Dacia Duster

Fórumok

Gondolkodom egy Dacia Duster-en. Holnap elmegyek egy tesztvezetésre, kipróbálom az új modellt. Van esetleg valakinek pozitív / negatív / akármilyen tapasztalata, élménye vele? Pletykák, "azt hallottam" stb. is érdekel.

Hozzászólások

Pro: Én is mindenhonnan azt hallom, hogy ár-érték arányban nagyon jó.
Con: Bár ezt így explicit nem mondták ki, de szintén a totalcar-on olvastam egy cikket, hogy valaki vett hitelre egy Dacia Logan-t (tudom, nem Duster), kicsit megcsukták a jobb elejét és a biztosító gazdasági totálkárra vette, mert az eurotax árhoz képest annyira drágák hozzá az alkatrészek, hogy nem éri meg javíttatni. Megpróbálom előtúrni a cikket. Nameg persze nem ebből kell kiindulni.
Szerk.: Megvan: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2013/03/21/osszetort_a_logan_mehet_a…

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

A baratnom faterjanak az van, szereti.

Vilag eleteben sokat vezetett, ~2 evente cserelte szinte az autojat, Mazdaja, Renault-ja, meg volt meg sok mas is, szoval van osszehasonlitasi alapja.

tompos

Vagy adocsalok:)
Persze ott inkabb .sk lenne.

Egyebkent igenn, azt hallottam, hogy meg uk-ban is veszik, mint a cukrot.

Napersze a vasarloi elegedettseget az arahoz kell merni. En amikor bent ultem (nem a mostani, hanem az elozo generacio), az volt az erzesem, h direkt szurtak el benne dolgokat, annyira eroltetett volt nehany megoldas.
Ezzel egyutt is kenyelmes volt azon a par kilometeren.

tompos

Pozitív. A lényeg, kend meg rendesen az aszfaltot gumival.

Én a sanderot próbáltam ki.
A Dci motorral jónak tűnt, de nem fizetnék érte 3 milliót. Ennyi pénzért inkább veszek egy pár éves használtat magasabb felszereltséggel.

Ha minden áron új autó, akkor lehet róla szó, de ha esélyes egy használt, akkor én azt vennék.
Egy 3-as mondeom van, azután nagyon fapados...

Nekem van 4x2 1.6 -os benzines még a facelift elötti. Fogyasztás 8-10 között. Semmi hiba nem volt vele 12e km alatt. Szerintem a legjobb ár/érték arányú autó jelenleg, de igényel kompromisszumot. Az új verzióban meg a belső tér is javult [korábban ezen spóroltak], állítólag jobb a hangszigetelése is [a régi kicsit zajos 130 -nál], ill asszem az ESP alapból jár [régebben ez extra volt]. Amúgy a jó utazótempója 110-120 körül van. Még egy negatív pont: nekem [180 cm] kicsit rövid az ülés ülőlapja, de azért nem vészes annyira. Simán megyek vele 6-800 km-t is egyhuzamban.
Ha esetleg dízel érdekel, ott visszatérő probléma a téli időszkban h a kijelző szerint a motor nem éri el az üzemi hőfokot. Sokak panaszkodtak erre - szervíz sem tud vele mit kezdeni. Van az index [bár nem szívesen reklámozon azt a portált] egy dusteres fórum: http://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9202131.
Szerintem a jelenlegi kínálatból a legjobb vétel a 120 lovas turbós benzines lehet.
Ha van kérdésed szívesen válaszolok.

12K utan kicsit meresz kijelenteni, nem?:)

Bar egyszer lattam egy mindent visz dolgot ebben a kategoriaban. Egy telefon ertekeleset irtak be az emberek a vasarlas utan, h mik a tapasztalataik. A csavo pedig beirta, h meg nem kapta meg, de ar/ertek aranyban meg amugyis, meg egyebkent is a legjobb:)

tompos

2-3 éve forgalmazzák. Vannak már 100e km-en túli példányok, ha nem is sok. Panasz[áradat] nélkül, legalábbis a fórum hsz-k szerint. Némi koncepció azért akár tulajdonlás nélkül is kialakítható utánolvasással, -érdeklődéssel. Az 1.6 benzines renault motor egy régi konstrukció [talán 8-10 éves], kiforrott megbízható. A turbós benzines [TCE 125] új fejlesztés. Hogy mi lesz vele 5-10 év múlva v. 200e km után az valóban kérdéses.

Az 1.6 szívó benzin érdekelne, valószínűleg 4x2-ben. Jellemzően napi 4 kilométerre keresek valami üthető vághatót, amibe igény esetén azért a cucc is belefér. Mivel 1,9 körül vagyok én is, a gyerek is és a kollégám is, akiket 365 napból 330-szor minden reggel hozok magammal, az apró szarok kiesnek.

--
trey @ gépház

Hát ilyen rövid távon éppen csak bemelegszik a motor. Azaz nagyrészt nem az üzemi hőfokon fog üzemelni, ami nem tesz jót neki. Lehet kisebb motorral szerelt tipussal (Sandero?) jobban járnál! Pakolni tudsz bele bőven, én beférek magam mőgé, de 190 cm -rel már necces lehet a lábtér hátul. A kiképzést bírni fogja, keresztül megy mindenen.

A 4 km miatt ajánlom az állóhelyzetfűtés beszerelését, mert különben mindig hideg motorral fogod használni. Az autónak pedig az első 1h működtetése kopásilag egyenértékű a hidegben történő indítással.

Ilyen használat mellett 20e km több "kárt" (amortizációt) okoz, mint 200e km autópálya 2 év alatt.

Nem feltétlen lecserélni akarom. Közben felnőtt a gyerek, van jogsija. Sajnálnám ezt az autót eladni (0. km-es kora óta velem van, tudom az előéletét, kívül-belül szalon állapot, 72 e futott kilométer), neki pedig jó lenne. Nekem viszont kellene dolgozni valamivel. Ez is egy forgatókönyv. Az is, hogy megtartom ezt, mivel elég tágas, mellé meg egy kisebbet, amivel napi szinten járok. De éppen az is felmerült, hogy veszek helyette egy Passat Combi-t vagy éppen egy Duster-t, szóval elég képlékeny a dolog.

--
trey @ gépház

Egyreszt azt lehet leirni, h valoszinuleg. Amiket olvastal a neten, szorozd be az internetes forum faktorral, osszd el a szubjektivitasi tenyezovel es akkor talan lehet kapni vmi halvany kepet. Kozelebbit csak akkor lehetne, ha a gyartoi, rendorsegi es biztositos adatbazisok nyilvanosak lennenek.

Ezek utan is csak azt lehetne kijelenteni, hogy ilyen meg olyan celra lehet a legjobb ar/ertek. Valoszinuleg pl. egy Janosnak erdektelen egy hutoracs nelkuli auto, mert nem tud ra Lezert szerelni:)

De irok konkretumot. Anno nezegettem a nepiteletet, meg minden forumot a Kia C'eed-ekrol. A legkiralyabbnak autonak itelte mindenki, nehany tipushibaval, pl. vmi stabilizatorpalcat cserelni kell. De azt nem irtak le sehol, hogy 123x. Se azt, hogy idonkent hujet kap es nem nyit a kozponti zar a kulccsal, vagy meghujul a radio. Aprosagok, de azert szeretne tudni az ember elotte. Van viszont nagyobb gebasz is, amire mar csak a vetel utan jottem ra, ha leallitom a motrot es kinyitom az ajtot, akkor az ablakot feltekero elektronika leall. Ez mar komolyan k. idegesito, megsem szerepelt egy forumban sem. Volt meg par huzasa az autonak, ami alapjan nem biztos, hogy a legkiralyabb auto.

Nem tapasztaltam és mástól sem hallottam, hogy a Dusterben ne működne a központi zár, vagy a rádió meghülyülne. Az ablak pedig nem automata, addig működik amíg gombot nyomom. Ez ilyen fapados :-).
Azért a komolyabb tipushibákkal képbe lehet kerülni az interneten fellelhető infók alapján. Nyilván a helyén kezelve a dolgokat.
Egy érdekes eset: az egyik forumozó rendszeresen arról számolt be, hogy rángat a kocsija. Már több szervízbe elvitte, ahol hibakódokat töröltek de nem találták a hibát. Jó féléves kanosszajárás után kiderült, hogy valószínüleg parkolásnál nekiment valaki, a lökhárító rugalmas volt, nem tört el, de mögötte egy alkatrész megsérült, és ez időnként elengedte e turbónyomást és ez okozta a rángatást. Azóta nem panaszkodott. Persze rejtély, h miért nem vették észre előbb, h nincs nyomás! Nem utal erre hibakód? (Illetve egy ilyen "nem látszó balesettel" kizárták a garanciában történő javítást is - ha rosszindulatúan nézem.)
Szóval egy-egy ilyen eset kapcsán azért nem csak az autóval, de a kiegészítő szolgáltatásokkal kapcsolatban is lehet tájékozódni.

De 30-40 milliós autókkal is olyan problémák vannak, hogy az ember az agyát eldobja. Minél több elekrtonika, szoftver annál több szívás van. Szerencsére a válság kapcsán lecsökkent kereslet miatt kialakult egy új trend az autógyártásban, ami fapados modellek előállítására törekszik, kihagyva belőlük az extra elektronikákat, mint sávelhagyás meg fárádtság figyelés; esőérzékelés stb, és így üzembiztos és relatívan olcsó terméket állít elő. Ilyen a Duster is.

Az, hogy az ablak nem húzódik fel automatikusan szerintem nyáron jól jön. Napon pár órára otthagyod egy biztonságos(abb) parkolóban kicsit leeresztett ablakokkal és nem fogad olyan meleg, mikor visszatérsz. Bár így az eső meg a feltörés miatt aggódik az ember.

Először én is Daciában gondolkodtam - Sandero vagy Duster - aztán megláttam a Pro C'eedet és beleszerettem a pofájába. Persze a márka jó hírneve és a 7 év garancia is számított. Valamivel drágább, de a külső-belső kidolgozottsága nekem megérte. Meglepően tágas, én 185 magas vagyok és ha magamnak beállítom a vezetőülést, akkor hátul még bőven van hely.

No, közben voltam és kipróbáltam. A felszereltség, ami elfogadható volt, 3,6-ra jön ki. Ebben már bőrkormány, rendes üléshuzat, navi, alufelni, optikai kiegészítők stb. vannak. Plusz 7x a papírmunka, 70 ezer üzembehelyezés.

Ami mellette szól az ár. Új autót, ilyen paraméterekkel, ennyiért nem lehet venni. Annyira viszont nem ájultam el tőle, hogy "shut up and take my money".

--
trey @ gépház

Nincs ez még elvetve teljesen. Azt mondták, hogy elég nagy készlet van az országban, ha van pont olyan, amit szeretnél, akkor lekérik másik kereskedésből. Ilyenkor 1 héten belül megvan a cucc.

Ha nincs az országban, akkor 3 hónapot kell kb. várni.

--
trey @ gépház

A dizel meghajtasu ara 17 ezer eurotol kezdodik. Ennyi penzert sokkal jobb felszereltsegu hasznalt autot kapni.
Nekem volt hasznalt es uj autom is. Ki tudom jelenteni, hogy a markasabb hasznalt (peldaul VW) nem romlott annira mint az uj Fiat.
Velemenyem szerint akkor vegyetek uj autot, ha nincs mit csinaljatok a penzetekkel.

--
FeZo

A Dacia hihetetlen, lassan az az érzésem, hogy ők viszik a hátukon az egész Renaultot - mindezt akkor amikor talán ezt az iparágat súlytotta legjobban a válság. És hát nyilván a Duster a zászlóshajó. És tuti az van, hogy az egész pénzügyileg, gazdaságilag rohadtúl borotvaélen táncol, de folyamatosak a fejlesztések, új modellek, facelift. Dusterből már eladtak vagy félmiliót. Mondjuk szorozzuk már össze a félmilliót a négymillió Forintos átlag árral! :-O

Én egy 1.3-as turbodízelt vezettem (Grande Punto), kettesben padlóig koppintva a pedált nem törpént semmi. Nem tudom, hogy ez az elektromos átvitelnek vagy a motor nyomatékgörbéjének köszönhető, de gyakran előfordult már hogy valahonnan nagyon gyorsan el kellett tűnni kettes alapjáraton, a 44 lovas B Corsa ott pl határozottan gyorsul (na nem felszaggatja az aszfaltot csak éppen nem vasal ki a csukott szemmel vezető litván kamionos). Úgyhogy azt a motort én nem mondanám jónak (persze a 2.0 JTD biztos jobban harap).

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Nekem az van szaladgálós autónak, bár még az eredeti 1.4-es motorosból...
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Belenéztem az 1.6 benzines motorterébe és annyi hely volt benne, hogy majdnem kedvet kaptam a szereléséhez. Minden szerelő álma. Nem úgy, mint a sok új szar, amibe ha beleejtesz egy 10-es csillag-villást, akkor két napig keresed, hogy hol van. Ebből tuti kiesik alul :)

--
trey @ gépház

Erősebb és kevesebbet fogyaszt a TCe, mint az 1.6-os szívó - ami kicsit gyenge ekkora kasztnihoz. Viszont a direkt befecskendezéssel az a probléma h az üa. nem hűti és tisztítja a szívószelepeket és lerakodás képződik rajtuk. Mintha lett is volna egy japán autógyár ami emiatt felhagyott ezzel a konstrukcióval. Hát lehet h Renaultnál okosabbak a mérnökök :-).

Dusterben 1.3 motor? Ez komoly? Én nem emlékszem ilyesmire. 1.6 -os benzines + etanolos volt és 1.5-es dizel ez utóbbi 90 és 110 lovas kivitelben. Ezekhez jött még a gyári LPG a benzineshez, és most a 1.2 TCe-vel lett teljes a paletta. Legalábbis nálunk. Máshol - talán Dél-Amerikában vannak 2.0 literes motorral. Automata váltó is rémlik.

Dehogyisnem!
A Dacia Duster az ARO 10 export neve volt. Ezen a néven exportálták Angliába és az USA-ba, egészen a típus gyártásának a befejezéséig.
Hipszteresen mondva, én már akkor is Dacia Dustert vezettem, mielőtt mainstream lett volna!
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Napi 4 km-re buszbérletet kell venni nem autót.

Miért? Azért mert a motor nem tud rendesen bemelegedni, még nyáron sem (2 oda, 2 vissza ugye). Ilyen távon felesleges autózni, járj gyalog, ingyen van és egészségesebb is.
-------------------------
neut @ présház

20+ éve járok autóval ilyen távon. 11 éve ugyanazzal - feljebb leírtam - és nem igazán van problémája ezzel. Azért köszi az aggódást.

Egyébként szerintem a 20 fokos garázsból kiállva kevesebbet kap az autóm, mint az, aki a mínusz 10+ fokban reggel köszörül vele a hidegben. Ezek az általánosítások semmit sem érnek.

--
trey @ gépház

Hosszasan lehetne arről vitatkozni, hogy mi az autó számára a rosszabb:

a) amit én csinálok: én itt "vidéken" a 20 fokos garázsból kiállok (az olaj - váltó és motor is - magyarul 20 fokos), míg bezárom a garázst kicsit melegszik az autó alapjáraton (kb. 30 sec), beülök, majd megyek kicsit több mint 1 kilométert egyenesen (se lámpa, se semmi), egyenletes terheléssel, 2000-3000 körüli fordulaton, gyakorlatilag zéró forgalom mellett, majd onnan még kb. másfelet normál forgalomban, majd leállok egy mélygarázsba

b) odamegy az ember az autójához az akár mínusz 20 fokban (ez sem ritka nálunk, az olaj -20 fokos), elindítja, majd - biztos, ami biztos, néhányszor elpadlózza neki, le ne fulladjon má' - és ezután a jó budapesti forgatagban csoszog vele, amíg fel nem melegszik

Vajon melyik olaj keni jobban az alkatrészeket a hidegindítás után, amikor köztudottan a legnagyobb az igénybevétel? A 20 fokos szoba hőmérsékletű, vagy a -20 fokos. Melyik autó éri el előbb az üzemi hőfokot? Amelyik +20 fokról melegszik, vagy amelyik 40 fokkal lejjebbről, -20-ról?

Természetesen nem ideális (de főleg inkább a fogyasztás szempontjából), hogy egy autó 2-3 kilométereket fut, de ezzel az én esetemben együtt lehet élni. Az elképzelést erősíti, hogy az autó több mint 11 éve ezt csinálja _minden egyes nap_ és ha egy autó 11 évet kibír mindennapi használat mellett gyakorlatilag csak olajcserével (soha semmi baja sem volt a 11 év alatt, egyetlen vízhűtőt kellett cserélni rajta, de gyanúsan az is inkább kőfelverődés miatt szállt el pár hónappal ezelőtt), akkor azt hiszem, hogy az a pénzét már megszolgálta.

Ha a következő autó is "csak" ennyit bír ilyen használat mellett és ilyen állapotban lesz utána, azt hiszem, hogy nem fogok panaszkodni.

Az autóval járásról - ahogy feljebb javasolták - lemondani nem tudok. Nem azért mert derogálna busszal járni, hanem azért mert ez egy munkaeszköz, aminek pontosan ugyanúgy mellettem kell lennie, mint egy laptopnak. Ha ügyfélhez kellene menni, akkor nyilván sokáig tartana tömegközlekedéssel eljutni. Pláne, ha mindez időre megy. Meg fura is lenne mondjuk a hátamra gumipókoznék egy számítógépet és azzal szambáznék el a buszon. :) Egyébként nyáron szívesebben járnék kerékpárral, mint autóval, de az említett okok miatt ez majdnem lehetetlen.

--
trey @ gépház

ha jól emlékszek, írtad az előző autód futásteljesítményét - talán 100k körül.
veszel egy autót 4m-ért, majd akár uennyit el is költesz rá (/bele) 10 év alatt.

csak kérdem, hogy erre a felhasználásra luxus a taxi? :-) (főleg, ha van másik verda is a családban)
ha jól számolom (mondjuk saját viszonylatomban) akkor kb uott vagy, azzal a különbséggel, hogy nem perkáltad le a kocsi árát előre...

Kicsit bonyolultabb a helyzet, mert ez az autó - ugyan kizárólag én használom, nálam van amióta új korában a szalonból átvettem, úgy is kezeltem - nem az én nevemen van. Ez egy kicsit bonyolultabb. Ha ezt visszaadnám - mert pl. munkahelyet váltanék - akkor nem lenne másik autóm. Azt meg sose lehet tudni, hogy a sors mit hoz :) Jogilag nekem nincs autóm. Utoljára saját autóm talán 2002-ben volt.

Taxi? Nem vagyok biztos benne, hogy az megérné :)

--
trey @ gépház

Gyorsan átfutva, több ponton is vérzik a sztori. Ráadásul megnézném, hogy melyik taxisofőr engedné a fiamnak, hogy vezesse az autóját, márpedig a gyerek éppen vezetni is tanul a jelenlegi autón.

A cikk szerzője is elismeri, hogy a taxi nem olcsóbb a saját autónál. Ráadásul nekem - írtam lejjebb vagy feljebb - az autó munkaeszköz.

