( bognarattila | 2024. 07. 09., k – 08:18 )

Egy KKV-val érdemes még az elején tisztázni: Mennyit akarnak költeni IT-ra?

Erre nagyon egyszerű a válasz, mindig lehet tudni: 0 forint, így nem kell tisztázni, csak megköti a gondolatot.

Nem pejoratívan értem, hanem tényleg, senki nem szeretne IT-re költeni (és semmi másra sem - nyilván, ez az üzlet lényege), így nem innen kell megközelíteni a dolgot. Másfelől honnan tudná, mennyit akar költeni? Én is szembesülök helyzetekkel, mikor megkérdezik, mennyit szeretnék rá költeni. Honnan is tudnám a választ, mikor fogalmam sincs, hogy mennyi az alja szint, mennyi a jobb szint? Mondja el a lehetőségeket, aztán én eldöntöm, hogy adott célra mennyit költenék.

Meg kell kérdezni, mire van szükség, mondani egy árat, alternatívát, javaslatokat tenni, ha soknak tartja, meg kell indokolni. Ha nem fogadja el, akkor viszlát, ha elfogadja, akkor előre.

Továbbá azért arra is van lehetőség, hogy ennek-annak a megoldásnak az előnyeit is felvillantsa az ember: nemcsak költség, hanem produktivitást is lehet vele növelni és akkor megint más a szájíz.

Ha vállalkozol, nyilván az egyik fontos cél, hogy jó megoldást adjál, de neked is üzleted/vállalkozásod van, ahol a profit maximalizálása a végső cél (nem feltétlenül csak anyagi értelemben). Feleségem kiváló kereskedő, üzletasszony, az is felcseszi az agyát, ha elmegyünk vásárolni és az eladó filléreskedik helyettünk. Nem sznobizmus miatt, hanem a másik pancserkodása miatt: saját érdeke lenne többet eladni, miért akar kevesebbet?