Telefonszám megcsörgetése online automatikusan

Fórumok

Egy olyan dologra lenne szükség, hogy online automatikusan (konkrétan php-ból) egy telefont meg lehessen csörgetni. Konkrét probléma: addigra átküldött a rendszer valamit SMS-ben vagy FAX-on, de nem mindig veszik észre, ekkor csörgetné meg a rendszer őket. Ők látnák, hogy a rendszer telefonszámáról jön a hívás, és ha nem veszik föl vagy visszautasítják, akkor elvileg díja sincs az értesítésnek.

A kérdés, hogy van-e ötletetek, hogy konkrétan hogyan lehetne ezt megvalósítani, van-e valami online szolgáltatás, amin ezt automatikusan (php-ból) kezdeményezni lehetne? (Lehetőleg minél olcsóbban és egyszerűbben)

Eddig egy részmegoldás ötletem van: egy Androidos telefont programozni arra, hogy pollozza a szervert, és ha van parancs, hívjon. Szépséghibája, hogy kell hozzá egy plusz telefon + sim, illetve hogy az Android SDK ahogy utánajártam nem képes érzékelni, hogy fölvették-e a telefont, visszautasították vagy foglalt. Csak annyit tud, hogy van-e folyamatban tárcsázás/hívás vagy nincs, ami miatt nem lehet lerakatni vele, ha fölvették.

Hozzászólások

Nem biztos, hogy erre gondolsz, de az Asterisk-nek van olyan lehetősége, hogy ha a fájlrendszerben adott helyre leraksz adott formátumú fájlt (akár php-ből generálva), akkor az kb. ezt csinálja. Ahhoz, hogy ez PSTN-re mehessen, nyilván szükséged lesz még egy SIP szolgáltatóra is.

Továbbá az Androidos megoldásnál ügyelni kell arra, hogy egyszerre csak egyetlen hívás mehet ki.

Egyébként én inkább Asterisk felé nézelődnék, ha mehet net felé is a hívás.
Ha a trunk engedi, akár több hívás is mehet egyidőben, ill. meg tudod szakítani is a felvett hívást, de akár még be is lehet mondani valamit. :)

Ha a /var/spool/asterisk/outgoing könyvtárba bemásolsz egy .call filet (mondjuk közvetetten, php-ből kezdeményezve), el tudod indítani a hívást.
A többit pedig a configban be kell állítani/hangolni.

Persze ehhez kicsit bele kell ásni magad az Asterisk világába, de ez is egy lehetőség. :)

Köszi a választ! :)

Csak hogy biztosan jól értsem:
1. Előfizetek egy VoIP szolgáltatónál, pl. elsőre az ephone-t találtam
2. Belövök a szerveren egy Asterisk-et, ha jól értem akkor az állandóan futni fog démonként (de hát had fusson), és kommunikálni tud a VoIP szolgáltatóval
3. Amikor hívni akarok, egy .call fájlt hozok létre, bemásolom a /var/spool/asterisk/outgoing könyvtárba, ezt az Asterisk észreveszi és végrehajta
4. Gondolom az eredményt is visszakapom tőle valahogy (foglalt, fölvette, ...)

Jól értem?

Ha ez így működőképes, akkor azt hiszem beleásom magam kicsit ebbe az asterisk-be. :)

igen.
a hívás sikerességét két módon tudod ellenőrizni:
DIALSTATUS változó visszatérési értéke (a dialplan-ben itt tudsz utána feladatot elvégezni)
vagy a CDR releváns rekordját olvasod vissza.

persze, bonyolíthatod is.
A hívást indíthatod AMI felületen keresztül, ahol sessionID-val visszakapod a hívás/csatorna állapotát (ANSWERED/BUSY/FAILED)

1. Igen. Ha rögtön leteszed, amint esetleg felvették, nem lesz olyan nagy a számla sem (másodperc alapon számláz) - bár a telefon adót lehet, akkor is fizetni kell, mert perc alapon határozták meg ugye. Esetleg csinálhatsz statisztikát abból, ki hányszor vette fel.
2. Igen
3. Igen, ilyesmi. Pl. itt találsz példát rá.
4. Visszakapod, de ki kell nyerni tőle. Akár az extensions.conf konfigban is lekérdezheted (programot is végrehajthatsz itt, ha kell), de CDR-filet (Call Detail Record) is feldolgozhatsz.

Pure solution: skype /callto:nameornumber
--------------
“If there were no hell, we would be like the animals. No hell, no dignity.”

Nem tudom, ezzel mennyire lehet érzékelni, hogy felvették-e, bár Skype API-n keresztül biztosan lehet.

Abban viszont nem vagyok biztos, hogy egyéni számot kapsz-e Skype-tól, több egyidejű hívást viszont max. havidíj fejében engednek.
Emellett szerintem Skype nem túl üzembiztos, különösen Linux alatt. :(

Egszerűbb és olcsóbb megoldás is van mint asterix: gammud

http://wammu.eu/gammu/

Veszel hozzá használtan 2-3 eFt-ért egy butatelefont USB-s adatkábellel + egy feltöltős SIM-et és készen vagy.
Arra kell figyelni, hogy udev mindig ugyanarra a device node-ra tegye az eszközt.

A megoldás pofon egyszerű, ha asterisk-ed van! Akár az asterisk beépített daemon-ját is használhatod, ami egy adott könyvtárban figyeli a .call fájlokat, de ezt már írták is előttem, bővebb infó itt: http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+auto-dial+out
De akár AMI-van is meg tudod oldani, egy pár soros php script-el...

<= Powered By Ubuntu & Gentoo Linux =>

'Software is like sex: It's better when it's free!'
By Linus Torvalds