( bambano | 2009. 10. 22., cs – 10:47 )

"A márkaszervizben csak gyári alaktrészeket raknak be": nem igaz, van, amiből automatikusan utángyártottat raknának be, ha nem szólsz rájuk. Mondtam, te kiemelten hátrányos helyzetű vagy a vw csoportos autóddal... Nem tudom, hol élsz, de pl. a Porsche Pest szervizben a számlázásnál mindig az volt az érzésem, hogy szét kellene szedni a kocsit, hová építették be azt a sok aranyat, platinát, amit a számla végösszege sugall...

Nekem is most volt a nagyszervizem, előtte végigkérdeztem márkaszervizeket, szakszervizeket, több helyen is megmondták, honnan szerzik be az alkatrészt, kérdezzem őket, annyiért berakják. A munkadíjban valóban van különbség, de szerintem a munkában is, mert ezeket az agyonkomputerizált autókat már célműszerek meg célszerszámok nélkül nem lehet javítani.

Abban, hogy az utángyártott alkatrész spórolás-e, kétségeim vannak... Pl. egy utángyártott első fékbetét páron lehet spórolni kb. 15 ezer forintot anyagáron, meg utána másfél misi, ha nem állt meg az autó és lebontottad az elejét. Vagy lehetne spórolni az én autóm esetén olyan 120-140 ezer forintot, ha nem prémiummárkás, hanem másodmárkás gumit raknék rá. De akkor már 3x lecseréltem volna a kocsi elejét, ennyiszer jöttek ki elém úgy, hogy csak vészfékezéssel tudtam megállni.