( BehringerZoltan | 2024. 09. 01., v – 14:21 )

Nyilván szándékosan csúsztatsz, meg tereled félre a dolgot: ha van olyan aki megrendelte vagy akire rá lehet sózni a szellemi terméket, attól kap a "szerző" pénzt. Azonban copy parancs kiadásáért már nem, mert azt más is ki tudja adni. Igen, szomorú dolog, h az volt az elképzelés h az illető szerző majd ezután a strandon vakarja a tőkét és fél óránként csekkolja h mennyit hizott a pénz a számláján copy parancsok után, de hát ezt pl én, meg még sokan mások másképp gondoljuk! Mondom ilyen a pop szakma ha korlátlanul szaporítható az un szellemi terméked. Legfeljebb anyázol, meg vered segged a földhöz, mi meg copyzunk addig is. 
De mondok mást: itt van ez a divat dolog! Kérdezd meg róla az asszonyt is! Szal ugye az évszakok változnak és minden vben új trendekkel jönnek ki a nagy divátházak! Na most van itt egy közgazdasági-gyártástechnológiai probléma: annál nyereségesebb a szériagyártás minél nagyobb volumenben tudják az adott termék gyártását fentartani. Az új termékre való átállás tervezést, új technológiát, új eszközöket, új beállításokat igényelnek amik ugye költségként jelentkeznek, mind a beszerzés, mind az átállás miatti termeléskiesés tekintetében. Tehát tulképp az kijelenthető, hogy a trendeket meghatározó divatházaknak az lenne az érdekük, h a divat ne változzon évente. Azonban az mégis változik. Miért? Ez itten a kérdés! És a válasz az, h kb az az egy év az amig a divatházak által kitalált trendek értve ez alatt, a ruhák anyagát, szabását, színeit stb lecsorognak a kisipari domainbe, ahol is lemásolják azokat és maguk is gyártani kezdik cégenként kisebb szériában ugyan, de de a sok kis cég végül összességében 10-ed áron tudja kínálni a vásárló tömegeknek ugyan azt, amit a nagy divatcégek kitláltak de elérhetetlenül drágán adnak. Ez az ami valójában arra készteti a nagy divatcégeket, h mindig újabb trendeket kreáljanak, mert az olcsó kisipari másolatok megjelenésével már senki nem venné meg tűlük drágán ugyan azt.  
Na most mit szólnál ahhoz, h a nagy divatcégek a fentebb vázolt gyakorlat helyett azzal foglalkoznának, h a kisipari cégeket terrorizálnák az ügyvédeikkel, meg a jogalkotókat befolyásolnák annak érdekében h minnél tovább tudják gyártani a saját kreálmányaikat és azokat kizárólag tűlök lehessen csak megvenni pofátlanul drágán? Mert zene-, szoft- és hardveripari cégek ezen ádázkodnak. Látjuk miket kitalálnak, pl az egérkattintás akarta valamelyik szabadalmaztatni - az ember esze megáll!