Mi okozhatja?

 ( gee | 2019. június 27., csütörtök - 1:50 )

Van egy öregecske laptopom. Dual boot, Windows 10 és Linux.

Azt vettem észre, hogy Windows alatt nem képes lejátszani filmeket az Amazon Prime Video oldalról. Kiválasztok bármit, elindul az audio, kb. 5 másodpercenként kapok egy új állóképet, és közben a gép annyira le van terhelve, hogy az egér pointer se mozog folyamatosan.
Ha nagy nehezen leállítom a filmet, de az Amazon Prime Video oldal még nyitva van (szimplán csak felsorolja az elérhető filmeket), a processzort a Chrome pörgeti kb. 35%-on, a gép fújja a forró levegőt, küzd az életéért. Ha becsukom azt az egy tabot, a Chrome processzor felhasználása leesik 2-3% körülire. Ventilátor visszavesz az őrült fújásból, mindenki boldog.

Ugyanez a gép Linux alatt az Amazon-ról csuklás nélkül lejátsza a filmet, Youtube videót Windows és Linux alatt is probléma nélkül játszik.

Arra gondoltam, hogy talán az a gond, hogy a Win10 nem támogatott már, ehhez a laptophoz nem ad a gyártó drivereket. Talán az alap Windows video driver nem elég jó, mondjuk nem használja a GPU-ba beépített hw kitömörítést, vagy ilyesmi.

Letöltöttem az Nvidia oldaláról a friss drivert. Semmi nem változott.

Van ötletetek, hogy mi lehet e mögött?

Hozzászólás megjelenítési lehetőségek

A választott hozzászólás megjelenítési mód a „Beállítás” gombbal rögzíthető.

A feltett kérdésre akarsz választ kapni, vagy a videolejátszás problémáját szeretnéd megoldani?

:)

Öregecske laptopra ha windows akkor ne 10, különben halmozott szopás. HDD van a gépedben? Az is lehet szűk keresztmetszet. Azt kifejezetten szereti a win10.

powered by ©gentoo

SSD

Ha Linux alól megy, de Winfos alól nem, akkor tényleg a HDD lehet a szűk keresztmetszet...
Főleg, hogy az Amazon Prime-on lévő dolgok mind a háttértárról játszódnak le... :)

Driver gond vagy valami Winfos bug lesz.
--
Debian Linux rulez... :D
RIP Ian Murdock

Voltaképp mindkettő.

chrome://settings -en belül a "Use hardware acceleration when available" be van kapcsolva?

--
http://eVIR.hu
Elektronikus Vállalatirányítási Információs Rendszer

chrome://gpu pedig választ fog adni arra, hogy miért lassú a cucc

Hát, ha adja is a választ, nem tudom, melyik lehet az a sok közül

Graphics Feature Status
Canvas: Hardware accelerated
Flash: Hardware accelerated
Flash Stage3D: Hardware accelerated
Flash Stage3D Baseline profile: Hardware accelerated
Compositing: Hardware accelerated
Multiple Raster Threads: Enabled
Native GpuMemoryBuffers: Software only. Hardware acceleration disabled
Out-of-process Rasterization: Disabled
Hardware Protected Video Decode: Unavailable
Rasterization: Unavailable
Skia Renderer: Disabled
Surface Control: Disabled
Surface Synchronization: Enabled
Video Decode: Hardware accelerated
Viz Service Display Compositor: Enabled
Viz Hit-test Surface Layer: Disabled
WebGL: Hardware accelerated
WebGL2: Hardware accelerated
Driver Bug Workarounds
clear_uniforms_before_first_program_use
decode_encode_srgb_for_generatemipmap
disable_delayed_copy_nv12
disable_direct_composition_layers
disable_discard_framebuffer
disable_dxgi_zero_copy_video
exit_on_context_lost
force_cube_complete
scalarize_vec_and_mat_constructor_args
disabled_extension_GL_KHR_blend_equation_advanced
disabled_extension_GL_KHR_blend_equation_advanced_coherent
Problems Detected
GPU rasterization should only be enabled on NVIDIA and Intel and AMD RX-R2 GPUs with DX11+ or any GPU using ANGLE's GL backend.: 643850
Disabled Features: gpu_rasterization
Protected video decoding with swap chain is for Windows and Intel only
Disabled Features: protected_video_decode
Some drivers are unable to reset the D3D device in the GPU process sandbox
Applied Workarounds: exit_on_context_lost
Clear uniforms before first program use on all platforms: 124764, 349137
Applied Workarounds: clear_uniforms_before_first_program_use
Always rewrite vec/mat constructors to be consistent: 398694
Applied Workarounds: scalarize_vec_and_mat_constructor_args
ANGLE crash on glReadPixels from incomplete cube map texture: 518889
Applied Workarounds: force_cube_complete
Framebuffer discarding can hurt performance on non-tilers: 570897
Applied Workarounds: disable_discard_framebuffer
Zero-copy NV12 video displays incorrect colors on NVIDIA drivers.: 635319
Applied Workarounds: disable_dxgi_zero_copy_video
Disable KHR_blend_equation_advanced until cc shaders are updated: 661715
Applied Workarounds: disable(GL_KHR_blend_equation_advanced), disable(GL_KHR_blend_equation_advanced_coherent)
Decode and Encode before generateMipmap for srgb format textures on Windows: 634519
Applied Workarounds: decode_encode_srgb_for_generatemipmap
Delayed copy NV12 displays incorrect colors on NVIDIA drivers.: 728670
Applied Workarounds: disable_delayed_copy_nv12
Hardware overlays result in black videos on non-Intel GPUs: 932879
Applied Workarounds: disable_direct_composition_layers
Native GpuMemoryBuffers have been disabled, either via about:flags or command line.
Disabled Features: native_gpu_memory_buffers
Viz hit-test surface layer version is not enabled by default.
Disabled Features: viz_hit_test_surface_layer
Skia renderer is not used by default.
Disabled Features: skia_renderer
Version Information
Data exported 2019-07-04T22:25:44.817Z
Chrome version Chrome/75.0.3770.100
Operating system Windows NT 10.0.18362
Software rendering list URL https://chromium.googlesource.com/chromium/src/+/cd0b15c8b6a4e70c44e27f35c37a4029bad3e3b0/gpu/config/software_rendering_list.json
Driver bug list URL https://chromium.googlesource.com/chromium/src/+/cd0b15c8b6a4e70c44e27f35c37a4029bad3e3b0/gpu/config/gpu_driver_bug_list.json
ANGLE commit id b98a3d1c05e2
2D graphics backend Skia/75 9b7e06a7fbe5111de40cdc51fc94b484622d41fe
Command Line "C:\Program Files (x86)\Google\Chrome\Application\chrome.exe" --flag-switches-begin --flag-switches-end
Driver Information
Initialization time 878
In-process GPU false
Passthrough Command Decoder false
Sandboxed true
GPU0 VENDOR = 0x10de [Google Inc.], DEVICE= 0x0a6c [ANGLE (NVIDIA NVS 3100M Direct3D11 vs_4_1 ps_4_1)] *ACTIVE*
Optimus false
AMD switchable false
Desktop compositing Aero Glass
Direct composition true
Supports overlays false
Overlay capabilities
Diagonal Monitor Size of \\.\DISPLAY1 13.9"
Driver D3D12 feature level Not supported
Driver Vulkan API version Not supported
Driver vendor NVIDIA
Driver version 342.01
Driver date 11-14-2016
GPU CUDA compute capability major version 0
Pixel shader version 4.1
Vertex shader version 4.1
Max. MSAA samples 8
Machine model name
Machine model version
GL_VENDOR Google Inc.
GL_RENDERER ANGLE (NVIDIA NVS 3100M Direct3D11 vs_4_1 ps_4_1)
GL_VERSION OpenGL ES 2.0 (ANGLE 2.1.0.b98a3d1c05e2)
GL_EXTENSIONS GL_ANGLE_client_arrays GL_ANGLE_depth_texture GL_ANGLE_explicit_context GL_ANGLE_explicit_context_gles1 GL_ANGLE_framebuffer_blit GL_ANGLE_framebuffer_multisample GL_ANGLE_instanced_arrays GL_ANGLE_lossy_etc_decode GL_ANGLE_memory_size GL_ANGLE_multi_draw GL_ANGLE_pack_reverse_row_order GL_ANGLE_program_cache_control GL_ANGLE_provoking_vertex GL_ANGLE_request_extension GL_ANGLE_robust_client_memory GL_ANGLE_texture_compression_dxt3 GL_ANGLE_texture_compression_dxt5 GL_ANGLE_texture_usage GL_ANGLE_translated_shader_source GL_CHROMIUM_bind_generates_resource GL_CHROMIUM_bind_uniform_location GL_CHROMIUM_color_buffer_float_rgb GL_CHROMIUM_color_buffer_float_rgba GL_CHROMIUM_copy_compressed_texture GL_CHROMIUM_copy_texture GL_CHROMIUM_lose_context GL_CHROMIUM_sync_query GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_color_buffer_half_float GL_EXT_debug_marker GL_EXT_discard_framebuffer GL_EXT_disjoint_timer_query GL_EXT_draw_buffers GL_EXT_float_blend GL_EXT_frag_depth GL_EXT_instanced_arrays GL_EXT_map_buffer_range GL_EXT_occlusion_query_boolean GL_EXT_read_format_bgra GL_EXT_robustness GL_EXT_sRGB GL_EXT_shader_texture_lod GL_EXT_texture_compression_dxt1 GL_EXT_texture_compression_s3tc_srgb GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_format_BGRA8888 GL_EXT_texture_rg GL_EXT_texture_storage GL_EXT_unpack_subimage GL_KHR_debug GL_KHR_parallel_shader_compile GL_NV_EGL_stream_consumer_external GL_NV_fence GL_NV_pack_subimage GL_NV_pixel_buffer_object GL_OES_EGL_image GL_OES_EGL_image_external GL_OES_compressed_ETC1_RGB8_texture GL_OES_depth32 GL_OES_element_index_uint GL_OES_get_program_binary GL_OES_mapbuffer GL_OES_packed_depth_stencil GL_OES_rgb8_rgba8 GL_OES_standard_derivatives GL_OES_surfaceless_context GL_OES_texture_border_clamp GL_OES_texture_float GL_OES_texture_float_linear GL_OES_texture_half_float GL_OES_texture_half_float_linear GL_OES_texture_npot GL_OES_vertex_array_object OES_compressed_EAC_R11_signed_texture OES_compressed_EAC_R11_unsigned_texture OES_compressed_EAC_RG11_signed_texture OES_compressed_EAC_RG11_unsigned_texture OES_compressed_ETC2_RGB8_texture OES_compressed_ETC2_RGBA8_texture OES_compressed_ETC2_punchthroughA_RGBA8_texture OES_compressed_ETC2_punchthroughA_sRGB8_alpha_texture OES_compressed_ETC2_sRGB8_alpha8_texture OES_compressed_ETC2_sRGB8_texture
Disabled Extensions GL_KHR_blend_equation_advanced GL_KHR_blend_equation_advanced_coherent
Disabled WebGL Extensions
Window system binding vendor Google Inc. (adapter LUID: 0000000000009997)
Window system binding version 1.4 (ANGLE 2.1.0.b98a3d1c05e2)
Window system binding extensions EGL_EXT_create_context_robustness EGL_ANGLE_d3d_share_handle_client_buffer EGL_ANGLE_d3d_texture_client_buffer EGL_ANGLE_surface_d3d_texture_2d_share_handle EGL_ANGLE_query_surface_pointer EGL_ANGLE_window_fixed_size EGL_ANGLE_keyed_mutex EGL_ANGLE_surface_orientation EGL_ANGLE_direct_composition EGL_ANGLE_windows_ui_composition EGL_NV_post_sub_buffer EGL_KHR_create_context EGL_EXT_device_query EGL_KHR_image EGL_KHR_image_base EGL_KHR_gl_texture_2D_image EGL_KHR_gl_texture_cubemap_image EGL_KHR_gl_renderbuffer_image EGL_KHR_get_all_proc_addresses EGL_KHR_stream EGL_KHR_stream_consumer_gltexture EGL_NV_stream_consumer_gltexture_yuv EGL_ANGLE_flexible_surface_compatibility EGL_ANGLE_stream_producer_d3d_texture EGL_ANGLE_create_context_webgl_compatibility EGL_CHROMIUM_create_context_bind_generates_resource EGL_CHROMIUM_sync_control EGL_EXT_pixel_format_float EGL_KHR_surfaceless_context EGL_ANGLE_display_texture_share_group EGL_ANGLE_create_context_client_arrays EGL_ANGLE_program_cache_control EGL_ANGLE_robust_resource_initialization EGL_ANGLE_create_context_extensions_enabled EGL_ANDROID_blob_cache EGL_ANDROID_recordable
Direct rendering version unknown
Reset notification strategy 0x8252
GPU process crash count 0
Compositor Information
Tile Update Mode One-copy
Partial Raster Enabled
GpuMemoryBuffers Status
R_8 Software only
R_16 Software only
RG_88 Software only
BGR_565 Software only
RGBA_4444 Software only
RGBX_8888 GPU_READ, SCANOUT
RGBA_8888 GPU_READ, SCANOUT
BGRX_8888 Software only
BGRX_1010102 Software only
RGBX_1010102 Software only
BGRA_8888 Software only
RGBA_F16 Software only
YVU_420 Software only
YUV_420_BIPLANAR Software only
UYVY_422 Software only
Display(s) Information
Info Display[2528732444] bounds=[0,0 1600x900], workarea=[0,0 1600x860], scale=1, external.
Color space information {primaries:BT709, transfer:IEC61966_2_1, matrix:RGB, range:FULL}
Bits per color component 8
Bits per pixel 24
Video Acceleration Information
Decode h264 baseline up to 1920x1088 pixels
Decode h264 main up to 1920x1088 pixels
Decode h264 high up to 1920x1088 pixels
Encode h264 baseline up to 3840x2176 pixels and/or 30.000 fps
Encode h264 main up to 3840x2176 pixels and/or 30.000 fps
Encode h264 high up to 3840x2176 pixels and/or 30.000 fps
Diagnostics
0
b3DAccelerationEnabled true
b3DAccelerationExists true
bAGPEnabled true
bAGPExistenceValid true
bAGPExists true
bCanRenderWindow true
bDDAccelerationEnabled true
bDriverBeta false
bDriverDebug false
bDriverSigned false
bDriverSignedValid false
bNoHardware false
dwBpp 32
dwDDIVersion 11
dwHeight 900
dwRefreshRate 60
dwWHQLLevel 0
dwWidth 1600
iAdapter 0
lDriverSize 17559384
lMiniVddSize 0
szAGPStatusEnglish Enabled
szAGPStatusLocalized Enabled
szChipType NVS 3100M
szD3DStatusEnglish Enabled
szD3DStatusLocalized Enabled
szDACType Integrated RAMDAC
szDDIVersionEnglish 11.1
szDDIVersionLocalized 11.1
szDDStatusEnglish Enabled
szDDStatusLocalized Enabled
szDXVAHDEnglish Supported
szDXVAModes
szDescription NVIDIA NVS 3100M
szDeviceId 0x0A6C
szDeviceIdentifier {D7B71E3E-492C-11CF-E563-263718C2D835}
szDeviceName \\.\DISPLAY1
szDisplayMemoryEnglish 4043 MB
szDisplayMemoryLocalized 4043 MB
szDisplayModeEnglish 1600 x 900 (32 bit) (60Hz)
szDisplayModeLocalized 1600 x 900 (32 bit) (60Hz)
szDriverAssemblyVersion 21.21.13.4201
szDriverAttributes Final Retail
szDriverDateEnglish 14/11/2016 01:00:00
szDriverDateLocalized 11/14/2016 01:00:00
szDriverLanguageEnglish English
szDriverLanguageLocalized English
szDriverModelEnglish WDDM 1.2
szDriverModelLocalized WDDM 1.2
szDriverName nvd3dumx.dll,nvwgf2umx.dll,nvwgf2umx.dll
szDriverNodeStrongName oem20.inf:0f066de334819cf6:Section048:21.21.13.4201:pci\ven_10de&dev_0a6c&subsys_172b103c
szDriverSignDate Unknown
szDriverVersion 21.21.0013.4201
szKeyDeviceID Enum\PCI\VEN_10DE&DEV_0A6C&SUBSYS_172B103C&REV_A2
szKeyDeviceKey \Registry\Machine\System\CurrentControlSet\Control\Video\{690EAD0E-8344-11E9-8B00-80EB17AD79BB}\0000
szManufacturer NVIDIA
szMiniVdd unknown
szMiniVddDateEnglish Unknown
szMiniVddDateLocalized unknown
szMonitorMaxRes Unknown
szMonitorName Generic PnP Monitor
szNotesEnglish No problems found.
szNotesLocalized No problems found.
szOverlayEnglish Supported
szRankOfInstalledDriver 00DA0001
szRegHelpText Unknown
szRevision Unknown
szRevisionId 0x00A2
szSubSysId 0x172B103C
szTestResultD3D7English Not run
szTestResultD3D7Localized Not run
szTestResultD3D8English Not run
szTestResultD3D8Localized Not run
szTestResultD3D9English Not run
szTestResultD3D9Localized Not run
szTestResultDDEnglish Not run
szTestResultDDLocalized Not run
szVdd unknown
szVendorId 0x10DE
Log Messages
GpuProcessHostUIShim:
[8764:3544:0704/232017.553:ERROR:mf_helpers.cc(14)] : Error in dxva_video_decode_accelerator_win.cc on line 1641
[8764:3544:0704/232017.553:ERROR:mf_helpers.cc(14)] : Error in dxva_video_decode_accelerator_win.cc on line 842
[8764:3544:0704/232353.018:ERROR:mf_helpers.cc(14)] : Error in dxva_video_decode_accelerator_win.cc on line 1641
[8764:3544:0704/232353.018:ERROR:mf_helpers.cc(14)] : Error in dxva_video_decode_accelerator_win.cc on line 842
GpuProcessHostUIShim:

