( mraacz | 2024. 07. 01., h – 20:11 )

Ettől még az e-autó csak kicsivel lesz zöldebb, mint a benzines.

Jó kicsivel. 

Az e-autó üzemanyagához nem kell fúrótorony, nem kell olajvezeték, nem kell finomító, nem kell tankhajó, nem kell benzinkút hálózat és nincs neki olyan kibocsájtása a végén, ami terhelné a környezetet. Az e-autózás energiája jó esetben lejön a tetőről a panelből, rosszabb esetben a konnektorból érkezik, ami sokkal kisebb környezetterhelést jelent mint amekkora az üzemanyag töltő hálózat fenttartásáé.

Ráadásul egy e-autó elmegy annyi árammal 100 km-t, mint amennyi árából, vehetsz mondjuk 2,5 liter gázolajat. Ma. De szerintem nincsen olyan távol, hogy olyan akkumulátor technológia születik, amely 1000 km-t is elhord és 100 km költsége olcsóbb lesz, mint egy liter gázolajé. Az e-autózás jövője az akkumulátor technológia fejlődésén múlik. Szerintem ez okozza a hisztit az akkugyárak ellen, mert könnyebb hinni abban, hogy az akkumulátorgyárak szükségképpen mérgezik az embereket, mint abban, hogy a fejlődés simán meg fogja teremteni az alacsony környezetterhelésű akkumulátorgyárakat és újrafeldolgozó üzemeket. 

Nagyjából 200 évvel ezelőtt is így volt, csak akkor abban volt könnyebb hinni, hogy az 50 mérföld/óra sebességgel közlekedő gőzmozdony lehetetlen, mert azt a sebességet az emberi szervezet már nem is tudná elviselni.

Éljen a lóvasút és a benzines autó.