben a hatótávjuk nőni fog.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jelenleg a 10M+ ár az sok egy autóra, pláne sok olyanra, aminek a tartásához saját legelő és istálló szükséges :-)
A hatótáv egy dolog, a gazdasági racionalitás meg egy másik. Amíg jó esetben is sok-sok év tankolását kell előre elkölteni egy istállóban tartandó, saját legelőt igénylő jószágra, addig nem fognak az emberek váltani.
Még akkor sem, ha ugyanazt a modellt, ugyanazzal a felszereltséggel, ugyanazon az áron meg lehet majd kapni elektromos, belsőégésű, illetve hibrid hajtással is. Maximum a hibrid felé fog tolódni a vásárlók zöme.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert nagyjából annyira hasznos az átlagos felhasználásra
Ez a te véleményed, és rossz. De ettől ez oké lenne, csak az a paraméter a zavaró (ahogy fent megjegyeztem) hogy a témában zéró a tapasztalatod, és úgy tolod a véleményed, amit felénk meg szoktak mosolyogni :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
10+ millióért 2-3-400km hatótáv (plusz otthonra villanyóra szabványosítás és 3F bekötése (alsó hangon fél milláról indul)) vagy 6-8M-ért belsőégésű motorral hajtott autó, ami 6-800km-t meg el egy tankolással, és az évi várható futásteljesítmény alapján 20+ évig tankolhat az árkülönbségből.
Akiket látok dodzsemeseket (azért is), azok mindent úgy intéznek, úgy nyaralnak, kirándulnak, mennek bevásárolni, hogy az autó töltikézését igen előkelő helyen veszik figyelembe. És eléggé erősen anyáznak, ha épp a célhoz közeli (jó esetben 4-600m) töltőn nincs hely...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
6-8M-ért belsőégésű motorral hajtott autó, ami 6-800km-t meg el egy tankolással,
Nincs autó 6-8M-ért!
és az évi várható futásteljesítmény alapján 20+ évig tankolhat az árkülönbségből.
2019-ben 260Ft a benzinár, 2024-ben 650Ft. Mennyi lesz 2028-ban? 20 év alatta az autó árának hányszorosát költöd rá a turbóra, a motorra, a szelepvezérlésre, a váltóra, az injektorokra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
véleményed van ... zéró a tapasztalattal
Még mindig ez a baj.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyanezt ugatom, de vannak olyan szemellenzősök, akik úgy hiszik, h mindenkinek jó az elektromos autó. Hiszen max megállok tölteni fél órácskát. Kétszer. Ha épp jó a töltő, ha épp van szabad töltő, ha épp indul az app, a 8 féléből az egyik. Mindezt a saját időmből, mert túlórát nekem nem fizetnek. Hát nem, megállok a kútnál, telitankolom, ez pont 5 perc, utána parketta a pályán. Szerencsére nincs ilyen gyarkan, de ritkán sem szerenék az autó alkalmatlansága miatt mondjuk aznak kihagyni egy edzést, vagy szarul kajálni, mert EV.
Már valahol írtam, autópálya tempóban menjen el budapestről magyar viszonylatban bárhová, és vissza. Ha a vissza nem jön össze, akkor 5 perc alatt töltsön bele annyit, amennyi elég a végállomásnál ahhoz, h hazaérjek, azaz legyen meg a 80% töltése. Ne kelljen appokkal bajlódni, vagy legyen egy bankkártya elfogadó hely a töltőoszlopon, vagy úgy, mint a kutaknál bemegyek, és fizetek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a helyzet, hogy az EV jelenleg meg nem valo mindenkinek
Az a helyzet, hogy a mobilitás nem való mindenkinek. Aki nem képes kitermelni a mobilitás árát, az feleslegesen túl sok erőforrást pazarol el, alacsonyabb értékj előállítására.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint ahogy hiaba magyarazod valakinek, hogy 4.3-at eszik a 6-7 millios swift, amikor az o elethelyzete olyan, hogy napi 140km-t ingazik a 20 millios EV-vel (meg elotte is ilyen arkategoriaju autoja volt), es nem tolt 1 percet sem toltessel, mert amikor hazaer, rateszi a toltore mint a telefont, es reggel meg leveszi.
Jaja, csak innentől kezdve ez nem autó a szó hagyományos értelemben (univerzális helyváltoztató eszköz), hanem egy céleszköz, ami nem helyettesíti az autót, a szó hagyományos értelmében.
Akkor ezt kell kommunikálni.
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nézd, engem kicsit sem zavar, ha dodzsemnek nevezik az EV-t autó helyett.
A mi életritmusunkhoz tökéletesen igazodik egy EV. Egy évben átlagosan 10 alatt van (direkt mondtam nagy számot, szerintem valójában max. 4-5) az olyan hosszútávú utak száma, amikor meg kell állni tölteni. Pl ha az idei évet nézem, akkor eddig 2 ilyen út volt, egy francia és egy horvát út. Ilyenkor számolni kell a töltéssel. Az év összes többi napján pedig benzinkút közelébe sem kell menni, mert az otthoni töltés vígan elég.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked jó. nekem bármikor (szó szerint bármikor sajnos) be kell tudni ülni az autóba, és elrongyolni ~200km-re a szüleimhez, bónuszként itthon nincs lehetőségem tölteni az autót, ergo a legközelebbi működő töltőnél kellene kvázi rendszeresen parkolni vele, ami nem igazán van közel, miközben más okból is előfordulhat, hogy azonnal indulni kell valahova.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked nem jó. De abból, hogy neked nem jó, nem lehet általánosan negatív objektív következtetéseket levonni a technológia milyenségével kapcsolatban, pláne nem azzal kapcsolatban, hogy akkor másnak jó-e vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Neked jó. De abból, hogy neked jó, nem lehet általánosan pozitív objektív következtetéseket levonni a technológia milyenségével kapcsolatban, pláne nem azzal kapcsolatban, hogy akkor másnak jó-e vagy sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így van, és én nem is tettem ilyet. Idézném saját magamat pár hozzászólással feljebbről:
"Az a helyzet, hogy az EV jelenleg meg nem valo mindenkinek es nem valo mindenfele felhasznalasra. Ha ezt az egyszeru dolgot megertenek az emberek, akkor megusznank ezeket az idegesito beszelgeteseket, ahol elmeletileg felnott, ertelmes emberek diskuralnak."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4.3-at eszik a swift... Napi 140 km, az heti 700km (munkanapokkal számolva), amin fogyasszon többet picit a verda, és legyen 32 liter/hét a fogyasztás. Ez (ismét) felfelé kerekítve 130 liter havonta. Ez 78000Ft/hó.
A 6-7 milliós Swift-tel egy kategóriában 10+ milliós EV-k vannak, azaz alsó hangon 4milliót kellene üzemanyagon spórolni, ami 50+ hónap üzemanyagköltsége. És ez az átlagos autónál már többet futó Swift.
Akinek meg megvan a belsőégésű motorral hajtott autója, az a cserével ugyan "új" autót kapna a hátsója alá, de minden millióval, amennyivel kevesebbet ér a használt Swift, bő egy évnyi plusz üzemanyagra elegendő pénzt kell a villanyautóra beruházni (4M-ért eladja a Swiftet, vesz 10-ért egy új villanyt, máris 6M-t kell osztani 78ezerrel, ami közel 77 hónap...).
És a villanverda elsődlegesen rövid távú szaladozásra _és_ otthoni töltésre optimalizált megoldást fog nyújtani, nem általános célú közlekedőedény.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az éves futásteljesítményt tekintve nagyobb az esélye annak, hogy a villandodzsemed gyártása és napközbeni/csúcsidei töltikézése több szennyezést okoz egy év alatt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az előállítás és hulladékkezelés környezeti kárairól már ne is beszéljünk. (A villanyautóhívők nem is szoktak. Vajon miért...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van egy rossz hírem, ez nem lesz kérdés pár év múlva, mivel majd választhatsz két elektromos közt, és nem kell fájjon a fejed, hogy ellenőrizd, hogy igaz amit gondolsz vagy nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Járjatok gyalog nyaralni ne benzinkályhával!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nyaraláshoz nem kell benzinkályha, télen előfordul, hogy jól jön néhány nagyobbacska járműben :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mindenki a maga szintjen nyomorog
Ez a nyomorgás megy szaldó nélkül legalább, vagy azért tetszik a kőkemény állami dotáció mellé?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben a pillanatban a cégünk napelemes rendszere termel annyit, hogy az egy szem Dacia Spring-et (azóta se vettünk több EV-t, dízelt viszont igen) körülbelül fasztudja hányszor > 2-2,5x tudná feltölteni, sőt ha lenne EV-m még azt is. Nem azért írom, mert a témához tartozik, csak azért, mert hencegtél vele ... 🤷♂️
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EV-t (mint minden mast) tudni kell valasztani. ha nem jott be akkor valaki rossz dontest hozott. a mondatodbol itelve nalatok ennek nincs kovetkezmenye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jaja, majd megmondom neki, hogy hülye volt. Te üzened! :)
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mered.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ugyan miért nem? Nem lep meg senkit szerintem, hogy tele van az internet hülye _véleményekkel_ :D
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor hajra! Kivancsi vagyok a reakciora.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagy reakciója lesz az Audi RS5 Sportback 60 Quattro-val járó embertől :D Kb.:
Hogy mi?! 🤣
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni