( dlaszlo | 2022. 06. 20., h – 19:14 )

Egyébként komolyan még egy dolog: Nem csak a fogyasztóvédelem a kérdés. Adatvédelmileg is problémásnak érzem (én), hogy elmentik a bankkártya adatokat, és a végén úgy terhelnek meg, hogy neked hét napod van válaszolni, hogy lemondod-e az utat. Ha semmit nem csinálsz, akkor terhelnek.

1. Szerintem oké, jogos lehet, hogy tárolnak valamit, mert léteznek visszatérítések is + van egy tranzakciójuk (amikor fizettél). De egy visszatérítéshez vajon minden olyan adatot tárolniuk kell, amivel később egy ismételt fizetést tudnak indítani? Milyen céllal is tárolnak minden bankkártya adatot, ami a fizetéshez kell? Jogosan?

2. Problémásnak érzem azt is, hogy semmit nem kell csinálnod, beleegyezned sem, és 7 nap után automatikusan megterhelik a számládat. És ha közben korházban feküdtél, vagy nyaralni voltál, vagy bármi? Vagy nem olvastad az emailjeidet? Mi az, hogy ha nem válaszolsz, akkor azt igennek veszik? Nem kell aktívan közreműködnöd, hogy a bankszámládról pénzt emeljenek le, elég ha ájultan fekszel.  Honnan vették a hét napot? Valaki a hasára ütött, és benyögte egy megbeszélésen?

Szóval az adatvédelmi hatóságot is érdemes lenne megkérdezni erről az egészről. Itt egy kicsit az az érzése van az embernek, hogy nem jogos az adattárolás, adatkezelés nem célhoz kötött, és még vissza is élnek vele később.

Szerintem ennél kevesebbért is büntetett már meg céget hatóság.