( dlaszlo | 2024. 08. 09., p – 19:03 )

Iskolai emlékeim alapján úgy vélem, a tanárok tanítani akarják a gyerekeket, nem pedig pl. kirúgatni az iskolából.

Egyébként 20 gyerek esetén a 2 perc összesen 40 perc. Ha a gyerek hat darab 10 másodperces és két 30 másodperces intervallumban babrál a telefonnal, az 8 alkalom tanóránként. 20 diák esetén összesen 160 alkalom per tanóra. És itt semmi hangoskodás vagy ilyesmi nincs, csak a tanár észreveszi, hogy a diák fejben nincs jelen. (Esetleg felmerül a tanárban a kérdés, hogy az ilyeneknek minek órát tartani.) Mit tud csinálni? Semmit. Elbeszélget a gyerekekkel. Ez valószínűleg szart sem ér, mert a többség hiába okés, ha az egy-két elbaszott gyerek magával húz még kettőt-hármat. Elbeszélget a szülőkkel. Talán még a szülők sértődnek meg, hogy a csemetéjüket kritika éri. Elbeszélget a tantestülettel és a feletteseivel. Úgy tűnik, ennek sincs sok értelme, hiszen a kormányzati tiltás előtt is jöttek hírek az iskolai kütyüzéssel kapcsolatos problémákról.

Figyú, ez szerintem nem így működik. Az egyik, vagy max kettő pofátlan gyerek bepróbálkozik, azokat rendbe teszik, és megy az óra, nincs több mobilozó. - és ez egy-egy órán fordul elő, nem napi 8 órán.

Otthon kütyüzni fognak, már az utcán elkezdik hazafelé.

És?

Hát, csak annyi, hogy ugyanolyan rossz hatással lesz rájuk a mobil telefon, mint eddig, továbbra is viselkedés zavarosak lesznek a kölkök, mert bőségesen behozzák azt a 10-20 percet, amit az iskolában sikerült volna mobilozni.

Akkor tehát mi értelme volt ennek a látszatintézkedésnek? Nem oldott meg semmit.
Még nem került alkalmazásra, így nem is oldhatott meg semmit az iskolában. És önmagában nem is fog megoldani semmit. Nemigen van a világon olyan intézkedés, amelyik egymaga old meg egy komplex problémát.

Oké, akkor végülis ugyanazt gondoljuk.

Ráadásul ezek az idióta szülő, és a neveletlen gyerek képéhez is jelentősen hozzájárulnak, Rögtön velük takaróznak, és bárkire rásütik ezt, ha valaki számon akarja kérni bármiért őket.

Jah, rögtön. Jellemzően több tanár tanít egy osztályt (gondolom, általában nem minden tanár idióta). Ők az igazgatóval együtt összeesküvést szőnek egy-egy adott gyerek ellen, mert nincs jobb dolguk?

Nem-nem, nem így értettem. Én azt merem mondani (például egy általam ismert mintából), hogy mondjuk egy tanár full kretén; 2 utálja a munkáját; a többi X semleges; és 2 imádja a gyerekeket. 
Aki imádja a gyerekeket, az szigorú, senki nem mobilozik az órájuk, tisztelettel beszélnek velük, és úgy nyilatkoznak a kölkök, hogy a kedvenc tanáruk, tantárgyuk, stb... Ott érdekes, hogy nincs viselkedés zavar.
Persze máshol ez máshogy alakulhat.
Még egy gondolat: Akik szeretik a kölköket, na rájuk gondolom hogy nekik ez a hivatásuk, nem csak a munkahelyük.

Nincs alapvetően összeesküvés, de a full kretén színvonalúak simán ezzel a hülye a szülő, és a gyerek is dumával jönnek default, ha valami probléma van, ahol nincs igazuk.  <- Na el tudom képzelni, hogy egy csomó eset erről szól sajnos.
 

Mi értelme volt ennek az átgondolatlan intézkedésnek, pontosan mit fog megoldani?

A 2026-os kétharmadnak valószínűleg jót tesz.

Hát ja.