- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5531 megtekintés
Hozzászólások
Egy hibrid és elektromos opció is jól jönne. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert ? Arra kivancsi a kerdezo, hogy milyen belso egesu motor van a kocsiban.
Fedora 26, Thinkpad x220
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert kiderülnek a vellanyosok aránya is nagyjából. A hibrid a feltöltött mellé pláne jogos lehet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
– Autóm belső égésű motorja elektromos.
– A kényszerzubbonya nem elég szoros.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az álmoskönyv szerint nem jót jelent, amikor egy elektromos autó motorja már belső égésű :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- Jean, begyújtotta már a kocsit?
- Igen uram, már a garázs is ég!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Külsőégésű motor.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom, mit rontottam el, hogy a ti hozzászólásaitok lettek belőle.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kéne még bele olyan opció, ami kor szerint tesz különbséget, legalább 5 éves lépésekben.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ha megnézed az uralkodó szívó benzines arányt és az elmúlt évben hol is lehetett kapni szívó benzines motort némi képet ad a szórásról.
pl a vw jó ideje nem forgalmaz szívó benzinest, nálam is 8-9 éve szolgál tsi és egy ideje nincs is szívó alternatíva
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Suzukinak még tavaly is volt szívóbenzines opciója sok autónál. Ahogy a Yaris-hoz is ad a Toyota: https://totalcar.hu/tesztek/2017/07/31/nissan_micra_0_9_ig-t_tekna_toyo…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hyundai, kia, Honda és még a Mazda is tartja magát. Suzuki 1.6 is talán még elérhető pár típusnál.
"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Suzuki a kisebb autóiba 1,2-es szivó benzinmotort is kinál, a Vitara pedig még rendelhető az 1,6-os szivó benzinessel. Az 1,6-os a ráncfelvarrással ki fog pusztulni, az 1,2-es viszont még marad évekig. Várhatóan a mild hibrid SHVS változatok lesznek az alapáron elérhetőek, ahogy tovább szigorodnak az emissziós előirások.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos? Tavaly előtt még volt, de mostmár kikopott a szívó 1.6 a vitarából is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hybridekben altalabn szivo benzines van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2016-os Ford Focus, 1.6 szívó benzines, de szerintem még mindig lehet kapni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Diesel személyautóban? Azt csak hajóba/mozdonyba/kamionba vesszük nem? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vannak akik igénylik a trakesz-feelinget
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A harckocsit kifelejtetted. Igaz, a jobbak petroleummal (gyk: kerozin) mennek... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy kb akarmivel :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A ruszkik igen. Bár most elbizonytalanodtam. Esküdni mertem volna, hogy az új Abrams kerozinnal megy, de nem találtam ezt megerősítő forrást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja, de az abrams-t gázturbina hajtja :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt tudom, csak azt nem, hogy milyen üzemanyagot használ hozzá. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A jobbak pont diesellel mennek. Legalabbis eddig minden mas probalkozassal voltak bajok.
Benzin: a BT sorozat folyton kigyulladt a mandzsúriai harcok soran. Az M4 is lehetett volna jobb, ha nem repulokhoz tervezett csillagmotorokat (!) tesznek bele. Ettol aztan magas lett (konnyebb eltalalni, tobb pancel kell nagyobb feluletre), es a benzin gyulekonysagaval is voltak bajok. Ettol meg az M4 osszessegeben sikeresnek szamit, de inkabb a mennyisege es az alkalmazasmodja miatt.
Kerozin (gazturbinas): mar a nemeteknek volt ilyen prototipusuk (parducbol alakitottak at), de az Abrams is ilyen, meg persze a T-80 is. Nagyon jo akkor, ha szaguldani kell (konnyu, es nagy teljesitmenyu), de ha a maximum alatt jaratod, nagyon rossz lesz a hatasfoka. Az uzemanyagot is nagyon eszi. Abrams eseteben par evente felmerul, hogy at kene alakitani az osszeset dieselre, de tul sokba kerulne. A koreai K2 (ami egyebkent nagyon sokat atvett az Abramstol) is diesel lett. Az oroszok meg a T-80 utan visszaalltak a dieselre az ujabbaknal (T-90, ami feltuningolt T-72, ill. a T-14 Armata is diesel).
Mindenevo: a briteknek volt ilyen harckocsijuk (most nem jut eszembe melyik, hideghaborus). Vegul csak diesellel hasznaltak, mert csak atalakitassal tudtak volna mast beletolteni, es gyengebb gep lett, mint a csak dieseles. A kovetkezo tipusnal mar kihuztak az igenyek listajarol, az jobban is sikerult.
szerk: A chieftain volt az: https://youtu.be/p5fEsNwHSDs?t=9m39s
Diesel: nagyon jo, nagyon elterjedt. Jo a nyomateka, szeles tartomanyban jarathatod, es ha eltalaljak, a kifroccseno olaj meg kieghet, de a tobbi elalszik. Emiatt nehany tipusnal meg HEAT elleni vedelemkent is mukodik az uzemanyagtartaly (a pancel alatt van, vagy a gorgoket takarja reszben). Egyetlen hatranya talan, hogy nagy hidegben nehez elinditani. A nemetek a keleti fronton harcoloknak parancsba adtak, hogy adott idokozonkent inditsak el a motort, hogy jarjon egy kicsit amig bemelegszik, pont emiatt.
--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Köszi. Mondjuk az nem tudom, miért újdonság számomra, hogy gázturbina=kerozin, de mindegy. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kozben utananeztem az Abramsnek is, es neked volt igazad, az tobbet is meg tud enni:
https://www.quora.com/What-fuel-does-an-M1A1-Abrams-use-How-is-it-suppl…
Szoval ha lehet hinni nekik, mostanaban JP8-cal megy (ami jet fuel+adalekok), amikor meg csataba kuldik, dieselt kap (gondolom a gyulladas miatt).
--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Félreértettél: "józan paraszti ésszel" a gázturbina=repülőgép hajtómű=kerozin.
Csak ezen korábban nem gondolkodtam el és a szegényes angolommal hiába kerestem, nem találtam erre utaló infót.
A jelek szerint mégsem ilyen egyértelmű a dolog. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mozdonyokból voltak gázturbinások amik nehézolajjal mentek, mert az olcsóbb volt mint a dízel és így lehetett ellensúlyozni a nagyobb fogyasztást.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahol nem szamit a suly, ott teljesen elfogadott az is. Nagyobb hajok hasznalnak ilyen barnas trutyit, ami utan turbinaval szedik ki a rendszerbol az energiat.
Eromuben is hasznalnak turbinat, ott is elfer. Kisebb, mozgo eszkozoknel van csak gond.
--
Any A.I. smart enough to pass a Turing test is smart enough to know to fail it. -Ian McDonald
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah... En is beszivtam ezt a hulye meset anno, igy volt is ket benzines, de aztan megjott az eszem, az ota dizel. Nem eszik semmit es baja sincs, cserebe nem kell uveghangon kettot visszavaltva elozgetni...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"cserebe nem kell uveghangon kettot visszavaltva elozgetni..."
Hát.... kispolák/trabi után valóban megváltás akármilyen dízel..... illetve kb.... bármi. :-)
---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jo kormanyvaltos Trabival valszeg elindulni se tudnek... Kispokba eletemben nem ultem meg, de mar csak ezt atgondolnam parszor, nemhogy forgalomban elozes jusson eszembe rola/vele :D
Persze az is lehet, hogy az Opel 1,6 es 2literes Ecotec motorjai voltak annyira sz*rok anno, hogy mara azt mondom soha tobbet benzinest... Na mondjuk Opelt se.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opel motorjai nem voltak túl jók. Egy évben vásárolt Opel Astra 1.6-ot Ford Escort 1.6 Zetec úgy hagyta ott mint a szél..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez akkora baromság, hogy aljasság lenne belekötni.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Opel után lakókocsi volt kötve? (A Ford 1.6 Zetec papíron is gyengébb, és gyakorlatban is volt vele tapasztalatom, más 1.6-os 16 szelepesekhez képest egy betegágy).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig a legtöbb dízelnek ugyanúgy nem használ, ha mindig 1500-ön jársz vele....
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meglepő ez az arány, mikor kb. mindenkitől azt hallom, hogy "jó dízel", meg az utakon is alig látok benzinest.
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert az nincs benne, hogy mennyit hasznalja.
Aki sokat autozik, altalaban jobban kijon dizellel ugye.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De pont ezt mondom, hogy nem ezt hallom, és nem ezt látom. A legtöbb ember dízelt vesz arra is, hogy elvigye a gyereket az iskolába, meg aztán munkába menjen, és ugyanez délután vissza.... De nem baj, hétvégén "ki van hajtva az autó", mert akkor elmennek vele a tescóba, meg akár a nagymamához is, lol.
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Diesel autó hirdetésben láttam, hogy megkímélt, kizárólag rövid utakhoz használt.
"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha spórolni akarsz, akkor ne használd :D Annál jobb spórolás nincs.
Aki meg igazán spórolni akar, az menjen LPG-vel, mert azzal lehet is spórolni.
Én szeretem a trakeszokat, meg a kamionokat is, de a személykocsinak álcázott változatoktól hánynom kell...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem volt benzines is, dízel is Magyarországon. Meg alkoholos Brazíliában.
Dízelt jobban szerettem, főleg a nyomaték és nyomatékrugalmasság miatt. Azt sem bántam persze, hogy a 60 literes tankkal az 1.4-es benzines 800km-t ment el, az 1.5-ös dízel meg 1300km-t.
Angliában is dízel autót vettem elsőnek, ugyanezek miatt, de rá kellett jönnöm, hogy sokkal kevesebbet vezetek, mint otthon, és főleg rövid utakra használom az autót. Már nem emlékszem, de talán 2-szer kellett tankolnom egy év alatt.
Amikor az a kocsi beadta a kulcsot, benzinest kerestem helyette. A 2 literes szívó benzines ugyan 10l-t evett, de volt benne fűtés akkor is, ha elmentem a közeli Tescóba bevásárolni.
A mostani autó 1.6-os turbó benzines, van nyomatéka és nyomatékrugalmassága is. Cserébe ez is 10 liter körül fogyaszt vegyes használatban, a 800 km-es hatótáv csak álom, pedig 70 (vagy 80?) literes a tank.
De amellett, hogy hétvégenként néha elmegyünk vidékre, vagy ismerősökhöz, a napi rutinban ház-óvoda-ház, ház-tesco-ház, ház-vasútállomás-ház, és hasonló körök teszik ki az utak 95%-át.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"meg az utakon is alig látok benzinest." Vagy csak a fekete fellegeket figyeled/veszed észre csak.
---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy jól kormoló diesel csinosabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajna nem. Pl. egy lámpa mögött állva, a legújabb P-s rendszámú merci mögött is érzem azt a fura szagot.
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor a Te orrod érzékenyebb mint egy vérebé!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt a jellegzetes émelyítő édeskés enyhén fojtogató gázolajszagot nem olyan nehéz felismerni, ha az ember akárcsak 1x is érezte már.
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
Lehet hogy rosszul figyeltem meg, de mintha a blutech-eseknél még intenzívebb lenne.
--
"Sose a gép a hülye."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyszer egy ilyen ipari hulladék mögött álltam vagy 15 percig. Egy fontos megbeszélés volt, a faszikám meg járatta a motort. Szóval vagy 15 percig kaptam az arcomba ezt a rákkeltő szart. Komolyan mondom 2 napig fájt utána a fejem, meg nehezen vettem a levegőt. Az összes ilyen hulladékot be kellene zúzatni és az összes retardált dízelesnek meg kéne triplázni a TB járulékát.
----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most találtam:
https://index.hu/gazdasag/2018/01/28/volkswagen_majon/
Mindig is utáltam a fosvágent.. Undorító maffia az egész.
----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://rd.springer.com/article/10.1007%2Fs00420-016-1139-1
https://www.stuttgarter-zeitung.de/inhalt.forschungsvereinigung-der-aut…
https://www.youtube.com/watch?v=CkatIgyBqw0
hozzászólások között is van jó.
"I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ott a "húgysavszag" ízesítést érezheted :)
--
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
16%-os nitrometant tankolok bele. adja ...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Audi A2, 1.4-es szívóbenzin.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Audi A2 jó kis autó, örök élet + 1 év, ha nem lenne sok hülye az úton. Ha ugyanis megtörik, biztosító azonnal totálkárba küldi alu javításának árai miatt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szervíz + benzin + kopó alkatrészek. Ennyi a költség. Ha megtörik, hát megtörik. Az élet kegyetlen.
> Sol omnibus lucet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Turbódízelt jelöltem, de van egy szívóbenzines kabrióm is hobbiból.
A turbódízel kettőstömegűjére költött pénzből minden 100 kilométerre jut 428 Ft (nagyjából).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen gyakran cseréled? kb 400ezer km-enként kell, és munkadíjjal nekem 200kHuF volt, kb /250, de sok mindent cseréltek, ha már szét van szedve/. Ha 100ezer km-enként megy tönkre, akkor is jóval kevesebb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mikor vettem egyből cserélni kellett. Aztán 70 ezer km-t hajtottam és megint.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az nagy szívás, mi még csak kb 50-et tettünk bele, de nagyon remélem, hogy jóval többet kibír!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
^- Informatikai portál ez kérem szépen.
----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
#csakaszivo #V6_Powaaaaa
3.5 szivo amugy
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lada 2112 16V 1.6... 16 szelepes, benzinüzemű, közvetlen befecskendezésű injektoros szívómotor
-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem meg Lada 2194 (kalina) szintén 1.6 szívó. Hiába a jól bevált dolgokon kárt változtatni :D
Fedora 26, Thinkpad x220
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos, a 2180-hoz (Vesta) már hagyták hozzábabrálni a francia mérnököket :( Mondjuk, a motorja az még mindig Lada
-fs-
Az olyan tárgyakat, amik képesek az mc futtatására, munkaeszköznek nevezzük.
/usr/lib/libasound.so --gágágágá --lilaliba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívó benzin.
Ha egy 50 milliós dízel és egy lőcsös szekér között kellene választanom, akkor is az utóbbi...
----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat igen... Amig csak a locsos szekerre futja a penzed, az 50millas dizelt meg csak szalon kirakatabol latod, addig nem is csodalom a velemenyedet... :) :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Maradjon csak a kirakat mögött, jó helyen van ott.
----------------------------
Az emberiség valaha volt legnagyobb tévedése a dízel személyautó...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
50 millából hány üveg sör jön ki!? :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az élet 500Nm-nél kezdődik. :)
És ez hamarabb jön ki egy dízelből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, a főtengelyen kijön, a féltengelyek végén már nem annyira.
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kár, hogy a teljesítményt kW-ba mérik :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es a nyomatekot? =)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt honnan lehet tudni?
--
HUP Firefox extension | Hupper hibajelentés
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A benzin/dízelt onnan, hogy mit tankolsz bele. Azt, hogy feltöltött vagy szívó pedig onnan, hogy Turbós-e, esetleg kompresszoros-e? Ha az, az általában rá van írva így: 2.0T 2.0TDI 1.6T Porsche Carrera Turbo, KOMPRESOR, stb, mert az menő. Forgalmiból is kiderül, vagy ha belenézel a motortérbe és tudod azonosítani az alkatrészeket, akkor felismered.
Ha fentiek nem működnek kérdezd meg a sofőröd :-).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha fentiek nem működnek kérdezd meg a sofőröd :-)"
Ezen felröhögtem! Kösz.
---------------------------------------------------------------
Ritkán szólok hozzá dolgokhoz. Így ne várj tőlem interakciót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kíváncsi lennék a szívó dízel-esek hozzászólására is :-)
Utoljára vagy 20 éve vezettem olyat, egy VW Transporter személyében, halhatatlan jármű, ma is forgalomban van még a kicsike...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Passz. Toyota Verso. Szerintem szívó benzines.
--
"Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live." John F. Woods
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni