( hajbazer | 2024. 05. 06., h – 21:38 )

a bevételéből legalább valamennyit visszaoszt a tartalomkészítőknek

Amennyiben az elérte az 1000 feliratkozót, 4000 órányi megtekintett videóval vagy 10 millió megtekintett short videóval. Addig ugyanúgy reklámoz a videó közben, de a csatorna bevételét lenyeli. Tehát, a Youtube pont azoknak a kis és feltörekvő tartalomkészítőknek nem fizet egy fillért se, akiknek jobban szükségük lenne rá.

ha előfizetsz, nincs reklám (vö. kábeltévére ha előfizetsz, akkor is van reklám - ez amúgy miért nem zavar senkit?)

Még nincs. Amint elég Prémium előfizető lesz, be fogják dobni nekik is a reklámot, ahogy a streaming-szolgáltatók is ezt megtették. Lesznek a mostatni áron reklámokkal szennyezett csomagok és lesznek drágábbak, reklámmentesen.

viszonylag elnézőek a trükközéssel szemben: gond nélkül megy pl. a NewPipe, és a KODI jutub plug-inje is, reklámok nélkül, de mondhatnám a youtube-dl-t is (ha akarnák, mindegyiket kitilthatnák a faszba)

Én nem nevezném trükközésnek, mert egy teljesen valid felhasználási mód, de hogy a lényegnél maradjunk, nem nem elnézőek. Az elmúlt hónapokban boszorkányüldöző hadjáratokat indítottak a hirdetésblokkolók és az alternatív kliensek ellen. Az Invidious például kapott is cease & desist levelet. Azért működnek az alternatív kliensek, mert van mögöttük jónéhány hozzáértő, tökös fejlesztő, aki utánahúzza a kódot a Youtube változtatgatásainak és nem ijed be a C&D levelektől.

Ezek miatt számomra még mindig a szimpatikusabb közösségi média ,,szolgáltatók" közé tartozik.

Tény, hogy van nála rosszabb.

Nekem azt a havi kétezer párszáz forintot (bő egy doboz cigi árát) megéri, hogy a családom nem néz reklámot semelyik eszközön.

Ami évente 32 ezer Ft. Ha valaki adna neked évi 32 ezret azért, hogy tartsd frissen a NewPipe-ot, SmartTubeNext-et stb. saját eszközeiden, nem tennéd meg?

Hozzáteszem, mi eleve nem sok időt töltünk ilyesmivel.

Akkor meg ráadásul nincs is kihasználva. Ki van szórva az a 32 ezer évente.