- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6351 megtekintés
Hozzászólások
Ahogy egyre öntudatosabbak a felhasználók, illetve egyre több és jobb az alternatíva, úgy gyengülnek a gyártó diktatórikus módszerei.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebben mi a diktatórikus? 10+ évig supportálták az XP-t, sokéve van már Win7. Most hogy épp a support vége után 1 hónappal kijött egy komoly bug "out-of-band" javították. Azt is leírják, hogy ez egy egyszer volt budán kutyavásár jellegű dolog. :)
A Win7-re való átállás egy Core2, Athlon64 körüli géppel már teljesen sima ügy, legfeljebb a memóriát érdemes 4G-ig tornázni. Nyilván az újabb szoftver licenszdíja költség, de elég sok más alternatíva van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a diktatórikus, ahogy próbálják terelni a felhasználókat a mindig újabb rendszer (újabb vásárlás) felé. Tudjuk, a kapitalizmus erről szól.
Mai napig semmi gond nem lenne az XP-vel, ha azt fejlesztették volna tovább driver, patch szinten.
Hányan fognak azért költeni, mert a Microsoft azt mondja, vegyél újat?
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
-1
Egy átlagos, ingyenesen elérhető, _dektop_ Linux disztribúciót hány évis is supportálnak? Egy-kettő?
Fújj már, diktatórikus maintainerek, próbálják terelni a felhasználókat a mindig újabb rendszer felé!!!!44!
Szerinted nem kerülne állatira sok pénzbe egyszerre támogatni az összes megjelent verziót a kezdetekig? Nem baj, nem értheti mindenki.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Win 3.1-nek mikor is járt le a supportja?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2001. December 31-én a Wikipedia szerint, vagyis arra össz-vissz hét és fél év support volt csak. SZEMÉT MICROSOFT!!!!négy!
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szemét a Microsoft, azt nem mondtam, tipikus kapitalista szoftverfejlesztő cég.
Még jó, hogy van alternatíva. Arra, hogy netezzek, és baromságokat írogassak a HUP-ra, bőven elég az ingyenes Linux is ;)
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amit az esetek tobbsegeben ugyanolyan "tipikus kapitalista" cegek (i.e. Red Hat, Intel, Novell, Red Hat, Google, Canonical) fejlesztenek... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Büdös, rohadt kapitalista cég, mert nyereséget szeretne, és ezért a régi termékeinek az árába beépített támogatását időben korlátozza... A Microsoft-nak is fizetnie kell a dolgozókat, fizetnie kell az ingatlanok fenntartását, bérlését, a szolgáltatásaihoz szükséges infrastruktúrát, etc, etc... Ennek a költségét nem végtelen időre vonatkozóan, hanem egy jól behatárolható támogatási idővel számolva építi bele a termékei árába.
Megtehetné persze azt is, hogy szoftverbérlés jelleggel adná a termékeit, és a bérleti időszakra adna támogatást/frissítést, és mondjuk évente meg kéne újítani x USD/€/Ft-ért a bérleti konstrukciót, ha a továbbiakban is szeretné az ügyfél használni a terméket. Nem ezt az utat választották (vélhetően ennek a cég számára jóval magasabb lenne a költsége, ami a termék felhasználói oldalán a bérleti díjban jelenne meg), hanem azt, hogy előre beépítik a termékbe ezt a költséget mondjuk x évre, és azon túl már nem foglalkoznak az adott termékkel.
Pl. egy autógyártó is szemét ilyen szempontból, mert 2-3-5 év után már nincs az árba épített support/javítás, hanem alkalmanként kell fizetni mindenért.
A Linux egyébként meg nincs ingyen, csak a költsége máshol csapódik le - például a Microsoft-nál is, hiszen ők is adtak Linux-os dolgokba kódot, és azt valakinek meg kellett írnia, méghozzá fizetett munkaidőben...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha egyetertenek azzal, hogy az MS-nek a vegtelensegig tamogatnia kellene a regi termekeit, de az autos peldad rossz. A szoftver ugyanis nem kopik, a benne felfedezett hibak mar a kiadas pillanataban is benne vannak (vagy tovabbfejlesztes soran kerulnek bele, ami ugye elvileg kesobb tortenik, mint az eredeti kiadas, igy az adott valtozat supportja meg rovidebb), igy szvsz valahol jogos igeny, hogy a mostanihoz hasonlo, a rendszert tenylegesen hasznalhatatlanna tevo bugokat foltozzak.
Mint ahogy tobb autogyarto is hivott mar vissza 10+ ev utan gepet. Vagy ahogy az 1987 ota gyartott motoromhoz meg mindig lehet alkatreszt rendelni a gyartotol.
Es most tenylegesen a hibajavitasokra gondolok, a felhasznaloi tamogatas megszuntetese teljesen jogos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
így szvsz valahol jogos igeny, hogy a mostanihoz hasonlo, a rendszert tenylegesen hasznalhatatlanna tevo bugokat foltozzak.
Ezt meg is tették, 2009 óta (akkor ért véget a mainstream support).
A szoftver ugyanis nem kopik
Maga a szoftver nem kopik, viszont a körülmények változnak. Pl. a többmagos rendszerek megjelenésekor többen felvetették, hogy desktopon rengeteg alkalmazás fog ettől megtörni, mert belefuthat olyan szinkronizációs bugokba, amikben a korábbi, egy magos rendszeren nem (a több processzoros desktop meg elég ritka volt ahhoz, hogy benne maradjanak ezek a hibák). Az XP megjelenésekor még nem volt annyira elterjedt a hálózatos használat, hogy a hálózati biztonságban kelljen gondolkodniuk, alapból nem volt engedélyezve az ICF - aztán megváltoztak a körülmények, SP2-re pedig kapott egy Windows Firewallt; közben a szofver nem kopott.
Vagy ahogy az 1987 ota gyartott motoromhoz meg mindig lehet alkatreszt rendelni a gyartotol.
Még most is lehet update-ket rendelni a gyártótól.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az XP megjelenésekor még nem volt annyira elterjedt a hálózatos használat,
es ezt igy hogy?
--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pl.: http://www.allaboutmarketresearch.com/internet.htm
Amúgy komolyra fordítva: nem volt annyira elterjedt, hogy MS-éknél úgy gondolják, hogy egy oprendszerbe nem árt egy alapból bekapcsolt tűzfal (*), csak az SP2-re gondolták úgy, hogy nem árt.
(*): Ha minden igaz az ICF-et a hálózati varázsló izé beállította, viszont nem sokat lőtték be azzal a kapcsolatokat.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az Ubuntu talán még mindig "kikapcsolt" tűzfallal jön, egy default Samba pedig az összes interface-re szolgáltat (legalábbis, amikor utoljára használtam Debianon, ez így volt).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A legtöbb service valóban alapból minden interface-en szolgáltat (automatikusan mi alapján tudna dönteni?). Szerencsére az Ubin kívül is van élet (mondjuk afaik itt a Debian is sáros, náluk sincs alapból tűzfal), és egy SuSE/RedHat (és leszármazottaik/közösségi verzióik) default-on bekapcsolt és beállított netfilterrel jönnek.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Telepítésénél megkérdezhetné, hogy melyiken szolgáltathat, vagy egy új interface létrejöttekor besorolod, hogy biztonságos kapcsolatról van-e szó (mint Windows esetén).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "rákérdez a telepítés" megoldással az unattended/automatizált telepítést bukod vagy nehezíted (ráadásul csomagkezelőtől, a csomagkezelő és a frontend közé pakolt rétegről és a frontendtől függően problémás lehet 1-1 ilyen beállítóvarázsló) - ez védhető azzal, hogy szervert ritkán telepítünk és akkor belefér. Igaz. Ráadásul felmerül a kérdés (amúgy ez a conf fájlnál is), hogy mire kérdez rá: interfész névre (lásd: samba [interfaces és bind interfaces only]), vagy címre (lásd: bind [en-on, listen-on-v6]). Interfész-névnél továbbá még ott van az, amit a persistent-net udev szabályok [írható var könyvtár...] és újabban a systemd már mondjuk megold, hogy rebootok közt nem garantálható, hogy az ethX továbbra is ethX lesz.
Ami meg a kapcsolat biztonsági szintjét illeti. Szerintem a Süsüs tűzfal oldja ezt meg legkorrektebben, annál ha jól emlékszem alapból egyik interfész sincs zónához (külső, belső, dmz) rendelve, ilyenkor minden bejövő (nem ESTABLISHED) csomagot eldob, igény szerint teheted be zónába - gyakorlatilag amit kérsz.
[rant]
A Windows-os megoldás... úristen. És a továbbiakban csak a 7-esről beszélek és bőven belefér, hogy nem pontosak az információm, de... azzal nyit, hogy a felhasználónak hazudik. Ugyebár a user új kapcsolat észlelésekor (*) kap egy választási lehetőséget: Otthoni, Munkahelyi vagy Publikus. Oks, ez szép, csakhogy hazugság: az Otthoni és a Munkahelyi gombok a privátnak (**), a publikus publikusnak állítja be a kapcsolatot, így pl. tartományit nem tudsz választani (védhető, hogy jogos). Aztán a következő probléma: az utólagos váltást elég jól elrejtették, de megtalálható. A parancssori váltás - valószínűleg nem létezik, én legalábbis nem találtam. Powershell-ből megoldható, juhú. És természetesen itt sem hagyhatták ki a szokásos "dehátmindentlekellfordítanimertcsak", így pl. ha a net advfirewall-al engedélyezni/letiltani akarsz beépített szabályokat (mint pl. a fájlmegosztás, rdp, ilyenek), akkor csak a lokalizált neveket használhatod - plusz pontért ékezetekkel együtt, hogy még a karakterkódolással is szívj. Jah, és a beépített groupok MINDEGYIK profilra érvényesek, így ha csak egy vagy két profilban akarsz valamit engedélyezni, akkor egyesével kell a szabályokat engedélyezned (ez a fájl- és nyomtatómegosztás csoportnál 30 szabályt jelent...)
(*): ha nem sikerült automatikusan kitalálni. Hogy pontosan hogy találja ki, azt nem sikerült megtalálnom, csak egy listát, hogy miket néz (dhcp-től kapott domain név, tartományi kiszolgáló azonos subneten van-e, ilyesmik rémlenek)
(**): megértem, hogy a user experience-hez hozzátartozik, hogy nem arra kérdez rá, hogy "Privát" vagy "Publikus", mert a usernek fogalma sincs ezekről, ő csak az "Otthoni" és "Munkahelyi" kifejezéseket ismeri, viszont a user azt fogja hinni, hogy az két különböző szabályrendszer
[/rant]
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)[/]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Végül is választhatsz LTS-t, ingyen és az öt év. Persze ez kevesebb mint a XP-s, ellenben a frissítés nem akkora érvágás két LTS között, mint az XP és mondjuk a Windows 7 között.
KAMI | 神
Firefox OS: https://is.gd/fxoshu Linux Mint: http://linuxmint.hu LibreOffice: http://libreoffice.hu SeaMonkey : http://is.gd/smhun
Legyél Te is Mozilla és Linux Mint önkéntes!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ellenben hardvert ahhoz is venni kell. Azt el ne probald nekem magyarazni, hogy egy 10 eves gepen ugyanugy fut a 04.10 meg a 14.10. A Linuxnak is marhara no a gepigenye, csak errol hajlamosak vagytok elfeledkezni, mert ott gyakrabban no keveset, igy kevesbe feltuno.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gépet nem csak 10 éve gyártottak, hanem 8 éve is, meg 6 éve is. És előtte és utána is folyamatosan.
Egy XFCE-s desktop elvan egy 512 MB-tal rendelkező gépen. Az XP is. A MATE is. A Windows 7 meg szenved. Persze egy Unity memóriahasználata nyilván magasabb. A Cinnamon-é is. Puppy mégikább visszafogottabb. A felvetésedet próbáltad, vagy csak a fikciódat adtad közre?
Aki nem váltott XP-ről annak nincs igénye a váltásra. Mert megvan minden ami kell neki. Azoknak ideális lehet a Linux (Linux Mint, Ubuntu, Puppy, stb).
Másik eshetőség, hogy valami speciális HW/SW miatt nem lehet frissíteni, váltani. Nos az kellemetlen. Linux alatt talán nem jelentkezne ez a probléma ilyen élesen. Ha annó lett volna Linuxos támogatás hozzá.
KAMI | 神
Firefox OS: https://is.gd/fxoshu Linux Mint: http://linuxmint.hu LibreOffice: http://libreoffice.hu SeaMonkey : http://is.gd/smhun
Legyél Te is Mozilla és Linux Mint önkéntes!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
512MB-on desktop? Jajaja, egesz aranyos ferdites. Priman elmegy, kiveve ha esetleg alkalmazasokat is akarsz rajta futtatni, nem csak a wallpaper-t nezegetni. Nekem perpill a Firefox 250MB-tal indul. Esetleg fusson meg egy zenelejatszo es egy IM alkalmazas. Kivanom neked, hogy ilyenen dolgozz. Priman el fog swapolnimenni.
Es abban igazad van, hogy akik egy evtizede nem frissitettek XP-rol, azok altalaban nem azert nem frissitettek, mert nem tudtak, hanem mert teljesen leszartak a temat. Viszont ezek utan elkepzelesem sincs, hogy mibol gondolod, hogy pont egy uj OS-t akarnak majd megtanulni. Epp ellenkezoleg.
Es igen, lehet az is, hogy feltek, az adott hardver/alkalmazas nem megy az uj rendszeren. Csak azt kihagytad a lilakodos alomkepbol, hogy ezt Linuxon se garantalja az egvilagon semmi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Virtualboxban guestként, Ubuntu 12.04(64bit!) + firefox simán elmegy 512MB-ban nálam. (alapjáraton 2G van alatta, de csak az eclipse miatt)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem nő az annyira, a legújabb kernel az alaprendszerrel együtt még mindig elfut 32MB rammal (32 bit). Aminek a legjobban nő a gépigénye azok a felhasználói programok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És mi indokolja mindig az újabb és újabb verziók megjelenését?
Mi indokolja, hogy egy gyártónak tucatnyi terméket kell ideig-óráig támogatnia?
Senki sem kényszeríti a gyártókat arra, hogy minduntalan újabb rendszerekkel rukkoljanak elő. Ők kényszerítik a felhasználóikat.
A linux példa azért nem áll, mert az ingyenes, tehát teljesen érdektelen, hogy mi és hogyan frissül.
A Microsoft (mint oly sok más fejlesztő cég) jó ideje a licenszdíjakból él, és ez látszik is az üzletpolitikáján.
Nekem leginkább az fáj a mai világban - teljesen általánosítva - hogy csak a pénzem számít, én magam nem. És ez így szar, valljuk be őszíntén.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uh. Nezz utana a "fejlodes" szo jelentesenek. Vagy valami mas alapfogalomnak, mert nalad lathatolag ilyenek sincsenek meg. Mosni is a patakban szoktal? A bringad Csepel, az autod Moszkvics?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tisztában vagyok a fejlődés szó jelentésével. Lehet fejlődni jó és jónak hitt, ámde rossz irányba is.
Ne hidd egy percig sem, hogy 500 éve boldogabbak, vagy boldogtalanabbak voltak az emberek, csak ezért, mert pl. nem volt okostelefonjuk.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A boldogsag meg mar hogy jon ide? :) A technologiai fejlodesnek az a celja, hogy ugyanazt a feladatot egyszerubben, konnyebben elvegezd. Ha te ebben keresed a boldogsagot, akkor valamit nagyon rosszul csinalsz.
Egyebkent rendkivul ironikus a hozzaallasod pont ugyanazon a napon, amikor kijon, hogy pl. Ubuntu 12.10 EOL. Es tenyleg kurvajo, hogy Linuxon szerinted nincsenek ilyen problemak, es te szabadabban lelegzel, mint D. Nagy Lajos, bar pl. amikor nekem kellett volna egy OCZ storage-et Linuxrol neznem, csak 12.04-re volt driver. Leszedtem a 12.04.3-at, es lass csodat, azzal sem ment. Tehat konkretan meg egy release-en belul is keptelenek a kompatibilitast megorizni. Kerestem a 12.04-et a mirrorokon, de termeszetesen nincsen sehol. Amikor megkerdeztem az #ubuntu-n, hogy hol lehetne 12.04-es ISO-t leszedni, akkor fel oras anyazas kovetkezett, hogy hogy lehetek ilyen hulye, hogy nem biztonsagos release-t akarok hasznalni, meg upgrade-eljek mar, meg ertsem mar meg!!1 Vegul pirate bay-rol sikerult beszerezni.
Valoban, Linuxon tenyleg mennyivel jobb minden.
/s
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel HW hiányában nem próbáltam, ezért csak tipp, hogy esetleg BP kernellel is kipróbálhatod ilyen esetben. Bár persze fura a gyártó, hogy nem próbál inkább kernelbe benyomni a kis driverét és ott karban tartani. Linuxos szemlélettel az lenne az ideális.
Mindezt a http://ocz.com/enterprise/download/drivers látottak alapján mondom.
KAMI | 神
Firefox OS: https://is.gd/fxoshu Linux Mint: http://linuxmint.hu LibreOffice: http://libreoffice.hu SeaMonkey : http://is.gd/smhun
Legyél Te is Mozilla és Linux Mint önkéntes!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hat pl. mert ugy gondolja, hogy masnak semmi koze az o hardvere mukodesehez? Ez a versenyszferaban valoban fura...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ilyen HW gyártókat messziról is már bojkottálni kell. Vagy kiadja a drivert normálisan (akár openszósz, akár dkms-es binárisos modul) vagy messziről kerülendő és érdemes előre utána nézni. A 12.04 és .03 között kernelbeli eltérés nem lehet érdemi, csak bugfixes, hacsak nem tettél fel másik csomagot vagy használtál egyedit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ubuntuéknál dívik a
LTSEnablementStack, vagyis az LTS-t adjuk ki új kernellel és X-server-rel.
12.04 - 3.2 kernel; 12.04.2 - 3.5 kernel; 12.04.3 - 3.8 kernel; 12.04.4 - 3.11; 12.04.5 - 3.13/3.14 kernel
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez mennyiben befolyásolja a fentit?:) Egyáltalán nem kötekező feltenni pointrelease-ekhez (vagy azok környékén kiadott) új kernelt.
Package: linux-image-3.8.0-39-generic
Priority: optional
Section: kernel
Installed-Size: 134111
Maintainer: Ubuntu Kernel Team
Architecture: i386
Source: linux-lts-raring
Version: 3.8.0-39.57~precise1
Ráadásul arról van szó, hogy későbbi kiadások (remélhetőleg stabil) kerneléből gyártanak az LTS-hez használható verziót. Bármi ilyet kifejezetten a juzer igényére fog feltenni, nem egy kósza ötlettől vezérelve. Ez szerintem egy okos kezdeményezés, mert azért 5 év alatt igen sokat haladhat előre a világ és akár az OS alatt a hardware, még szerver esetén is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Attól mert van hozzá újabb kernel használatod a régit is. Az hogy egy újabb telepítés újabb kernelt kap nem gond, mert bármikor visszarakhatod a régebbit. Vagy hol itt a gond?
KAMI | 神
Firefox OS: https://is.gd/fxoshu Linux Mint: http://linuxmint.hu LibreOffice: http://libreoffice.hu SeaMonkey : http://is.gd/smhun
Legyél Te is Mozilla és Linux Mint önkéntes!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Amikor megkerdeztem az #ubuntu-n, hogy hol lehetne 12.04-es ISO-t leszedni, akkor fel oras anyazas kovetkezett, hogy hogy lehetek ilyen hulye, hogy nem biztonsagos release-t akarok hasznalni, meg upgrade-eljek mar, meg ertsem mar meg!!1 Vegul pirate bay-rol sikerult beszerezni.
:D
Ennyire nem megy a keresés?
Most szedtem épp a Warty-t, és seperc alatt megtaláltam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Meg is nézted a linket? A http://releases.ubuntu.com/12.04/ a 12.04.4 verzió oldalát hozza be. Ha kézzel átírom az iso url-jét http://releases.ubuntu.com/12.04/ubuntu-12.04-desktop-i386.iso-ra, az 404-et dob.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig ott van, csak olvasni is kell. :)
> CTRL + F
> For old releases, see old-releases.ubuntu.com.
> http://old-releases.ubuntu.com/releases/precise/
Amúgy a 12.04-ből több release is van. A 12.04.2 32 bites még ráfér egy CD-re, az utána jövőek már nem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen feladatok is végzel el egyszerűbben és/vagy könnyebben?
Murphy Windows-törvénye jutott az eszembe, ami valahogy így hangzott:
"A számítógép megkönnyíti azoknak a feladatoknak az elvégzését, amik számítógép nélkül nem is léteznének."
Egyébként nem vagyok számítógép-ellenes, de a fejlődés nagyon sok esetben csak a háttérképek cseréjében merül ki, meg a verziószámozásban.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> És mi indokolja mindig az újabb és újabb verziók megjelenését?
Mi indokolja mindig újabb és újabb verziók megjelenését a Linux disztribúcióknál?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egy átlagos, ingyenesen elérhető, _dektop_ Linux disztribúciót hány évis is supportálnak? Egy-kettő?"
Óriási különbség, hogy a váltás ott a felhasználónak semmibe nem kerül, hacsak azt a 30+30 percet nem számoljuk, ami alatt letölti és telepíti az új verziót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a hardvert ott is upgrade-elni kell. A többség az XP miatt nem azon sír, hogy sokba kerül a licenc*, hanem hogy nem fog menni a régi gépen a Win7.
(* Mivel kb. kétfajta ember van az otthoni PC piacon: aki kapta a géphez a Windowst, és aki letorrentezte hozzá, így nyilván a licencdíj nem tétel, a hardver-upgrade viszont igen.)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetséges, hogy ez is egy létező effektus, az viszont tény, hogy az XP egy csomó olyan célra, ami nem igényel komolyabb teljesítményt, továbbra is teljesen megfelelne.
Tipikusan ilyenek az irodai célokra használt gépek. Ezeknek a tulajdonosai teljesen jogosan érezhetik úgy, hogy a Win7-re való átállásra költött minden forintjuk kidobott pénz, hiszen pontosan ugyanazt fogják tudni csinálni az új hardveren és szoftveren, mint a régin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak 62x akkora biztonságban lesznek az adataik..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint mitől is? Egy rendesen foltozott XP mennyivel rosszabb irodai munkára, mint egy Vista, W7 vagy 8?
DEP, ASLR, Heap figyelés tudtommal már XP-ben is volt. Az új Windwosokban jelent meg valami újdonság?
(Kérdezek, mert nem igazán ismerem a Windows lelkivilágát...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
UAC, értelmes tűzfal, 8-ban Defendernek álcázott víruskereső stb.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egy rendesen foltozott XP mennyivel rosszabb irodai munkára, mint egy Vista, W7 vagy 8?"
Sokkal. És mivel minden szónál többet ér a képmutatás (copyright M.M.), ezeket nézzétek meg:
http://aka.ms/hup-winsec
http://aka.ms/hup-vuln
Üdv,
Marci
A Microsoftnál dolgozom.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Off, troll: a Microsoftnak már saját TLD-je is van? :)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Szerinted nem kerülne állatira sok pénzbe egyszerre támogatni az összes megjelent verziót a kezdetekig?"
Menne az, csak érteni kellene hozzá. Mennyi Android verzió van ma is aktív használatban? És közülük mennyiben van hasonló javítatlan sebezhetőség? Na ugye!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vicces, hogy pont azt az ökoszisztémát hozod fel példának, ahol az emberek szeme sem rebben, hogy a 3 hónapos telefonra már nem jönnek meg az upgrade-ek. ;)
(Vagy csak szarkazmus volt?)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amúgy tényleg. Kíváncsi lennék, hogy pár felkapottabb hibában mennyire érintett... (pl openssl)
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
4.1.1 től minden verzió érintett
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az azért figyelemreméltó, hogy pont ennek ellenére nincsenek ilyen komoly lyukak az Androidon. Bár sok Android telefonra nincs frissítés nem hallottam még csak hasonló távoli kódfuttatást lehetővé tevő sebezhetőségről sem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> nem hallottam még csak hasonló távoli kódfuttatást lehetővé tevő sebezhetőségről sem
http://www.cvedetails.com/vulnerability-list/vendor_id-1224/product_id-…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ugyanígy a RedHat is diktatórikus módszerekkel él, mert 7 év után azt mondja, vegyél újat? Meg a Novell, hogy 10 év után azt mondja, vegyél újat? Meg a Debian, amiért nem backportolja a hármas szériás kernelt mondjuk az etch-hez? Meg...
A driver/patch szintű fenntartásról: hogyan lehetett volna backportolni mondjuk a frissített grafikus alrendszert (WDDM)? Az nem éppen user-friendly megoldás, hogy "tessék, itt az SP4, a telepítés után jóesetben safe mode-ban elindul majd a rendszered, kapd le a régi grafikus drivert és imádkozz, hogy a gyártód adott ki WDDM drivert XP-re is". Egyébként meg akik az XP-t éltetik: amikor az XP-t kiadták, még állt a World Trade Center. Aki az XP megjelenésekor született (ha nem lenne évvesztes) most szeptemberben kezdené a középiskolát. stb. Itt az ideje, hogy pokolra jusson, pokolra jusson és megdögöljön.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Akkor ugyanígy a RedHat is diktatórikus módszerekkel él, mert 7 év után azt mondja, vegyél újat? Meg a Novell, hogy 10 év után azt mondja, vegyél újat?
Természetesen nem, mert a RedHat az nem a Microsoft, nem kapitalista cég, és ők visszamenőleg supportálják az összes verziót, ami valaha megjelent. [/szarkazmus]
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Direkt nem említettem meg a Redhat és Novell cégeket, de látom, neked sikerült tovább gondolni a mondanivalómat.
Igen, igazad van, a RedHat és a Novell is egykutya.
Én az ingyenes rendszerekkel hasonlítottam össze egy fizetőst.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor az önkéntesek diktatórikusak, mert nem supportálják az Ubuntu 4.10-et? Nem értem. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt se felejtsd el, hogy nem csak a support jár le, az os is avul. Pl. egy firefox 29-nek minimum xp sp2 kell, vajon a windows 2000-et miért nem támogatják? Semmi értelme egy olyan os-t supportálni, ami már annyira elavult, hogy szoftverek sem nagyon jelennek meg rá. Az xp is csak azért kivétel, mert túl sokan használják ahhoz, hogy a szoftverek dobják a támogatását, pedig biztos vagyok benne, hogy ez sok problémát és os verzió függő kódot eredményez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem neked írom, hanem úgy általában: az ingyenélő linuxosoknak minden szer, amit profitorientált cégek csinálnak.
Fuszenecker_Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez viszont egy általánosító flamebait. Kell ez ide?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Írtam, hogy általánosítok. Nem mindenkiről gondolom azt, amit írok.
2. A legtöbb ember, akit ismerek, és nyilván van kivétel is, nem gondol bele, hogy a szoftver egy termék, valakinek ki kell fizetnie azt, hogy elkészül.
2.a. A Windows XP-hez készült patchek elkészítését is. Nyilván a Microsoft végiggondolta, hogy akarja-e ezt a termékvonalat tovább folytatni, és úgy gondolta, hogy nem. Biztosan van az a pénz, amiért megtenné, de máshova akarja csoportosítani az erőforrásait, nem a műzeumok polcaira fejleszt. A patchet mindenki várja, ingyen, természetesen. És ha a Microsoft pénzt kér a karbantartásért, akkor egyből egy gonosz multicég. Valójában csak szem előtt tartja a részvényesek érdekeit.
2.b. Linux esetén rosszabbnak gondolom a helyzetet, sokszor láttam, hogy akik a leghangosabban szidnak bizonyos szoftvereket, azok soha nem küldtek be egyetlen sornyi kódot sem, még egy hibajelentést sem, sosem támogattak adománnyal vagy tesztelési idővel egyetlen projektet sem. Pedig sok fejlesztő a szabadidejét áldozza fel, hogy elkészüljön egy-egy szabad szoftver.
Fuszenecker_Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ingyenélő linuxosok...
A Humble Indie Bundle statisztikái szerint a linuxosok az _összes_ bundle alatt átlagban a legtöbb pénzt adták a stuffokért. Utánuk jönnek az OS X-esek. A windowsosok voltak minden esetben a sereghajtók.
Hány linuxost ismersz? Mekkora a mintád?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ebben benne lehet az is, hogy egyébként milyen játékok érhetőek el Windowsra, OS X-re és Linuxra, és milyen játékokat soroltat fel a Humble Indie Bundle.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A munkád eredménytelensége okozza ezt a sok frusztrációt neked? :-p
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, olyan munkát végzek olyan helyen, amit/ahol már 4 éve szerettem volna.
Fuszenecker_Róbert
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> minden szer, amit profitorientált cégek csinálnak
- Hogy tehetsz szert Debian-ra?
- ???
- apt-get install szer
Ám, a jelen téma esetében ez a helyes parancs:
- apt-get install szer*
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos sokaknak nincs alternatíva.
Játszani akarsz, a játékok többsége windowsos.
Ha régóta fotózol, a feldolgozó programok nagy részét szintén nem tudod ingyenes rendszerre áttenni. (Pl a 20-25000 képemet, katalógus adatokkal, beállításokkal nem tudom lightroomból linuxos katalogizáló,, szerkesztő szoftver alá átvinni)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még egyszer, hogy érthetőbb legyek:
Nem a választási lehetőségekkel van baj, hanem azzal, ha egy gyártó próbálja a választás lehetőségét kötelezővé tenni. "Térj át újabb Windows-ra, mert a régit már nem támogatjuk".
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor én is még egyszer, hogy érthetőbb legyek:
http://hup.hu/cikkek/20140502/megis_javitotta_a_microsoft_az_xp-ben_is_…
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te mennyit fizettél a frissítésekért? És magáért az operációs rendszerért? Mert azt látom, hogy elvárásaid vannak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én linux-ot használok, nem mellesleg ezért is.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor meg jobb, hogy a keritesen tulrol szakerted meg, hogy masnak hogyan is kene ereznie :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én csak magamról, a saját érzéseimről beszélek, mindenki úgy érez, ahogy akar.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Persze, mindenki úgy hülye ahogy akar, csak ezt nem célszerű nyílt színen kikiabálni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy ki hülye, ki nem, ki kit tart hülyének és ki kit nem, ez teljesen relatív.
Égyébként meg szólásszabadság van, legalábbis elvileg.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pont ezért tartunk téged hülyének.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azert egy 2 honapos nickkel egy kicsit tul batornak erzem azt, hogy a hup kollektiv velemenyenek megmondoemberekent allitod be magad...
--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olvasd el a hozzászólásokat, amik neki mentek. Vagy pusztán azt, hogy milyen ordas nagy faszságokat hord össze.
Az pedig, hogy valakinek a regisztrációja 2014-ben vagy 2005 ben történt semmit nem jelent. Üdv az interneten.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt akarom modani, hogy megalapozatlanul gondolod magad a hup szocsovenek, es ebben pedig szamit, hogy meg csak egy 2 honapos kopasz vagy, szoval kicsit lehalkithanad az arcodat...
--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod az, hogy emberek között véleménybeli különbségek vannak, az teljesen természetes. Abban is különbözünk, hogy ki milyen módon kommunikálja ki magából a gondolatait. Lehet egyet nem érteni kulturált módon is, és nem egymás sértegetésével. Soha nem volt senkivel semmi bajom, aki nem azzal hurrogja le a másikat, eltérő véleményét, hogy "barom", "idióta", "hülye" és a többi.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak vele egyéb gondok is, nem csak a friss regisztráció és a megmondóemberkedés. :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, mert a HUP ékes példája annak a közösségnek, ahol a nick kora és a mögötte álló user szakmaiságának korrelációja 1.
Szerintem ne általánosíts: valaki ötezresnél kisebb nickkel is gyökér, valaki pedig 20k fölött is szokott értelmes dolgokat mondani.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valoszinuleg nem ertetted meg, amit irtam. Nem baj...
