( theadam | 2023. 05. 14., v – 09:40 )

Hasznos, ha az ember ismeri legalább alapvetően, hogyan működik a bankkártyás rendszer. Ahogy a készpénz esetében is természetes a címletek felismerése, visszajáró, úgy szerintem itt is előnyös azzal képben lenni, mi történik ilyen esetben, amikor eldobja a terminál de levonódik, illetve az látszik. A bank visszaadja, nekem ez 10 percen belül megtörténik.

Számos alkalommal jártam így, főleg GLS futárokkal a kapuban, valamiért nagyon kuka a Telekom és a Yettel 4G-t leszámítva a térerő, ezek a terminálok meg zömében 2G-t használnak. Ilyen helyzetben kb. 10 percig nem vagyok a pénzemnél, ez sokaknak frusztráló lehet, de egyrészt visszakapom, másrészt nem szeretem kicentizni a forintokat.

 

Nem bántásnak szántam, mert sajnos ez tömegjelenség, hogy sokan még a PayPass limittel sincsenek tisztában, meg azzal, hogy üzemszerű működésnél az ApplePay miért nem kér PIN-kódot.

 

Ja és a felhasználók mellett edukálhatnák a bolti személyzetet is, mert néha a vásárló jobban tudja, melyik hibaüzenet mit jelent és mit kell csinálni, mint ők. Nem kell mindenkiből informatikai szakértőt csinálni, de az alapvető hibákat ami gyakran előjön, nem lenne rossz felismerni és tudni kezelni.