( h0lysh1t | 2024. 01. 08., h – 12:04 )

"Anyám apám biciklit és tömegközlekedést használ"
Még mindig nem értem mi köze azon nyugdíjasok szapulása akiknek mondjuk sétálni már fájdalmas, kerékpározni fájdalmas/nem biztonságos, de autóval még kényelmesen tudnak közlekedni. Vagy tegyük fel a közértből nem tudnak mindent beszerezni, cipekedni meg nem tudnak már. Ha EV-vel közlekednének akkor az már jó lenne?

"A tömegközlekedés, a bicikli, és a séta?"
Odébb költözésed hasonlóan ilyen életszerű érv. Tehát marad az ökölrázás.

"Budapest, Győr, Debrecen belvárosában?"
Ha az egyenlítőről eljut a légkörben a finom homok az említett városokba és vidékre is, akkor vajon globálisan a felsorolt szennyezőkből kijövő kemikáliás füst nem fog oda eljutni?
Ezekben a városokban a boltokba kerülő áru, az iparba ki- és bekerülő nyersanyag mivel ér célba?

A személyeskedős részhez: "A magadfajta a belvárosban is SUV-ot tart! Ba+ én vidéken élek, és a nyuggereknek nincs autójuk! Bicikliznek, vonatoznak, buszoznak. A városi sutyerákok SUV függők!"
Egyrészt nincs SUV-om és nem is lesz mert rettenetesen pazarló fenntartani és a benne ülők biztonságát leszámítva nem tudok érveket felhozni mellettük. Nem egy belvárosban élek.
Van rokonom kistelepülésen és ott érdekes mód van autójuk a nyugdíjasoknak is mert mondjuk a szőlőbe/pincéhez nem fognak bringával fölmenni, szántani/vetni/trágyázni/permetezni/aratni sem biciklivel fognak de nem is EV-vel.

Az már bizonyosan kiderült hogy az indulatod itt a városiakkal szemben lévő sérelmeddel (sajnos ez évszázados probléma az emberek fejében, oda-vissza igaz), illetve a SUV-okkal van (amit meg is értek).
Ezek az érveid a belső égésű motorokkal szemben és félre értés ne essék, a globális szennyezés a vidéket is szennyezni anélkül hogy ott bármi közlekedne. Továbbra sem a személygépkocsikat tartom a globális kibocsátás fő problémájának.

2016-os statisztika az üveghatású gázok kibocsájtásáról szektoronként (közüti szállítás/közlekedés 11,9% ebben az ipari jellegű szállítás is benne van).
2018-as statisztika amiben minden szállítás/közlekedés benne van, ez amiatt érdekes mert bontásban benne van hogy konkrétan az autók/motorok/buszok/taxik adják a 60,6%-át (teherautók pedig a 39,4%-át)
Tehát globálisan az autók/motorok/buszok/taxik a kibocsátás 7,14%-ért felelősek globálisan és ebből lejön a motorok/buszok/taxik amit már nem részletez. Bár ez ugye nem lokális hanem globális adat, mégis el fog jutni a levegővel oda ahol élsz.

Felteszem a fenti adat kötekedésre fog okot adni ezért itt van egy 2020-as magyar statisztika, ebből a Transport 20,45%-ot visz el, amiben benne van autók/motorok/buszok/taxik/teherautók. Tegyük fel hogy hasonló eloszlás lehet mint globálisan (főleg mi a teherautók országa is vagyunk), így 12,39% juthat az autók/motorok/buszok/taxik kategóriára, ebből kellene üveggömbbel levonni az utóbbi 3 kategóriát.