Szóval lehet, hogy valakinek a taxi olcsóbb, megfelelőbb, de nekem nem.

--
trey @ gépház

Ami most van 1.4-es Tjet, 120 lovas, turbos benzinmotor. A nyomatekgorbeje hasonlit egy kisebb dizelhez, de messze elmarad peldaul az 1.4-es, 3 hengeres TDI mogott, ami csak 75 loero. Ilyenem is volt egy Polo szemelyeben. Meg van egy 130 lovas TDI Passat is a csaladban, hozza hasonlitva a 120 lovas Fiat motor roller.
Amint mar masok is irtak, varosba rovid utakra inkabb benzin, teljesitmeny mindegy, olcso legyen. Nekem hosszu utra kell egy pakolhato auto. Jelenleg a Touranokat nezegetem, de szoba johet meg a Zafira vagy a C-max is.
Az SUV-k szamomra a hasznavehetetlen jarmuvek koze tartoznak. Terepre nem jo, csomagtarto kicsi, sokat fogyaszt, nehez parkolni, stb.
Szorakozasra egy Mazda MX5-ost (apropenzert aruljak oket No-ban, full felszereltseggel), esetleg egy Impreza WRX.
A Dacia egy strapabiro, igenytelen, olcso es jo auto. Ingazasra kivalo, csaladi autonak azonban tul fapados. Az uj Duster reklamot latva kivancsisagbol megneztem a legolcsobb dizel arat. Amint mar fenebb irtam azert a penzert mar nagyon jo hasznalt, autot lehet vasarolni. Peldaul Audi A3 sportback.

--
FeZo

"Szorakozasra egy Mazda MX5-ost (apropenzert aruljak oket No-ban, full felszereltseggel), esetleg egy Impreza WRX."

Ha szórakozni akarok, arra tartok egy 100LE-s sport-túra motort.

"A Dacia egy strapabiro, igenytelen, olcso es jo auto. Ingazasra kivalo, csaladi autonak azonban tul fapados."

Igen, az alapmodell valóban az. Ha egy kicsit magasabb felszereltséget nézel, akkor már nem az, viszont akkor már nem olcsó.

" Amint mar fenebb irtam azert a penzert mar nagyon jo hasznalt, autot lehet vasarolni. Peldaul Audi A3 sportback."

1-2 éves autókban már 100-200 e futott kilométer van. Engem ez egy kicsit elrémiszt. Főleg diesel autóknál, ahol pl. egy kettős tömegű lendkerék-szett cseréje akár 200-300 forint ezer is lehet és 200 e kilométernél már nem ritkán cserélni kell. Már, mint említettem a diesel engem nem érint. Annál frusztrálóbb nincs, amikor kiadsz egy valag pénzt és vettél magadnak egy nagyobb szívást, mint ami előtte volt. Ettől függetlenül nem kizárt, hogy én is használtat veszek. Pl. motorból sikerült kifognom egy gyakorlatilag zsír újat. Csak sokat kell vadászni, mire a megfelelőt megtalálja az ember. Ráadásul sok a kókler, aki lyukat akar beszélni az ember hasába (szőnyegen tartott, nem dohányzó, vak orvos házaspártól stb. - tudod mire gondolok).

--
trey @ gépház

Egy honapja leptem at a Fiattal, amit ujon vettem, a 100 ezeres kuszobot.
Par dolog 100 ezer km alatt:
- beragadt a sebvaltokar, allitolag megtelt piszokkal a bowden (garancialisan javitottak)
- 2x toronycsapagy csere (egyszer garanciaban, masodszor sajat zsebre)
- generatorhaz elrepedt, teljes generator csere, az en zsebemre
- a motorhazteto pepita mar a sok kofelverodestol, mas autokat is neztem es nem lattam ennyit, szar a festes
- kormany, sebvalto muborrel van bevonva, a nap megsutotte, megrepedezett most meg hamlik
- feket nyikorogtak es melegedtek, hiaba vittem a szerelohoz, a hiba csak akkor szunt meg mikor magam alltam neki rendesen kitakaritani
- gyarilag beallitatlan futoszoggel jott ki az auto, az elso rend gumit felrekoptattam, a szogallitasnal sult ki, hogy a hatso jobb kerek nem all epp rendesen. Nincs mit csinaljak neki, hegesztve van.
- 2 ev hasznalat utan az ajtoban a szalak megszakadtak, nem volt tukorfutes. Mikor kibontottam lattam, a huzalok hajszalvastagok, nem is csodalkozom, hogy megszakadnak

Tehat amint latszik olcso autoval rakas a problema, foleg ha mindennap hasznalod. A Daciaval is hasonlo a helyzet, annyi kulonbseggel, hogy fapadosabb es azert nem romlik.

Hasonlitaskeppen ott a Passat, ami mar nagyon kozel all a 300 ezer km-hez (160 ezerrel vettem Nemetorszagban). Azt hiszem ket lengokar es az elso lengescsillapitok voltak rajta cserelve. 10 eves auto es az akumulator meg az eredeti rajta, telen -20 fokvan is elsore indul. Most vettem neki ket uj lampat mer a regiek megrepedeztek es megmattultak.

Hasznalt autot nem erdemes otthonrol venni, csak akkor ha biztos vagy a multjaban. Az olyan szovegeknek mint orvose, ozvegye stb. volt meg plane nem bedolni. Ha az auto multja ellenorizetlen akkor nem erdemes vele foglalkozni.

--
FeZo

több okból kifolyólag:
- a dízelnek traktorhangja van, ez hidegen méginkább igaz (bár aki süket, azt nem zavarja)
- szerintem jobban is remeg az egész kocsiszekrény, de az szubjektív
- lassabban melegszik be: városban pár km esetén a benzines rég bemelegedett és fűti az utasteret, amíg a dízel még a motort se melegítette igazán be.

lehet mondani, hogy a dízel hatékonyabb, és a fűtési energiát mozgási energia formájában adja le, de ez a fentiek esetében nem segítség.

hangsúlyozom, lehet egy dízel optimális választás, DE ez nem a "kisvárosban elviszem a gyereket iskolába, majd beülök melózni, és este gyerekkel haza" (oda vissza 10km-en belül), hanem vidékről bejárok dolgozni, 10km megtétele előtt nem állítom le a motort. IMHO. Előbbi esetre biztosan benzines az optimálisabb, utóbbinál már lehet vitatkozni.

Nekem a nagydízelek hangjával semmi bajom, sőt, jobban szeretem, mint a benzinesét, de ez az én heppem. Az utastér már a dízel autóknál is van hangszigetelve. A kocsiszekrény szerintem nem remeg egy jól megkonstruált, nem lelakott autónál. A bemelegedést pedig úgy oldják meg, hogy izzítógyertyával, újabbaknál fűtőszállal melegítik a hűtővizet már indítózáskor, ha jól tudom.
Kis dízelekkel nincs tapasztalatom, de olyat nem is vennék. Az kétségtelen, hogy 4 km-re én is benzinest vennék/vettem, abból is borzasztó egyszerűt, de itt ez nálam nem is merült fel kérdésként.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

kötözködés on:
nem tudom, mi nálad a "nagydízel" de a családban van S80, D5-ös motorral (5hengeres, 2.5l) ahhoz képest, hogy a legnagyobb sedán a Volvótól, remeg a kasztni, és kívűl is hallani (ja, ez 0km korában is igaz volt). Amikor az utcán hallok egy újnak mondható A6/A8 -t ami kerreg, ilyenkor mindíg kikívánkozik belőlem, hogy az autó benzinnel megy...

ps: egy kövér gáznál tényleg szép hangja van a D5-nek, de szerintem ez inkább az 5. henger miatt van, mint a 2.5liter miatt...

A kisdízelek nálam az 1.7 alatti turbósok (és nemturbósok). Nekem a nagy az 1.9 magassága, a 2.5 már a túl nagy :) Nem ültem még Volvóban, a családban sincs olyan, aki megengedheti magának. Pl a Honda Accord 2.2 CDTI-ben semmi hasonlót nem tapasztaltam. Oké, hogy az autó benzinnel megy, de nekem hiányzik belőle a nyomaték. Viszont emiatt nem akarok 20 litert zabáló monstrumokat venni, amikor egy normálisan karbantartott 1.9tdi kimegy a világból 6-7 liter gázolajjal 100 kilométerenként. A dupla tűzfal miatt a dízel hangja sem érződik annyira, a remegésről nem tudok nyilatkozni. De nyilván minden azon múlik, hogy miből ülsz át. Nekem most egy 1.2-es benzines 20 éves B Corsám van, ahhoz képest nyilván szinte bármi előrelépés.

Szerk.: Az 5 henger nem tudom, mennyire befolyásolja a remegést, azt tudom, hogy a 3 hengeres benzinesek is érthetetlenül furcsán járnak.

-----------
"Pontban 0:00-kor nem nagyon szoktak véletlen dolgok történni"

Bump.

Akkor végül is vettél Dustert, mik a tapasztalatok? (most akarok Dustert venni, 1.6 Benzin de vacilálok a 4x4-en)

Megvolt a csere? Melyik lett a nyertes?

Apósom tavaly óta már a másodikat vezeti. Az elsőt megvette, járt vele pár hónapot, majd eltátotta a száját és hogy ne menjen bele az előtte haladóba elkapta a kormányt és az út menti szakadékba borult vele. Az autó kétszer fordult át a tetején, aztán semmi karcolás nélkül három ember kiszállt belőle. A járgány kívülről úgy nézett ki mint egy összegyűrt majd kisimított papírlap, de komoly alkatrész nem sérült meg.
Eladta egy bontósnak, aztán vett magának egy másikat. Az autó nem rossz, sajnos harmatgyenge motorokkal árulják. Bizonyára valamivel jobb motorral nem lenne konkurense a piacon.
A beltérben nagy dörgésre ne számíts, de egy ilyen autónál nem is várja el az ember.
Habár új autót nem veszek mert az értékük hamarabb megy lefele mint a söröm a pohárból de a Dustert csak ajánlani tudom a low budget márkák közül. Persze az előítéleteket is félre kell tenni a vásárláshoz.

Szemely szerint inkább egy német használt kombi japánt, esetleg koreait vásárolnék Honda, Mazda (per pill az egyedüli gyártó amely normális autókat gyárt, itt elsősorban a motorra gondolok) Toyota, Kia, Hyundai vonalról.

Apropó Dacia: http://totalcar.hu/magazin/hirek/2017/04/01/d-vitaminnal_tamad_az_uj_da…

design: pofás elsőrész, elbarmolt hátsórész. a műszerfal szar, kopogós műanyag. 2,5millió nettóért többet várunk :/
nekem szűkös utastér, a hátsó ülés sem volt túlzottan kényelmes. viszont érdekel, hogy le kell-e bontani az autó elejét/hátulját azért, hogy egy rohadt izzót cserélhess - idáig én nem jutottam el....

(akkor inkább már 5millióért az új vitara, felülmúlja a várakozásaidat.)
ha épkézláb crossovert keresel, nézegess cr-v/hr-v kocsit, esetleg rav4-et. 3-4 évnél nem öregebbeket érdemes megvenni.

ha dízelt vennél, kerüld a (renault) dci motoros kocsikat, bár a qashqai különösebb probléma nélkül 7-8 éves koráig autó. viszont a csak városi grasszálásra új dízelt nem vennék (egyikből sem).
(amúgy meg szerintem fogd meg a fábiát, betolod a skodához és kihozol egy kombi octavia-t... ég és föld.)

--
"a Hungarian Unix Portált [...] szakmai fórumként eszembe nem jut használni, mert a közönség mentalitása miatt nincs értelme."