Engem nem érdekel a téma (mindenki azt csinál, amit akar), csak olvasgatok mindenfélét:
"Az elmúlt hónapokban a Ford Motor Company és a Toyota Motor Corporation autógyártó óriáscégek figyelmeztetést adtak ki az elektromos járművek iránti fogyasztói kereslet hirtelen lelassulásáról.
Nyugati társaikhoz képest a japán autógyártó vezetők "hangosabbak" rámutattak az elektromos járművek előtt álló rövid távú kihívásokra. A Japan Automobile Manufacturer's Association vezetőjeként a Toyota elnöke, Akio Toyoda azt mondta: "Az emberek végre meglátják a valóságot." (Kapcsolódóan: Az elektromos járművek: átverés.)
A Toyoda egy „mondtam már” pillanatot élvezhet, mivel az elektromos autók értékesítésének lendülete továbbra is elmarad az Egyesült Államokban – elsősorban a költségek, az elektromos járművek hatótávolsága, az akkumulátor kapacitása, a töltési idő és a töltési infrastruktúra hiánya miatt, ami kihívásokat jelent a járművezetők számára.
Júliusban a Ford volt az első, aki elvetette és feladta a 2026-ra kitűzött célt, hogy kétmillió elektromos autót gyártson – számolt be a Business Insider. A United Auto Workers egyik tisztviselőjének feljegyzése szerint az elmúlt hetekben a Ford ideiglenesen leállította a termelést egy F-150 Lightning pickup üzemében, mivel az elektromos teherautók iránti kereslet megingott .
A General Motors október 20-án bejelentette, hogy 2025 végéig felfüggeszti a teljesen elektromos teherautók gyártását a michigani Detroit külvárosában található Orion Assembly-n, hogy "jobban kezelje a tőkebefektetéseket" – jelentette a CNBC . Október 25-én a General Motors és a Honda Motor Co. Ltd. bejelentette, hogy elvetik azon tervüket, hogy közösen fejlesztenek ki egy megfizethetőbb elektromos autókat Észak- és Dél-Amerika, valamint Kína számára.
A hónap elején a General Motors azt is bejelentette, hogy csökkenti a saját maga által kitűzött célját, hogy 2024 közepéig 400 000 elektromos autót gyártson. (Kapcsolódóan: GO GREEN, GET BROKE: A teszt szerint az új elektromos Hummer töltése több mint 100 dollárba kerül – ez több, mint a benzintartály feltöltése .)
Az elektromos járművek valójában nem olyan „zöldek”, mint azt az emberek gondolják. (Kapcsolódóan: Az elektromos autók nem fogják megmenteni a Földet – vagy Kaliforniát .)
A villamosenergia-akkumulátorok töltésére használt hálózatot energiával ellátó erőművek továbbra is szénerőművekre támaszkodnak, különösen az Egyesült Államok közép-nyugati régiójának olyan területein, amelyekről bebizonyosodott, hogy az Environmental Research Letters-ben közzétett tanulmány szerint komoly környezetkárosító hatást fejt ki az áramtermelés szempontjából.
A tisztán akkumulátoros elektromos járművek emellett átlagosan 15 százalékkal több áramot fogyasztanak szélsőséges időjárási viszonyok között. Ráadásul a tisztán elektromos járművek hatótávolsága akár 40 százalékkal is csökkenhet a leghidegebb vagy legmelegebb napokon. (Kapcsolódóan: Az elektromos járművek megbízhatatlanok és nem költséghatékonyak – különösen hideg időben.)
Fontos megjegyezni azt is, hogy az elektromos járművek akkumulátorai ritka fémek bányászatát igénylik.
A lítiumot és számos egyéb, az elektromos járművek akkumulátoraiban használt fémet, beleértve a kobaltot és a nikkelt, ki kell bányászni, ami veszélyes mellékhatások halmozódását eredményezi, beleértve a levegőszennyezést, a biológiai sokféleség csökkenését, a szennyezett talajt és a mérgező hulladékot, a terméshozamok csökkenését, a talaj destabilizációját, a folyók fokozott sótartalmának emelkedését, magas szén-dioxid-kibocsátást, vízveszteséget és vízszennyezést.
Ezen fémkitermelésnek jelentős emberi költségei is vannak, beleértve a borzasztó munkakörülményeket, a gyermekmunkásokat, a kizsákmányolást és a rabszolgaságot."