Igen.

Öregecske laptop + win10 -> szopás.

"Van ötletetek, hogy mi lehet e mögött?"

Persze, de előbb belenézek a kristálygömbömbe, hogy megtudja a laptop típusát, a használt driver verziót, Chrome verziót, stb....

--

"After successfully ignoring Google, FAQ's, the board search and leaving a undecipherable post in the wrong sub-forum don't expect an intelligent reply."

Én arra gondoltam, két hetes kitiltás alatt magától is megoldaná a dolgot. Illetve inkább négy, mert régi motoros és nem szellemi fogyatékos. :)

:)

Kedves.

De nem. Több okból sem: 1) Windows-hoz nem értek annyira, hogy ötletem legyen, hogy merre induljak neki. 2) már jóval több, mint két hete vettem észre a jelenséget, és sokkal egyszerűbb volt újraindítani a gépet és kiválasztani a Linuxot, mint megpróbálni kitalálni, mi lehet a gond.

Nem.

1) Google. 2) Idepucsítottam nektek. Nyaljátok ki a valagam!

:)

Nem számítottam arra, hogy a pontos megoldást szállítja valaki, inkább arra gondoltam, hogy ahogy nekem az jutott eszembe, hogy talán a video driver nem jó, majd úgy valaki azt mondja, hogy az x vagy az y is okozhat ilyesmit.

A hozzászólásodon viszont elgondolkoztam, rájöttem, hogy csak Chrome alatt próbáltam, mert más normális böngésző nincs ezen a gépen. Most kipróbáltam Edge-dzsel, és működik jól. Szóval valahol a Chrome cseszi el. Érdekes, mert Linux alatt nincs gondja vele.

Oregecske laptop +SSD es lehet Win10 ...megfelelo mennyisegu RAM mellett siman.