Autóm belső égésű motorja ....

Címkék

szívó benzines.
54% (240 szavazat)
szívó dízel.
3% (12 szavazat)
feltöltött benzines.
8% (35 szavazat)
feltöltött dízel.
18% (81 szavazat)
Csak az eredmény érdekel / eredmény se érdekel stb.
17% (76 szavazat)
Összes szavazat: 444

Hozzászólások

Egy hibrid és elektromos opció is jól jönne. :)

kéne még bele olyan opció, ami kor szerint tesz különbséget, legalább 5 éves lépésekben.

A Suzuki a kisebb autóiba 1,2-es szivó benzinmotort is kinál, a Vitara pedig még rendelhető az 1,6-os szivó benzinessel. Az 1,6-os a ráncfelvarrással ki fog pusztulni, az 1,2-es viszont még marad évekig. Várhatóan a mild hibrid SHVS változatok lesznek az alapáron elérhetőek, ahogy tovább szigorodnak az emissziós előirások.

Diesel személyautóban? Azt csak hajóba/mozdonyba/kamionba vesszük nem? :-)

A jobbak pont diesellel mennek. Legalabbis eddig minden mas probalkozassal voltak bajok.
Benzin: a BT sorozat folyton kigyulladt a mandzsúriai harcok soran. Az M4 is lehetett volna jobb, ha nem repulokhoz tervezett csillagmotorokat (!) tesznek bele. Ettol aztan magas lett (konnyebb eltalalni, tobb pancel kell nagyobb feluletre), es a benzin gyulekonysagaval is voltak bajok. Ettol meg az M4 osszessegeben sikeresnek szamit, de inkabb a mennyisege es az alkalmazasmodja miatt.

Kerozin (gazturbinas): mar a nemeteknek volt ilyen prototipusuk (parducbol alakitottak at), de az Abrams is ilyen, meg persze a T-80 is. Nagyon jo akkor, ha szaguldani kell (konnyu, es nagy teljesitmenyu), de ha a maximum alatt jaratod, nagyon rossz lesz a hatasfoka. Az uzemanyagot is nagyon eszi. Abrams eseteben par evente felmerul, hogy at kene alakitani az osszeset dieselre, de tul sokba kerulne. A koreai K2 (ami egyebkent nagyon sokat atvett az Abramstol) is diesel lett. Az oroszok meg a T-80 utan visszaalltak a dieselre az ujabbaknal (T-90, ami feltuningolt T-72, ill. a T-14 Armata is diesel).

Mindenevo: a briteknek volt ilyen harckocsijuk (most nem jut eszembe melyik, hideghaborus). Vegul csak diesellel hasznaltak, mert csak atalakitassal tudtak volna mast beletolteni, es gyengebb gep lett, mint a csak dieseles. A kovetkezo tipusnal mar kihuztak az igenyek listajarol, az jobban is sikerult.
szerk: A chieftain volt az: https://youtu.be/p5fEsNwHSDs?t=9m39s

Diesel: nagyon jo, nagyon elterjedt. Jo a nyomateka, szeles tartomanyban jarathatod, es ha eltalaljak, a kifroccseno olaj meg kieghet, de a tobbi elalszik. Emiatt nehany tipusnal meg HEAT elleni vedelemkent is mukodik az uzemanyagtartaly (a pancel alatt van, vagy a gorgoket takarja reszben). Egyetlen hatranya talan, hogy nagy hidegben nehez elinditani. A nemetek a keleti fronton harcoloknak parancsba adtak, hogy adott idokozonkent inditsak el a motort, hogy jarjon egy kicsit amig bemelegszik, pont emiatt.

--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald

Kozben utananeztem az Abramsnek is, es neked volt igazad, az tobbet is meg tud enni:
https://www.quora.com/What-fuel-does-an-M1A1-Abrams-use-How-is-it-suppl…

Szoval ha lehet hinni nekik, mostanaban JP8-cal megy (ami jet fuel+adalekok), amikor meg csataba kuldik, dieselt kap (gondolom a gyulladas miatt).

--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald

Ahol nem szamit a suly, ott teljesen elfogadott az is. Nagyobb hajok hasznalnak ilyen barnas trutyit, ami utan turbinaval szedik ki a rendszerbol az energiat.
Eromuben is hasznalnak turbinat, ott is elfer. Kisebb, mozgo eszkozoknel van csak gond.

--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald

"cserebe nem kell uveghangon kettot visszavaltva elozgetni..."
Hát.... kispolák/trabi után valóban megváltás akármilyen dízel..... illetve kb.... bármi. :-)

---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.

