( hrgy84 | 2025. 09. 30., k – 18:54 )

Az APK csomagok: https://static.hron.me/hup-bzt-sdl-helloworld-apks.zip

Viszont, nem tudtam emulátorban tesztelni, mert nem tudom életrekelteni, nem enged x86_64 -es gépen ARM64-es QEmu-t indítani, és egy nagyon hosszú nap végén vagyok, ne haragudj, ebbe már nem mentem bele.

A binárist így fordítottam:

$ANDROID_HOME/cmake/4.1.1/bin/cmake  -DCMAKE_BUILD_TYPE=Debug -DANDROID_ABI=arm64-v8a  -DANDROID_NDK=$ANDROID_HOME/ndk/28.2.13676358 -DANDROID_PLATFORM=android-35 -DCMAKE_ANDROID_ARCH_ABI=arm64-v8a -DCMAKE_ANDROID_NDK=/opt/android-sdk/ndk/28.2.13676358 -DCMAKE_EXPORT_COMPILE_COMMANDS=ON -DCMAKE_LIBRARY_OUTPUT_DIRECTORY=$PWD -DCMAKE_RUNTIME_OUTPUT_DIRECTORY=$PWD -DCMAKE_MAKE_PROGRAM=$ANDROID_HOME/cmake/4.1.1/bin/ninja -DCMAKE_SYSTEM_NAME=Android -DCMAKE_SYSTEM_VERSION=35 -B "$PWD/build" -GNinja

A Gradle-ös fordítás tulajdonképpen könnyű volt, miután felpakolt minden függőséget az SDK Managerrel. Az egyetlen trükkös rész az a preparáció volt:

https://github.com/libsdl-org/SDL/releases/download/release-3.2.16/SDL3-devel-3.2.16-android.zip ~/Downloads
unzip ~/Downloads/SDL3-devel-3.2.16-android.zip -d ./android-project/app/libs SDL3-3.2.16.aar
cd android-project
export ANDROID_HOME=/opt/android-sdk
./gradlew assemble

Légyszi, ha nem működik, ne engem üss. A CMake parancsot jórészt az Android Studiós dokumentáció alapján raktam össze + a Gradle által kiírt platform/ABI információkból egészítettem ki. Nem figyeltem, mennyi memóriát eszik, de szerintem nem akart 16 gigát enni, bár tényleg fogalmam sincs, lehet, hogy belül ilyen Xmx-szel indul el a Gradle, de nem láttam erre utaló infót.

A fordítás gyors és eseménytelen volt.

PS: Hogy egyértelmű legyen: ebben a projektben a CMake -s build csak az SDL-es bináris részt buildeli meg, semmi mást. Az APK előállításához a helloworld-ös repóban mindenképpen kell a Gradle-ös build, ez - legalábbis ebben a repóban - nem egy megkerülhető függőség.

Ha bármilyen köztes fájl kell a repóból, elküldöm szívesen csak szólj.