Hivatalosan támogatottá vált a Left 4 Dead 2 Linuxon

Címkék

L4D2 Linux

A Left 4 Dead 2 blog friss bejelentése szerint a játék linuxos verziója kilépett a bétatesztből, kész a széleskörű bemutatkozásra, ezért hivatalosan elérhetővé tették a Steam-en:

The Linux conversion is ready for primetime so we are opening it up to more people and releasing it officially on Steam. This will let us get feedback on more builds and distros.

A bejelentés itt olvasható.

Hozzászólások

ideje volt:D
-------------------------------------------------------------------------
Nem, de lehetne.

Arról van valami információ, hogy a Valve-en kívül van-e egyéb, valós marketingértékkel rendelkező stúdió, aki egy nagy címet igyekszik portolni linuxra? Akár a steam berkein belül, akár nem. Mondjuk akiknek van OpenGL alapon is több játéka a MacOSX miatt (2K, Blizzard, Feral, iD, Ubisoft, Activision, CD projekt, Codemasters). EA-t kilőném, mert elég szoros a barátságuk a Microsoft-al.

Csak mert ezek nélkül a SteamBox, mint "konzol", még a WiiU-tól is messze le van maradva.

Azt hiszem inkább attól lesz egyre elterjedtebb majd, hogy az új engine-k közül szinte mindegyik támogatja már. Így a lehetőség megvan rá, hogy még egy platformra el lehessen adni a játékot. Persze engine-je válogatja, mennyi plusz munkával. De ha valaki okosan választ, akkor ha nem is sok, de plusz pénz áll a házhoz kevés melóval.

Persze a jövő majd eldönti na. :D

Valójában a Cider a Transgaming Wine forkja. Nem tetszett a Wine fejlesztőinek, hogy a Transgaming úgy csinál pénzt a munkájukból, hogy a winex majd cedega kódjának legértékesebb részéből ami D3D wrapper volt akkoriban nem ad vissza kulcselemeket. Ezért megváltoztatták a Wine licencét LGPL-re a Transgaming pedig forkolta Rewind néven az akkori Wine-t. A Rewindet egy ideig utána kizárólag a Transgaming fejlesztette a wine fejlesztőinek a fantáziáját nem mozgatta meg. Ma már senki nem foglalkozik vele.
Időközben rendesen lemaradt a Transgaming forkja a Wine mögött, cedega-t talán már nem is fejlesztik -nem követem a híreit- a Cider pedig szintén rendesen le van maradva. Nem egy Cider-es játékot próbáltam, komoly teljesítményveszteséggel működnek Mac-en nemcsak Windowshoz képest de Linux+Wine-hoz képest is. Linuxos haveroknál jobb grafikával, gyorsabb fps mellett megy ugyanaz a játék Wine-on hivatalos támogatás nélkül mint nálam az elvben hivatalosan támogatott Cideres verzió.
Talán érdemesebb lenne OSX-en is wine-t használni, nekem egyszerűbb egy Win7 reboot ha játszani támadna kedvem.

De a lényeg az, hogy tökmindegy, hogy kinek a mije, valahol ugyanannak a szoftvernek valami random forkja. De sebaj.

Egyébként, ha meg itt tartunk, köszönöm szépen, a jó édes kurva anyját a Valve-nak, ami miatt az eddig nagyon jól működő dolgait (pl. HLDM) a kibaszott Linuxbuzulás miatt elkúrta. De nem is az a szomorú, hogy most Windowson nem megy, hanem, hogy OSX-en sem. Lehet, hogy Linuxon hiba nélkül működik, de ez most három dolgot jelent:
- klúd lófasszal takarodjon az egész világ. Nekem ne frissítsen egy elbaszott verzióra visszavonhatatlanul, csak mert a nyomorék klúdbuzik szerint ez a tuti.
- szarom le a Linuxbuzulást, én sok-sok évvel ezelőtt egy működő Windowsos verzióért fizettem és ezt a "limitációt" elfogadtam.
- Az Nagy MS FanBoi Valve (gyengébbek kedvéért: Gabe Nevell anno MS alkalmazott volt, aki látta a HL kódjának publikus részét, az megerősítheti bármikor, hogy az MS-es tanok nem picit mutatkoznak a kódon) csak annyira gerinces, amennyire a pénz az. Mielőtt bárki túlideologizálná az egész valve-linux összeborulást (gyengébbek és fogyatékosok valamint elvakult linuxbuzik kedvéért, vagy ha valaki lemaradt az elmúlt évek történéseiről: az egész arról szól, az MS kitalálta, hogy csak jó lenne nekik is egy alkalmazás-bolt és a Valve most félti a picsáját.

Szóval fuck valve, kérek működő HL1 és HLDM-et.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Ez rendben van, csak a "Végül is az 1% érdekeit a 90% érdekei fölé helyezni teljesen logikus" nem volt korrekt mert 90%-nál lényegesen kisebb réteg érdekeiről van szó. Windowsos PC-t többsége nem rendelkezik DX11 grafikával és soha nem fogják upgradelni DX11-képes kártyával, notebookokat amik ma már többen vannak mint az asztali PC-k ha akarnák sem lehetne bővíteni DX11 kártyával.

Nem Windows userekről beszélünk, hanem Windows-os Steam user-ekről. Innentől a postod irreleváns. Ránéztem a népszerűbb VGA-kra a Steam HW survey-ben, többségéről még fejből is tudom, hogy DX11-képesek. Az meg nyilvánvalóan nem fedi a valóságot, hogy a gamer soha nem upgrade-el VGA-t. Ennyit erről.

"Az meg nyilvánvalóan nem fedi a valóságot, hogy a gamer soha nem upgrade-el VGA-t. Ennyit erről."

Nem vagyok egy hard-core gamer de szoktam játszani és a Steam-en is szép kis portfólióm van már játékokból. De notebookon játszom ha PC platformról van szó. Nincs is asztali PC-m már évek óta csak a munkahelyemen van de ott természetesen nem játszhatok - és egyébként is integrált gyenge intel grafika van benne.
Van egy olyan érzésem, hogy nem vagyok egyedül ezzel. Notebook hordozhatósága nem csekély előny még játékoknál sem. De bővíteni VGA-t rajta sajnos nem lehet, pedig jó lenne.

Az igazi kerdes az, hogy az OpenGL miert lassu Windowson.

A driver fejlesztok nem csinaljak jol, vagy valami windows core componens nem jo ?

BTW: DX10/DX11 ill. OpenGL 4.x annyira hasonlo, hogy ha egy C++ OpenGL bindingben valaki dx -el kezdodo neveket hasznalna gl helyett, nem biztos, hogy rogton kiszurnam, hogy az valojaban OpenGL -es kod. vice-versa.

Plusz poen:
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=mesa_gallium3d_d3d11…

Amit nem lehet megirni assemblyben, azt nem lehet megirni.

Engem meg nem erdekel az uzleti erdekuk. Engem az erdekel, hogy vettem toluk valamit, ami most nem mukodik ket platformon sem hiba nelkul (OSX, Windows) egy szamomra lenyegtelen ok miatt (Linux).

Csak azert, mert Nevell bacsi meg tobb penzt akar (random k-betus dolgokra) osszetalicskazni, azert ne ideologizaljuk mar meg, hogy mennyire jofej a Valve, mert hogy Az Nagy Linux Gaming ellovasa, mert ok is csak ugyanugy egy olcso rongykent tekintenek a Linuxra, amit felhasznalhatnak a celjaik eleresere.

----------------
Lvl86 Troll, "hobbifejlesztő" - Think Wishfully™

Lásd be ez igen sarkított nézőpont. Minden cég, pláne a multik az üzleti érdekeiket követve hoznak döntéseket.
Ezzel az erővel mondhatnám, hogy csak azért mert a Ballmer bácsi még több pénzt akart keresni, kispórolta a BluRay (vagy akkor HD DVD) meghajtót az Xbox 360-ból. Ezért a Rage-t ami tuti jó játék lett volna le kellett butítani és rövidíteni annyira, hogy az a játék rovására ment. Túl kicsi volt a DVD lemez és a kiadó miatt nem jöhetett ki az iD Soft 5 - 6 lemezes Rage játékkal.
Van még sok játék amit le kellett rontani Xbox 360 képességeihez, és ez mind Ballmer kapzsiságának hibája. :-)
IRONIA OFF

Ahhoz képest, hogy ezt jelentették be elsőnek, elég soká váratott magára...

Most hétvégén ideiglenesen free ez is, meg még pár másik cucc.
Épp, riherongylassan jön lefelé (~300 KB/S).
Linux alatt bétának jelzi.
--
AGA@
Fork portal és az egyik logóm :)

Nem igazán vagyok oda az ilyen agyatlan hentelős játékokért, de gondoltam kipróbálom ha már ilyen ócsó.

A laptopom minimális grafikai beállítások mellett is túlmelegszik. FPS limitert nem találtam benne. Bár gondolom, hogy a Wait for Vertical Sync limitálja 60Hz-re (az én gépemen).

Amúgy "technológiailag" jó játék, a grafika szép, mondjuk a modellek mozgatása szerintem nem annyira életszerű.