Egy jo kormanyvaltos Trabival valszeg elindulni se tudnek... Kispokba eletemben nem ultem meg, de mar csak ezt atgondolnam parszor, nemhogy forgalomban elozes jusson eszembe rola/vele :D
Persze az is lehet, hogy az Opel 1,6 es 2literes Ecotec motorjai voltak annyira sz*rok anno, hogy mara azt mondom soha tobbet benzinest... Na mondjuk Opelt se.

Meglepő ez az arány, mikor kb. mindenkitől azt hallom, hogy "jó dízel", meg az utakon is alig látok benzinest.
--
"Sose a gép a hülye."

De pont ezt mondom, hogy nem ezt hallom, és nem ezt látom. A legtöbb ember dízelt vesz arra is, hogy elvigye a gyereket az iskolába, meg aztán munkába menjen, és ugyanez délután vissza.... De nem baj, hétvégén "ki van hajtva az autó", mert akkor elmennek vele a tescóba, meg akár a nagymamához is, lol.
--
"Sose a gép a hülye."

Nekem volt benzines is, dízel is Magyarországon. Meg alkoholos Brazíliában.
Dízelt jobban szerettem, főleg a nyomaték és nyomatékrugalmasság miatt. Azt sem bántam persze, hogy a 60 literes tankkal az 1.4-es benzines 800km-t ment el, az 1.5-ös dízel meg 1300km-t.
Angliában is dízel autót vettem elsőnek, ugyanezek miatt, de rá kellett jönnöm, hogy sokkal kevesebbet vezetek, mint otthon, és főleg rövid utakra használom az autót. Már nem emlékszem, de talán 2-szer kellett tankolnom egy év alatt.
Amikor az a kocsi beadta a kulcsot, benzinest kerestem helyette. A 2 literes szívó benzines ugyan 10l-t evett, de volt benne fűtés akkor is, ha elmentem a közeli Tescóba bevásárolni.
A mostani autó 1.6-os turbó benzines, van nyomatéka és nyomatékrugalmassága is. Cserébe ez is 10 liter körül fogyaszt vegyes használatban, a 800 km-es hatótáv csak álom, pedig 70 (vagy 80?) literes a tank.
De amellett, hogy hétvégenként néha elmegyünk vidékre, vagy ismerősökhöz, a napi rutinban ház-óvoda-ház, ház-tesco-ház, ház-vasútállomás-ház, és hasonló körök teszik ki az utak 95%-át.

Egyszer egy ilyen ipari hulladék mögött álltam vagy 15 percig. Egy fontos megbeszélés volt, a faszikám meg járatta a motort. Szóval vagy 15 percig kaptam az arcomba ezt a rákkeltő szart. Komolyan mondom 2 napig fájt utána a fejem, meg nehezen vettem a levegőt. Az összes ilyen hulladékot be kellene zúzatni és az összes retardált dízelesnek meg kéne triplázni a TB járulékát.

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Audi A2, 1.4-es szívóbenzin.

> Sol omnibus lucet.

Turbódízelt jelöltem, de van egy szívóbenzines kabrióm is hobbiból.

A turbódízel kettőstömegűjére költött pénzből minden 100 kilométerre jut 428 Ft (nagyjából).

^- Informatikai portál ez kérem szépen.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

#csakaszivo #V6_Powaaaaa

3.5 szivo amugy

Lada 2112 16V 1.6... 16 szelepes, benzinüzemű, közvetlen befecskendezésű injektoros szívómotor

-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba

Szívó benzin.

Ha egy 50 milliós dízel és egy lőcsös szekér között kellene választanom, akkor is az utóbbi...

----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...

Az élet 500Nm-nél kezdődik. :)
És ez hamarabb jön ki egy dízelből.

A benzin/dízelt onnan, hogy mit tankolsz bele. Azt, hogy feltöltött vagy szívó pedig onnan, hogy Turbós-e, esetleg kompresszoros-e? Ha az, az általában rá van írva így: 2.0T 2.0TDI 1.6T Porsche Carrera Turbo, KOMPRESOR, stb, mert az menő. Forgalmiból is kiderül, vagy ha belenézel a motortérbe és tudod azonosítani az alkatrészeket, akkor felismered.

Ha fentiek nem működnek kérdezd meg a sofőröd :-).

Kíváncsi lennék a szívó dízel-esek hozzászólására is :-)
Utoljára vagy 20 éve vezettem olyat, egy VW Transporter személyében, halhatatlan jármű, ma is forgalomban van még a kicsike...

Passz. Toyota Verso. Szerintem szívó benzines.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods