Bank/netbank https save password opcioval?

Udv,

Budapest Bank perpill, az uj netbank egy lassu, logikatlan vacak, es megszunt a saved login lehetoseg is. Feltettem valami plugint ami elvileg force-olja a saved logint, de nem mukodik.

Keresek masik bankot olyan netbankkal ahol el lehet menteni a logint. Van 2FA sms, es amugy sem erzek biztonsagosabbnak egy kulso password managert a Firefox password managernel. Az vegkepp felejtos hogy kezzel potyoresszek, vagy copy-paste huszarkodjak, jo nekem a saved login :)

Linux-on, Firefoxon kellene mukodnie, 3rd party cucc (pl. kartyaolvaso) nelkul. Koszi ha tudsz ilyenrol, barmi johet.

Hozzászólások

Én keepasst használok, azzal beszélget a firefox keefox addonja. A BB netbankjának adatait kézzel berögzítve keepassba szépen kitölti a mezőket automatikusan.

A webbank a fő szempont, amikor bankot választasz/váltasz? Tudom, hogy számít (egy kicsit), de emiatt váltani... (Ha nem cég vagy, akkor megértem)

customer visszajelzesnek sem utolso, ha emiatt elmegy valaki :)
tamadhatatlan teny, hogy a legtobb bank webes felulete egy okadek.
a bankok egyik keze kitessekel a bankfiokbol mondvan, h intezzem az ugyeimet online, a masik pedig beiranyit a fiokba, mert az online felulet hasznalhatatlan..
-------------------------
Roses are red
Violets are blue
Unexpected '}' on line 32

Még magánszemélyként sem értem meg.

Ha nem csak egy csupasz folyószámlád van, akkor bankot váltani minimum egy-két nap szabi. Ha hiteled is van, akkor legyen 5+. Számoljunk csak két nap szabival, az ugye 16 óra munka, azaz 57600 másodperc. A jelszót beírni mondjuk 10 másodperc; ráadásul tegyük fel, hogy te nagyon szorosan követed a pénzügyeidet, ezért minden nap kétszer is belépsz a netbankba, az naponta húsz másodperc. Még a hétvégéken és ünnepeken is belépsz kétszer,...

Mondjam tovább, vagy látszik már, mire akarok kilyukadni? :)

Még egyszerűbb: Besétálsz a kiszemelt bankba. Kitöltöd a meghatalmazást. Ennyi. A többit (rendszeres utalások, csoportos beszedési megbízások) intézi a két bank. Nagyjából úgy, mint a telefonszámok hordozásánál. Arra azért figyelni kell, hogy a régi számlá(ko)n ne legyen tartozás. Például a hitelkártya számlán levő tartozást ki kell egyenlíteni. (https://www.mnb.hu/fogyasztovedelem/bankszamlak/bankszamlavalasztas-es-…)

Én ~40 percet töltöttem a bankban amikor pont a BB-től szüntettem meg váltás miatt. Abból kb negyed óra volt a sorra kerülés, a pénztárnál kb 15 percet álltam mert az ügyintéző próbálta megtudakolni, hogy milyen díja van a kézpénzfelvételnek a számlazáráshoz (wtf), a maradék csak várakozás az űrlap kitöltésére, aláírtam és kész voltam. Nem volt ennél több idő, és ezen is sok volt a tökölés.

Igen, a webbank a fo szempont. Mondjuk web helyett tolem gopher vagy ssh is lehetne, a lenyeg hogy mindent ott intezek, nem kell bemenni a bankba, es: gyors, logikus felepitesu, kenyelmes. Ez a harom szempont perpill bukoag BB-nal, legalabbis nalam.

Amugy total elegedett vagyok veluk, kiveve ezt a netbank dolgot :/
____________________
echo crash > /dev/kmem

És a géped mennyire védett, mennyire egyszerű rá bejutni (akár úgy, hogy valaki "besétál" hozzád, és elviszi), a tárolt jelszavakat használatba venni?

