"regisztrált a Digitális Állampolgárság Programra"
Szerintem nem, hanem kértél digitális erkölcsit. Legalábbis nekem akkor jött ilyen levél.
Mint minden szakmának, ennek is megvan a saját nyelvezete. Számomra napi szintű probléma, hogy a "Tölts le egy irc klienst, segítek" mondatra a következő reakciók érkeznek (a teljesség igénye nélkül):
- Az mi?
- Nem értem? (sic!)
- Nem értek hozzá.
- Nem tudom hogy kell.
- Mi az hogy irc?
- Mi az hogy kliens?
- Nem tudok letölteni, mert nem jön be az oldal (milyen oldal, Google Play-ről van szó)
- Nem fontos. (aztán tíz perccel később megint nyavalyog, hogy nem jó a webkliens)
Amire gondolok a központozás alatt:
Az IdomSoft Zrt. értesíti Önt, hogy a Rendelkezési Nyilvántartásban, "Kapcsolattartási rendelkezés" ügyben létrehozott, 2024xxxxxxx azonosító számú rendelkezés érvénybe lépett.
Esetleg még utána: Önnek további teendője nincs. (Mert pl. ilyenkor engem már csak ez érdekel.)
Már persze feltételezve hogy jól értelmeztem a mondatot.
Sajnos a hupon is - meg mindenhol is - nap mint nap telibefossák az olyanokat, hogy egybeírás-különírás, központozás, ami különösen akkor zavaró, ha pl. különírva mást jelent. Pl. "fém nyomtató" vs. "fémnyomtató". Oké, ez egy fórum, minek ment oda, a másik meg egy hivatalos weboldal, elvárnék valamiféle... őszintén szólva nem is tudom mit.
De mostanában olyan az UX, hogy ordít róla hogy valaki írja (illetve inkább íratja) az alkalmazást, de sose ki nem próbálja a végeredményt. Legyen az pdf, mail, vagy A4-es papírra vetett, pecsételt, aláírt - vigyázz, a leopárd harap - dokumentum.