( outwork | 2022. 12. 23., p – 18:18 )

Milyen szerencse, hogy épp részben UX designer vagyok, így volt benne részem és rálátásom is van az UX-re. Ez épp tipikusan egy olyan döntés, amit nem egy ilyen szavazáson kellene eldönteni: értsd, kinek mi tetszik jobban, hanem a adathierarchia kellene megadja, hogy egy adott gomb hová kerül. Magyarán: mivel a twitter számára fontosabb, hogy interakció jöjjön létre a felhasználók között, ezért a komment, kedvelés gomb fontosabb szerepet kell kapjon, míg a megtekintés statisztika egy nem mindenki számára releváns infó, így balról jobbra haladva a counter a jobb szélére kellene kerüljön, ha az UX-es szemmel közelítjük meg a problémát.

"Ha már valaha részt vettél UX-es brainstormingon, akkor sejtheted, hogy ez a szavazás legalább 1 hétnyi meeting sorozatot spórolt meg, viszont így pár órán belül egyértelmű választ kap arra, hogy mit szeretne a user."
Nem kell ide egy hetes meeting session, egy UX-es erre szemrebbenés nélkül tud választ adni a twitter funkcióinak, prioritásainak ismeretében. Ezek olyan horderejű döntések, amelyeket az UX research teamnek napi szinten meg kell válaszolnia termékfejlesztés során. 

Persze ha a népnek kell a cirkusz, akkor azt meg lehet szavaztatni Elon Musk követőivel (milyen kár, hogy rajtuk kívül is vannak twitter felhasználók. Az ők véleményük már nem számít?), aztán az UX research mehet a levesbe. 

"(...) pár órán belül egyértelmű választ kap arra, hogy mit szeretne a user"
Van egy "lehetletnyi" különbség az között, hogy mit szeret az user és mi az között, hogy mi jó neki/a twitternek. Igazából én csak itt Elon csapongását látom és azt, hogy konkrétan olyan döntéseket ír felül ("leszar"), amiben nem lehetne kompetens döntéshozó. Érdekes módon az ilyen mindenhez IS értek mentalitást más körökben inkább megvetik, itt meg félistenként kezelik, mint valami vizionárius.