Több bank online felületét is votl szerencsém látni:
CIB elég gáz, az appjuk meg még a fotókhoz is hozzá akar férni, nem lett telepítve
KH, plugin kell hogy működjön a kártyaolvasó :)
Oberbank, SMS auth van, elég puritán de működik
MKB, szerintem magyaroszágon Ők az etalon, a webes nagyon jó, az app is, ha éppen nem fagy le. Érdekeség, hogy ha van appod akkor a weben indított utalásokat azon kell jóváhagynod, DE ha valami miatt nem tudod akkor X idő után nem sime timeout van, hanem második lehetőségnek a regisztrált számra küld régi típusú SMS-t. Ez nagyon pozitív. Cserébe ha jól tudom a legdrágább bank.
--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

„KH, plugin kell hogy működjön a kártyaolvasó :)”

Kíváncsiság:
- A többi – általad említett – bank plugin nélkül kezeli a kártyaolvasót?
- Ha a kártyaolvasó nélkül használód az online felületet, akkor hova helyezed a K&H-t? (Az általad említett bankok között.)

Azért érdekel, mert mióta van online banki funkció, azóta a K&H-nál vagyok, így a többi bank online szolgáltatásaival kapcsolatban nincs gyakorlati tapasztalatom.

CIB-nél 2FA van softtokennel, Oberbanknál nincs 2FA, utalás SMS-ben megadott token alapján, MKB-nál mióta van APP azóta adott gép + adott böngészőt kell 1x authentikálni, utána nincs 2FA, utalásnál pedig a korábban leírt módszer muxik.

Szerintem a kártya már a múlt, túl kéne lépni rajta + a KH ügyfélszolgálata magasrol sz*rik a saját ügyfeleire, így ők sajnos mindenkit felhívnak segítség kérés miatt.

Most megnéztem a KH oldalát, korábban a mobil-os belépéshez az volt írva hogy ott kevesebbet tud az ember mahinálni a számláival mint a kártyással.

Egyébként pár éve volt összehasonlítás, akkor is az MKB végzett az élen ha jól tudom. Mondjuk náluk is futottam bele hibába, nyaralás alatt akartam a számláim között APP-pal átvezetni, de nem sikerült mindenféle limitre hivatkozott. Pár hónap múlva tudtam meg az ügyfélszolgálattól, hogy az APP-ban az átvezetés igazából átutalás és ezért az átutalási limitet nézi nem az átvezetési :)
-
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

A java böngészőfüggetlen, annyira hogy az új CIB már nem is a böngészőben fut (IE-ben lehet, de azt meg nem hasznájuk :) ), hanem letölt egy java fájl-t és azt kell indítani. Páromnak pár hete csináltam meg, illetve egy ügyfélnek is.

--
ESET és Synology hivatalos viszonteladó

A CIB-nél voltam, majd meg akartam szüntetni, nem tudtam, hogy 40 percet vesznek el az életemből. Már beszéltem a fiókigazgatóval, akinek soroltam, hogy miért vagyok elégedetlen (tisztában voltak vele pontosan), majd közölte, hogy tiszteletben tartja a döntésemet és csak mondja tovább. Ha tiszteletben tartja, akkor jó ez a tisztelet 40 percig tartott. A végén már elengedték a számlavezetési dj egy részét is, mi ez kérdezem én? balkán piac, mint a kofák mennyiért adjam drágám, nem lehetne egy kicsit olcsóbban, de itt van fél évig? köszönöm szépen az igyekezetüket, biztos én vagyok a bunkó

„A CIB-nél voltam, majd meg akartam szüntetni, nem tudtam, hogy 40 percet vesznek el az életemből.”

A hibát ott követted el, hogy az okot firtató kérdésre érdemben válaszolni kezdtél. Ilyenkor a helyes válasz az, hogy „csak”. Nem vagy köteles indokolni a döntésedet. Ha belemégy abba a játékba, hogy válaszolsz, akkor vissza fog kérdezni, amire újra válaszolsz, majd jön az újabb kérdés,… Értem én, jót tesz az ember lelkének, hogy a távozás pillanatában felsorolja, mit csinálnak rosszul. De ezzel csak a saját idejét pazarolja el, és nagyjából nulla az esélye, hogy a problémák felsorolásának lesz valamilyen eredménye. Te úgy állsz fel, hogy büszke vagy, mert végre megmondhattad a véleményedet. A bankos pedig úgy lesz vele, hogy őt azért fizetik, hogy az ügyfelek hülyeségeit meghallgassa. (Egy bankfiók igazgatójának kb. nulla hatása van a bank működésére.)

Legközelebb csak abba a bankba menj be, ahova át szeretnéd vinni a pénzedet, és ők intéznek mindent. Valószínűleg nem fogják megkérdezni az okot sem. Persze ilyenkor elmarad az az érzés, amit az igazad bizonyítása okoz. Viszont nem is ajándékozol 40 percet az életedből egy olyan embernek/banknak, akivel valószínűleg már soha nem fogsz kapcsolatba kerülni.

CIB-nél vagyok már vagy 10 éve.
Azóta vagyok teljesen elégedett velük amióta megjelent a mobil app-juk. Azóta 99%-ban mindent ott tolok.
Nem tudom, hogy kellenek e neki a fotóim, de pont leszarom, nem valószínű, hogy bármivel is komolyabban visszaélnének. Ha így lenne, akkor hamar kiderülne és benézne egy pár száz millás MNB bírság.

Ezt meg tudom erősíteni, feltart, majd igyekeztem nem bunkó lenni, hogy köszönöm, ez hitelkártya? Igen, nincs rá szükségem és mondja tovább, hogy miért jó a hitelkártya. Nos, ezek után ha bárki értékesíteni szeretne nekem valamit ne csodálkozzon, ha kissé bunkóbb leszek, főleg ha az "apróbb" részleteket kedvére kifelejti. Ezzel pedig azt éri el, hogy így nagy ívben kerülni fogom az említett bankot.

Tök egyszerű: amikor közeledésekor mondom, hogy „köszönöm, nem szeretnék új hitelkártyát”, akkor vonuljon vissza az asztalához, ne erősködjön, hogy de az övék milyen jó. Hogy reagáljak a továbbiakban, amikor az első mondatommal a tudtára adtam, hogy tudom, mit „árul”, és köszönöm, nem kérem? Ha folytatja a dumát, azt bunkóságnak tartom. (Ja, és ezt hetente egy-két alkalommal.)

Én nem állítom azt, hogy nincs előnye és azt sem, hogy akinek hitelkártyája van az másvilági ember, csupán azt mondtam, hogy engem nem érdekel, köszönöm. Ha ezek után nem ért a szép szóból akkor mit várnak tőlem? Ha egy bank üzletpolitikája ilyen és ezt támogatja akkor vajon mi jöhet még? Lehet, hogy én vagyok rossz földrészen, hiszen ez egy balkáni stílus, tukmálunk és licitálunk egymásra majd meggyőzzük egymást és kiegyezünk egy kölcsönös árban, mint az isztambuli piacon és nincs ezzel semmi gond csupán a bankot az isztambuli piaci szintjére sorolom.

KH:

- weblap megnyit, e-bank belépés opció kiválaszt
- telefonon KH app indít (ez ugyanaz ami a mobilbankhoz kell, egyben tokenként is használható az asztali webes verzióhoz, szóval ilyen all in one)
- kamera QR (szerű) kód felé tart a monitorra
- 2fa password beír, vagy ha megbízol a telefonodban és a gyártójában, akkor ujjlenyomat leolvasóra újj ráhelyez (nyilván azt az elején el kell dönteni hogy melyik megoldással kívánod használni a jövőben)
- bent vagy

Mindehhez a böngészőbe semmit nem kell beírni, csak az e-bank linket kell megnyitni. Aláírásra ugyanez, nagyjából ugyanígy.