Fórumok
Helló!
Ki mit ajánlana (akár pénzért is), arra, hogy:
- vannak sip telefon(ok), / sip kliensek (szoftveres)
- vannak bejövő számok (per telefon), ami SIP accountra átdobja a bejövő hívást
- van kimenő hívásokra freevoipdeal (vagy akármi), ez is per telefon
- a bejövő hívásnál nézni kéne, hogy van e caller id, ha nincs akkor bemondani előre felvett üzenetet, amelyik számra be van ez állítva
- minden be és kimenő hívást rögzíteni és ezt be is mondani, valamint ezt akár per telefon be és kikapcsolni
- SMS képes legyen (fogadni)
- Bekapcsolható üzenetrögzítés, akár úgy, hogy bizonyos számokról jövő hívás esetén csörögjön ki, mástól meg ne
- bejövő számra hívásátirányítás hagyományos telefonszámra
- nomeg az összes alap funkció menjen, hívásátadás, várakoztatás, stb.
- felcsatlakozott telefonokat közvetlenül meghívni, mint melléket
Az egész neten keresztül menne, akár úgy, hogy VPS-be valami célcuccot felrakni, akár valami dobozt amit megvesz az ember és berak hostingba, ilyesmire gondoltam.
Asterisk elvileg mind tudná a google szerint, de így elég bonyolult összerakni, nem egyszerű az a program.
Tehát gyakorlatilag egy olyan telefonközpont kéne, ami tisztán interneten menne, virtuális iroda koncepcióba.
szerk.: ilyen 3-4 telefonra kell csak gondolni.
Hozzászólások
Van egy VoIP szerverünk az irodában, ami egy Core 2 Duo-s, 2 GB RAM-os PC-ből lett kiépítve, Elastix 2.4 fut rajta (asterisk 1.8). Valamikor év elején lett felhúzva a meglévő digitális telefonközpont kiegészítéseként, azóta minden bejövő/kimenő hívásunk átmegy rajta. SIP mellékek, digitális és analóg mellékek vegyesen vannak a rendszerben, minden irányban tökéletes az átjárhatóság.
Az Elastix-ról tudni kell, hogy CentOS-re épül, ezáltal atomstabil - soha nem kellett újraindítanunk, ezidáig egyszer sem hagyott minket cserben (egyszer egy áramszünet miatt mégis szükség volt egy reboot-ra, mivel a bejövő ISDN PRI vonal furcsa hibákat produkált, de ez nem a szerver hibája volt).
Végigszaladnék a követelménylistádon:
Amire figyelj, hogy csak úgy internetre nem nagyon érdemes kitenni SIP szervert, ugyanis a hackerek előszeretettel támadják.
A telefonközpontok virtualizálását én személy szerint erősen ellenzem. Valós idejú szolgáltatásról lévén szó, a rendszer érzékeny az interruptokra és a rendelkezésre álló processzoridőre. Minden egyes megszakítások miatt kieső ezredmásodperc problémákat okozhat a hangminőségben (kihagyások, késleltetések, szaggatott hang). Én dedikált fizikai szerverrel javasolnám ezt megoldani, tekintve, hogy viszonylag sok funkciót kell majd ellátnia (bár azt nem írtad, hogy hány userről lenne szó).
Dióhéjban: egy kisebb fizikai szerverre felrakod az Elastix-ot és azt beadod hostingba valahová (lehetőleg megbízható szolgáltatóhoz), majd IP-szűréssel (csak a VPS IP-tartományából/tűzfal IP-címéről) engedélyezet a bejövő kapcsolatokat. Felkonfigurálod, amire szükséged van, utánanézel annak, amiben esetleg elakadtál és készen is vagy.
Ha kevésbé vagy vállalkozószellemű, vagy nem tudsz időt szánni rá, az is lehet egy opció, hogy megbízol egy profi, VoIP-pal foglalkozó céget, aki pénzért, de garantáltan (jól) működően megcsinálja neked, amit szeretnél. :)
Helló!
Köszi az infokat.
3-4 telefonról/kliensről lenne csak szó, ezért gondoltam a virtualizálásra.
Tudsz olyan céget aki ilyet megcsinal? Mert olyat találtam többet, is aki nyújt ilyen szolgáltatást, de ha lehet inkább a saját eszközeimen oldanám meg.
Név szerint sajnos nem, mi saját magunk megoldottuk házon belül, amire nekünk szükségünk volt (közel sem használunk annyi funkciót, amennyit te összeírtál).
Nézz körül itt a fórumon, voltak már hasonló topikok, ahol ajánlottak szolgáltatókat (per pillanat egyet sem találok :)).
+1
az esetek jó részében megy virtualizáció alatt - főleg ha saját magadnak csinálod és tudsz neki garantált CPU-t adni.
Jelen esetben inkább egy stabil kis géppel (pl Microserver) oldanám meg.
Csináltam már pár hasonlót, VPS-sel és HP Microserverrel is. Ha érdekel a dolog, keress meg!
--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Linux tanga
Ha szükséged van ilyensmire, szólj, ez a munkám ;).
<= Powered By Ubuntu & Gentoo Linux =>
'Software is like sex: It's better when it's free!'
By Linus Torvalds
+1000 az Elastixnak.
-1
--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Linux tanga
részletesebben?
Nagyon gyengének találom az alapértelmezett biztonsági beállításait.
--
Kum G.
Linux pólók HUP pólók Linux tanga
Asteriskkel ezeket meg lehet oldani - példa konfig ad némi támpontot, egyedi script kellhet hozzá... azt viszont nem tudom, van-e olyan interface, ami ezt egyszerű formában beállíthatóvá teszi.
Annyit fűznék hozzá:
- Átirányítás (hagyományos telefonszám esetén) egy teljesen új hívás lesz, annak minden hátrányával - a lehetőségek a kimenő szolgáltató által nyújtott mértékig terjednek.
- SMS fogadást a VoIP szolgáltatók nem szoktak nyújtani - küldést is elég ritkán. Ha van is olyan szolgáltató, ami nyújt, az nem feltétlen SIP messaging lesz és lehet, ő pedig épp' VoIP-ot nem tud...
kifele küldést nem is irtam, a fogadás lenne lényeges, bár ha nincs, akkor nincs lehet élni nélküle.
Küldést csak megemlítettem - inkább az a gond, hogy nem lesz egyszerű olyan szolgáltatót találni, aki mindegyiket támogatja.
Külön SMS-szám (amit nem lehet hívni) lehet, egyszerűbb lesz, csak össze kell hozni Asterisk-kel az API-t (ha mindenképpen vele kell összehozni és nem másik háttérszolgáltatással).
Amit te keresel, azt úgy hívják, hogy ozeki phone system xe. Az asterisk alapú megoldásoknak az a baja, hogy az SMS küldés és fogadás nincs bennük rendesen megoldva, és a hangrögzítés lerontja a hangminôséget .
A hívás hangminôségének a romlása abból adódik, hogy rögzítés esetén az asterisken átmegy a hang, és a rögzítéshez használt monitor asterisk parancs nagyon sok CPU-t eszik. Ha több hívást rögzítessz párhuzamosan elkezd recsegni a túl nagy késleltetés miatt.
Azért nem kell túlzásokba esni. lehet hogy 1000 rögzítés egyszerre sok az asterisknek, de egy irodával elbír. Lassan 8 éve tolok asterisk rendszereket, sehol nem panaszkodtak, rossz lenne a hangminősége a rögzítésnek. Volt olyan hely ahol p3 as dolgozott.
Örülnék neki, ha közölnél számokat, hogy hány konkurens hívásrögzítésnél jön elő a hiba, esetleg milyen gépen ?
Fedora 19, Thinkpad x61s
Ml350g5, 2 magos cpu-val, 60hivast siman rogzit, g729 transcode-al.
Sejtettem. ezért kérdeztem az illetőt, hogy neki milyen számai vannak, hogy élből más terméket javasol.
Lehet ozeki alkalmazott ?
Fedora 19, Thinkpad x61s
nem mondjuk h az Ozeki nem jó, de Te úgy látszik nem ismered az Asterisket (kellőképpen). Az egy dolog, h nincsen benne SMS implementáció, de _hozzá_ van. Mivel opensource.
Nem a rögzítéshez használni monitor parancs eszik sok CPU-t, hanem amikor átkonvertálja a hangot (mondjuk mp3-ba) - ezt persze lehet offpeak csinálni batch-ben. Továbbá rendes IO alrendszer kell alá (azaz nem SATA és nem softraid). Ha segítség kell ilyesmi rendszer megvalósításában, csak szólj - vagyunk itt páran akik ebből élnek.