( hajbazer | 2024. 04. 12., p – 01:51 )

A TV reklámok esetén is pontosan úgy van, hogy van egy hirdető, aki fizet a TV-nek, hogy lemenjen a reklám. Pont mint a Youtube-on, ahol a hirdető fizet a Google-nak, hogy lemenjen a reklám. A hirdető általában egy marketingügynökség, amit egy termékgyártó bíz meg.

Minden levetített reklám pénzbe kerül. Amelyik reklámot nem követi termékvásárlás, az elmaradt bevételként jelentkezik a termékgyártó oldalán.

Azzal, ha belekényszerítesz egy tudatos felhasználót egy reklám megnézésébe, semmi mást nem teszel, minthogy a tartalomkészítő elmaradt reklámbevételét terheled át a marketingügynökségen keresztül a termékgyártóra, hogy ő fizessen plusz egy reklámot, ami a hatását úgysem éri el, ami előre tudott tény, hiszen a reklámblokkolót használó tudatos felhasználó nem akar reklámok alapján tájékozódni, sem reklámok alapján vásárolni és e szándékát ki is nyilatkoztatta, amikor bekapcsolta a reklámblokkolót. A termékgyártónak így azonos bevétel mellett több költsége lesz, amit éreztetni fog a termékek árán, ergo az átlag fogyasztók fogják megfizetni azt, hogy muszashi kollégának legyen zsebpénzecskéje, amit még egyszer mondom, senki nem garantált neki.

Tipikus esete annak, amikor kiragadsz egy csoportot (tartalomkészítők) és őket diszkriminálod pozitívan, mert szerinted nekik minden is jár, aki szerint meg nem, az tolvaj™, Karen™, ingyenélő™ stb.