( gee | 2023. 06. 21., sze – 23:11 )

Akkor lenne szabad használni, ha megbizonyosodtunk róla, hogy legalább annyira jó mint az ember. Amíg viszont nem használjuk - mert még nem bizonyosodtunk meg róla - addig nem is lesznek adatok, mert még nem használjuk.

Pont ez történik most. Most nem szabad önvezetőként használni a Tesla autopilot nevű vezetéstámogató rendszerét. Nem tudom, hogy ha a törvényi szabályozás engedné, akkor lehetne-e level3-as önvezetésként használni autópályákon technikailag vagy nem, de nem is érdekes ez egyelőre, mert még ha lehetne, akkor sem szabad, ahogy írod.

Viszont level2-ként lehet használni, és közben gyűlnek az adatok. Lehet látni, hogy az autopilot jobb, mint az ember. Kilométerre nézve a balesetek számát, látszik, hogy a bekapcsolt autopilot jobb (kevesebbet balesetezik), mint az az autó, amiben van autopilot de ki van kapcsolva, és ez a kikapcsolt autopilotos (vagyis ember vezet, de az autopilot figyel és néhány biztonsági elem azért aktív) autó is jobb, mint az, amiben csak ember van és nincs autopilot.

Szóval abban tévedsz, hogy nem is lesznek adatok, mert már használjuk, és már gyűjtjük az adatokat, készítik a statisztikákat. Csak még nem "úgy" használjuk.