( hajbazer | 2023. 12. 20., sze – 12:00 )

A  Diginek soha nem volt szolgáltatói oldalról táplált vezetékes telefon szolgáltatása (ahol réz érpár ment az üf.-hez, ott a lépcsőházi szekrényben volt a sok portos ATA, ami a ház villamos hálózatáról üzemelt, jó esetben egy kis UPS-sel megtámogatva) úgyhogy almát a villanykörtével jellegű az összehasonlításod...

Így igaz és éppen ezek kivezetése ellen szólaltam fel. Hogy miért kell összességében 10x-20x annyi energiát elpöfögtetni a lakásban üzemelő készülékek által, mikor ezt anno meg tudta oldani egy a lépcsőházba telepített switch is, ami még telefonvonalat is injektált az UTP kábelbe.

Minden vezetékes telefon szolgáltatást használó ügyfél érintett benne -v mindenki, mert az összes, áramszünet idején is használható rezes előfizetői hurok kiváltásra került olyan megoldásra, amihez vagy beszerez az előfizető egy UPS-t, vagy nem használható áramszünet idején.

UPS-szel sem használható, mert a lépcsőházban, villanyoszlopon lévő aktív eszközökben nem lesz UPS.

A kérdés az, kedves Zeller Mérnök Úr, hogy mikor és milyen körülmények között valósult meg a vezetékes telefonok kivezetése? Olyan körülmények között, ahol egy tízmilliós országban több, mint tízmillió mobiltelefon-előfizetés van. A mobilhálózat pedig el van látva annyi redundanciával, hogy legalább egy segélyhívást meg lehet ejteni áramszünet esetén is. Tehát, sehol nem vethető össze ez a 3G lekapcsolással a vezetékes telefonok VoIP-sítése, de legalább csúsztattál megint egy szépet.