( hajbazer | 2023. 11. 25., szo – 12:40 )

A bevételéből és nem a profitjából.

A Youtube jelenleg többszörösen nyereséges. 30 milliárd dollárt kaszál be a reklámokból [1] és további 10 milliárdot a prémiumokból. A Youtube infrastruktúra üzemeltetése 10 milliárd dollárba kerül. [2] Ezt a jelenlegi, regisztrációhoz nem kötött láthatósággal együtt kell érteni.

A tendencia szerint, jövőre már pusztán a prémium előfizetésekből fenn tudná tartani az infrastruktúráját és nullszaldó fölött lenne. Ehelyett inkább még több reklámot basznak be és boszorkányüldözést indítanak a reklámblokkolók ellen, akik mindig is egy kisebbséget alkottak és a számuk messze nem nőtt olyan mértékben, mint a Youtube profitja.

Ez profitéhség, Mérnök Úr, semmi más. Hiába magyarázod.