( PDA_FAN | 2023. 11. 14., k – 21:25 )

Szerintem félreértetted. Olvasd el a hivatkozott Carnot-ciklus szócikket is, és ugyanennek az általad hivatkozott oldalnak a gőzgépekről szóló fejezetét is, figyelmesen. Ott megtalálod a választ:

"A very well-designed and built steam locomotive used to get around 7-8% efficiency in its heyday." Kicsit lejjebb olvashatod, hogy egy vonatmérföld a gőzmozdonynál legalább hatszoros költségű volt, ha csak a tüzelőanyagot nézzük, és ha a drágább infrastruktúrát is hozzávennénk, bizonyára még nagyobb lenne a külnbség.

Egészen más egy elméleti modell (Carnot) hatékonysága, és más a valós gépé. A villanymotorokat is elvileg meg lehet építeni 99% feletti hatásfokkal, aztán a valóságban azokat is csak valahol 88-90% környékére lehet kihozni (ami a külső- és belsőégésű motorokhoz képest még mindig nagyon jó).