--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
wow, mit kene mondania? a tamogatasi ciklus vege meg igy is veszelyt jelent, hiszen semmi sem garantalja, hogy a felhasznalo MS termeket valaszt ismet. hacsak nem a "konkurencia" szerencsetlenkedese.
egyebkent fyi a MS bevetelei nem igazan a home kategoriabol erkeznek, hanem vallalati szferabol. otthon legtobben lopott warezolt crackelt farkalt szart hasznalnak, es ez velhetoen ezutan is igy lesz. foleg igaz ez kelet-europara a'la balkan style. szerintem kimondhato, hogy altalanossagban az a rinyalas fo oka, hogy az ujabb lopott szar mar nem fut kielegitoen a regi hardveren. a szivem verzik mindukert, csak nem tudom hirtelen hova szarjak.
illetve meg egy erdekesseget leirnek. az erdekesseg apropoja maga a rinyalas. ahelyett, hogy a felhasznalok vigyorogva huznanak alternativ rendszert a gepukre, latszik a MS fuggoseg. ilyen a sokadik Linux desktop eve, ismet nevetseges.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hacsak nem a "konkurencia" szerencsetlenkedese.
Itt azért egy pillanatra emlékezzünk meg arról, hogy az MS-es fire and motion stratégia szépen működik, mivel senki nem várja el az MS termékeitől, hogy interoperábilisek legyenek - a másik oldaltól ez viszont valamiért alap elvárás. A helyzetet súlyosbítja, hogy az MS szereti szabadon értelmezni a szabványokat, ami miatt vagy a konkurencia is megtaknyolja a saját, szabványos eszközeit (a legjobban elnevezett vonatkozó konfigurációs direkítva: with_ntdomain_hack) vagy bukja az interop-ot.
A 13 év alatt fejlesztett Samba4-nél is rengeteg idő ment el azzal, hogy már meglévő ldap/kerberos szervereket akartak használni, aztán többé-kevésbé dobniuk kellett az ldap back-end-et, mert MS-ék máshogy gondolkodnak a tranzakciókról, RedHat-ék/Fedoráék meg a mai napig nem csomagolnak AD-képes Samba4-et, mert - mivel úgyis dobták a többféle kerberos szerver támogatást - a Samba4 erősen Heimdal-függő, nekik pedig MIT kéne*.
*: Ami mondjuk csúnya, hogy a samba4-ad csomagban levő ReadMe-ben a RHEL7 RC-ben még ott díszeleg a Fedora 18 (vagy 17? passz) OS-név, ejnye RedHat... :)
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ertem en, de kicsit nagyobb meretekben gondolkodva kapasbol a csodas nemet varos atallitasa van elottem ahol a MS-tol elszakadas reszekent meg 9-10 evvel a start utan is az eppen aktualis folyamatrol beszeltek.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És ahol a 2012-ben már nullásra jöttek ki; tehát megérte. Ráadásul a formátum-függőséget pl. 2010-re már megoldották (forrás: http://conf.ellak.gr/2010/wp-content/uploads/2010/05/LiMux_Florian_Schi…), és tavaly decemberre végeztek a tervezett 80%-os átállással.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt igazan eletkepesen es hatekonyan szerintem ugy lehetne megvalositani,
ha nem egy varosrol beszelunk, hanem pl. egy orszag teljes kozigazgatasarol szolna a dal. ilyen fikciokban pedig azert nem latni szamitasokat es egyebeket, mert plusz ismeretlenek vannak benne, amik nem szamithatoak es koltseget jelentenek.
ebben a verzioban is ott vannak az ismeretlenek, pl. legegyszerubb peldakent egy hw frissites jelenleg lutri. szepek a szamok, a 80% nem annyira, a 10 ev nem annyira, ezek koltsege sem, de akkor lapozzunk. en orulok a tobbszinusegnek, a tovabbiakat pedig meglatjuk: adjunk 5 tovabbi evet es lassuk a medvet.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Naná, hogy ország (sőt, továbbmenve: akár uniós szinten se lenne elképzelhetetlen) szintjén még jobb lenne - de ahhoz először kellenek az ilyen "pilot projekt"-ek, mint München (itthon is pl. egy-két polgármesteri hivatal teljes állománya fut szabad szoftveren, valamelyik környező topicban már emlegettem a félig-DirectX-es félig-Swing-Java-appos hányinger workflow-t az okmányirodása fotós pultjánál stb.), pont azért, hogy minél több korábban nem tervezett dologgal előre számolni lehessen (jónéhány tanulmányt, prezit stb. adtak ki a Müncheniek az átállás tapasztalairól, a negatív oldalait is beleértve).
A másik oldalról nézve meg két probléma van: az egyik a "várjunk X évet és lássuk a medvét" mentalitást (azt az öt évet lehetne pl. igényfelméréssel, tervezéssel stb. is tölteni, vagy abban az öt évben már előírni, hogy új beszerzésnél platform-függő dolgot csak akkor ha máshogy nem lehet) ill. az, hogy bárhol amint szóba kerül az MS monopóliumának a megtörése, azonnal beindul az MS marketing gépezete (lásd a pár hónappal ezelőtti MS-es felhívást, hogy írjon mindenki mindenkinek, hogy "mekkora rohadékság lenne a UK-ban egy teljesen szabad és licenszköltségek nélküli formátumot használtatni", ami kicsit azért szembe megy a máskor divatos "oh, hát persze, az MSOffice 2007 óta támogatja az OpenDocument formátumokat"
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mac OS X, mert nem csak Linux létezik. A Windows only játékosság épp tavaly kezdett igen komoly megtörni a Steam-el. Aki dolgozik a gépén, ott a WinXP -> Win7 váltás nem jelenthet gondot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OS X-re váltani drágább, mint új windows-t beszerezni (ha a meglévő hardver elég az új windows-nak)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Általában sajnos azonban nem elég a hardver az új Windowsnak. Most kivételesen nem a Ghz, cpu magok száma, vagy a ram mennyisége a kevés. Most az érintőképernyő képesség hiányzik, ami nélkül szívás a metro desktop.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Classic Shell progi lehet jól fog jönni.
Amúgy miért win8, és miért nem 7? (vagy Linux)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak arra részre válaszoltam, hogy újfajta hardverigényt hozott a Win 8 az érintőképernyővel amit csak nagyon kevés korábbi PC teljesít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ki tart fegyvert a fejedhez, hogy a metro felületet használd win8-on? Ha az egészet start menüként használod, ahhoz még egér sem kell, nemhogy érintőkijelző.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows 8 és vele PC-k siralmas eladási mutatói azt jelszik, hogy ezt a véleményedet kevesen osztják.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
200 millió eladott példányról beszélünk (2014 február). Akárhogy is nézzük ide-oda veri a linux teljes felhasználó táborát, egyedül a Win7-et nem tudta alázni eladások terén, de ez érthető is.
Windows 7 12 hónap 240 millió eladás
Windows 8 15 hónap 200 millió eladás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Windows 8 terjedési üteme továbbra is a Vistáé alatt
Elég nagy kudarc ez a későn elért 200 millió
Ez idő alatt 900 millió Androidot adtak el a világban.
A Windows 8 kudarcának egyenes következménye a PC ipar zsugorodása
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Cikk dátuma: 2013. április 02 Erről ennyit, annyit jelent a kezdeti elvárásokat alul teljesítette, túl sokat várt el az Ms, de ez nyilvánvaló volt
900 millió droid kit érdekel? Sokkalta több telefon van forgalomban mint számítógép nem mellesleg. A droid pedig olyan messze van a linuxtól, mint a 64 bites Xp a használható oprendszertől.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ekkora nehézséget okoz több link kezelése számodra?!
A következő cikk dátuma: 2014. február 14.
A PC ipar zsugorodásáról szóló cikk dátuma: 2014. január 29.
Az Android rendszermagja pedig továbbra is Linux.
A tények makacs dolgok!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De nagyon megéri. (Persze ez meg szubjektív :-D)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem nem csak szubjektív. Lényegesen alacsonyabb a vírusfenyegetettség OSX-en mint Windowson. A Mac ugyan drágább de egyrészt nagyon jó minőségű, másrészt már az OSX upgrade is ingyenes. Az egyszeri nagyobb költség később megtérül. Ráadásul használtan sokkal jobb áron lehet eladni egy Mac-et mint egy PC-t.
A magyarországi boltok nagyon el vannak szállva sajnos az árakkal, de külföldről pláne amerikából jó áron be lehet szerezni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért ma már nem igazán létezik olyan, hogy Mac és Pc. Ma már mindkettő pontosan ugyan az, csak már oprendszer van rajt. Rengeteg asztali és notebook konfigra felvarázsolható az Osx minden különösebb kínlódás nélkül, mivel ugyan azokból az alkatrészekből van ma már mindkettő összerakva.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Hackintoshokkal elég sok probléma van, akkor már jobb egy Linux "hivatalos" PC támogatással.
Ha valakinek OS X kell az Macintosht vásárol. Aki szereti magát szopatni persze kínlódhat ilyen gány megoldásokkal, de azzal pont a problémamentes Apple felhasználói élmény vész el.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rengeteg 100%-ban kompatibilis összeállítás létezik Osx alá, amivel pontosan ugyan azt az élményt kapod mint az apple gépeken, csak olcsóbban
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez akkora mese mint, hogy wine pont ugyanazt a Windows kompatibilitást biztosítja mint egy hivatalos Windows.
Valószínűleg életedben nem próbálkoztál hackintosh telepítéssel. Nem, nem kell behazudnod, hogy de bizony te most is hackintoshról nyomod. Jól ismerem a témát.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem senki sem állította, hogy a Wine teljeskörű windows élményt nyújt, még maga a wine készítői sem tettek soha ilyen állítást. Az pedig nem releváns, hogy 1000 felhasználóból egy ezt mantrázza, mert winamp-ot futtat alóla
De, eddig 3 gépre tettem fel osx-et (1 Maverick, 2 Mountain Lion) ebből kettő asztali volt 1 pedig notebook, amiket eleve ezzel a céllal vettek, hogy osx legyen rajt, ezért figyeltek a kompatibilitásra. Ez az elmúlt 1-1,5 évben történt. De hazudok amúgy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mese!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Leborulunk érveid nagysága előtt. Taníts mester!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fanatikus Apple gyűlölő hantás trollok, egyesüljetek!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyérszt számomra például pont az az apróság a leglényegesebb, hogy más oprendszer van rajta. Az már csak hab a tortán, hogy a hardware minősége is veri a többit a piacon. Persze értem én, hogy az OS X rágányolható más vasra, csak nem értem minek? Nem mellékesen ez illegális és lopás.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már hogyan verné a minősége a többit, ha pontosan ugyan azok a gyártók csinálják mint a többit?
Az Osx felrakás pedig legális, ha tetszik ha nem. Olvass nyugodtan utána a hatályos szabályozásnak, az nem releváns hogy nem értesz egyet vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OS X EULA megszabja, hogy csak Apple gépen használhatod.
Ha nem így teszel, licencet sértesz.
