( Bdede | 2025. 01. 01., sze – 16:23 )

Lehet igazatok van. De -sajnos- csak az elmúlt pár évtizedből ismerünk pár* lelőtt személyszállító repülőgépet. Egyik se "akart" kényszerleszálni xyz km arrébb, hogy aztán még xyz vel arrébb ne sikerüljön neki.

Hanem többnyire ketté(vagy többé)tört és esett mint a kő.

*oroszok, irániak, amerikaiak, lőttek le, aztán ugye ott az ukrajna felett lelőtt gép. Úgy hirtelen ami az eszembe jutott. Egyik se jutott odáig, hogy engedélyt kérjen kényszerleszállásra.

Hogy mitől kapott repeszeket? Nyilván lehet találgatni, de mint írtam nem érdemes.

Azzal tisztában vagyok, hogy lelövés nem azt jelenti, hogy  "kilyukassza", és mivel kifolyik belőle a kerozin, leesik. A repeszek úgy keletkeznek, hogy van előtte egy durranás is. És ez a durranás okozza a törést. Ha jól sikerül a lelövés.  Persze, majd jön daniel, hogy igen a oroszok szovjetek még ezt is elbaszták, még lelőni se tudnak rendesen.