prepaid mobilegyenleg webes feltöltése bankkártyával, 2017...

Domino egyenlegement próbáltam meg feltölteni a Telekom honlapján, bankkártyás fizetéssel.

Bankkártyaként azt a (külföldi kibocsátású) virtuális VISA kártyát próbáltam meg használni, amelyen a munkáltatóm egyik fajta -- lényegében: peer to peer -- jutalmazási rendszere ír jóvá pontokat. (Mielőtt bárki megkérdezné: igen, ezek a jutalmak HUF-ban bele vannak számolva a fizetésbe / adóalapba, és minden járulék és adó be van utána fizetve.) A múltban már sikeresen vásároltam ugyanígy pl. iskolai sportcipőt a gyerekeimnek az egyik budapesti sportáruházban (a webshop-jukban).

A Telekom átirányított az OTP fizetési oldalára, ahol a virtuális kártyámat elutasították azzal, hogy:

A terhelendő kártya az üzletági követelményeknek nem felel meg.

Természetesen azonnal felhívtam a Telekomot, ahol megkértek, hogy forduljak az OTP-hez.

Az OTP bankkártya helpdesk-jénél tájékoztattak, hogy ezek a hibaüzenetek mindig az adott szolgáltatótól származnak (példaként említették még a Vodafone-t a Telekom mellett), tehát a követelményről, amelyet a kártyám látszólag nem elégít ki, a Telekomnál érdeklődjek.

A Telekomot újra felhívva arról tájékoztattak, hogy a követelmény ill. hiba garantáltan az OTP rendszeréből ered.

Konkrét naplókat, például a kártya utolsó 4 számjegye, név és időpont alapján, senki sem tud megnézni.

Az internet népe szerint ilyen akkor történik, amikor külföldi kibocsátású kártyával próbál valaki telefonos egyenleget feltölteni. Példák:

Telenor: https://hu-hu.facebook.com/telenorhungary/posts/10153795821511125

Telenor #2: https://www.facebook.com/telenorhungary/posts/10154921447561125

Telenor #3: https://www.prohardver.hu/tema/otp-s_kerdes/hsz_3119-3121.html

Nagyon úgy néz ki, hogy az OTP-nek van igaza, és a Telekom utasította el a kártyámat.

A kérdés már csak az, hogy miért? Miért nem lehet külföldi kártyával telefonegyenleget feltölteni?

Hozzászólások

Lehet, hogy rohadt nagy hulyeseg, de nem ilyen "nemzetbiztonsagi kockazat"? Ami miatt pl. a kartyas szamokat itthon regisztralni kellett, hogy tudjak kihez kotodik.

Ha kulfoldrol jon a penz a kartyara, nem biztos hogy olyan konnyen ki tudjak deriteni ki tartja fent a kartyat...

csak tipp, hangsulyozom :D
____________________
http://szoftvervasarlas.co.hu - szoftverek legjobb áron

kétféle külföldi eurós kártyával próbáltam már telekomos egyenleget feltölteni, természetesen egyik sem sikerült :)

Könnyen lehet fennakadtál az OTP féle Fraud detection rendszerén... a Worldpay pl Business Card-nál kifejezetten ellenőrzi, hogy az ügyfél IPcíme megegyezik-e az adott kibocsátó bankfiók országával....

Update: valamire muszáj volt költenem a virtuális kártyáról (különben a virtuális VISA keblemre ölelendő kibocsátója "dormancy fee" ürügy alatt időről időre elvesz belőle egy kicsit), úgyhogy vettünk egy "Programozás gyerekeknek" c. könyvet (https://hvgkonyvek.hu/konyv/programozas-gyerekeknek). A linkelt oldalon a fizetést az OTP/SimplePay közvetíti. Csont nélkül sikerült. Erre varrjál gombot...

Én nem értek a bankkártyás fizetéshez, de nekem is van (szándékosan) korlátozott felhasználhatóságú bankkártyám. (magyar bank dombornyomott mastercard debit kártyája)

A korlátozások úgy néznek ki, hogy bizonyos termék/szolgáltatás profilú elfogadóhelyeken nem használható. (Tehát pl.: ahol rézfaszú baglyot árulnak, ott használhatom, ahol sípolós guminőt, ott nem.)

Ebből számomra az jön le, hogy van egy feature lista, ahol tételesen kipipálható, hogy milyen típusú tranzakcióra használható, és a fizetőoldal terhelésnél elküldi a jogcímet, ami vagy megfelel az engedélyezettnek, vagy nem.

Amikor szerződsz a bankkal POS és internetes POS (otp virtual pos-nak hívja) szolgáltatásra, akkor meg kell adni az értékesíteni kívánt terméktípusok listáját. Gondolom ezek alapján döntik el, hogy az adott ügyfelüknél milyen kártya fogadható el, és egyéb szűrések (ország, stb).