Mesélj még.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aha, csak van egy apró probléma. Eu-n belül érvénytelen az Apple EULA-ja, mivel csak vásárlás / telepítés után tudod elolvasni azt.
"A német törvények kifejezetten kitérnek arra, hogy a vásárlás után kiszabott korlátozások érvénytelenek. És mivel az Apple licensz feltételeit csak a termék felbontása és a telepítés megkezdését követően lehet elolvasni, a német törvények szerint az EULA érvénytelen. Vagyis a felhasználónak először meg kell vásárolnia a terméket és csak utána olvashatja el a végfelhasználói feltételeket. "
Pont ezért él és virágzik a : http://www.pearc.de/ is.
"A PearC hivatalosan a következő országokba szállít: Németország, Belgium, Dánia, Finnország, Franciaország, Görögország, Írország, Luxemburg, Olaszország, Hollandia, Ausztria, Lengyelország, Portugália, Svédország, Spanyolország és az Egyesült Királyság. De levelünkre fürgén válaszoltak és közölték, hogy Magyarországra is szállítanak 31 Euro-ért, de fizetni csakis Euro-ban lehet átutalással, vagy PayPal-o keresztül."
Ez csak németország, de:
Idéznék egy prohardver 0. hsz-t:
"A rendelkezésünkre álló információk alapján, a szoftver PC-re való telepítése Magyarországon nem minősül illegális cselekménynek. Ettől függetlenül a szoftver módosítása továbbra sem megengedett, ezért a továbbiakban az ilyen verziókra történő bárminemű utalástól kérjük mindenki tartózkodjon!"
Illetőleg: Eu-n belül olyan hardverre rakod fel a szoftvert amire csak akarod. És mivel maga az oprendszer ingyenes, ezért teljesen legálisan telepítheted bármilyen vasra. Nem térhetnek ki az EULA-ban a hardware korlátozásra. Mert ez olyan lenne, mint Ps-t csak I7-re meg YX ra teheted fel, de ha te Phenomra akarod, akkor már illegális telepíteni. Persze ezt csak magánemberként teheted meg, ellenkező esetben licence díjat kell fizetned, ami Osx-nél értelmezhetetlen, ezért nem is lehetséges.
Ha nem így lenne, akkor nem létezne prohardver topic már több éve, illetve nem foglalkoznának vele olyan a nagyobb infós oldalak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az OS X Mavericks 10.9.2 a Mac App Store-ban vásárolható meg, ott pedig még vásárlás előtt elolvasható a "License Agreement"
1. Általános rész.
A. Apple márkájú hardveren, lemezen, csak olvasható memórián, egyéb adathordozón vagy más formában előre telepített Apple szoftvernek (beleértve a Boot ROM-kódot), bármely harmadik fél által gyártott szoftvernek, dokumentációnak, felületeknek, tartalomnak, betűkészleteknek és bármely, a jelen licenchez kapcsolódó adatnak kizárólag a licencét, nem pedig tulajdonjogát vásárolta meg az Apple Inc. vállalattól („Apple”) a Licenc feltételeinek megfelelő felhasználásra. Az Apple és/vagy licenctulajdonosai maradnak az Apple szoftver tulajdonosai, és minden olyan jogot fenntartanak, amelyekre Ön nem kifejezetten jogosult Ön elfogadja, hogy a jelen licenc feltételei vonatkoznak az Apple márkájú hardveren esetlegesen előre telepített bármely Apple szoftvertermékre, kivéve, ha a termékhez külön licenc tartozik, amely esetben Ön elfogadja, hogy az adott licenc rendelkezései az irányadók a termék használatára nézve.
Röviden, a software nem a tied, csak használhatod.
Itt pedig olvashatod, hogy nem telepítheted, csak Apple gyártmányú számítógépre:
B. A Mac App Store licence. Ha a licencet a Mac App Store áruházból szerezte be az Apple szoftverhez, akkor arra a jelen Licenc feltételei, valamint a Mac App Store áruház használati szabályai vonatkoznak (amelyek az App Store áruház feltételei dokumentumában találhatók: http://www.apple.com/legal/itunes/ww/) („Használati szabályok”), és Ön egy korlátozott, nem átruházható, nem kizárólagos licenc keretében a következőkre jogosult:
(i) az Apple szoftver egyetlen (1) másolatának személyes, nem kereskedelmi célú letöltésére, telepítésére, használatára és futtatására közvetlenül minden olyan Apple márkájú, OS X Mountain Lion, OS X Lion vagy OS X Snow Leopard rendszert futtató számítógépen („Mac számítógép"), amelyet Ön birtokol vagy vezérel;
(ii) Ha Ön egy kereskedelmi nagyvállalat vagy oktatási intézmény, az Apple szoftver egyetlen (1) példányának letöltésére, telepítésére, használatára és futtatására az alábbi esetek egyikének esetén: (a) ha egyetlen személy használja mindegyik Mac számítógépen, amelyet Ön birtokol vagy vezérel, vagy (b) több személy használja egyetlen megosztott Mac számítógépen, amelyet Ön birtokol vagy vezérel. Például egyetlen alkalmazott használja az Apple szoftvert az alkalmazott asztali Mac számítógépén és a Mac laptopján, vagy több diák sorozatban használja az Apple szoftvert egyetlen Mac számítógépen, amely egy központban vagy könyvtárban található; továbbá
(iii) az Apple szoftver két (2) további másolatának vagy példányának telepítésére, használatára és futtatására jogosult az egyes Mac számítógépek virtuális operációs rendszer környezetében, melyet Ön birtokol vagy vezérel, és amelyek már eleve futtatják az Apple szoftvert, a következő célokból: (a) szoftverfrissítés; (b) tesztelés szoftverfejlesztés közben; (c) az OS X Kiszolgáló használata vagy (d) személyes, nem kereskedelmi felhasználás.
A fenti 2B(iii) részben megadott jogosultság nem hatalmazza fel az Apple szoftver virtuális másolatainak vagy példányainak használatára szolgáltatóirodai, időosztásos, termináljellegű vagy más hasonló típusú szolgáltatásokkal kapcsolatban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Ha a licencet a Mac App Store áruházból szerezte be" - Beszerezhető-e más forrásból?
A fentiek alapján a makkos ápsztórból vett jog nem ruházható át, azaz pl. egy ilyen makkos-t futtató gép nem adható el csak a sw _nélkül_ ami azért nem kicsit durva kitétel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hmm... ez így tényleg érdekes, de ez éppenhogy szigorítja a felhasználási feltételeket, nem pedig lazítja. Amúgy új géphez nem az App Store-ból kapsz oprendszert, hanem azt adják a géppel egy recovery partíción. A Mac App Store-ból régebbi géphez, illetve virtuális géphez kell megszerezned az operációs rendszert. Mivel minden Macintoshoz kapsz - így vagy úgy - telepítőkészletet, azt _feltételezem_ továbbadhatod. Az App Store-ban vásárolt termékeket viszont nem. Volt is ebből botrány, mivel az itt megvásárolt használati jog - hisz tulajdonképpen csak azt vehetsz, software-re, zenére, filmre, stb. - nem örökölhető.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
https://www.apple.com/legal/sla/
Itt elolvashatod vásárlás/telepítés előtt az összes Apple szoftver licencfeltételeit.
"És mivel maga az oprendszer ingyenes"
Ez nem igaz. A Mac App Store-ban az update ingyenes. Mesélj, honnan tudod legális forrásból ingyenesen beszerezni az OS X Maverickset?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, én nem az orromat a kirakatüvegre nyomva ábrándozom Apple cuccokról. És láttam már más gyártók termékeit is. Vannak közös alkatrészek, de nekem egy számítógép, egy tárgy mint egy MacBook Pro, nem csak alkatrészek összessége. Lehet, hogy ezt te nem érted meg, de ettől még nekem ez a véleményem.
Az OSX felrakása mitől legális nem Apple vasra? Van valamilyen hiteles alátámasztása ennek az állításodnak? Saját blogod nem ér!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az ugye elképzelhetetlen a számodra, hogy valaki úgy akar Osx-et, hogy nem akar apple gépet, mert nem tetszik neki, satöbbi? Pusztán csak a munkája miatt van szüksége rá, és Windows mellé telepíti mert ezért nem akar új gépet venni súlyos pénzekért. Ez ugye totálisan elképzelhetetlen, mert az Osx-et akar, annak mindnek kötelezően tetszenie kell az összes mac-nek illetve az árának is. (Szvsz Tetszetős az Osx, de az apple gépek ocsmányan néznek ki)
Miért próbálsz ellent mondani a hatályos jogi szabályozásnak? Attól, hogy szerinted a lopás nem bűncselekmény, attól még a jog szerint az.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért, mert álomvilágban élsz, még lopás az OS X-et nem Apple gyártmányú gépre telepítened. Ezt fentebb az "OS X Mavericks 10.9.2 License Agreement"-ből származó idézetekkel alátámasztottam, mely iromány a Mac App Store-ban elérhető még a software letöltése vagy telepítése előtt. Ugyanakkor te _nem_ voltál képes semmivel alátámasztani az igazad.
Úgy vélem, e témát itt le is zárhatjuk, hacsak nem bírsz valami konkrétummal is előállni a hőzöngésen túl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
valaki úgy akar Osx-et, hogy nem akar apple gépet, mert nem tetszik neki, satöbbi? Pusztán csak a munkája miatt van szüksége rá,
ez ari volt...
--
"A politikat, gazdasagot es a tobbi felsorolt faszsagot leszarom, amig engem nem erint (nem erint)" (bviktor)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezzel az OKJ joglogikával ugye nemsokára jönnek a kompatibilis Playstation 4 és Xbox One konzolok is, igaz? Hiszen azok sem többek puszta PC hardvernél! Bár az ártámogatás miatt egyelőre jövedelmezőbb a fordított út, crackelt konzolt árulni Windowszal, sőt OS X-szel. Hátha ez lesz a PearC új modellje. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mesélj, hogyan veszel legális OS X-et (mert magának az OS licencnek rendben kell lennie, akármilyen hardverre is lehetne telepíteni) Apple hardver nélkül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a Windows 98-ban lennének (lettek volna) ugyanolyan beépített driverek pendrive-hoz, meg minden, sose használtam volna XP-t, és szerintem sokan mások sem... (szvsz)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Itt összességében nem azzal van baj, hogy a Microsoft terelgeti a népet az új Win kiadások felé.
Nagyobb elvárások, jobb gépek, modernebb eszközök, ami eleve magával rántja az új windows kiadást, otthoni/irodai közegben. Gyorsabban cserélődnek az eszközök, nem olyan látványos a probléma.
A probléma inkább a ipari gépeknél jelentkezik amelynek programja XP-re készült, és a termelő cég nem fogja lecserélni csak azért mert a Microsoft azt mondja. Ráadásul a Win7-re készült program nem 2 dollár lenne, ha egyáltalán létezik az adott géphez.
