( ggallo | 2024. 05. 07., k – 19:25 )

A G addig növeli a reklámok mennyiségét, amíg azt nem látja, hogy a vártnál/tervezettnél jobban csökken a látogatószám emiatt. Tehát önszabályozó/piaci szabályozású az üzlete érdekében. Ameddig a nézettség nem csükken, addig valójában nem túl sok a reklám, merthát az emberek eltűrik, cserébe a kapott tartalomért, addig még a nézőnek pozitív a mérleg.

Aki fizet, az mentesül a reklám alól. Aki nem fizet, és csak néha néz meg valamit, de akkor sem fér bele az 1-2 percnyi reklám megnézése (vagy kimenne kávéért a reklám alatt), az simán fillérbaszó. Ugyan ez az ember, ha csak minden vasárnap akar húst enni, mert egyébként annyira nem kívánja, meg drága is, akkor lenyúlja a boltból, mert neki annyit nem ér amennyiért adják, és olyan sokszor sem kívánja, így belefér egy-egy fél kiló elcsencselése?...

Bárki bármeddig és bármivel magyarázza, a digitális tartalmak fizetés nélküli fogyasztása ugyan úgy gáz, mint a bolti lopás. Csak ezt nehezebb észrevenni meg bizonyítani, mert a cucc nem hiányzik a polcról, ott továbbra is megvan.

Az lenne a jó, ha hajbazer és a mellette kiállók készítenének bármiről egy-egy oktatóvideót jó sok munkával, jó sok idő alatt, saját profi felszereléssel, aztán kiadnák saját költségre DVD-n vagy USB drájvon, meg online is meg lehetne venni saját weboldalról, vagy előfizetéssel streamelve szintén saját weboldalról. Elfogyna 5-10 példány, előfizetne még 10 ember, aztán nem venné senki. Aztán egyszer csak meglátnák valakinél otthon a TV-n nézve, akiről tudják, hogy nem vette meg. Magánmásolat! Ezután meg a neten előkerülne torrenten, amit letöltött már 15600 felhasználó. Magánmásolat!

Na, utána ide beírhatnák, hogy milyen a másik oldalon lenni. Amíg ez nem történik meg velük, az életbe nem értik meg, mi azzal a baj, amit csinálnak.