( asch | 2024. 11. 10., v – 10:49 )

Az ügyfélkapu+-hoz is telefonos alkalmazás kell, egyik kutya másik eb. A lényeg, hogy tella kelljen és kétfaktoros legyen, mert az jó lesz nekünk.

A kétfaktorosban az a jó, hogy a jelszót nyilván beírja mindenki a tellába és a második faktor meg a tella, tehát lényegében 1 faktor marad, de az se fejben van, úgyhogy ha a tella elveszik, akkor ott a baj. Oké, ott a törlőkód, de a lakosságnak mekkora részének volna vészforgatókönyve arra az esetre, ha ellopják a telláját, hogy 1 órán belül mindent letiltson amit le kell ilyenkor tiltani?

Szerintem ez a telefonosdi a biztonságnak az illúzióját teremti csak meg. Talán az egyetlen kivétel az lehet, ha biometrikus azonosítást használunk a telefonon, de attól meg tényleg feláll a szőr a hátamon.

A követés inherens része a telefonnak és a hatóságok nyilván le tudnak kérni követési adatokat, ha gyanú merül fel, vagy ilyesmi. Ez eddig is így volt, ez ellen nem tudunk tenni. De az, hogy lehallgatókészüléket is csinálnak belőlük, az már túlzás, nem akarok lehallgató ügynök lenni.

Érdekes egyébként, hogy amikor bejöttek a mobilok, akkor eleinte "jobb körökben" (ismertem ilyen embereket) megbeszélésekre tilos volt bevinni. Volt aki szerint elég volt kivenni az akksit, de a jobbak azt mondták, hogy be se lehet vinni. Most már nem ismerek ilyen embereket, és csodálkozom, hogy most már mintha senkit nem zavarná, hogy éjjel nappal le van hallgatva.