Ami aggasztó, hogy sok dolláros eszközöket kell kidobálni csak azért mert nincs hozzá Win7 driver. Pl. egy régebbi szkenner mennyivel tud kevesebbet egy mostani átlagos szkennernél amihez van Win7 driver?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es ez miert a Microsoft bune? A hardver gyartojanal tessek az asztalt csapkodni, ha te nem vagy hajlando, csak 30 evente penzt adni valamiert.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez az egész szánalmas kapitalista világ bűne, ahol azért dolgozol, hogy a keresett pénz elköltsd értelmetlen dolgokra, hogy újra dolgozhass, hogy legyen mit újra elköltened.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ja aha. Akkor terjunk vissza a kopattintasra, jo lesz az nekunk, ahhoz nem kell ceg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Te komolyan ilyen lelki sérült fotel forradalmár vagy, aki azért sír a kapitalista világ miatt, mert a legalján helyezkedik el? Tanulni kellene meg innovatívnak lenni és sikerülne feljebb kerülni a szalag mellől. Millió és millió lehetőség van az ugandai állami gondozott előtt is, milliószor több mint az emberiség történelme folyamán bármikor. Csak ezért tenni is kell, mert a csúnya kapitalizmus nem fog a földtúró közmunkásból milliomost csinálni.
Mellesleg elmondanám, hogy a linux nem létezne kapitalista cégek nélkül, mert akkor a kutya nem fejlesztene semmit. Ingyen barmok lennének dolgozni.
Lásd: Red Hat, Novell Intel, Canonical. Egyik sem a két szép szemedért meg a 14 éves kori lázadozásaidért dolgozik.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Millió és millió lehetőség van az ugandai állami gondozott előtt is, milliószor több mint az emberiség történelme folyamán bármikor."
marmint kevesebb, mint barmikor. Es sokkal tobb embert erint, mint barmikor. (Ez mondjuk nem a gazdasagi es kulturalis berendezkedes kovetkezmenye.)
"Mellesleg elmondanám, hogy a linux nem létezne kapitalista cégek nélkül, mert akkor a kutya nem fejlesztene semmit. Ingyen barmok lennének dolgozni."
Ahogy azt Moriczka elkepzeli?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha kiveszed a Linux mögül a vállalati fejlesztőket, nyilván túlélné, de elég durván visszalökné a fejlődésben.
Sőt, ha kivennéd a vállalati támogatást, a FOSS szoftverek buknák a nagyvállalati/állami felhasználók hatalmas részét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gyerünk cáfold a kijelentéseimet, ne csak a szádat jártasd. Mert nagyon úgy tűnik, hogy nem tudod cáfolni őket, csak a pofád jár, pusztán trollkodásból.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit cafoljak azon, hogy a linux nem letezne ezek nelkul? Nem tudom, eszrevetted-e, de ez egy feltetelezes a jelenre vonatkozoan. Egyebirant a linux letezett a cegek nelkul, es fejlesztettek hobbibol, ha tudni akarod. Sot, a GNU es a BSD is ugyanigy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az a kérdés, hogy létezne-e, hanem hogy versenyképes tudna-e maradni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez meg az elozonel is pocsekabb "kerdes". De legalabb ugyanaz ra a valasz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert, most versenykepes?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egymilliárd Android eszköz eladása után úgy gondolom versenyképesnek tekinthető a Linux.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az androidnal a windows is linuxabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már Linux kernel van a Windowsban is???
Mik vannak!! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazán nem kötekedésből, de szerintem töklényegtelen, hogy milyen kernel van az Androidban.
A felhasználók ugyanis nem attól alélnak el, hogy némá', Linux van benne, hanem a felhasználói felülettől, beépített alkalmazásoktól meg az egész hozzá tartozó körítéstől a Play Storetól kezdve a Google accounton keresztül elérhető felhő szolgáltatásokig.
Ezek közül nekem nagyon úgy tűnik, hogy a túlnyomó többséget bizony kőkeményen profitorientált cégek hozták létre, pénzszerzési céllal. Ha nem lett volna az ingyenes Linux kernel, amire épül, megvettek volna valakitől egy másikat. Akkor most miért is a Linux óriási sikere az Android?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pontosan mit vettek volna valakitől?
Valamilyen kereskedelmi unixot? Technikailag remek, csak úgy pár ezer dolcsira jött volna ki egy mobil ami még prémiumnak is sok.
Symbiant? Hát... ugye nem ok nélkül kopott ki a smartphone világból.
Windows Mobile? Amellett, hogy rengeteg probléma volt a rendszerrel a Microsoft aligha nézte volna tétlenül, hogy egy tőlük független akárki nagyobb üzletet csináljon a tőlük licencelt platformból mint amit nekik tejel.
Mi marad még ami szóba jöhet? Távol-keleti rendszerek? DOS? Jó poén!
Még az Android központi eleme a Dalvik is a free software világból jött, akárcsak a Chrome böngésző mobil és desktop változata is. Ma már lehet mondani, hogy nulláról is megérné megírni csakhogy eddig előbb el kellett jutni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Symbian nagyjából az OS/2 sorsát kapta sajnos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a Microsoft aligha nézte volna tétlenül, hogy egy tőlük független akárki nagyobb üzletet csináljon a tőlük licencelt platformból mint amit nekik tejel.
Ajaj, a MSFT-nek elég sok bevétele van szabadalmakból, nem? Még az androidos telefonok után is kap(-ott?) valami pénzt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Valamit a témához?
Az Linux alapú Android esetleges alternatíváiról szólt a válasz.
(Fontosabbnak vagy komolyabbnak képzeled magad attól, hogy a tőzsdei jelével, MSFT-fel hivatkozol szisztematikusan a Microsoftra? Vannak Microsoft részvényeid? Hajrá! De ez nem egy tőzsdével foglalkozó szakportál)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> Az Linux alapú Android esetleges alternatíváiról szólt a válasz.
Igen, amikor is te magad azt írtad, hogy azért nem lehetne pl. Windows-kernel alapú a cucc, mert a Microsoft sosem menne bele abba, hogy valaki az ő termékéből nagyobb üzletet csináljon, mint ő maga. Erre írtam példának, hogy de, most is van ilyen.
> Fontosabbnak vagy komolyabbnak képzeled magad attól, hogy a tőzsdei jelével, MSFT-fel hivatkozol szisztematikusan a Microsoftra?
Nem. De ha már így kérdezed, tényleg elég sokat mozgok pénzügyi vonalon (nem, nem tőzsdézek, egyébként nem mintha az szégyen lenne, vagy ilyesmi), és nem a MS (tessék, csak most, csak neked) az egyetlen cég, akire ilyesmi módon hivatkozom. Értem, hogy most emiatt kellett gúgliznod egyet, de legközelebb már nem lesz gond vele. Azt viszont nem tudom megígérni, hogy nem fogom reflexből legközelebb is MSFT-ként rövidíteni a Microsoftot. Ha már a rövidítéseknél tartunk, szerintem sokkal kulturáltabb a MSFT, mint az itt oly divatos "M$".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz példa, a szabadalom nem copyright aminek az licencét kénye kedve szerint módosíthatja a Microsoft, ahogyan a árakat is.
Nem is fizet mindenki szabadalmi díjat a Microsoftnak. A szoftverszabadalom nem termék hanem egy vitatott ip monopol jog korlátozott időre. Eleve nem úgy kezdtek Android mobilt gyártani, hogy leültek a Microsofttal szabadalmi díjakról tárgyalni, hanem fogták a Google-től kapott Androidot, mobilokat építettek rá, majd maffiózó módjára jött a Microsoft védelmi pénzeket szedni.
EU legtöbb országában el sem ismerik a szoftverszabadalmakat. Ha valóban folytatja a Microsoft a Nokia X üzletét akkor búcsút mondhat az androidos szabadalmi bevételeinek. Ha meglépik arra utal, így is megéri nekik az, hogy a versenyképtelen WP helyére egy Android-fork mobilt állítsanak amivel legalább a szolgáltatásokat el lehet adni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Eleve nem úgy kezdtek Android mobilt gyártani, hogy leültek a Microsofttal szabadalmi díjakról tárgyalni, hanem fogták a Google-től kapott Androidot, mobilokat építettek rá, majd maffiózó módjára jött a Microsoft védelmi pénzeket szedni."
Abbol, hogy a guglitol szerzik be az Androidot, nem kovetkezik hogy legalis lenne ellopni masok szellemi termeket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Részemről nagy ívben kerülöm is azokat a termékeket, amikre a tolvaj Microsoft banda rátette a szőrös mancsát. :)
Nem táplálom pénzzel a szörnyeteget.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Pontosan mit vettek volna valakitől?"
Vincét, VxWorks-ot, vagy valami hasonlót. Vagy tettek volna alá szintén ingyen valami BSD származékot.
Itt a Linux kernelnek szerintem csak annyi szerepe volt, hogy nem akartak nulláról írni fájlrendszereket, időzítőt, bizonyos hardverek kezelését, stb...
Továbbra is az a véleményem, hogy az Android sikerének nem a Linux kernel az oka. Csak épp kéznél volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
VxWorks beágyazott rendszerek széles körén használatos, mikrokontrolleres nyúlbaszatótól Mars szondáig, ez tény. Egy általános célú OS viszont nagyon más felhasználási terület. Nekünk routeren például tök szar volt. Naponta újra kellett indítani mert úgy belassult a nagy terhelés alatt, és még az újraindítás sem volt automatizálható. Persze nyilván a Linksys hibája de talán azért vxworks is benne volt.
A BSD természetesen lehetne, úgy tudom a PS4 OS is BSD alapú. De ez tojás vagy csirke volt előbb kérdés. Bár itt tudjuk melyik volt előbb. Először volt ugyanis GNU mint első szabad szoftver, majd lett hozzá Linux kernel. És csak ezután gondolta úgy a Berkeley, hogy neki is szabad szoftverré kellene tennie a fejlesztéseit. GNU és Linux nélkül valószínűleg ma is Berkeley-től kellene megvenni a BSD-t jó pénzért, bár jobb áron mint az AIX-ot az IBM-től vagy HP-UX-et a HP-től.
A rendszermag mellett pedig ott van a Dalvik vagy a kulcsfontosságú böngésző, ami szintén a szabad szoftverek világából származik. A KHTML eredetű WebKit-en úgy tudott együttműködni az Apple és a Google, hogy egyébként épp nem volt jó viszonyban egymással a két cég. Szabad szoftver nélkül ez elképzelhetetlen lett volna.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért azt ne vegyük már létezésnek, hogy használja 100 ember a világon.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint a hup-on belül?
Nem tűnik igazából veszett nagy hülyeségnek amit írsz, de az látszik rajta, hogy kis számú minta szolgáltat a környezetedben információt, és te ezt mintha ráhúznád az egész világra.
Kicsit szélesítsd a látóköröd, és pár dolgot lehet máshogy fogsz látni.
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értelek, és lehet hülyén fogalmaztam. Nem az a lényeg, hogy létezne-e, csak az a lényeg hogy használná-e bárki is a über geekeken kívül illetve 1-2 ipari terület kivételével?
Megkockáztatom, hogy jelenleg is vannak olyan (a mai napig fejlesztett, katonai ilyen olyan) oprendszerek, amit pár eszköz kivételével az egész földön nem használ semmi. Létezni létezik, csak nem érdemes vele számolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tiszta sor. Meg évről-évre a pistikék felfedezik maguknak a suse studiot, remastersys-t, meg pár weblapon összekattintós linuxot ami arra jó, hogy rosszul megcsinálva elijessze az embereket.
De ettől függetlenül apránként történik valami.
Pár ismerős volt aki sulinetes gépet vett oprendszer nélkül, darabokban, otthon összerakósban. Megint pár megvette összerakva uhuval.
Az esetek egy részében azonnal ment rá a warez xp, más esetekben meg amikor szükséges lett az akkori oktatási rendszer sajátosságai miatt.
De ami a jó. Számítógépszűz lány megvette az uhus gépet, és alig várta hogy leteljen az az utolsó tanév, mert az iskola miatt XP-t kellett használnia. Uhun szocializálódott, neki az kell vissza. Most Ubuntus...
Szomszéd: Vett gépet munkához. Rakott rá xp-t, és centos-t aki telepítette neki. Meg lett mondva: xp-n dolgozol, centos-on netezel. Ő ehhez szokott. Azóta átállt (miattam) Ubuntura, mert azt tudom supportálni neki baj esetén.
De. Konklúzió. Attól, hogy nem veri magát mindenki, hogy linux user, még lehet az.
És egy kis faluba nem mennek le közvéleménykutakat ásni, hogy csókolom Pepi néni, milyen oprendszer fut a pulykapetélő gépen...
Ha mákja van a distribútornak akkor nem szedik ki a pipát a felhasználói élmény mellől a telepítésnél.
De amúgy nyugodtan lehet a neten talált statisztikákat nézni. Most volt a növekedésben kis lassulás, de a Steam hozott pár új usert és ha lassan is növekedik a linux home user tábor. Az asztalos, géplakatos, átlagirodista kezdi felismerni, hogy ingyen is megteheti azt amihez warez MS termék kellett eddig.
Ez pedig túlmutat a szeparált, célrendszereken amit csak elvétve használnak.
De mint mondom teljesen más a környezetünk, teljesen más dolgokat látunk Én már ezt nem akarom ráhúzni a világra mióta egyszerre több csoportra látok rá.
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mellesleg elmondanám, hogy a linux nem létezne kapitalista cégek nélkül, mert akkor a kutya nem fejlesztene semmit. Ingyen barmok lennének dolgozni."
Ahogy azt Moriczka elkepzeli?
Kivancsi voltam es utananeztem. A Linux Foundation (remelem eleg hiteles forras) legutobbi eves jelentese szerint:
The top 10 contributors, including the groups “unknown” and “none,” make up over 55% of the total contributions to the
kernel. It is worth noting that, even if one assumes that all of the “unknown” contributors were working on their own time,
over 80% of all kernel development is demonstrably done by developers who are being paid for their work.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Látom, sikerült visszatérnetek ahhoz a régebbi vitához, hogy a Linux az most akkor ipar, vagy nem. :-)
Anélkül, hogy ismét belemennék a dologba magam is, csak annyit jegyeznék meg, hogy ebből a számból nem föltétlen az következik, amire te gondolsz.
Te ugyanis nyilván arra következtetsz ebből a 80 %-ból, hogy a Linux azért létezik, mert ezek a cégek ezeket az embereket megfizetik. Szerintem viszont az is következhet belőle, hogy ezek a cégek azért léteznek és működnek (és fizetnek az alkalmazottaiknak), mert a Linux létezik.
További kellemes bogozgatást! :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tul sokat gonolsz bele abba hogy szerinted mire gondolok. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a hang- es videokartya cegek elhelyeztek a kernelbe a sajat szaraikat? Hurra?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nemtudom. Megnezted hogy csak azt raktak bele?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok betegebb nálad, és meglepődnél, ha tudnád hol dolgozom, és mennyiért.
Sosem volt célom, hogy milliomos legyek, azokat sem irigylem, akik azok. Ha az leszek, hát ez van. Majd valahogy túlélem.
Nekem a boldogsághoz nem pénz kell elsősorban, jelenleg én ezt a házasságomban élem meg nap mint nap. Sokkal jobb, mint fizetős szarokra költeni a pénzt, értelmetlenül.
És igen, egy "legalja ugandai állami gondozott" is ember, aki legalább nem rasszista úgy, mint te, és lehet, még boldogabban is él.
Nézd meg pl. hány afrikai mosolyog, és hány magyar, hogy a példánál maradjak.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elmondanád te agyon iskolázott, hogy mitől lettem rasszista?
Ázsiai (ő az első aki itt született, a szülei 85 körül vándoroltak ide) barátnőm van immár 3 éve, de biztos csak a négerekre vagyok rasszista :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Még az a szerencse, hogy jobb helyeken nem te veszed magadnak a munkaeszközt. Otthonra pedig nem kötelező számítógépet venni, illetve netezésre még használható a 10 éves is (amúgy egyre kevésbé), de akkor nem érdemes sírni azon, hogy nem megy a Linux/Windows új verziója.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, ez így van. Legalább a privát szférában van még döntési lehetőség.
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legelső mondatomban épp azt írtam, hogy nem feltétlen az MS-el van baj. A gépeknél, meg nem egy mezei nyomtatóra gondolok, hanem mondjuk egy hullámforrasztóra, vagy bármire amit számítógép vezérel. Mondjuk egy Heidelberg szkenner se 2 forint, bár ha elbírja a vas egy virtuális géppel mindent meg lehet oldani ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
van tudomasod olyan ipari geprol ami nelkulozhetetlen, es interneten log?
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát azért vannak olyan termelőeszközök amelyek ha neten nem is, de hálózaton lógnak :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
egy zart halozattal mi a problema? egy valamire valo ipari gepbe egyebkent meg pendrive-ot meg CD-t sem teszel. szerencsere. mondjuk van kivetel nyilvan, de joreszt emberi mulasztas a lanc egyik szeme. anno az atomeromuves hir stb, mobilnettel nem keresnek.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Állítólag a legtöbb kárt belső emberek okozzák a cégeknek (ipari kémkedés és egyéb disznóságok)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hirtelen ezt találtam:
http://www.videoton.hu/hun/?page=news.html
Videoton hírek 2014-ben a 40 millás új gépek beszerzéséről, fejlesztésekről, és az egyik gépen XP fut...
Itt a kép: http://www.videoton.hu/news_pics/2014_marc/NX%20szoftver_2.jpg
Akkor ez most mi? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek a gepek interneten lognak?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eleg nehez elkepzelni, hogy egy Unigraphics-ot hasznalo mernoknek nem kell a napi munkajahoz internet.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az, hogy kell neki internet, vagy az a gep, amin a Unigraphics fut, interneten log-e, ket kulon dolog.
Sok olyan IT munkahely is van, ahol a dolgozok szoftverfejlesztesre hasznalt gepe nem log interneten, csak bizonyos gepeken erheto el az internet, biztonsagi okokbol.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csak az ide vonatkozó részt írom, a sallangot elhagynám. régi verzió, de amikor ilyesmi környezetben dolgoztam,
-a tervező gépek legalább zárt hálózaton lógtak mögöttük fájlszerverrel,
-a vezérlésben érintett gépek még csak hálózaton sem voltak,
-a dolgozóknak ezeken a gépeken erős felelősségük volt abban a tekintetben, ha befecskendezik valami szarral, akkor a kárt és kiesést fizetik + egyszerűbb esetben repülnek. mivel a vezérlő gépek szekrényben voltak, a tervező gépeken volt inkább érdekes a dolog. szerencsére nem fogyatékosok dolgoztak a drága technikán, így megértették miről volt szó.
[ha mondjuk éppen IGES-t kellett cserélni pl. a **-el, a dolgozó kiírta CD-re a szarjait és ideadta nekem, hogy én intézzem tovább. pedig ez nem ma volt, talán 2002-ben: elsősorban vírusvédelmi okok indokolták, csak másodsorban adatvédelem. az utolsó pont nem rajtam múlt, de hasonlóan csinálnám ma is, hiába törekednék az eset kizárására.]
nem akarok filozofálni a dolgon, de nekem azt nehéz elképzelnem, hogy pl. egy nyomdagép, vagy egy folyamatirányító PC, vagy bármi más PC alapú ipari vezérlés kint lóg szabadon az interneten. igaz ma már csak szervizelni járok ilyen helyekre, de 2014-ben ilyen felelőtlenséget elvétve sem látok. a legkomplexebb védelmi lehetőségek közül választhat, aki nem akarja magát szopatni.
--
Vége a dalnak, háború lesz...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alig vártam, hogy megjelenjen az első olyan barom aki elkezd sírni, hogy mekkora köcsög már az Ms, hogy nem támogat egy 13+ éves oprendszert tovább...
Figyelj már, támogatja szívesen, csak fizess érte. Ja hogy a rendszerért sem fizettél? Mit sírsz?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
1. Szerintem sem érdemes ezen háborogni, mindenki tudta, amikor használni kezdte, hogy egyszer vége lesz a supportnak.
2. De a "13+ éves rendszer" szerintem csúsztatás. Nem az első bejelentéstől kellene mérni, hanem az utolsó eladott példánytól.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
(1) +1
(2) Nem csúsztatás. Ha egy doboz tejet megveszel a boltban az EOL szavatosság lejárta előtt egy nappal, akkor nem fog újraindulni a support-időszak/szavatossági idő. Nem így működik a világ. Ezért van az, hogy lehet kapni régebbi szériás autót, telefont, whatever, olcsóbban, mint az újat. Mert attól, hogy a boltban megveszed, még nem lesz szó szerint új.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De ha jól emlékszem, kocsinál pl. a gyártás abbahagyása után kell még 8 évig biztosítani az alkatrészellátást (ez nem a security update analógiája, mert a software, ha egyszer jó volt, nem romlik el), és ha biztonságot érintő hiba van benne, akkor magára valamit is adó gyártó még jóval később is visszahívja, mert két hét alatt menne csődbe, ha bekerülne a hírekbe, hogy a kocsi hibája okozott balesetet (ld. nemrég, amikor 15 éves kocsikban ingyen cserélték a lengéscsillapítót, mert rozsdásodott a füle).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, nem támogatja szívesen. Még kaptak egy évet, akik hajlandóak fizetni érte, többet nem. Legalábbis valahol ezt olvastam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is erről beszélek. Egy év, elég sok idő. Ez eddig mindig így volt, csak nem lett nagydobra verve. Sőt frissítések közben is adott fizetős frissítéseket az Ms, ha szükség volt rá.
Ez a háborgás olyan mint a tyúkketrecek miatti háborgás nálunk. Valami '98 óta tudni lehetett, hogy mekkora az elvárt ketrec mérete, aztán amikor 2012 (azt hiszem) kötelezővé tették, és büntettek érte egyből ment a sírás, hogy nem volt idő, meg milyen már meg hogyangondoljaeztazeu.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel én voltam az első barom, aki hozzászólt, így jogom van két dolgot közölni veled barátom:
1. Nem állítottam, hogy köcsög a Microsoft egy szóval sem
2. Viszont, hogy Te köcsög vagy, ezt bátran kijelenthetem.
3. Vigasztalódj, hogy egy barom nevezett köcsögnek.
/Flame off
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt a stílust igazán mellőzhetnéd, ha még legalább két hónapig a Hupon szeretnél maradni!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezúton kérek elnézést minden érintett HUP-ostól, hogy szétoffoltam ezt a topikot, tegnap különösen szar napom volt, ami tudom nem mentség, de legalább magyarázat.
:)
Béke Veletek!
--
robyboy
"Gondolkozni nehéz, ezért legtöbben ítélnek." - Márai Sándor
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
radszolt az admin? ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Így csinált az MS segget a számból, most állhatok megint sorba pénzért odafent, hogy végre lecseréljük a cég XPs szarjait, mert "látod jó az még" és "látod, kap az még frssítést, ha kell", illetve "de most így megiint biztonságos, nem?". Kössz, de ez többet ártott, mint használt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Na nézd, már megint nincs rajta sapka!"
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, igen. Tűnhet úgy, hogy semmi sem jó, bármit csinál. Viszont szerintem sem jó, hogy javít. Ha egyszer befejezett valamit, akkor fejezze be rendesen. Azzal, hogy most kijavított egy darab hibát, abba a téves hitbe ringathatja a felhasználókat, hogy az XP-t továbbra biztonságos használni. Így tovább lassítja az amúgy is túl sokáig halasztott váltást. Sajnos a Microsoft is ludas abban, hogy az emberek ennyi ideig húzták az XP-vel.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
- - - - - - -
A nagy tudású uraknak felhívnám a figyelmét arra, hogy a Windows ugyan sok mindenre nagyon jó, de Linuxnak speciel nagyon szar.
"http://hup.hu/node/111669#comment-1419622">csfeco
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem ebbe most beleszólt a nemzetbiztonság. A hírek szerint a támadás Kínából indult ki és amerikai kormányzati szerveket céloz. Ilyen esetben pedig nincsenek üzleti megfontolások. Kiadják a parancsot a Microsoft pedig végrehajtja és javít.
Vagy egy hónapja volt a hup-on cikk arról, hogy a világ ATM-ek 95%-a még mindig XP-s. Bármire is cserélik le ez a 0day túl hamar jött.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az atm-en futó rendszer embedded xp. Bővített (?????) támogatás megszűnik 2016.01.12., ha jól emlékszem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Másrészt reméljük, hogy se IE nincs rajta, se publikus hálózaton nem elérhető és hogy még a belső hálózaton is fel van lőve a tűzfaluk. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IE szerintem van rajtuk, legalábbis úgy rémlik, egy karbantartás alatt álló OTP ATM-en láttam ilyesmit.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ATM-ek 2016 ig vannak támogatva, illetve se IE se internet közelében nincsenek, rengeteg ATM-en a mai napig Sp2 fut mivel nincs szükség frissebb rendszerre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem csak o gondolja igy:
Bosses who were convinced that they could stick with Windows XP because Microsoft would blink are now vindicated.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En ezzel a 13 ev supporttal vitatkoznek.
Szerintem a support evek szamat onnan kellene szamolni, amikor meg a Microsoft hivatalosan is arult Windows XP licence-et.
Tehat, aki mondjuk 2010-ben hivatalosan Windows XP-t vett a Microsofttol, annak a support ideje mariscsak szuk 4 ev.
A 2010-es datumban nem vagyok biztos, javitson ki valaki hozzaertobb. De ha mondjuk 2008, akkor is 6 ev.
A lenyeg, hogy nem mindenki 2001-ben vette a windows XP-jet, igy ez a 13 ev nem allja meg a helyet.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt már mások is felvetették, és akkor sem értettem. Ha ma bemész egy boltba, alkoholos filccel megjelölsz egy sajtot, és holnap visszamész és megveszed, akkor mágikus módon a szavatossági ideje egy nappal nő / újraindul, amikor átlépsz a pénztáron? De akkor már menjünk tovább: mi van azokkal, akik április 7-én újratelepítették az XP-jüket? Ők akkor - szerinted - 2027-ig legyenek támogatottak, csak mert egyébként az a rendszerük csak egy nap támogatást élvezhetetett? Egyébként meg 2008-ban már többszöri halasztáson volt túl a support időszaka, aki akkor vette, nagyjából sejthette, hogy mi lesz.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha mar pelda:
Amikor kijon egy ujabb auto modell (pl. nissan qashqai), akkor nagyon sok autokereskedo a regebbi modellt olcsobban adja (keszletkisopres), egy ismerosom igy vette anno a csaladi autojat 1MFt-tal olcsobban.
Fel se merult, hogy a gyar altal adott 5ev garanciat a 2 evvel azelotti modell bejelentesenek az idejetol szamoljak, es nem a konkret vasarlas napjatol.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A példád ott sántít, hogy az autónál a garancia arra vonatkozik, hogy a garancia idejére a benne levő dolgok működni fognak (szerk.: amúgy a mai napig működik az XP, csak nem életbiztosítás használni), míg a szoftvernél javításokat kapsz ingyen. pl. tetszőleges autónál az öt év gariba beletartozik az, hogy a fedélzeti számítógép szoftverét frissítgessék?
A másik meg, mrceeka írta lent a dátumokat: a legutolsó XP várásló is hét év supportot kapott - ha nem (mert gondolom voltak OEM-ek, akik készletkisöprés címen a két dátum után is adtak el XP-t ill. a bennmaradt termékekhez nem csaptak éjféltől inkább egy 7-et), akkor az az OEM hibája.
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A példád ott sántít, hogy az autónál a garancia arra vonatkozik, hogy a
> garancia idejére a benne levő dolgok működni fognak (szerk.: amúgy a mai
> napig működik az XP, csak nem életbiztosítás használni), míg a
> szoftvernél javításokat kapsz ingyen. pl. tetszőleges autónál az öt év
> gariba beletartozik az, hogy a fedélzeti számítógép szoftverét
> frissítgessék?
El kell donteni mihez hasonlitjuk.
1. Ha a Callback programhoz, ahol tenyleges hibak miatt hivjak vissza az autokat (analogia: windows update tenyleges hibat javit), akkor bizony van ott rengeteg szoftveres hiba, ami erinti a kozponti szamitogepet a kocsiban. Nehany kiragadott pelda, Toyota legzsak random nyilik, ugyanez nissannal, software defect in hybrid system, stb, stb.
2. A garancia a kozponti szamitogepre is vonatkozik az uj kocsinal.
Masik ismerosomnek a vadi uj Vxxxoja random leallt. Mindent kicsereltek benne, a vegen a kozponti szamitogepet is tokkal vonoval. A legrosszabb amikor elozes kozben tortenik az eset (megtortent, tulelte).
> A másik meg, mrceeka írta lent a dátumokat: a legutolsó XP várásló is hét év supportot kapott
A legutolso 5 evet kapott, nem 7-et.
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
2007. szeptemberében jelentettük be, hogy Direct OEM forgalmazásban 2008. június 30-ig, System Builder OEM-ben 2009. január 31-ig forgalmazzuk a Windows XP-t. Ezzel egyidőben (vagyis majd' 7 éve!) jelentettük be az extended support idén áprilisi befejezését.
Senki sem vett zsákbamacskát.
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Koszonom. Akkor 5 evvel lehet szamolni:)
---
Saying a programming language is good because it works on all platforms is like saying anal sex is good because it works on all genders....
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyon szívesen :)
Azt persze nem értem, hogy miért érdekes ez, amikor a topicban - úgy látom - Te kezdtél el 13 év supportról beszélni.
És akármennyivel is számolsz, a desktop OS-ek közt az XP support idejénél nem tudok sok hosszabbat. Szóval mi a kérdés? Tudsz Te, akárha 5 évnél hosszabb támogatású desktop OS-ről?
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Suse Linux Enterprise Desktop (6 év General és további 4 Self-Support), RedHat Enterprise Desktop (10 év a prod-3 végéig).
BlackY
--
"en is amikor bejovok dolgozni, nem egy pc-t [..] kapcsolok be, hanem a mainframe-et..." (sj)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor még jók vagyunk desktop fronton - Custom Support Agreement még mindig van XP-hez :)
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz gondolatmenet. Ha te 1 hete vettél Xp-t, akkor is 13 és támogatottsággal vetted, mert az összes hibajavítást le fogod tudni tölteni rá, amit 13 év alatt eszközöltek.
A másik pedig, hogy a te gondolatmeneted szerint, nagyjából végtelenségig kellene supportolni az Xp-t, mert ha én veszek valahonnan 15 év múlva egy Xp-t, akkor az Ms-nek kötelessége lenne 13 év supportot adni arra az egyetlen megvett Xp-re?
Az autós példákat felejtsétek már el, mert egyik szoftver a másik meg nem. Autóra nehézkes hibajavításokat letölteni, meg felpatchelni a téli gumit a garancia időn belül.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tehat, aki mondjuk 2010-ben hivatalosan Windows XP-t vett a Microsofttol, annak a support ideje mariscsak szuk 4 ev."
http://old-releases.ubuntu.com/releases/
Ubuntu 4.10 még letölthető hivatalosan az Ubuntu szervereiről, de már nem támogatott. Ez azt jelenti, hogy amúgy a support ideje csak szűk 0 év volt?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1997-ben megjelent HP-UX 11 egészen 2020 végéig támogatott.
http://www8.hp.com/h20195/v2/GetDocument.aspx?docname=4AA4-7673ENW
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az 1991-es 5.5-2-es VAX VMS-hez pedig még be sem jelentették a Mature Product Services végét.
http://h71000.www7.hp.com/openvms/openvms_supportchart.html
Üdv,
Marci
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lassan az NSA-n kívül nem is lesz kinek bejelenteni. :(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mármint a HP UX 11i v3, amit 2007-ben adtak ki. Az eredeti HP-UX 11-re te ma már nem kapsz supportot, 2006 decemberében járt le a support rá, benne is van a doksiban, lásd az Older HP-UX releases táblázatot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az eredeti Windows XP-re Service Pack nélkül 2005 szeptember 30-án jár le support. Az sem most volt. Ez év áprilisáig csak az XP SP3 volt támogatott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
v1 és v2 esetében maradjuk 2015 év végénél. Csak a v3 támogatott 2020 (PA-RISC) és 2022 (Integrity) év végéig.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni